Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 164 cm 6. luokkalainen tyttö liian lyhyt?

Vierailija
12.08.2016 |

Luokalla (pieni ala-aste, tiedän sieltä monia oppilaita) on paljon pidempiäkin tyttöjä, jotkut jopa n. 170 cm. Tyttöni tuntee olevansa liian lyhyt.

Kysymys kuuluu siis, että onko 164 cm 12v liian lyhyt?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 18-vuotias ja 167 cm pitkä. Tuon 164 sentin pituuden ohitin vasta kasiluokalla, että ällös huoli!

Vierailija
22/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille keski-ikäisille jotka sanotte olevanne lyhyitä, niin tiedoksi vaan, nykynuoret kasvavat entistä pidemmiksi kuin aiemmin.

Ap

No haloo, ei ne senttikaupalla edellistä sukupolvea pidemmäksi kasva. Kyse on milleistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suurin piirtein tuon "pituinen" aikuinen mies. Meinaatko, että suurin osa 12-vuotiaista tytöistäkin on jo mua pidempiä? En ole huomannut.

Mielestäni en ole liian lyhyt, joten miksi ihmeessä mittaiseni kasvava tyttölapsi olisi liian lyhyt? Ikävää, että hänestä siltä tuntuu. Kannattaisiko asiasta keskustella tytön kanssa?

Vierailija
24/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille keski-ikäisille jotka sanotte olevanne lyhyitä, niin tiedoksi vaan, nykynuoret kasvavat entistä pidemmiksi kuin aiemmin.

Ap

Jos on kutosluokalla keskivertonaisen pituinen, en sanoisi lyhyeksi. Itse olen 166cm ja 23v. Kuudennella olin hädintuskin 150cm

Vierailija
25/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä mitä tarkoottaa "liian lyhyt" - koripallo joukkueeseenko tyttö on tähtäämässä? - Jos nyt yrittäsitte keskittyä enempi niihin asioihin, joille vielä voi tehdä jotain. Eli syötte hvin ja monipuolisesti liikutte ja huolehditte riittävästä levosta. - Luullakseni 164 cm tyttö on "jo" niin pitkä, että mitään erityisiä hoitotoimenpiteitä tuskin voidaan, tai kannattaa aloittaa. Sen sijan jos nyt tai kohta jostain haluaa kantaa huolta on se, että tyttö pärjää kaveruus / -ystävyys suhteissa ja koulunkäynnissä. - Kyllä meitä lyhyempiäkin on ja jos vielä jatkan niin ei tämä "pituus rajoitteisena" miehenäkään eläminen aina ole mukavaa. - Mutta suurempi ongelma lyhyydestäni tulisi, jos jaksaisin itse ottaa asian jokapaikassa esille ja aloittaa itse säälin. - Joten älkää tekään alkako säälimään tytärtänne vaan tsempatkaa ja kannustakaa häntä ja osoittakaa, että olette kiinnostuneita hänestä ja hänen elämästään - muutenkin kuin vain pituuskasvun kautta tai kovasti vertailemalla häntä muihin.      

Vierailija
26/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, itse olin vielä kahdeksannella luokalla 155cm. Siitä sitten kahden vuoden aikana kasvoin vielä viitisentoista senttiä.

Vierailija
27/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis aivan ilman muuta on liian lyhyt. Kannattaa siis suorittaa sterilisaatio mahdollisimman nopeasti, ettei ehdi jatkaa näitä vammaisia geenejään. Jaksuhali koko perheelle, tuo on kyllä varmasti tosi rankkaa!

Vierailija
28/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... No itse olen 158 cm ja 19-vuotias enkä ollut ajatellut olevani liian lyhyt... Kai sitten.... :( Enkä ole ollut mitenkään huonolla ruualla.

Vierailija
29/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö AP, että tytöstäsi tulee jotain heittoväline-materiaalia kääpiön heittokisoihin?

Tuskin pituudella on mitään merkitystä nykyään.

Vierailija
30/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni aloitti juuri 6 luokalla ja on 143cm pitkä :). On tosin luokkansa toisiksi lyhyin tyttö.

Vierailija
31/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm/19v täällä... :D Kai tää on provo, ihan naurettavaa

Vierailija
32/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naisten keskipituus on nyt 165 ja tulevaisuudessa uskotaan olevan 167.

Ei isoa eroa.

Itse olen 165 ja tyttäreni oli kuudennella paljon alle 160. Nyt 16 v ja 162.

Ei varmasti kasva enää

Vierailija
33/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa kasvukäyrä ja laita siihen synt aika ja pituus. Veikkaan että lapsesi on yli 0 käyrän eli keskimääräistä pidempi ikäisekseen

Vierailija
34/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman 5. luokkalainen on 144 cm. Täyttää tosin 11 vasta parin kuukauden päästä. Pituusennuste on vähän päältä 160 cm.

Vierailija
35/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on trolli? Oma pituuskasvu loppui 5-6 luokalla ja nyt 22v ja pituutta se 159cm, lyhyt olen mutten liian :)

Vierailija
36/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joukossamme ikähullun, lukiohullun ja painohullun lisäksi vielä lyhyyshullukin?

Eikö sinulle ole kukaan kertonut, että moni aikuinenkin on täysin "normaalipituinen" kun on reilusti alle 160-senttinen?

Kuinka lyhyitä ovatkaan lapsen isovanhemmat, tädit ja enot?

Vierailija
37/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on murheet, minä olin ehkä 155cm ja jumahdin lopullisesti 158cm pituuteen (naurattaa vieläkin neuvolatäti, joka ennusti minusta 180cm pituista.. :D ).

Melko pitkä tuo sinun tyttösi kyllä on, joten turhaan siitä hermoilet.. ties vaikka lapsi vielä tuosta lisää venähtää

N27

Vierailija
38/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 17-vuotiaani on 158 cm. Ei ole liian lyhyt (mihin?) omasta eikä muiden mielestä. Ja jos olisikin, ei asialle mitään voi.

Vierailija
39/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä nyt vaan sattuu olemaan paljon pitkiä tyttöjä. En muistaakseni enää ylä-asteella kasvanut joten olin ton 164 varmaan joskus 4. luokalla? Nykyään 168/ 26v.

Vierailija
40/44 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa kasvukäyrä ja laita siihen synt aika ja pituus. Veikkaan että lapsesi on yli 0 käyrän eli keskimääräistä pidempi ikäisekseen

testasin oman 159 cm heinäkuussa syntyneen lapsen mitoilla, ja hänkin oli yli nollakäyrän jo pituudessa, en katsonut niin tarkasti, oliko +1-käyränkin yläpuolella, mutta siinä hujakoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän