Onko työttömillä oikeus mihin ylimääräiseen kivaan sinun verorahoillasi?
Kun kerran työttömät elävät ihmisten verorahoilla, niin millainen elintaso on heille moraalisesti oikein mielestäsi? Pitääkö elää mahdollisimman yksinkertaisesti, niin että vain perustarpeet tulevat tyydytetyiksi vai onko työttömälläkin oikeus esim. käydä elokuvissa, syödä ravintolassa, ostaa kallista kosmetiikkaa jne?
Kommentit (88)
On oikeus tuohon, mutta niin että sitä ei ole varaa tehdä liian usein. Esim. edes kerran kuussa ei tarvitse käydä elokuvissa. Jos työtön osaa käyttää rahansa järkevästi, hän saa jonkin verran säästöön että voi silloin tällöin harrastaa pientä huvitusta.
Siihen on oikeus, mihin saatu raha riittää. Ihan niin kuin muillakin.
Ovat työttömät itsekin maksaneet työttömyysvakuutusmaksua ja työttömyyskassaankin, osa jopa kymmeniä vuosia. Oletko ajatellut omalla kohdallasi, jos joudut joskus työtyömäksi tai lomautetuksi, mitäs sitten?
Hyvä että työttömät eivät käy ravintoloissa tai elokuvissa. Menevät konkkaa nuokin turhakkeet ja saadaan lisää työttömiä.
Minä en tule koskaan olemaan nettomaksaja, kuten ei tule olemaan työttömät elävät minun verorahoilla huutelijatkaan. Suomessa on vain 10%, jotka niitä ovat. Enkä jaksa, että heistä kukaan kahdetuu työttömän osaa niin kuin nämä katkeroituneet keksi- ja pienituloiset.
Kaikki kiva heille niillä varoilla, joille heille on suotu.
xD
Siis joo, tuota nuin maksaahan se työtönkin veroja! työmarkkinatuesta menee semmoset 20% veroihin
Työttömien ei tulisi käyttää wc-paperia tai saippuaa ainakaan päivittäin.
Kummiskin työssäkäyvien verorahoilla kustannettu.
Ei siitä peruspäivärahasta riitä mainitsemiisi huvituksiin tai ylellisyyksiin, ellei ole terve ja jonkinlainen kotitalousnero, joka osaa laittaa ruokaa (lähes) ilmaisista aineksista.
Eihän monella pienituloisella työssäkäyvälläkään ole varaa käydä elokuvissa, niin miksi työttömien pitäisi käydä.
T:53000 vuodessa tienaava joka arvaa että kohta joku siivooja tulee tänne kirjoittamaan noin kuin yllä.
Ihan mihin vaan, mihin saavat rahansa riittämään.
Työttömillä ei saa olla autoa.
liftatkoon työhaastatteluihin, karenssin uhalla.
Pysyvät "aktivoituina" kun pikkasen arjessa pärjäämistä haastetaan.
Työttömien lapset ei tarvitse hampurilaisia.
Ne varataan kunnon veronmaksajien lapsille.
Palveluihin käytetty raha menee takaisin kansantalouden kiertokulkuun, se tukee yrittämistä ja työllisyyttä. Kotimainen ostovoima nostaa taloutta nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä peruspäivärahasta riitä mainitsemiisi huvituksiin tai ylellisyyksiin, ellei ole terve ja jonkinlainen kotitalousnero, joka osaa laittaa ruokaa (lähes) ilmaisista aineksista.
Mä oon pitkäaikaistyötön, ja mun työmarkkinatukeni menee kokonaan huvituksiin, sillä mieheni elättää minut muuten kokonaan. Kävi flaksi. Olen kyllä saanut kuulla olevani kaksinkertainen loiseläjä. Tosin ehkä hieman tottahan se on?? No, mä nautin mun elämästäni ja oon kiitollinen tuuristani.
-AP
Työttömien sairauskuluja ja terveyskeskusmaksuja tulee entisestään korottaa.
Hammaslääkäripalvelut sekä apteekkipalvelut lääkeresepteineen ovat tottakai ylellisyyttä, ne olkoon kunnon työssäkäyviä veronmaksajia varten.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mihin vaan, mihin saavat rahansa riittämään.
Tämä on ehkä järkevin kommentti täällä.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran työttömät elävät ihmisten verorahoilla, niin millainen elintaso on heille moraalisesti oikein mielestäsi? Pitääkö elää mahdollisimman yksinkertaisesti, niin että vain perustarpeet tulevat tyydytetyiksi vai onko työttömälläkin oikeus esim. käydä elokuvissa, syödä ravintolassa, ostaa kallista kosmetiikkaa jne?
Ja tässä yksi idiootti oikein erottelee "työttömät versus ihmiset".
Eli työttömälle ei edes ihmisarvoa anneta?
Kuka vielä ihmettelee millaisten ihmisten suosiolla Hitler pääsi valtaan .
Ja tollaiset täysin kipeät tapaukset haluavat kaiken huipuksi keskustella siitä, mikä on "moraalisesti oikein".
Työttömät tosiaan saavat käyttää rahansa ihan vapaasti, vaikka käyttäisivät kaikki rahansa luksustuotteisiin.
On sitten eri asia kuinka paljon, millaisin perustein ja millaisen järjestelmän kautta heidän elatuksensa maksetaan.
Työttömien lapsinlisiä tulee leikata.
Himmaa sitä lisääntymisviettiä, ettei kunnon veronmaksajille tulee lisää elättejä.
Nykyisistä työttömistä suurin osa on maksanut veroja (joilla kustannetaan yhteiskunta) niska limassa ollessaan työ- elämässä.
Varmaan enemmän kuin sinä tulet koskaan tienaamaan, persläpi.