Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistaja! Oletatko automaattisesti, että koirasikin on tervetullut kylään?

Vierailija
10.08.2016 |

Mahdanko olla supernipo, kun pidän itsestäänselvyytenä että kylävieraat varmistavat asian olevan ok? Tuttava ilmeisesti loukkaantui, kun ilmaisin epäsuorasti että koira voi odottaa kahvittelun ajan etupihalla. Epäsuorasti siksi, ettei tuttava edes kysynyt onko ok jos koira tulee sisälle, vaan automaattisesti oletti asian olevan ok. Onko yleistäkin, että ihmiset olettavat koiransakin olevan tervetullut kylään ilman asian varmistamista?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oleta. En vie koiraani talouksiin, joihin se ei ole tervetullut. Mutta ethän sinä vuorostasi oleta, että kun tulet meille kylään, että minun pitäisi laittaa koirani ulos naruun tai telkien taakse toiseen huoneeseen? Jos koirani on sinulle ongelma minun ja koirani omassa kodissa, sinä et ole silloin tervetullut meille.

Onneksi mun kaverit on sen verran fiksuja, että kun heille tulee vieraita ekaa kertaa, kysyvät aina häiritseekö koira ja laittavat sen tarvittaessa sitten jonnekin "jemmaan".

Monet onneksi osaavat ottaa myös kanssaihmiset huomioon.

MIksi pitää mennä kylään koiratalouteen, jos koirat ovat ongelma? Meillä ei käy eräät tutut, koska ovat koiralle allergisia, siinä ei auta koiran telkeäminen. Moni koirapelkoinen on meillä pakkosiedätetty, sillä jos kylään tulevat, niin saavat koiran läsnäolon sietää. Meidän koira ei hypi, eikä hauku, ei änkeä syliin sohvalle, joten en näe mitään syytä sen eristämiseen vain siksi, että vieras nyt vaan sattuu olemaan koiraongelmainen.

Joskus se on vaan helpompi sen koiraongelmaisen lapsettoman mennä moikkaan sitä kaveriaan, jolla on koiran lisäksi kolme pientä lasta eikä autoa, tän kaverin kotiin.

Vierailija
42/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes haluaisi ottaa koiraa mukaan, koska en jaksa kylässä vahtia, mitä se tekee ja minne kaikkialle jättää karvojaan. Vaikka koira onkin hyväkäytöksinen, tottelevainen ja vielä suhteellisen rauhallinen luonne. Tietenkin kyläreissut on sitten lyhyitä, mutta helpompi itselleni näin.

Eikä meillekään btw voi mitenkään automaattisesti tuoda koiraa kylään, vaikka olemme koiratalous, koska koiramme ei kaikkien koirien kanssa tule toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaverit, joilla kyläilen, ovat samanhenkisiä kuin minä. En osaisi kuvitella kyläileväni ihmisen luona, joka koiria tai yleensäkin eläimiä vihaa. Ei meillä olisi paljoakaan yhteistä. En suinkaan vaadi, että kaikkien tulee olla eläinrakkaita, ovat sellaisia kuin ovat. En vaan kyläile heidän luonaan. Eivät hekään siinä mitään menetä.

Vierailija
44/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdet vieraat eivät ole kysyneet voivatko tuoda koiransa mukanaan, vaikka meillä on kissojakin, jotka pitää teljetä johonkin huoneeseen useiden tuntien ajaksi.

Vierailija
45/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, etkä nipota. Pääsääntöisesti en yleensäkkään ota koiria mukaan joka jumalan paikkaan. Oppivatpahan olemaan yksin kotona. En muutenkaan jaksaisi jatkuvasti vahtia niiden tekemisiä. Vietän niiden kanssa tarpeeksi aikaa kotona ja harrastuksissa.

Osalla kavereista on koiria enkä edes siksi tai varsinkaan sen takia veisi koiria kysymättä, jos toisen koira ei tykkääkkään vieraista koirista. Kaverin pyrre oli tällainen, ulkona ei mitään ongelmaa, mutta kun mentiin sisälle niin alkoi rähisemään, laumanvartija kun on. Ei siis tehnyt meidän koiralle mitään, mutta ruokakupit piti ottaa pois lattialta ja vahtia kokoajan ettei satu mitään. Varsinaisesti tuonne koiran vieminen ei ollut ongelma, mutta oli se helpompaa ja stressittömämpää käydä ilman niin ei tarvinnut jatkuvasti pitää koiria silmällä ja saattoi keskittyä yhdessä oloon.

Toinen kaveri taas on itse allerginen koirille ja poikansa pelkää koiria, vaikka meidän toinen koira onkin aivan superlälly ja osaa suhteuttaa käytöstään ja voimankäyttöä sen mukaan onko kyseessä lapsi, terve aikuinen vai vanhus.

Vanhemmille voin ja menenkin kysymättä.

Vierailija
46/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kaverit, joilla kyläilen, ovat samanhenkisiä kuin minä. En osaisi kuvitella kyläileväni ihmisen luona, joka koiria tai yleensäkin eläimiä vihaa. Ei meillä olisi paljoakaan yhteistä. En suinkaan vaadi, että kaikkien tulee olla eläinrakkaita, ovat sellaisia kuin ovat. En vaan kyläile heidän luonaan. Eivät hekään siinä mitään menetä.

Jos ei halua vierasta koiraa kotiinsa, niin automaattisesti vihas koiria?

Jo on taas mutkat vedetty suoriksi :D

Vierailija
47/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi koiaa mihinkään kyllään kysymättä. Koirattomat eivät usein pidä koirista, eivätkä halua sisälle karvoja ja sisällä voi myös olla kaikenlaista koriste-esinettä ja karvamattoa jonka puolesta pelkäävät.

Vierailija
48/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 jatkaa. Nämä vieraat käyvät useammasti vuodessa sukuloimassa täällä päin ja voisivat jättää koiran mummolaan pariksi tunniksi, missä ovat yötäkin.

Vierailija
49/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille eivät koirat tule koska mieheni on muslimi, myös kylään tulevat naiset joutuvat laitta huivin päähän ja peittämään käsivarret, pitää kunnioittaa toisen uskontoa ja kulttuuria.

Joo, en koiraani teille tois, enkä kyllä vie sitä minnekkään muuanne kyläilemääkään..

Mut johan sä nyt vitsin murjaisit, että pitäs kunnioittaa täysin genitaali keskeistä uskontoa jonka suuri profeetta on vielä pedofiili. Uskonto/kulttuuri joka on laillisesti sovinistinen. Et juu ei, yäk!!

Vierailija
50/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, koska kaikilla joilla käyn kylässä on itselläänkin koira / tykkäävät koirista.

Vierailija
51/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi valitettavasti ottaa meille kylään edes itse koiranomistajaa enkä käydä kylissä, missä on koira, riippumatta siitä onko koira kotona vai ei. Ja kyllä, aivastelen läheisyydessäsi, jos sinulla on koira. Olen muutaman kerran saanut kesken ryhmäliikuntatunnin sellaisia yskänpuuskia, että olen joutunut keskeyttämään. Toiset luulevat flunssaiseksi. Minulla koira-allergia puhkesi yhtäkkiä aikuisiällä, enkä tajunnut sitä heti itse. Sain yhtäkkiä aivastelukohtauksen silmien vuodolla höystettynä, kun lapsen kaveri oli kylässä. Tämä fiksu 10-vuotias hoksasi, että oletkohan koiralle allerginen kun heillä oli kolme sisäkoiraa. Valitettavaa, mutta sen jälkeen lapset olivat vain ulkona tai kaverin luona. Tuosta hoksasin myös, miksi olin pari viikkoa sitten saanut hetkellisen flunssaa muistuttavan kohtauksen, kun miehen sisko oli käymässä. Allergialääkkeitä joudun välillä syömään, kun kaikkien käyntiä ei voi kieltää. Mutta jos meille tuodaan koira, ei koiran omistajakaan ole tervetullut. Meille on pari kertaa tuotu sisälle kysymättä, sopiiko tulla. Emme kutsu näitä ihmisiä toiste, tai kutsumatta itse asiassa tulivat silloinkin. 

Lapset meille saa tulla. En ole saanut yhtään kohtausta muista lapsista, jos ei lasketa tuota, minkä sain oman lapsen kaverista. Monesti kun verrataan lapsia koiriin, niin siksi tämän otin esille. 

Vierailija
52/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monesti sanottu, en minäkään oleta koirani olevan kaikkialle tervetullut, mutta en myöskään katsele nipottamista siitä jos en itse pääse tällöin kyläilemään. Minulla on monta lemmikitöntä ystävää, joilla käyn yksinäni kumppanini ollessa kotona koirien kanssa, mutta monesti olen myös joutunut jättämään kyläilyreissut väliin sen takia, että en halua jättää koiria yksinään koko päiväksi kotiin. Onneksi nämä ystäväni ymmärtävät tämän hyvin - monesti teemme silloin kompromissin ja käymme esimerkiksi lenkillä yhdessä, jolloin ei tarvitse koiria sisälle tuoda. 

Suurin osa ystävä- ja perhepiiristäni on kuitenkin eläinystävällistä sakkia, joten koirat kulkevat usein mukana ja ovat yhtä tervetulleita kuin minäkin. :)

Vierailija
53/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai sinänsä Oleta, mutten käy paikoissa mihin koirani ei ole tervetullut. En ole kyllä ikinä törmännyt edes sellaiseen, koska en ole tekemisissä koiria inhoavien kanssa. Koira On minulle perheenjäsen. Onneksi voimme kaikki valita seuramme.

Vierailija
54/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kertoo vievänsä koiran mukanaan vanhemmilleen kysymättä. Satun tietämään tapauksia, että lupaa ei ole oikeastaan koskaan kysytty vaan käytäntö on vain muodostunut jotenkin aikoinaan. Eivätkä omat vanhemmat saa sanottua, etteivät haluaisi koiraa taloonsa, koska kuitenkin haluavat lapsensa käyvän kylässä edes joskus. Moni kuitenkin koirasta kärsii ja joutuu siivoamaan koko talon koiravierailun jälkeen.

Niitä karvojahan löytyy vielä kuukausien päästä joka paikasta.

Ja kyllä minun koiratuttavani ovat melko lailla kysymättä poikenneet koiransa kanssa. Siis muka kysyvät, kun ovat jo eteisessä koiran kanssa, että eihän haittaa jos meidän Kekkuli tulee myös? Sano nyt siinä sitten, että haittaa, ja pistä tuttava viemään koiransa kuudet rappuset alakertaan.

Se kysyminen on siis aika usein sellaista retorista.

Hyvä nyrkkisääntö on, että jos ihmisellä itsellään ei ole mitään lemmikkejä, niin ei niitä tarvitse hänen kotiinsa muidenkaan viedä.

Vierailija
55/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan mutta vain siksi, ettei kaveripiiriini kuulu tylsiä nipottajia, jotka eivät pitäisi koirien seurasta. :-)

Vierailija
56/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koiraa. Lapsuudessa oli ja se oli minulle kovin rakas. Pidän koirista. En silti halua koiria kotiimme, inhottaa karvat. En myöskään pidä siitä, että oletetaan että koiran voi tuoda.

Koirat ovat ihania, mutta kotiimme eivät ole tervetulleita.

Vierailija
57/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, mummolaankin kysyn joka kerta , jos on päiväreissu en ota mukaan

Vierailija
58/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, pääsääntöisesti kyläilen ilman koiraa. Poikkeuksena yön yli reissut, mutta niitä en kyllä tee muutenkaan (paitsi appivanhemmille, minne koira on tervetullut). En myöskään halua meille vieraita koiria kyläilemään (vaikka pitkin hampain parin sukulaisen koiraa siedänkin meillä sisällä).

Ei se, että meillä on koira, tarkoita sitä, että meillä voi kyläillä koiran kanssa. Ei vaikka koirani kaikkien kanssa toimeen tuleekin eikä reviiriään puolusta. Täällä on nimitääin neliöitä vain se 112, lapsia seitsemän ja omakin koira ponin kokoinen. Ei tänne mahdu enää mikään koirien riehunta.

En myöskään laita koiraamme pois kyläilijöiden takia. Tavataan sitten niitä koirakammoisia jossain muualla.

Vierailija
59/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään oleta. Käyn kaupungilla ja ystävien luona kylässä ilman koiraa, jos asutaan samassa kaupungissa. Kesäisin automatkaillaan ympäri suomea koira kyydissä ja käydään kylässä siellä mihin koiran kanssa on ok mennä. Mitään useamman yön reissuja ei siis tehdä ilman koiraa ja näin ollen kyläpaikkojen ei tarvitse loukkaantua, jos meitä ei taaskaan kuulu kylään. 

Vierailija
60/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tiedä ketään koiranomistajaa, joka kulkee 24/7 kimpassa koiransa kanssa, kiertäen kyläpaikat ja kaikki muut mahdolliset paikat. En, vaikka aktiivista koiraharrastajaporukkaa paljon lähipiirini kuuluukin. Jokainen osaa kyllä erottaa milloin on sopivaa, että koirat on matkassa ja milloin ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi