Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuaapua! Yritin löytää sisaruksiani vrk:n kautta, mutta homma kusikin jaloilleen

11.08.2016 |

Tiedän siis vain isäni koko nimen, en mitään muuta. Äiti ei hänestä halua puhua ja isäni on osoittanut minulle kun olin lapsi, ettei hän halua olla missään tekemisissä (lähetti isänpäiväkortin takaisin yms.)

Tiedän että minulla on kaksi siskoa, haluaisin tietää edes heistä. Olen heidät tavannutkin joskus lapsena, mutta äitini ei antanut tavata toiste.

Tein tästä aloituksen joskus tänne ja joku käski etsiä isän nimellä vrk:sta isän lapset. Tämän teinkin ja valitsin tarkoituksekseni sukututkimus, koska mikään muu ei sopinut.

Nyt maistraatin sihteeriltä tuli minulle aika äkäisen kuuloinen e-maili, jossa tiedustellaan, että onko minulla asianmukaiset luvat sukututkimusrekisterin pitoon. Kysyttiin myös, olenko informoinut asianomaisia sukutietojen etsimisestä. Miten minä voisin heitä infota, kun en edes tiedä ketään koko isän puolen suvustani. :( Sitähän minä koitan tässä selvittää! Käskettiin myös liittää mukaan kattava kooste sukututkimusrekisteristäni ja siitä, mikä on sukulaissuhteeni ko. ihmiseen.

Sain viestistä sellaisen käsityksen, että vastaamatta en voi jättää, muuten juttu menee eteenpäin. Mutta mitä ihmettä minä tuohon vastaan? En minä ole mikään oikea sukututkija, eikä minulla ole hänelle näyttää mitään rekisteriä! Haluaisin vain sisaruksieni nimet, jotta voisin mahdollisesti lähestyä heitä.

Pelkään että tästä urkkimisesta menee tieto nyt isälleni, joka ihan varmasti kieltää kaikkien tietojen luovuttamisen tämän jälkeen.

Kommentit (206)

Vierailija
41/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitushan tuosta menee joka tapauksessa asianomaisille, joten valmistaudu paskamyrskyyn jos isäsi on ihan kieltämällä kieltänyt yhteydenpidon ja urkinnan. Olethan ottanut selvää ettei sinulla ole lähestymiskieltoa? Jos on, niin sitten joudut vaikeuksiin.

Meinaatko tosiaan, että lähestymiskiellon saa niin ettei toinen osapuoli tiedä siitä mitään? Tai että sen saa vaikka toinen ei ole tehnyt yhtään mitään, ollut vain olemassa? Ihmisillä tuntuu olevan kummallisia luuloja lähestymiskiellosta. Että sen saa noin vaan kuka tahansa ja milloin tahansa. Eikä tarvi olla edes syytä.

Ei saa, lähestymiskieltoon pitää olla vankat perusteet ja sille jolle sitä haetaan ilmoitetaan AINA ja hänellä on oikeus antaa oma vastineesta asiaan.

Vierailija
42/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro isäs sukunimi. Ties vaikka joku tuntis. Tai sisaruksesi pyörisi täällä. Etunimen alkukirjain ja sukunimi ei kuitenkaan paljasta suoraan kenestä kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on se ongelma, että henkilötietolain takia alle sata vuotta vanhoja tietoja ei voida niin vain antaa. Siksi ilman asiaankuuluvia lupia tietoja ei luovuteta käsittääkseni kenellekään.

Vierailija
44/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kertoa vaikka isäsi etunimen alkukirjaimen?

Haista sä utelias paska.

ohis

Vissiin oonki mut oon epäilly että mulla saattais ollaa sisaruksia isän puolelta, joka asuu uudellamaalla ja jonka etunimen alkukirjain on A

Vierailija
45/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitushan tuosta menee joka tapauksessa asianomaisille, joten valmistaudu paskamyrskyyn jos isäsi on ihan kieltämällä kieltänyt yhteydenpidon ja urkinnan. Olethan ottanut selvää ettei sinulla ole lähestymiskieltoa? Jos on, niin sitten joudut vaikeuksiin.

Lähestymiskieltoa ei ihan hepposin perustein lähdetä asettamaan. Varsinkaan omille lapsille.

Toistuvista urkintayrityksistä vasten asianomaisen tahtoa saa lähestymiskiellon.

Ei saa :) Pitää olla ihan henkeen tai terveyteen kohdistuva uhka. Sellainen ei ole se, että pyytää maistraatista isänsä/sisarustensa tietoja.

Vierailija
46/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi alkaa M?

Vierailija
47/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro isäs sukunimi. Ties vaikka joku tuntis. Tai sisaruksesi pyörisi täällä. Etunimen alkukirjain ja sukunimi ei kuitenkaan paljasta suoraan kenestä kyse.

Täältä on lähtenyt keskusteluja vähemmästäkin. Ap saa sanoa tälle ketjulle bai bai, jos jonkun koko sukunimen tänne raapustaa.

Vierailija
48/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nelossivulle ei pääse. Voi vitura tätä palstaa. :D

Mutta ap, voitko laittaa isäsi toisen nimen ensimmäisen kirjaimen ja sukunimen ensimmäisen kirjaimen?

Vierailija
49/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tekemässä mitään väärää.

Mitään ilmoituksia ei tietojen kyselyistä mene yhtään mihinkään.

Mikä edes on oikea, virallinen sukututkija? Olet ihan sukututkija, vaikka teetkin nyt tutkimuksia ihan mikrotasolla.

Jos isäsi tiedot ovat salaiset (turvakiellossa) voi olla vaikeuksia, mutta muuten pitäisi onnistua kyllä. Voisit ihan hyvin vain kertoa, että etsit elossa olevia omaisiasi.

Jos äitisi on hiljaa kuin simpukka, olisiko jollain muulla muistoissa isäsi lasten nimiä? Mummit, tädit, äidin ystävät 90-luvulta.

Onko sinun mahdollista katsoa itseäsi koskevia papereita äitisi luona, esim. elatussopimus?

Asuivatko vanhempasi jossain vaiheessa yhdessä? Asuitko ehkä itsekin isäsi kanssa?

Mieti tarkkaan ne tiedot, mitä sinulla on. Jos vaikka saat isäsi sen aikaisen osoitteen, voit löytää sen osoitteen perusteella muita samassa taloudessa asuneita/asuvia.

Vierailija
50/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukunimi alkaa M?

Ei. V:llä.

Nimikirjaimet ovat siis A.T.V

ap

Vierailija
51/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaat, että tarkoituksesi oli saada selville sisarustesi nimet, eikä siellä ollut muuta mahdollista valintaa. Selität että et ole tekemässä mitään virallista sukututkimusta, vaan yritit vain selvittää sisarustesi nimet. Onko isä tunnustanut sinut?

Oma isäni ei ole, ja voisin kuvitella tekeväni jotain vastaavaa :D

On tunnustanut, mutta vain sen takia kun äitini veti asian oikeuteen. Olen sen verran nuori (-93), että silloin oli pakko tunnustaa jos äiti sitä vaati.

ap kirjautumattomana

luultavasti saat omat tietosi kotikuntasi lastenvalvojalta tai siitä käräjäoikeudesta, jossa isyysasiasi on aikanaan vahvistettu. Jos isyytesi on selvitetty, on myös isäsi joutunut antamaan tietoja itsestään elatusavun määräämiseksi. Tuolloin on voinut ilmoittaa muut huollettavat lapsensa. Saat myös isäsi täydelliset tiedot sieltä.

Olet sen verran nuori, että todennäköisesti sitten isäsi tiedoilla sisaruksia löytyy ihan googlettamalla. Nykyään on listoja opiskelemaan päässeistä ja valmistuneista ja mm. Facebook yms.

Tähän pyrinkin, mutta tarvitsen etu- ja sukunimen jotta löytäisin heidän facebookista.. Sukunimi on aika yleinen ja sekin on aika epävarma, koska en voi tietää ovatko samalla sukunimellä kuin isäni.

En muista enää mikä käräjäoikeus oli kyseessä. Joskus teininä pengoin äidin papereita hänen ollessaan töissä ja vahingossa löysin isääni liittyviä dokumentteja. En voi pyytää näitä äidiltäni, koska hän ei niitä suostu minulle näyttämään. Olen kysynyt, äidistäni ei ole mitään apua tässä asiassa, koska hän ei halua että selvitän asiaa.

ap

Käräjäoikeus ja lastenvalvoja on ollut erittäin todennäköisesti lapsen kotikunnan mukainen. Missä asuit silloin? Myös Kelasta voisit yrittää kysyä, onko sinulle maksettua elatusapua peritty heidän toimestaan.

Vierailija
53/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti miten mulkku mies. Onnea kuitenkin sisarusten jäljittämiseen. Kannattaa pitää mielessä, että nämä voi olla myös samanlaisia, ettet sitten pety.

Vierailija
54/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/kadonneen-jaljilla/2112006-koskettava-hi…

Olen harkinnut tuota, mutta tuollaiseen ohjelmaan meneminen pilaisi suhteet aika varmasti äitiini ja äitini puolen sukulaisiin. Tarkoitus on pitää matalaa profiilia etsimisen suhteen, mielellään niin ettei äiti saa edes tietää asiasta.

ap

Vierailija
55/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Hae tuohon kadonneen jäljillä ohjelmaan! Pääsisit tuollaisella taustalla varmasti mukaan, koska ottavat innosta kirkuen formaattiin mukaan kaikki vanhempiaan ja sisaruksiaan hakevat, koska se on kaikista koskettavin ja tuottavin aihe.

Vierailija
56/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähestymiskieltoa ei ihan hepposin perustein lähdetä asettamaan. Varsinkaan omille lapsille.

Toistuvista urkintayrityksistä vasten asianomaisen tahtoa saa lähestymiskiellon.

Lähestymiskieltoa ei todellakaan helposti saa. Jos lukuisista tappouhkauksistakaan ei saa lähestymiskieltoa ni tuskin mistään tollasestakaan. 

Vierailija
57/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ap ettet saa siipeesi. Sille on varmaan syynsä, etteivät sisaruksesi ole koittaneet ottaa sinuun yhteyttä missään vaiheessa elämääsi.

Vierailija
58/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP! Hae tuohon kadonneen jäljillä ohjelmaan! Pääsisit tuollaisella taustalla varmasti mukaan, koska ottavat innosta kirkuen formaattiin mukaan kaikki vanhempiaan ja sisaruksiaan hakevat, koska se on kaikista koskettavin ja tuottavin aihe.

Joo, siitä tulisikin hyvä jakso, kun ap:n sisarukset ja isä eivät halua olla missään tekemisissä ap:n kanssa ja jättävät kuvausryhmän rannalle ruikuttamaan.

Tämä tilanne on niin herkkä ja hajoamispisteessä oleva, ettei ap tosiaan kannata sotkea mitään realitypaskaa mukaan.

Vierailija
59/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pääsisi vaivihkaa käsiksi niihin äidilläsi oleviin papereihin?

Vierailija
60/206 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siitä tulisikin hyvä jakso, kun ap:n sisarukset ja isä eivät halua olla missään tekemisissä ap:n kanssa ja jättävät kuvausryhmän rannalle ruikuttamaan.

Tämä tilanne on niin herkkä ja hajoamispisteessä oleva, ettei ap tosiaan kannata sotkea mitään realitypaskaa mukaan.

Miksi alapeukut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme