Pitkittynyt vatsatauti, kestänyt yli 2 viikkoa. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Pahoinvointia ja välillä oksentelua, ripuli ja ummetus vuorottelee. Onneksi verta ei tule mistään mutta syöminen tökkii ja lähinnä mustikkakeitot, jogurtit ja muut menevät alas.
Tulehdusarvot olivat normaalit joten lienee virusta eikä bakteeria. Olen ottanut Precosaa.
Terveydenhoitaja sanoi että viime aikoina on ollut todella outoja vatsatauteja liikkeellä.
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia viime aikoina.
Kommentit (29)
Nauti tilanteesta, oma paska haisee aina hyvälle ja äänille voi nauraa.
Koronatesti oli negatiivinen.
Vatsaoireilu jatkuu...
En ole syönyt mitään ihmeellistä ja elän terveellisesti.
Ikinä ei vatsatauti ole kestänyt yli viikon. ☹️
Vierailija kirjoitti:
Gefilus maitohappobakteerivalmisteet sopivat kaiken ikäisille, vuoden jokaiseen päivään
Monipuolisesta Gefilus -tuoteperheestä löytyy jokaiselle mieluinen valmistemuoto. Gefilus maitohappobakteerivalmisteet sisältävät maailman tutkituinta Lacticaseibacillus rhamnosus GG (LGG) maitohappobakteeria sekä osa tuotteista vaihdellen C- ja D-vitamiinia.
Ainutlaatuinen LGG
Gefilus tuotteiden sisältämä maitohappobakteeri Lacticaseibacillus rhamnosus GG on ainutlaatuinen. Siitä on enemmän tutkimustietoa kuin yhdestäkään muusta maitohappobakteerista ja sillä on ainutlaatuiset, pehmeät karvat, joilla se liittyy vahvaksi osaksi suolistosi bakteerijoukkoja. Lue lisää täältä.
https://www.gefiluskapselit.fi/
Suosittelen kokeilemaan tätä vatsavaivoihin ja minulle ei ole enää tullut flunssaa kun käytän tätä säännöllisesti. Se auttaa myö
Maitohappobakteeri ja kortisoni vaikuttavat päinvastaiseen suuntaan. Kortisoni sammuttaa tulehdusta solutasolla ja maitohappobakteeri taas lisää sitä. Jos jollain on autoimmuunisairaus, jota hoidetaan kortisonilla, niin eihän silloin kannata maitohappobakteeria syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vatsaoireilu jatkuu...
Ikinä ei vatsatauti ole kestänyt yli viikon.
Onko sulla muita oireita? Mulla on nyt myös kestänyt jokin vatsatauti yli viikon, on ollut todella kipeä vatsa kuumetta. Muilla perheenjäsenillä on kuumetta ja normaalit flunssan oireet, ei vatsaoireita.
Kotonan kotitesti oli negaa, mutta se ei tunnista uusia variantteja hyvin, eikä rokotetuilla näytä herkästi muutenkaan mitään, sillä viruksen määrät ovat alhaisempia. Ottaen huomioon, että korona leviää nyt rajusti, niin se on vahvin arvaus oireille.
Vierailija kirjoitti:
Vatsaoireilu jatkuu...
Ikinä ei vatsatauti ole kestänyt yli viikon.
Tarkoittaako "en ole syönyt mitään ihmeellistä", että olet vältellyt mm. voimakkaita mausteita?
Mulla oli clostridium difficile, jonka kanssa jouduin lopuksi sairaalaan. Mutta tulehdusarvot olivat hyvin koholla, crp jotain 200-300 sairaalaan joutuessa. Sitäkin pidettiin norona mitään tutkimatta, pysyt vaan kotona ja juot paljon... yli viikon pysyteltyäni kotona sairaus paheni päivä päivältä, kunnes yleiskuntoni romahti kokonaan, kuumetta 40 C ja vesi valui ulos kuin kolerapotilaalla.
Jägermeister tai Fernet branca auttaa. Ainoat jotka tehoaa.
Clostridium kuulemma tulee usein antibioottikuurin jälkeen, itse tosin sain sen tartuntana jostain, antibiootteja en ollut käyttänyt pariin vuoteen.
Kokeile Vivomixiä, (sisältää 450 miljardia bakua, kahdeksaa eri lajia) niitä saa apteekista tai luontaistuotekaupasta. Kallista on tavalliseen verrattuna (34€), mutta mulla alkoi jo hermo mennä, kun ei tiennyt mitä tulee ja milloin, ja pierut haisi ihan järkyttävällä.
Luulen että sulla on hyvät suolistobakteerit varmaan aika vähissä ton antibioottikuurin jälkeen. Mun kolmen viikon ripuli asettui tuolla valmistella kahdessa päivässä. Kipuja ei minullakaan ollut. Otin yhden pussiannoksen aina ruuan jälkeen, maha oli hiljaa samantien. Tavalliset maitohappobakteerikapselit ei auttaneet yhtään mitään.