Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäessä rinnan ei kuulu näkyä julkisesti

Vierailija
11.08.2016 |

Sohaisen varmaan kunnolla muurahaispesää mutta oonko oikeesti ainoa, jonka mielestä imettäminen pitäisi hoitaa katseilta suojassa joko eri paikassa TAI vaikka harsolla rinta peittäen?

Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Itselle se tuntui sen verran yksityiseltä ja intiimiltä, että hoidin sen em. Tavoilla.

Kerran yleisellä ulkokirppiksellä ostoksia tehdessäni, myyjä myi tavaroitaan avoimesti vauva rinnalla ja koko rinta esillä. Kieltämättä vaivaannutti.

Onhan imetys toki luonnollista mutta niin on kusella käyntikin, eikä sitäkään julkisesti oo sopivaa hoitaa.

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen imettänyt molempia lapsiani ja kerran kuopus sai kauhean yllättävän nälkäraivarin kesken kauppareissun. Olin isossa ostoskeskuksessa pääkaupunkiseudulla ja yritin mennä kauhealla kiireellä lastenhuoneeseen imettämään. No, en mahtunut sinne kun ulkomaalaiset oli kansoittaneet koko tilan. Pakko oli käydä käytävän penkille imettämään kun vauva karjui kun hyeena. Piilouduin lastenvaunujen taakse ja yritin vielä viritellä harsoa eteen. Aika hankalaa raivoavan vauvan kanssa. Siinä kun sitten imetin niin tuntui että ihmiset oikein tarkoituksella kurkisteli mitä mä siellä vaunujen takana teen, varsinkin miehet. Yrittikö ne nähdä että onko mulla rinta paljaana?! Ei musta olisi tuntunut luontevalta esitellä rintaa ja peitin sen harsolla koska itsestäni oli epämukavaa että joku näkisi mun rinnan. Muiden mielipiteet ei sinänsä kiinnosta.

Hiljattain näin eräässä kahvilassa kun nainen viereisessä pöydässä alkoi imettää niin valtava rinta oli paljaana kaikkien nähtävänä vaikka kuinka kauan. Musta olisi korrektia peittää se rinta silloin kun imettää jossain kahvilassa missä muut ruokailee. Se mamma ei häpeillyt yhtään. 

Peitätkö itse ruokaillessa pääsi? Joku lapsi ei ole moksiskaan olla harson alla. Toiselle se voi olla todella vaikeaa.

Ja neljä lasta on, eikä todellakaan ole ollut halua näyttää rintaa. Pienet rinnat on, mutta ei kai lapsen ruokailu rintojen koosta ole kiinni? Vai onko isompi rinta sinusta helpompi piilottaa, kun odotat sitä erikseen mainiten.

Liian helposti minullakin tuli venytettyä lapsen ruokailua, jos ei sopivaa paikkaa löytynyt. Minusta siihen on yhtä turha puuttua kuin mihinkään muuhunkaan ruokailuun.

Joo no hei, eiks se nyt oo asiallista panna se rinta piiloon jos muut ruokailee ympärillä?!?! Tälläkään mammalla ei ollut mitään kiirettä laittaa sitä rintaansa piiloon. Sen imetyksen voi hoitaa hienotunteisemmin ja joo tiedän että sen harson kanssa on hankalaa (kokemusta on) ja mulla on itsellänikin isot rinnat. Musta oli itsestäni mukavampaa käyttää sitä harsoa koska muuten olisin kokenut oloni alastomaksi jos rinta olisi näkynyt kaikelle kansalle. Ja sen pystyy kyllä asettelemaan niinkin ettei se peitä vauvan päätä. Uusavuttomuus paistaa. 

Vierailija
162/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet minun rintani kun imetän vaikka puistossa niin en minä ole vastuussa siitä epämukavasta tunteesta mitä se sinussa herättää, sinä itse olet. Opettele pois pervoudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, useimmat paheksuvat julkista imetystä, tai rinta pitäisi olla peitettynä, mutta samaan aikaan monet naiset ovat työpaikoilla ja julkisissa tiloissa, hyvinkin paljastavissa vaatteissa, eikä pelkästään rinnat, vaan paljon muuta. Monet oikein haluavat pukeutua seksikkäästi ja se on hyväksyttävää ja erikseen on vielä juhla- ja iltapukeutuminen, jolloin paljasta pintaa on todella paljon, mutta auta armias, jos äiti-ihmiseltä näkyy vähän rintaa imettäessä, niin se on synneistä suurin ja loukkaa niin pirusti muita.

Vierailija
164/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minullakin lapsia ja olen niitä imettänyt mutta en silti halua katsella kenenkään muijan isoa turvonnutta  tissiä. Imettäminen on luonnollista mutta minun mielestäni silloin vetäydytään vähän sivuun, ettei olla toisten silmien alla.  Tuntuu ihan siltä, että joillakin naisilla on vaan silkkaa paljastelun halua imetyksen varjolla.  

On minullakin pari ylikiloa, mutta en silti halua katsella luonnottoman lihavia ihmisiä. Pysyisivät läskit suosiolla vaan kotona, eivätkä näyttäytyisi julkisesti. Ällöttää.

Vierailija
165/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen imettänyt molempia lapsiani ja kerran kuopus sai kauhean yllättävän nälkäraivarin kesken kauppareissun. Olin isossa ostoskeskuksessa pääkaupunkiseudulla ja yritin mennä kauhealla kiireellä lastenhuoneeseen imettämään. No, en mahtunut sinne kun ulkomaalaiset oli kansoittaneet koko tilan. Pakko oli käydä käytävän penkille imettämään kun vauva karjui kun hyeena. Piilouduin lastenvaunujen taakse ja yritin vielä viritellä harsoa eteen. Aika hankalaa raivoavan vauvan kanssa. Siinä kun sitten imetin niin tuntui että ihmiset oikein tarkoituksella kurkisteli mitä mä siellä vaunujen takana teen, varsinkin miehet. Yrittikö ne nähdä että onko mulla rinta paljaana?! Ei musta olisi tuntunut luontevalta esitellä rintaa ja peitin sen harsolla koska itsestäni oli epämukavaa että joku näkisi mun rinnan. Muiden mielipiteet ei sinänsä kiinnosta.

Hiljattain näin eräässä kahvilassa kun nainen viereisessä pöydässä alkoi imettää niin valtava rinta oli paljaana kaikkien nähtävänä vaikka kuinka kauan. Musta olisi korrektia peittää se rinta silloin kun imettää jossain kahvilassa missä muut ruokailee. Se mamma ei häpeillyt yhtään. 

Peitätkö itse ruokaillessa pääsi? Joku lapsi ei ole moksiskaan olla harson alla. Toiselle se voi olla todella vaikeaa.

Ja neljä lasta on, eikä todellakaan ole ollut halua näyttää rintaa. Pienet rinnat on, mutta ei kai lapsen ruokailu rintojen koosta ole kiinni? Vai onko isompi rinta sinusta helpompi piilottaa, kun odotat sitä erikseen mainiten.

Liian helposti minullakin tuli venytettyä lapsen ruokailua, jos ei sopivaa paikkaa löytynyt. Minusta siihen on yhtä turha puuttua kuin mihinkään muuhunkaan ruokailuun.

Joo no hei, eiks se nyt oo asiallista panna se rinta piiloon jos muut ruokailee ympärillä?!?! Tälläkään mammalla ei ollut mitään kiirettä laittaa sitä rintaansa piiloon. Sen imetyksen voi hoitaa hienotunteisemmin ja joo tiedän että sen harson kanssa on hankalaa (kokemusta on) ja mulla on itsellänikin isot rinnat. Musta oli itsestäni mukavampaa käyttää sitä harsoa koska muuten olisin kokenut oloni alastomaksi jos rinta olisi näkynyt kaikelle kansalle. Ja sen pystyy kyllä asettelemaan niinkin ettei se peitä vauvan päätä. Uusavuttomuus paistaa. 

Hih, kun koitin nätisti peitellä rintaa huivilla vauva käytti sitä lippuna ja heilutteli sitä iloisena, jos ei saanut leikkiä sillä alkoi kamala huuto =D on vissiin muillakin ollut samanlaisia kokemuksia =)

Vierailija
166/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohaisen varmaan kunnolla muurahaispesää mutta oonko oikeesti ainoa, jonka mielestä imettäminen pitäisi hoitaa katseilta suojassa joko eri paikassa TAI vaikka harsolla rinta peittäen?

Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Itselle se tuntui sen verran yksityiseltä ja intiimiltä, että hoidin sen em. Tavoilla.

Kerran yleisellä ulkokirppiksellä ostoksia tehdessäni, myyjä myi tavaroitaan avoimesti vauva rinnalla ja koko rinta esillä. Kieltämättä vaivaannutti.

Onhan imetys toki luonnollista mutta niin on kusella käyntikin, eikä sitäkään julkisesti oo sopivaa hoitaa.

Ei varmaan ole kolmea lasta. Joku teinipoika taas provoilee. Kun minun vauvalle tulee nälkä, imetän vauvani, sopi se sitten sinulle tai muille fanaatikoille. Luulisi että kolmen lapsen äidillä olisi muutakin tekemistä kuin täällä palstalla syyllistää pienten lasten äitejä. Paineita ja hommaa lastenhoidossa on muutenkin, ilman että toiset äidit rupee sanelemaan sääntöjä sille miten lapset pitää ruokkia. Mieti nyt vähän.

Eka kerta kun mua teinipojaksi tituleerataan. :) Kyllä mulla vaan on kolme lasta. Koululainen, eskarilainen ja 3-vuotias. Tänään oli aikaa, koska kaikki oli samaan aikaan koulussa & kerhossa. Kyllä mä onnistuin hoitamaan imettämisen muita huomioiden. Välillä imetin lastenhoitohuoneessa tai autossa. Joskus junassa harson kanssa. Yleensä pyörittiin sen verran kodin ympärillä, että kotiin ehti. Imetin muutenkin mieluiten makuullaan.

Mä en taas käsitä sitä, miksi sitä tissiä halutaan näyttää, imetti tai ei. Kirpparijuttu on tosi! Samoin kerran vieraisilla ollessamme talon emäntä otti rinnan meidän kaikkien nähden esiin olkkarissa ja imetti. Mä en ois ikään kehdannu tehdä niin, vaan jos oli vieraita, menin toiseen huoneeseen.

"En käsitä yhyy! Kiusaannun ja kaikki mikä mun mielest on ällöö pitää kieltää! En voi kuitenkaan olla katsomatta!!"

Vierailija
167/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin että suurin osa näistä rintojaan imettävistä paljastavista naisista ei kuitenkaan ennen tai jälkeen vauvaiän ole ollut itsensäpaljastelija. Eli heille ei olisi tullut mieleen vaikkapa kahvilassa, ravintolassa tai olohuoneessa vieraiden keskellä ottaa omaa rintaansa paljaaksi vaikkapa 10 minuutin ajaksi siinä muita normaaleja toimia jatkaessaan. Samoin imetyksen loputtua ei varmasti tulisi mieleen ottaa tissejä paidan alta esille julkisella paikalla. Se on osa sitä vauva-ajan hormonipöllyä jossa ollaan Äiti eikä enää nainen, ja suhde niihin omiin tisseihin on täysin erilainen kuin aiemmin. Ne on vain Vauvan ruokkimisvälineet, sama kuin tuttipullo, eikä enää itse edes muisteta että itsekin on omista rinnoistaan joskus ajatellut eri tavalla. Lyönpä vetoa että jos ollaan isin kanssa kahvilassa ja viereiseen pöytään tulisi nätti nuori nainen vetämään rintansa esiin, vähän peittelisi nänniä kädellään, niin Äidillekin muistuisi mieleen että on ne rinnat tässä kulttuurissa muutakin.

Hormonien hälvettyä ja imetyksen loputtua useimmat taitavatkin taas muistaa että rintoja ei ole tapana näytellä julkisesti.

Se taas on naurettavaa että jotkut yrittävät verrata rinnan peittämistä harsolla muslimien huiveihin. Väittäkää sellaista sitten kun suomalaisessa kulttuurissa on ollut täysin normaalia naisten kulkea paljain rinnoin kaikkialla julkisesti, ja yhtäkkiä jotkut haluaisivat että naisella olisi vaate päällään.

Vierailija
168/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kenenkään muun imetyshommat ei kuulu sinulle pätkän vertaa.

minun vauvani syö s silloin kun sillä on nälkä. enkä vedä koko rintamusta tiskiin, mutta en kyllä ala harsollakaan peittelemäân.

jos SINUA tämä häiritsee, katso muualle, tai peitä vaikka pääsi harsolla :)

Ulostaminenkin on luonnollista! Ulostan silloin, kun minulla on hätä, enkä varmasti peittele pyllyä tai mitään muutakaan. Jos häiritsee, niin katso muualle.

Ja sitten varmaan syöt sen paskan, kun olet noin luonnollinen.

Anteeksi, mutta ulosteen syöminen ei ole ihmiselle luonnollista toisin kuin imetys, ulostus, masturbointi tai seksi.

Minä kun luulin, että tässä nimenomaan oli kyse siitä, että imetys on luonnotonta. Mitä se onkin, jos suositus on peittää se harsolla.

Miten sinä imetyksen peität harsolla? Imetys on tapahtuma, mutta ei mikään konkreettinen asia jonka voisi peittää jollain liinalla. Tissi puolestaan on näkyvä ja konkreettinen ja siitähän tässä kskustellaan että sen voisi peittää sen imetyksen ajaksi.

Miten peität rinnan peittämättä koko imetystä? Juurihan tuossa joku ohjeisti että vauvan yli harso.

En nyt ymmärrä kysymystä. Miksi imetystä ei saisi peittää? Tuo huivi olan yli on oikein hyvä tapa saada se rinta piiloon. Toinen vaihtoehto voi olla vaikka hankkimalla imetyspaita, josta saa otettua vain yhden rinnan ulos ja ottamalla sitä yhtäkin rintaa vain sen verran että vauva saa imettyä.

Kyllä, olenkin menossa käyttämään satasia uusiakseni imetysvaatteet sinun kaltaisiasi varten, ja ostamaan vartalolleni epäsopivia tilalle. Ihan vain, että sinun ei tarvitsisi kohdata mitään epämiellyttävää tai ainakaan miettiä, että miksi sinä koetkaan sen epämillyttäväksi. Olisihan se liian vaativaa.

No hyvältä sinä et maitoa täynnä olevien tissiesi kanssa näytä kuitenkaan joten turhaan mariset jostain "vartalolle epäsopivista vaatteista". Ja tiedoksi, mutta imetyspaidat ja huivit ei maksa satasia.

Voi. Onpa harmi että kärsit hapenpuutteesta vielä synnytyksen jälkeenkin. Ja harmi, että oot niin paska argumentoija, että täytyy näkemättä alkaa arvostelemaan jo ulkonäköänikin.

Pakkohan niiden paitojen on vartalolle sopivia olla. Muuten ei toteudu just se, mistä sä ruikutat, eli rintojen piilossa pysyminen. Ja tiedoksesi vain sinullekin, koko imetysvaatetuksen (paidat, topit ja liivit) uusiminen maksaa kyllä satasia, mikäli aikoo pitää jotain päällään silloinkin, kun osa niistä on pyykkikoneessa. Ostitko omasi sitten kirppikseltä vai kuljitko likaisissa? Sait rintatulehduksen bakteereista ja ne jouduttiin leikkaamaan pois? Vai mistä tuo vitunmoinen ahdasmielisyys ja angsti oikein kumpuaa?

Vierailija
169/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin että suurin osa näistä rintojaan imettävistä paljastavista naisista ei kuitenkaan ennen tai jälkeen vauvaiän ole ollut itsensäpaljastelija. Eli heille ei olisi tullut mieleen vaikkapa kahvilassa, ravintolassa tai olohuoneessa vieraiden keskellä ottaa omaa rintaansa paljaaksi vaikkapa 10 minuutin ajaksi siinä muita normaaleja toimia jatkaessaan. Samoin imetyksen loputtua ei varmasti tulisi mieleen ottaa tissejä paidan alta esille julkisella paikalla. Se on osa sitä vauva-ajan hormonipöllyä jossa ollaan Äiti eikä enää nainen, ja suhde niihin omiin tisseihin on täysin erilainen kuin aiemmin. Ne on vain Vauvan ruokkimisvälineet, sama kuin tuttipullo, eikä enää itse edes muisteta että itsekin on omista rinnoistaan joskus ajatellut eri tavalla. Lyönpä vetoa että jos ollaan isin kanssa kahvilassa ja viereiseen pöytään tulisi nätti nuori nainen vetämään rintansa esiin, vähän peittelisi nänniä kädellään, niin Äidillekin muistuisi mieleen että on ne rinnat tässä kulttuurissa muutakin.

Hormonien hälvettyä ja imetyksen loputtua useimmat taitavatkin taas muistaa että rintoja ei ole tapana näytellä julkisesti.

Se taas on naurettavaa että jotkut yrittävät verrata rinnan peittämistä harsolla muslimien huiveihin. Väittäkää sellaista sitten kun suomalaisessa kulttuurissa on ollut täysin normaalia naisten kulkea paljain rinnoin kaikkialla julkisesti, ja yhtäkkiä jotkut haluaisivat että naisella olisi vaate päällään.

Muslimivertauksen esitti ihan sitten neuvolantäti, en minä. T: se joka sen mainitsi

Vierailija
170/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kenenkään muun imetyshommat ei kuulu sinulle pätkän vertaa.

minun vauvani syö s silloin kun sillä on nälkä. enkä vedä koko rintamusta tiskiin, mutta en kyllä ala harsollakaan peittelemäân.

jos SINUA tämä häiritsee, katso muualle, tai peitä vaikka pääsi harsolla :)

Ulostaminenkin on luonnollista! Ulostan silloin, kun minulla on hätä, enkä varmasti peittele pyllyä tai mitään muutakaan. Jos häiritsee, niin katso muualle.

Ja sitten varmaan syöt sen paskan, kun olet noin luonnollinen.

Anteeksi, mutta ulosteen syöminen ei ole ihmiselle luonnollista toisin kuin imetys, ulostus, masturbointi tai seksi.

Minä kun luulin, että tässä nimenomaan oli kyse siitä, että imetys on luonnotonta. Mitä se onkin, jos suositus on peittää se harsolla.

Imetys on luonnollista. Seksi on luonnollista. Se ei tarkoita, että noita luonnollisia toimia pitäisi harrastaa julkisesti kaikkien silmien alla. Onko miehen siitin luonnoton ilmestys, kun se pitää kerran peittää julkisella paikalla?

Vaikka sitä pidätkin suussa, se ei ole ruokaa. 1/5 koska vastasin

Mitä tekemistä ruoalla on minkään kanssa?

Ensinnäkin: ei kukaan ole maitoa vastaan, vaan sitä paljasta rintaa. Paljas rinta ei ole ruokaa, vaikka se olisi vauvan suussa.

Toiseksi, saako mieheni imeä nänniäni julkisesti, sillä maitohan nyt on ruokaa ja ruokailu on luonnollista?

Oletko ihan täyspäinen tai edes 1/5-päinen?

Voisin kyllä kysyä, että oletko itse ihan täyspäiväinen, kun stressaat niin kovin siitä, että vilahtaako imettävän äidin nänni vai ei? Jos se sinun elämääsi jotenkin helpottaa, niin senkun imetät miestäsi julkisesti. Sen vaan sanon, että on se aikuisella ihmisellä suhteellisuudentaju ja muu moraali hakusessa, jos vetää yhtälömerkin näiden kahden asian välille. Maailmassa näkee paljon asioita, joita ei voi kieltää ja sen kanssa pitää vaan oppia elämään.

"Voi voi kun sinä olet nyt väärässä!" "Tämähän on itsestäänselvyys, en vaivaudu edes selittämään!" "Miten et muka tajua?" "Se nyt vaan on niin!"

Ja sama meno jatkuu; taas pelkkää päivittelyä ja tuhinaa vailla mitään argumenttia. Tai noh, argumentointivirheiksihän nuo lasketaan, mutta mitään sisältöä viestilläsi ei ole.

Jospa vain muodostaisit loogisen perustelun sille mielipiteellesi. Onko se oikeasti mahdotonta?

P.S. En stressaa, vaan pidän debaateista. Haluan jonkun perustelevan loogisesti kantansa, mutta vauvapalstalla se lienee mahdottomuus.

Ihan oikeasti, myönnän olevani väärässä ja poistun heti, kun joku vaivautuu selittämään päivittelyn ja vänkäämisen sijasta. Eli en varmaan ikinä.

Kannattaa varmaan opetella sitten kirjoittamaan edes se debatti oikein. Ja se ei siis ole synonyymi pakkomielteiselle pätemisentarpeelle, ja se kumpuaa aivan samasta kipupisteestä, kuin koko keskustelun aloituskin.

Korjaa itsesi, kulta pieni. Sinä olet ihan riittävän hyvä.

Vierailija
171/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Rinnan ei tule näkyä muille. Voi käyttää esim ohutta mutta peittävää huivia.

Oli kyllä noloa kun tuttava alkoi kylässä ollessaan imettämään vauvaansa koko rinta paljaana. Samaten äitienpäivälounaalla isossa ravintolassa yksi äiti veti tissin paljaaksi ruokapöydässä ja imetti siinä kaikessa rauhassa reilusti yli yksivuotiasta lasta. Mitähän olisi tapahtunut jos esim minä ilman imettämistä olisin nykässyt toisen tissin paljaaksi.

Rinnalla ruokitaan vauva eikä siinä mitään pahaa häveliäisyys olisi hyvä muistaa.

Vierailija
172/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuus ja muiden huomioiminen ei kuulu kaikkien luonteenpiirteisiin. Minä teen niinkuin haluan, tulkaapa estämään, ajattelevat nämä "missä vaan miten vaan" imettäjät? OK, mutta hieman itsekkään kuvan ihmisestä antaa muita huomioimaton käyttäytyminen. Samat naiset röyhtäisevät reippaasti aina kun siltä tuntuu, luonnollista, olkoon muut kuuntelematta jos häiritsee? Kun saman asian voi tehdä huomaamattomasti sen kokonaisen rinnan esiinheittäminen ei kovin sivistynyttä kuvaa tekijästään anna. Omat rintani ovat ruokkineet vauvaa vajaan vuoden per lapsi, mutta ne ovat osa minua enkä julkisesti ole halunnut niitä esitellä, olen ollut myös äitiysaikana identiteetiltäni ollut muutakin kuin äiti enkä pelkäksi käveleväksii maitohinkiksi ole kehoani koskaan mieltänyt.

Vierailija
173/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsiveellinen käytös ja viuhahtelu on laissa kielletty. Tuollainen tarpeeton rintojen esittely on juuri sitä. Lasta imetetään muiden katseilta piilossa ja sillä hyvä. 

Vierailija
174/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaisuus ja muiden huomioiminen ei kuulu kaikkien luonteenpiirteisiin. Minä teen niinkuin haluan, tulkaapa estämään, ajattelevat nämä "missä vaan miten vaan" imettäjät? OK, mutta hieman itsekkään kuvan ihmisestä antaa muita huomioimaton käyttäytyminen. Samat naiset röyhtäisevät reippaasti aina kun siltä tuntuu, luonnollista, olkoon muut kuuntelematta jos häiritsee? Kun saman asian voi tehdä huomaamattomasti sen kokonaisen rinnan esiinheittäminen ei kovin sivistynyttä kuvaa tekijästään anna. Omat rintani ovat ruokkineet vauvaa vajaan vuoden per lapsi, mutta ne ovat osa minua enkä julkisesti ole halunnut niitä esitellä, olen ollut myös äitiysaikana identiteetiltäni ollut muutakin kuin äiti enkä pelkäksi käveleväksii maitohinkiksi ole kehoani koskaan mieltänyt.

Mitä identiteetillä on mitään tekemistä imetyksen kanssa? Vaikka olisit ruokkinut lastasi sata vuotta, sinulla ei ole valtuuksia kertoa muille miten he hoitavat lastensa ruokailun. Minulla on erittäin monitahoinen identiteetti, silti kenellekään neurootikolle ei kuulu se miten lastani ruokin ja kuinka paljon rinta siinä ohessa vilahtaa. Piste.

Vierailija
175/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te huivinatsit suosittelette sitten sille kaksosten äidille joka imettää tandemina koska vaihtoehtona on himaan telkeäminen tai toisen vauvan rääkyvä huuto??

Vierailija
176/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi miehen rintalihas näkyvillä ei aiheuta kenellekään minkäänlaista ongelmaa asian kanssa, mutta heti kun naisen rintalihas näkyy niin ollaan huutelemassa ties mitä?

Vierailija
177/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä aina näin vouhkataan? Näettekö oikeasti useinkin naisia imettämässä rinnat täysin paljaina? Mä en ole koskaan nähnyt! Itseasiassa mä nään julkisesti imettäviä naisia muutenkin todella todella harvoin, vaikka olen Helsingin keskustassa töissä ja siellä liikun päivittäin. Tai sitten en vaan kiinnitä niihin huomiota, mutta siis koskaan en ole nähnyt ketään imettävän rinnat ja maha paljaana, niin kuin täällä aina monet väittää äitien tekevän.

Sama juttu. Ikinä kukaan ei ole heilutellut tissejään paljaana kun imettää, kyllä ne paljastavimmat tapaukset kulkee ihan muuten vaan kaupungilla topeissa joista tissit on pullahtaa pihalle hetkenä minä hyvänsä, ja napapaidoissa joista näkyy pömmömaha.

Minä olen ollut muutama vuosi pk-seudun seutulinjan bussissa, joka oli ruuhka-aikaan täpötäysi ja jossa erään nuorehkon äidin vauva alkoi ääkyä. Äiti nykäisi tiukan teepaitansa ylös, jolloin molemmat rinnat paljastuivat, ja alkoi pokkana imettää siinä.  Koska äiti sattui olemaan selkä menosuuntaan-paikalla, bussiin laskeutui sillä sekunnilla vaivautunut hiljaisuus ja kaikki muut matkustajat kääntyivät kuin yhteisestä merkistä katsomaan ikkunasta ulos.  

Toisen vastaavan tapauksen olen nähnyt erään kahvilan pöydässä.

Nämäkin kaksi olisi voinut jäädä kyllä kokematta. Itselläni on kolme lasta, ja olen hoitanut julkiset imetyskerrat jonkin verran diskreetimmin kyllä.

Vierailija
178/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lähemmäs Tuomiopäivää mennään sitä enemmän alastomuutta yritetään saada jotenkin normaaliksi vilautella ulkopuolisille. Miten vaikeaa on pitää yksityiset alueet peitossa? Kyllä uskovaiset naisetkin saavat lapsensa imetettyä ilman, että sitä paljasta rintaa esitellään koko kaupungille.

Vierailija
179/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi miehen rintalihas näkyvillä ei aiheuta kenellekään minkäänlaista ongelmaa asian kanssa, mutta heti kun naisen rintalihas näkyy niin ollaan huutelemassa ties mitä?

Naisen rinta ei ole lihasta, vaan fläsää ja maitorauhaskudosta.  Aletaanko seuraavaksi känistä man-boobseista? Eivät nekään ole järin kaunis näky tytisevässä luonnontilassa.

Vierailija
180/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja nainen ovat eri asia. Miesten vartalon alueita ei ole seksualisoitu samalla tavalla kuin naisten. Jo pienillä lapsilla löytyy kiinnostusta naisten rintoihin, mutta ei miesten rintoja kohtaan. Naisen tulee peittää suurempi osa vartalostaan ja näyttää siveelliseltä. Mutta suomalainen nainehan haluaa väkisin kilpailla miesten kanssa asemasta ja olla mahdollisimman miehekäs.