Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 13-14 v. teinin hiuksia värjätä luonnonväreillä?

Vierailija
12.08.2016 |

Luontaistuotekauppojen mukaan luonnonvärit eivät aiheuta allergisia reaktioita. Ns. normaalit värithän on periaatteessa kielletty alle 16-v.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elumen-väriä suosittelen, ei sisällä PPD:tä joka on voimakkaasti allergisoiva ainesosa tavallisissa kestoväreissä.

Vierailija
22/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että noita Elumenin tapaisia PPD:ttömiä ei saa tavallisista kaupoista. Ei mulla ainakaan ole aikaa eikä rahaa maksaa kerran kuussa värjäyksestä kampaamossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että noita Elumenin tapaisia PPD:ttömiä ei saa tavallisista kaupoista. Ei mulla ainakaan ole aikaa eikä rahaa maksaa kerran kuussa värjäyksestä kampaamossa.

Elumenia saa esim. hiuksillesi.fi-verkkokaupasta, ihan kotona voi värjätä.

Vierailija
24/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa niiden hennavärien kanssa, että tulevaisuudessa ei voi enää kemiallisilla väreillä värjätään! Tästä on kaupan väreissäkin varoitusteksti. Se lisää allergiariskiä SUURESTI.

Itse laittaisin jonkin suoravärin, joka siis ei ole pysyvä, vaan syövyttää hiuksen pintaa ilman hapetetta. Tämän värin saa Myös poistettua askorbiinihapolla.

Ja kyllä, itse Olen värjännyt kaupan väreillä 13 - vuotiaasta asti. Kerran sain ihottuman päähäni ja Liperin. Kyllä ne vaan myrkkykäärmeitä on.

Vierailija
25/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraisä mitä virheitä. Automaattinen tekstinsyöttö... SÄVYTTÄÄ HIUKSEN PINTAA, EI SYÖVYTÄ

Vierailija
26/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita henna- yms yrttivärejä voi erittäin riskittä laittaa. 

Itse en jaksa tätä nykyajan värjäyskauhistelua muutenkaan ymmärtää. Itse aloitin värjäämisen kerran kuussa 12-vuotiaana, ja tosi moni  tytöistä silloin niin teki. Ja välillä laitettiin mustaksi, sitten monta värinpoistoa että sai blondin, sitten taas punainen tai musta. Kovaa kyytiä, mutta eipä siitä mitään haittaa tullut.

Nyt olen 42, ja en ole tuon 12-vuotiaan jälkeen ollut ikinä omalla maantienvärisellä tukalla. Aika monet värjäykset on siis tullut tehtyä. Ilman mitään haittoja koskaan. Eläkeikään ainakin aion värjätä, sitten jossain vaiheessa kun ei tarvi enää olla edustava työelämässä, annan ehkä itseni harmaantua ja mummoontua.

"Nykyjana värjäyskauhistelu" johtuu siitä, että nyt kun niitä hiusvärejä käytetään paljon, on myös niiden haittavaikutuksista enemmän tietoa. Ja jos allergisen reaktion kerran saa, ei voi enää koskaan värjätä hiuksia.

Allergiset reaktiot mutta myös ja ennen kaikkea kovat kemikaalit ja muut turhat myrkyt. Mieluummin valistan lapsiani niiden haitoista ja välttämisestä kuin kannustan uskomaan että purkkiväri kaunistaisi omaa väriä. Ei kannattaisi tuhota omaa kaunista hiusta ja hienoa sävyä keinotekoisella värillä.

Vierailija
27/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liperin = lopetin. Ja ihan myrkkyjä ovat, ei myrkkykäärmeitä.

Vierailija
28/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa niiden hennavärien kanssa, että tulevaisuudessa ei voi enää kemiallisilla väreillä värjätään! Tästä on kaupan väreissäkin varoitusteksti. Se lisää allergiariskiä SUURESTI.

Itse laittaisin jonkin suoravärin, joka siis ei ole pysyvä, vaan syövyttää hiuksen pintaa ilman hapetetta. Tämän värin saa Myös poistettua askorbiinihapolla.

Ja kyllä, itse Olen värjännyt kaupan väreillä 13 - vuotiaasta asti. Kerran sain ihottuman päähäni ja Liperin. Kyllä ne vaan myrkkykäärmeitä on.

(Ai kauheeta kun nauroin noille autocorrectin korjaamille sanoille :D)

Musta tuo hennavaroitus koskee vain mustaa hennaa, sitä ei-niin-luonnollista versiota, millä ei oikeastaan ole mitään tekemistä ns. aidon hennan kanssa. Voin olla väärässäkin enkä jaksa tarkistaa, koska uuden välilehden avaaminen ja pikainen googletus on liian vaikeaa. Luotan siihen että joku mamma korjaa/vahvistaa väitteeni.

Vierailija
29/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eu:n mukaan alle 16-vuotiaan päänahka luokitellaan lapsen päänahaksi, johon väriä ei saa laittaa. Valtaosa kampaamoista noudattaa tätä sääntöä, vaikka vanhemmat antaisivatkin luvan. Se mitä kukin tekee kotona, on jokaisen omalla vastuulla.

Juu, ja EU:n mukaan kurkku ei saa olla liian käyrä eikä Voimariini Voimariini. Ketä kiinnostaa niiden naurettavat säädökset?

Vierailija
30/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tähän jotain linkkiä?

Vierailija
31/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläs levitä väärää tietoa. Ensinnäkin, ainoa henna mikä lisää allergiariskiä, on ns. musta henna joka ei ole puhdasta hennaa tai yrttiväriä ensinkään. Suomesta sitä sisältäviä värejä ei edes saa. 

Varoitus väripurkeissa on lähinnä siksi, että koska henna pinnoittaa hiuksen, niin värjäystulos ei välttämättä pysy tai tule odotetun laiseksi jos hennan päälle alkaa värinpoistaa tai värjätä. Riski on kuiteknin lähinnä värinpoistoissa - henna ei lähde niillä kuten kemiallinen väri. Itse useita vuosia värjäsin niin, että joka toinen kerta hennalla, joka toinen kerta kampaajalla kemiallisella väriläl. Ei niin mitään ongelmia, ja kampaajakin piti sitä ihan hyvänä keinona pidentää värjäysväliä.

Vierailija
32/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos laittaisit parturiin värjäytettäväksi? Ei ainakaan ammattotaidoton munaa lapsen hiuksia pilalle?

Ja en oo koskaan kuullut mistään ikärajoista...

EU-direktiivi kieltää alle 16-vuotiaiden hiusten värjäämisen kestoväreillä.

Vierailija
33/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tähän jotain linkkiä?

TUskin, koska tieto on väärä. Musta "henna"(ei ole oikeaa puhdasta kasviväriä vaan sisältää PPD:tä), lähinnä TATUOINTEIHIN käytettynä, kyllä lisää myöhempää riskiä allergisoitua voimakkaasti samaa kemikaalia sisältäville hiusväreille. Eli käytännössä kaikille muille kemiallisille hiusväreille kuin värinpoistoille ja vaalennuksille ilman sävyä. Jos on käyttänyt PPD:tä sisältävää hennaväriä vain hiuksiin, niin riski ei ole sen suurempi kuin jos on käyttänyt kemiallista väriä muuten. Se pitää tosiaan pistellä neuloilla ihoon, että siitä mitään isompaa riskiä tulee.

http://www.teknokemia.fi/fin/kosmetiikka/kosmetiikan_puheenaiheita/hius…

Vierailija
34/34 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän