Mun mielestä muut on velkaa mulle
Hyvää käytöstä ja minusta välittämistä silloinkin kun he loukkaantuvat minulle. Niin minutkin opetettiin suhtautumaan muihin. Esim. kun täällä oli se yksi ketju, jossa jonkun työkaveri koko ajan kysyi, että onko massu täynnä, niin se oli loukkaavaa. Silti täälläkin neuvottiin vain olemaan pahalla mielellä siitä ennemmin kuin näpäyttämään ja koittaakaan saada moista loppumaan. Siispä: minäkin saan olla vastaavalla tavalla vittumainen eikä muiden kuulu siitä loukkaantua, harmistua eikä pahastua ja jos näin yuntisivatkin, niin sitä ei saa näyttää minulle vaan jatkaa kivasti kaveerausta kuten ennenkin. Sitten on kaikilla hyvä mieli, varsinkin mulla. Viis siitä jos muilla ei olisikaan, he ovat velkaa mulle, kun mäkin joudun sietämään heitä.
Kommentit (92)
Onkohan silläkään massu täynnän sönkkääjällä ystäviä? Mun äidin mielestä ei taida olla koska hän loukkaa jotakuta. Jos siis verrataan hänen puheitaan minulle. Ei minulla voi olla ystäviä, jos ärsytän jotakuta. Aivan sama vaikka se jotakuta ja minä emme ikinä haluaisi olla ystäviä, kuulemma minulla ei voi olla laisinkaan ystäviä, koska joku ärsyyntyi minusta. Mitä sairasta paskaa. Ap
Sä voit tehdä ihan niinkuin itse haluat. Niin kaikki muutkin tekevät. Ei kukaan ole sulle mitään velkaa etkä sinä muille.
Ap pieni, sinulla taitaa nyt olla murheita itsesi kanssa, mutta et ilmeisesti osaa asioittesi kanssa pärjätä yksin. Olisiko jutustelu jonkun ammattiavun kanssa mitään? Tai tuskinpa sinä mielestäsi kenenkään apua tarvitset, kaikkien muiden mielestä kyllä. Et sinä täältäkään saa sellaista apua kuin haluat ellei joku ole yhtä omituinen kanssasi. Ei siis auta muuta kuin että yritähän pärjäillä, älä pinnistele liikaa ja älä mieti liikaa, se ei ole sinun juttusi selvästikään. Hohhoijaa taas...
Minulla vähän sama fiilis.......naisten suhteen.
Olen yrittänyt olla herrasmies koko aikuisikäni ajan....pitänyt ovea silloin kun on ollut paikallaan niin tehdä, ja jos on nainen kävellyt vastaan jossain ahtaassa paikassa niin minä olen ollut se joka on tehnyt tilaa, jotta nainen on päässyt kävelemään ensin siitä ohi. Ja mitä olen saanut siitä palkkioksi......todella usein en edes hymyä. Moni nainen tuntuu pitävän sitä itsestäänselvyytenä että mies tekee naiselle tilaa. Enpä taida enää tehdä.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Sä voit tehdä ihan niinkuin itse haluat. Niin kaikki muutkin tekevät. Ei kukaan ole sulle mitään velkaa etkä sinä muille.
Kyllä ihmiset mielestäni ovat velkaa toisille toisten huomioimista ja käytöstapoja. On huonoa käytöstä kysyä kerta toisensa jälkeen "onko massu täynnä" jos toinen siitä loukkaantuu. Ja jos toinen sanoo, että lopeta, mutta et lopeta. Silti tällä palstalla sanottiin, ettei siinä ole mitään pahaa. Kuuluu vain vastata siihen vieläpä (!) vaikka että on täynnä. Ai, kun kokee, että toinen kiusaa? Minusta kuuluu sanoa vaikka että turpa kiinni tai siinä ketjussa oli kyllä muita paljon hauskempiakin vastauksia :D Ja sitten vasta ollaan tasoissa. Ei niin, että minä loukkaan sitä toista enää sanomalla turpa kiinni ainakaan enempää kuin hän minua olemalla lopettamatta kyselemistä kun pyydän. En siis ole sen ketjun ap, mutta tunnistin tilannekuvion.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missähän ihmeen illuusiossa säkin elät? Siinä ketjussa sanottiin, että näpäyttäjä leimautuu helposti hankalaksi ihmiseksi. En tajua miksi. Hänhän vain pitäisi puoliaan. Ettei anna kenenkään turhaan loukata itseään. Mutta sitten siitä idiotismista jätetään sanomatta, ettei leimaudutttaisi hankalaksi ihmiseksi. Kuka leimaa? Ja miksi? Ja kyselijä saa jatkaa kyselemistään ja parhaassa eli pahommassa tapauksessa ei ole muista edes mitenkään pässi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän ihmeen illuusiossa säkin elät? Siinä ketjussa sanottiin, että näpäyttäjä leimautuu helposti hankalaksi ihmiseksi. En tajua miksi. Hänhän vain pitäisi puoliaan. Ettei anna kenenkään turhaan loukata itseään. Mutta sitten siitä idiotismista jätetään sanomatta, ettei leimaudutttaisi hankalaksi ihmiseksi. Kuka leimaa? Ja miksi? Ja kyselijä saa jatkaa kyselemistään ja parhaassa eli pahommassa tapauksessa ei ole muista edes mitenkään pässi.
Ap
Mitä sillä on väliä, leimautuuko hankalaksi ihmiseksi? Jokainen on vastuussa omasta käytöksestään ja päättää ihan itse, millainen haluaa olla. En ole lukenut kyseistä ketjua, mutta jos siis joku työkaveri ruokaillessa jatkuvasti kysyy noin, niin aikuinen ihminen voi ihan itse valita ruokailuseuransa. Ei ole pakko käydä syömässä juuri tämän ihmisen kanssa. Siitäkin voi leimautua hankalaksi ihmiseksi, mutta so what. Itseään voi muuttaa, muita ei ja sen kanssa vaan joutuu elämään.
Esim. tuokin ketjun mies. Jos hän joskus sanoisi naiselle, jolle on ollut kohtelias, että vitun pillunkantoteline, et edes hymyä viitsi suoda kun mä huomioin sinua, niin hän olisi muka hankala. Vaikka nainen voisi oppia parempia käytöstapoja, eli huomioimaan edes jotenkin hänelle ovea pidelleen miehen. Tietysti ihmiset saattaa kävellä ajatuksissaan, eikä ole vain oppineet kertakaikkiaan noteeraamaan herrasmiesmäisiä tekoja ja mies vaikuttaisi helposti itserakkaalta jos opettaisi naisia vielä vastaamaan edes sekunniksi jotenkin huomanneensa hyvän teon. Ei tietenkään millään rumasti puhumisella, mutta en edes keksi miten hän opettaisi naisia olemaan otettuja avusta. Eihän se sitä tarkoita, että naisen sitten kuuluu auttaa, vaan kiitos tai muu huomiointi, että autoit varmaan riittäisi. Näin mä sen näkisin.
Ap
Mun mielestä ap on joku assburgeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä sillä on väliä, leimautuuko hankalaksi ihmiseksi? Jokainen on vastuussa omasta käytöksestään ja päättää ihan itse, millainen haluaa olla. En ole lukenut kyseistä ketjua, mutta jos siis joku työkaveri ruokaillessa jatkuvasti kysyy noin, niin aikuinen ihminen voi ihan itse valita ruokailuseuransa. Ei ole pakko käydä syömässä juuri tämän ihmisen kanssa. Siitäkin voi leimautua hankalaksi ihmiseksi, mutta so what. Itseään voi muuttaa, muita ei ja sen kanssa vaan joutuu elämään.
No aika epäreilua joutua muuttamaan ruokailuaan jonkun idiootin takia. En todellakaan suostuisi. Entä jos se olin minä joka ekana kävin syömässä siellä? Se toinen painukoot suolle jos loukkaa ja häiritsee. Ja onhan se nyt aika ikävää leimautua hankalaksi siksi, että joku muu ei osaa käytöstapoja. Mikä oikeus hänellä on olla niin tyhmä? Miksei opi, kun asiasta vain sanotaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä sillä on väliä, leimautuuko hankalaksi ihmiseksi? Jokainen on vastuussa omasta käytöksestään ja päättää ihan itse, millainen haluaa olla. En ole lukenut kyseistä ketjua, mutta jos siis joku työkaveri ruokaillessa jatkuvasti kysyy noin, niin aikuinen ihminen voi ihan itse valita ruokailuseuransa. Ei ole pakko käydä syömässä juuri tämän ihmisen kanssa. Siitäkin voi leimautua hankalaksi ihmiseksi, mutta so what. Itseään voi muuttaa, muita ei ja sen kanssa vaan joutuu elämään.
No aika epäreilua joutua muuttamaan ruokailuaan jonkun idiootin takia. En todellakaan suostuisi. Entä jos se olin minä joka ekana kävin syömässä siellä? Se toinen painukoot suolle jos loukkaa ja häiritsee. Ja onhan se nyt aika ikävää leimautua hankalaksi siksi, että joku muu ei osaa käytöstapoja. Mikä oikeus hänellä on olla niin tyhmä? Miksei opi, kun asiasta vain sanotaan.
Ap
Et sinä joudu muuttamaan ruokailuaisi, mutta sulla on täysi vapaus päättää, muutatko vai et. Sulla on myös täysi vapaus päättää, näpäytätkö takaisin vai et. Joskus se näpäyttäminen johtaa siihen, että toinen viimeinkin älyää lopettaa. Lähes jokaisella työpaikalla on joku mulkero, mutta työpaikalla ollaankin tekemässä töitä ja jos työnteko mulkeron kanssa ei onnistu, niin sitten on paikallaan puhua esimiehelle.
Ihmiset ovat erilaisia. Voit muuttaa vain omaa käytöstäsi - et muiden.
Minä olen kauhuissani ihmisistä, joiden mielestä on luontevaa käyttää sanoja vittu tai vituttaa. Osan mielestä ne ovat täysin normaalia käytöstä, koska jopa heidän vanhempansa käyttävät kyseisiä sanoja. Minun mielestäni kyseisten sanojen käyttäjät ovat kasvattamattomia ja sivistymättömiä moukkia.
Miehelle vastaus: olen nostanut lukemattomia lastenvaunuja raitiovaunuun tai junaan ja pidän edelleen ovea auki vaunuille ja vanhuksille. Valtaosa kiittää, mutta osa ei ymmärrä kiittää. Tietenkin se harmittaa, mutta toisaalta huvittelen toisinaan sanomalla kuuluvasti " ole hyvä tai olkaa hyvä". Kyllä, minä olen juuri niin epäkohtelias.
Jopa konettasi olla kiva ensin ja kiinnostua siitä kanssaihmisistä niin ei tartte olla itsekään niin kiukkuinen äerhentelevä näpäyttelijä. Neiti näpsäkällä ei yleensä ole ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt sinä joudu muuttamaan ruokailuaisi, mutta sulla on täysi vapaus päättää, muutatko vai et. Sulla on myös täysi vapaus päättää, näpäytätkö takaisin vai et. Joskus se näpäyttäminen johtaa siihen, että toinen viimeinkin älyää lopettaa. Lähes jokaisella työpaikalla on joku mulkero, mutta työpaikalla ollaankin tekemässä töitä ja jos työnteko mulkeron kanssa ei onnistu, niin sitten on paikallaan puhua esimiehelle.
No luuletko, etten tiedä, että voin päättää? Mutta mitä apua siitä olisi kun siten minut olisi vain siivottu kiusaajan toimesta muualle, vaikka hän se siinä loukkaavasti käyttäytyi? Ei sellainen ole minulle elämässä mikään ratkaisu. Ratkaisu on se, että se juntti tajuaa mikä on ja pysyy hiljaa. Ja muut voisivat auttaa minua tässä eikä vain hyväksyä ilkeän käytöksen hiljaa. En siis puhu vain tuollaisesta pikkuasiasta, vaan isomminkin kiusatuksi tullessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jopa konettasi olla kiva ensin ja kiinnostua siitä kanssaihmisistä niin ei tartte olla itsekään niin kiukkuinen äerhentelevä näpäyttelijä. Neiti näpsäkällä ei yleensä ole ystäviä.
Mikäs paska neuvo se tämäkin taas on? Ei minun tarvitse kiinnostua sinusta, jotta voit käyttäytyä minua kohtaan asiallisesti ja hyvin.
Ap
Jaaha, kivikissaäidillä on taas vaihteeksi ihmissuhdeongelmia, tällä kertaa työkavereiden kanssa. Onko sulla ketään kenen kanssa olisit hyvissä väleissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt sinä joudu muuttamaan ruokailuaisi, mutta sulla on täysi vapaus päättää, muutatko vai et. Sulla on myös täysi vapaus päättää, näpäytätkö takaisin vai et. Joskus se näpäyttäminen johtaa siihen, että toinen viimeinkin älyää lopettaa. Lähes jokaisella työpaikalla on joku mulkero, mutta työpaikalla ollaankin tekemässä töitä ja jos työnteko mulkeron kanssa ei onnistu, niin sitten on paikallaan puhua esimiehelle.
No luuletko, etten tiedä, että voin päättää? Mutta mitä apua siitä olisi kun siten minut olisi vain siivottu kiusaajan toimesta muualle, vaikka hän se siinä loukkaavasti käyttäytyi? Ei sellainen ole minulle elämässä mikään ratkaisu. Ratkaisu on se, että se juntti tajuaa mikä on ja pysyy hiljaa. Ja muut voisivat auttaa minua tässä eikä vain hyväksyä ilkeän käytöksen hiljaa. En siis puhu vain tuollaisesta pikkuasiasta, vaan isomminkin kiusatuksi tullessa.
Ap
Et sinäKÄÄN voi muuttaa menneitä tapahtumia miksikään. Etkä voi muuttaa muita ihmisiä. Voit muuttaa joko omaa suhtautumistasi menneisiin tapahtumiin ja valita tämän päivän seurasi paremmin tai kiukutella vaikka lopun elämääsi, jos se on sinulle parempi ratkaisu. Valinta on edelleen sinun.
Se on yksi hyvä tunnusmerkki itsekeskeisestä persoonallisuushäiriöisestä ihmisestä, että hän tuntee jatkuvasti, että muut ihmiset ja maailma ovat velkaa hänelle. Ihan oppikirjaesimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, kivikissaäidillä on taas vaihteeksi ihmissuhdeongelmia, tällä kertaa työkavereiden kanssa. Onko sulla ketään kenen kanssa olisit hyvissä väleissä?
En ollut sen ketjun ap, mutta tunnostin tilanteen. Minä en kiusaa jos osaat lukea, vaan siinä ketjussa työkaveri vittuili sille aloittajalle. Sellaiseen saa normaali ihminen tukea kotoa, mä kun en saanut, niin en osaa auttaa itseäni. Siksi se tilanne kolahti.
Ap
Miksi kenenkään pitäisikään ymmärtää kenenkään tunteita omasta toiminnastaan, puhutaan kaikki vain paskaa toisillemme ja hymyillään kun sitä paskaa on vain niin kiva ottaa vastaan.
Ap