Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät käy sossusta rahaa kun heikkö on siihen oikeus?

Vierailija
10.08.2016 |

Vuokran jälkeen kuuluu jäädä reilu 400€ elämiseen. Sossu myös maksaa sähkölaskun ja kotivakuutuksen jos rahaa ei jää tarpeeksi.

Jääkö vain 200€ kuussa? Käyppä sossussa niin tilille ainakin tulee 200 lisää ect.

Miksi ette käy rahoja mitkä teille kuuluu?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 käytkö töissä? Oletko koskaan ollut oikeutettu toimeentulotukeen? Jos et, älä viitsi huudella asioista joita et ymmärrä. Helppohan se on työssäkäyvän mölistä köyhille.

Vierailija
22/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten järkeä päähän, kyllä tuon 412,68e saa kumpikin puoliso. Vai oikeastiko asumiskulujen jälkeen 1 ihminen saa enemmän rahaa käyttöönsä kuin 2 ihmistä yhteensä? Joopajoo.

Voit tarkistaa vaikka puhelinsoitolla sosiaalitoimistosta.

Tämä on fakta.

Avio/avopuolisot YHTEENSÄ 412,68e.

Miksi valehtelet? Minä ja puolisoni saamme kyllä ihan omat 400€ vaikka samalle tilille tulevatkin. Asutaan vielä yhdessä..

Siis anteeksi mitä?

Ja missäköhän kunnassa/kaupungissa? Mikä-Mikä maassa?

Ei voi muuten pitää paikkaansa että saatte 800 e toimeentulotukea yhteensä.

Vielä kerran ,lain mukaan, ole ystävällinen ja tarkista alla olevasta linkistä

Toimeentulotuki vuonna 2016

Avio- tai avopuolisot kumpikin (siis kumpikin yhteensä)

412,68

http://www.hel.fi/static/sote/sosta/lomakkeet/toimeentulotuki-2016.pdf

Ihan jokaisessa kaupungissa se on sen 412 molemmille. Aika epäreilua jos kaksi toimeentulotuella elävää muuttaisi yhteen ja yhtäkkiä molempien tt-tuki tippuisi 280 eurolla. Ei kai kukaan tossa tilanteessa muuttaisi yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään apuja ei tipu, jos puoliso tienaa enemmän. Vaikka ei avustaisi sentilläkään.

Vierailija
24/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kehdannut hakea, silloinkaan kun minulla on ollut siihen oikeus. Ajatus on nöyryyttävä ja olen aina halunnut tienata omat tuloni.

Vierailija
25/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten järkeä päähän, kyllä tuon 412,68e saa kumpikin puoliso. Vai oikeastiko asumiskulujen jälkeen 1 ihminen saa enemmän rahaa käyttöönsä kuin 2 ihmistä yhteensä? Joopajoo.

Tämä on fakta.

Miksi valehtelet? Minä ja puolisoni saamme kyllä ihan omat 400€ vaikka samalle tilille tulevatkin. Asutaan vielä yhdessä..

Siis anteeksi mitä?

412,68

Opettele suomea. Silloin kun jossain lukee xx ja yy kumpikin, niin se tarkoittaa kumpikin erikseen, ei kumpikin yhteensä.

Vierailija
26/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fakta.

Siis anteeksi mitä?

412,68

Ei sulla kyllä sisään lukutaitoa ole.

Vierailija
27/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan siinä lukee että KUMPIKIN saa. Ei kumpikin yhteensä.

Vierailija
28/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkule, tänne täytyisi saada viestien esikatselu, näkisi edes sen, jos lainaukset ovat menossa pieleen.

Vierailija
29/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa vielä...

Minä olen se keski-ikäinen ja joka ikinen päivä lihaa syövä heteromies, joka harrastan yksityisautoilua ja pidän tätä saatanan kirppusirkusta pystyssä.  Tältä ap:ltä minä olen valmis jo viemään sen äänioikeudenkin, koska minusta sekin oikeus pitäisi minusta ihan oikeasti ansaita.  Kyllä, ansaitsemalla ansaita.  Muuten on perikato kaikilla vielä edessä.  Olenko minä nyt sitten se pahamaineinen äärioikeistolainen...   ilmeisesti.  Alkanut muuten tuokin nimitys olemaan synonyymi terveen järjen käyttämiselle.  Olisin minä kyllä suonut kaikille ne samanlaiset mahdollisuudet ponnistaa eteenpäin, ja esim. hyvän koulutuksenkin.  Se hyvä koulutus kuitenkin tarkoittaa sitä ehdotonta ja absoluuttista kuria sinne kouluihin, ja sitä että ne oppilaat suostuvat ne opetettavat asiat aikaa ja vaivaa nähden opiskelemaan ja oppimaan.  Tästä kun jatkossa joustetaan, niin tuloksena on se, että työnantajat alkavat vaatia työvoimaltaan niiden kalliiden yksityiskoulujen käymistä, että siihen työntekijän älyyn ja osaamiseen voidaan oikeasti luottaa.  Sen jälkeen sillä julkisella ja ilmaisella koulutuksellakaan ei tee enää yhtään mitään, jos siitä asiasta tulee synonyymi sille, että oppilas on viettänyt lähinnä vain aikaansa apinatarhassa säilössä.  Ruotsissa alkaa ilmeisesti tilanne olemaan jo tämä.  En tajua, että ihmisten enemmistö hyväksyy tämän asian.  Romahtaneen yhteiskunnan tilanne on ihan kauhea, ja kaikkein kauheinta se tulee olemaan niille sen heikoimmille jäsenille.  Miksi juuri he ovat ensimmäisinä aina sahaamassa sitä oksaa millä he istuvat.  Mistä tämä idiotismi tulee ?  -  Yhteiskunta separoituu älyllisesti sellaisella nopeudella, että ihan hirvittää.  "Miksi ette käytä niitä rahoja mitkä teille kuuluvat"....   voi helevetti sentään...   onko tällä pösilöllä tosiaan äänestysoikeus ?  Miksi ? OI MIKSI ?

Vierailija
30/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fakta.

Siis anteeksi mitä?

412,68

Älä vänkää, äläkä lisää sanoja lähteisiisi.

Kumpikin, eli kummallekin tuo summa.

Vierailija
31/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolestunut niistä vanhemmista jotka olettava automaattisedti että omat täysiikäiset lapset kuuluvat yhteiskunnan elätettäviksi toimeentulotuelle. Vaikka lain mukaan onkin näin niin kyllä hyvin Monet vanhemmat kykenevät myös jälkikasvuaan tukemaan. Toimeentulotuki on viimesijainen tuki.

Vierailija
32/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fakta.

Siis anteeksi mitä?

412,68

Missä kohtaa tuossa lukee sana yhteensä? Siinähän lukee vain sana kumpikin... eli molemmat saavat tuon 412,68

Vierailija
33/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viitsinyt käydä, olen kuitenkin terve ja täyspäinen ihminen eli ihan työkykyinen. Pari lyhyehköä työttömyysjaksoa on takana, mutta aina niitä töitä on kuitenkin löytynyt kun on nähnyt vaivaa asian eteen.

Vierailija
34/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä nykyinen touhu on lopun alkua.  Tiedän, että kautta historian on noin sanottu ennenkin, mutta nyt alkaa tuntua siltä yhä enemmän ja enemmän.

Vierailija
35/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sieltä on niin käsitämättömän vaikea saada mitään tukia vaikka olisikin niihin oikeutettu ja nöyryytetään vielä joka välissä! En minä vapaaehtoisesti ole köyhä ja sairas. Paljon mielummin olisin rikas ja terve. Kaiken lisäksi toinen vanhemmistani voisi auttaa minua taloudellisesti mutta ei sitä tee. Eli sossuun on taas mentävä vinkumaan.

Vierailija
36/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun sosiaalitukien maksaminen siirtyy kelalle, niin luultavasti ne kulut lisääntyy satoja miljoonia vuodessa. En itsekkään viitsinyt jostain pienen kunnan tiskiltä käydä ulisemassa, mutta kela on sen verran isompi laitos että kehtaa. 

Optimismisi kelpaisi kehyksiin. 

Nimim. lapsen kuntoutuksista ja vammaistuista vuosikausia Kelan kanssa kättä vääntänyt ja täysin ko. laitokseen kyrpiintynyt

Vierailija
37/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki ei Ole kansalaispalkka.

Vierailija
38/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun toimeentulotukea haimme ja saimme, se ei pariskuntana todellakaan ollut mikään 800€ vaan sen 400€ yhteensä. Tämä summa myös maksettiin kokonaisuudessaan avopuolisoni (mies) tilille, eikä tähän voinut mitenkään hakea muutosta. Paikkakuntakohtaista tuo maksumenettely.

Nykyään taitaisimme edelleenkin olla oikeutettuja toimeentulotukeen reilun satasen edestä, mutta pärjäämme aivan hyvin ilmankin. En ymmärrä miksi pitäisi lisärahaa hakea, kun periaatteessa sitä ei säästöön saa kuitenkaan. Ja pitäisi toki nykyisetkin säästöt kuluttaa ensin pois niin eipä kannata :).

Vierailija
39/39 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli itkeä, kun lukee joidenkin "fakta" tietoja. Jos oikeasti tarvitsette tietoja koskien toimeentulotukea, niin kysykää sosiaalitoimesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän