Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistaja! Oletatko automaattisesti, että koirasikin on tervetullut kylään?

Vierailija
10.08.2016 |

Mahdanko olla supernipo, kun pidän itsestäänselvyytenä että kylävieraat varmistavat asian olevan ok? Tuttava ilmeisesti loukkaantui, kun ilmaisin epäsuorasti että koira voi odottaa kahvittelun ajan etupihalla. Epäsuorasti siksi, ettei tuttava edes kysynyt onko ok jos koira tulee sisälle, vaan automaattisesti oletti asian olevan ok. Onko yleistäkin, että ihmiset olettavat koiransakin olevan tervetullut kylään ilman asian varmistamista?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti koira on kotona ja hoidan menoni niin että koira pärjää sen ajan yksin. Jos välimatka kyläpaikkaan on niin pitkä että koira joutuu olemaan suhteettoman kauan yksin, kysyn voiko koiran ottaa mukaan vai järjestänkö jonkun hoitamaan sitä. Kukaan kenen luona kyläilen ei ole velvollinen ottamaan koiraani sisään, itse olen koirani hankkinut ja itse sen myös hoidan ilman että muille aiheutuu haittaa. Itsekkään en tykkää vierailevista koirista vaikka olen koiraihmisiä

Vierailija
22/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, kysyn aina. Jos koiraa ei saa ottaa mukaan, tämä tarkoittaa mm. kellon vahtaamista (en jätä koiraa yksin "huvikseen" yli 4h ajaksi), joten mielummin otan sen mukaan niin voin itsekin olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta. En vie koiraani talouksiin, joihin se ei ole tervetullut. Mutta ethän sinä vuorostasi oleta, että kun tulet meille kylään, että minun pitäisi laittaa koirani ulos naruun tai telkien taakse toiseen huoneeseen? Jos koirani on sinulle ongelma minun ja koirani omassa kodissa, sinä et ole silloin tervetullut meille.

Vierailija
24/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä toisi koiraani ilman täyttä varmuutta, että se on enemmän ihan mukava ja toivottava juttu kuin mitenkään haitaksi. Ja minulla on vieläpä hyvin itsekseenviihtyvä, kokonaan haukkumaton chihu, jota ei varmaan edes huomaisi kukaan. Paitsi varmasti huomaisi jos joku on allerginen, itse olen ollut enkä todellakaan halua sitä hirveää oloa kenellekään. Koira on koira, ei lapsi. 

Vierailija
25/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oleta. En vie koiraani talouksiin, joihin se ei ole tervetullut. Mutta ethän sinä vuorostasi oleta, että kun tulet meille kylään, että minun pitäisi laittaa koirani ulos naruun tai telkien taakse toiseen huoneeseen? Jos koirani on sinulle ongelma minun ja koirani omassa kodissa, sinä et ole silloin tervetullut meille.

Onneksi mun kaverit on sen verran fiksuja, että kun heille tulee vieraita ekaa kertaa, kysyvät aina häiritseekö koira ja laittavat sen tarvittaessa sitten jonnekin "jemmaan".

Monet onneksi osaavat ottaa myös kanssaihmiset huomioon.

Vierailija
26/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille eivät koirat tule koska mieheni on muslimi, myös kylään tulevat naiset joutuvat laitta huivin päähän ja peittämään käsivarret, pitää kunnioittaa toisen uskontoa ja kulttuuria.

Ihanko totta? Teillä käy varmaan harvoin vieraita. Siis ton huivipakon vuoksi.

En tiedä onko kellään oikeasti mitään huivipakkoja, mutta jos ois, niin kyllä mä voisin sellaisen päähäni kietaista tavatakseni ystäväni. Tuo ois helppoa, enemmän mä jännittäisin noin voimakkaan uskovaisessa kodissa, joka vielä on täysin eri kulttuuria kuin omani, että osaisinko käyttäytyä. Toisaalta, koska kyseessä olisi ystäväni, niin hän varmasti opastaisi ja tietäisi, että yritän parhaani.

Kaverin mies on uskova muslimi, eikä heillä ole huivipakkoa vieraille. Kaveri käyttää ulkona ihan jotain nättiä huivia pään päällä, ei mitään burkhaa. Mutta ei tietenkään kotonaan oman miehen, lastensa eikä naisvieraan (tai mun lasten) läsnäollessa. Itse olen saanut ohjeeksi, että esim. Pitkähihainen paita ja housut on tarpeeksi kunnioittavaa pukeutumista vieraalta, tai pitkä hame. Eikä mitään isoja kaula-aukkoja tms.

Juhlansa ovat outoja, koska miehet ja naiset ovat eri huoneissa. No naiset saavat toki tarjoilla miehille. Lapsen synttärikakkua on joskus syöty saman pöydän ääressä kaikki.

Niin ja ei koiria eikä alkoholia. Eikä hänen miehensä kättele naisia.

Vierailija
27/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, kysyn aina sopiiko koiran ottaa mukaan. Mutta kuten moni on todennut, saatan sitten jättää kokonaan tulematta, jos koiraa ei saa mukaan. Koira joutuu olemaan muutenkin liian paljon yksin töiden vuoksi, joten kaiken vapaa-aikani vietän mieluiten sen kanssa. Voihan sitä tavata vaikka puistossa tai terassilla niin, että koira pääsee mukaan. Tai meillä.

Vierailija
28/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä toisi koiraani ilman täyttä varmuutta, että se on enemmän ihan mukava ja toivottava juttu kuin mitenkään haitaksi. Ja minulla on vieläpä hyvin itsekseenviihtyvä, kokonaan haukkumaton chihu, jota ei varmaan edes huomaisi kukaan. Paitsi varmasti huomaisi jos joku on allerginen, itse olen ollut enkä todellakaan halua sitä hirveää oloa kenellekään. Koira on koira, ei lapsi. 

Ei se lapsikaan mikään itsestäänselvyys aina ole mukaan ottaa, jos joku kaveri kutsuu kahville.

Vierailija
29/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta. En myöskään hirveästi vieraile paikoissa jossa koiran vierailu on kauhistus (allergiat poislukien).

En oikein koskaan ole tullut juttuun eläinniuhojen kanssa. Niiltä puuttuu jotain. Ja ovat jotenkin nirppanokkaisia muutenkin elämässä.

Vierailija
30/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun ystävät olettavat koska en kehtaa sanoa että ei koiria tänne kiitos. Olen todella tarkka siisteydestä ja päässäni kiehuu kun jonkun kultamussukka astelee matoilla ja jättää karvoja joka paikkaan. Tietenkään koiraihmisille ei voi sanoa mitään koska loukkaantuu, nehän on niiden lapsia... pitäisiköhän alkaa näyttää inhoni koiria kohtaan eikä olla koiraihmisten mieliksi.. vaikka siinä on sitten ystävyys vaakalaudalla. Viimeksi ystävän koira nuoli vauvani naamaa, nauroi vaan ja sanoi että koiran kieli on puhtaampi kuin ihmisen. Niin varmaan joo ja onko koiran omistajat tietoisia että koira voi kantaa kielessään mm loisia jotka sitten tarttuu ihmiselle kun niin pitää pussailla. Ps: En aio väitellä teidän koiraihmisten kanssa, en voi sietää koiria enkä ymmärrä miksi joku haluaa karvaisen lapsen.

Vierailija
31/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO EN!! Aina olen kysynyt otanko koiran mukaan vai en.

Vierailija
32/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun ystävät olettavat koska en kehtaa sanoa että ei koiria tänne kiitos. Olen todella tarkka siisteydestä ja päässäni kiehuu kun jonkun kultamussukka astelee matoilla ja jättää karvoja joka paikkaan. Tietenkään koiraihmisille ei voi sanoa mitään koska loukkaantuu, nehän on niiden lapsia... pitäisiköhän alkaa näyttää inhoni koiria kohtaan eikä olla koiraihmisten mieliksi.. vaikka siinä on sitten ystävyys vaakalaudalla. Viimeksi ystävän koira nuoli vauvani naamaa, nauroi vaan ja sanoi että koiran kieli on puhtaampi kuin ihmisen. Niin varmaan joo ja onko koiran omistajat tietoisia että koira voi kantaa kielessään mm loisia jotka sitten tarttuu ihmiselle kun niin pitää pussailla. Ps: En aio väitellä teidän koiraihmisten kanssa, en voi sietää koiria enkä ymmärrä miksi joku haluaa karvaisen lapsen.

Sulla on outoja ystäviä. Meidän koirat tulevat kaikkien koirien kanssa toimeen, mutta silti meiltäkin kysytään voiko tulla "Murren" kanssa, vaikka Murre olisi ennestään tuttu ja kivaksi kaveriksi tiedetty.

Vierailija
33/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että koiranomistajat olettaa että kaikki haluaa halia heidän rakastaan ja antaa lenkilläkin tulla jalkoihin kiehnäämään. Kuinka selvästi pitää näyttää ettei halua kontaktia koiran kanssa, eikö riitä että katsoo muualle tai eteenpäin, pitääkö nostaa kädet ilmaan ja hypätä ojaan. Kuitenkin se koira päästetään nuolemaan ihmisiä. Ja onko minussa joku vika kun koirat nuuhkii alapäätä, hemmetin noloa kun ihmiset ihailee koiraa ja samalla hetkellä koira on kiinni haaroissani. Toinen puistattava asia on päällehyppivät rakit, "sehän haluaa halata!", sekä jalkaanylkyttävät yksilöt. Tekeekö koirat noin tahallaan kun vaistoaa etten pidä niistä.

Vierailija
34/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mun kaverit on sen verran fiksuja, että kun heille tulee vieraita ekaa kertaa, kysyvät aina häiritseekö koira ja laittavat sen tarvittaessa sitten jonnekin "jemmaan".

Monet onneksi osaavat ottaa myös kanssaihmiset huomioon.

MIksi pitää mennä kylään koiratalouteen, jos koirat ovat ongelma? Meillä ei käy eräät tutut, koska ovat koiralle allergisia, siinä ei auta koiran telkeäminen. Moni koirapelkoinen on meillä pakkosiedätetty, sillä jos kylään tulevat, niin saavat koiran läsnäolon sietää. Meidän koira ei hypi, eikä hauku, ei änkeä syliin sohvalle, joten en näe mitään syytä sen eristämiseen vain siksi, että vieras nyt vaan sattuu olemaan koiraongelmainen.

Vierailija
35/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on outoja ystäviä. Meidän koirat tulevat kaikkien koirien kanssa toimeen, mutta silti meiltäkin kysytään voiko tulla "Murren" kanssa, vaikka Murre olisi ennestään tuttu ja kivaksi kaveriksi tiedetty.

Niimpä, koiraihmiset on outoja.

Vierailija
36/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oleta :D otan koiran mukaan vain jos menen äidilleni, poikaystävän äidille tai kaverilleni, jolla on myöskin koira(mutta en siltikään aina ota sitä koiraa mukaani). Toki kysyn aina erikseen tältä kyseiseltä kaveriltani onko ok tuoda koira mukana, ja yleensä vastaus on myöntävä. :)

Vierailija
37/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään. Mä en ole koskaan vienyt koiraamme mihinkään kylään, ellei kutsuja nimenomaan ole pyytänyt, että ota räksy mukaan. :D

Vierailija
38/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan oleta. Ei koira ole mikään puoliso.

Minulla on yksi ystävä joka olettaa että puoliso on tervetullut myös jos kutsun ystävän, NO EI OLE! Ja ärsyttää ettei voida kaksistaan nähdä. Ei minunkaan mieheni ole paikalla jollei erikseen sovita että yhdessä puolisoiden kanssa tavataan.

Vierailija
39/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vien koirani kyläilemään jos itsekin menen. Jos joku kaveri tai tuttava sen kieltää niin sitten sanon että haista vittu, en tuu itekään kyläilemään ja katkasen suhteet siihen. Vituttaa tollaset koiranvihaajat. 

Vierailija
40/60 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oleta, enkä koiraa vie muuanne kun lenkille.

En tykkää siitäkään, jos jotkut tuovat oman koiransa yllätyskylään. Oma koira on kiltti ihmisille, mutta muita koiria kohtaan reviiritietoinen. Eikä noi kissatkaan ole kovin innostuneita vieraista koirista.

Sitten muutamaa eläimiä vihaavaa vierasta olen joutunut ojentamaan, kun ovat eläimiä täällä talossamme läpsineet. (Koira haluaa aina moikata vietasta, ja menettää sitten kiinnostuksen, no, kissat on mitä on.. ei niitä kiinnosta) En ensinäkään eristä eläimiä vieraiden takia, sitäkin on jokusen kerran pyydetty, jos et talon tavat kelpaa niin painukoon v****uun. Meillä on lääkekaapissa allergisia vieraita varten myös lääkkeet.

Eli vieras ei ole se joka lompsii muina miehinä toisen kotiin ja käyttäytyy epäkunnioittavasti. Ei yhtään enempää se vieras joka vihaa talon koiria, kun se vieras jonka pitäis tajuta etei sitä omaa rekkua viedä vietailulle toisten ihmisten kotiin. Juu, ei!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan