Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
481/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuitenkin raitapaita kuin jokin tekstillä tai kuvalla varustettu bändipaita.

Meinasin kuolla nauruun kohdassa bändipaita.

Ja sulla käsitys bändipaidasta on Metallican, Rammsteinin tms. paita isolla kuvalla, T-mallinen laatikkopaita, musta, joka virttyy ekassa pesussa ja venahtaa. Just. 

Tuli jo selväksi, mene nukkumaan bändipaitavauhkooja. Joo joo on tyllikkäitä ja laadukkaitakin.....

Vierailija
482/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu tää teinivaatteista hokeminen joidenkin osalta. Siis onko niin että tiettyyn ikään tuleminen määrää mitä vaatteita ei enää voi käyttää? Itse en ole keski-ikäinen, mutta aion tulevaisuudessakin käyttää vaatteita jotka sopivat minulle ja näyttävät hyviltä. Esim. Miksi ihmeessä pillifarkut eivät sopisi keski-ikäiselle? Aika rajoittunutta porukkaa. Oma painajaiseni on juuri ne caprit, tunikat ja kietaisumekot, ei kiitos edes silloin keski-iässä.

:D

Voi voi, sä et ressu vaan tajua että sun pillifarkut eivät ole nuorekas asu. Ne ovat vaan yhden hetken nuorisomuotia. Samalla lailla ne caprit olivat huippunuorisomuotia 1980-luvulla.

Sitten kun sä olet keski-ikäinen ja toikkaroit niissä pillifarkuissasi luullen olevasi "nuorekas", niin arvaa nauraako sulle sen ajan nuoriso että "pillifarkut ovat mummojen tyyliä!" - ihan kuin sinä nyt hymähtelet capreille.

Sen sijaan tunikat, kaftaanit ja kietaisumekot sekä -puseot ovat kyllä olleet tendikkäitä ihan nyt tänä vuonna, joten tässä s' et vaan ehkä ole seurannut muotia, kun et tiedä. Tässä esim. ASOSin tunikoita ja tunikamekkoja FYI

http://www.asos.com/search/tunic?q=tunic

Se mitä te nuoremmat ette millään näytä tajuavan on se, että ikääntyminen muuttaa kehoasi ja elämäntyyliäsi, sekä myös itsesi arvostusta. Vaatetus muutuu myös sen mukaan. Kipeisiin jalkoihin ei käy korkkarit, moni nainen on uransa huipulla eikä todellakaan voi mennä työpaikalle revityissä pillifarkuissa. Kiireisessä ja vaativassa elämänvaiheessa ei ehdi miettiä ja räplätä itseään vaan monet keskittyvät muihin ihmisiin ja asioihin. Miesten miellyttäminen ja ulkoatulevien muotikäskyjen noudattaminen ole enää yhtä tärkeää kuin teille nuorille. Keski-ikäisellä on persoonallisuutta pukeutua sen mukaan miten itse haluaa ja mikä oma elämäntyyli on.

Tyylikkäät, hyvin leikatut skinny-malliset housut/farkut nimenomaan ovat tulleet jäädäkseen, ei voida puhua enää "yhden hetken nuorisomuodista" kun kyseisen malliset housut edustavat yhä esim. Voguessa vuosi toisensa jälkeen. Toki jos haluaa näyttää hyvältä pillihousuissa on kropan oltava kunnossa. Tyylikäs pukeutuminen ei ole sama kuin muodikas pukeutuminen, muista se.

Ja nuo tunikat linkissäsi? Hyi.

Juu hyi hirveetä muotivaatteita --- häh? Enhän sanonut että nuo linkin tunikat ovat nättejä. Linkki oli tarkoitettu sille toiselle, jonka mielestä ne ovat vanhentunutta mummomuotia, osoitin vain että kyllä ne vaan näyttävät olevan muodissa nuoremmillekin maailmalla.

Sinä taas yrität puhua Voguesta niinkuin tietäisit jotain muodista, mutta Voguehan on juuri esittänyt että pillit ovat out ja klassiset perusfarkut in.

http://www.vogue.co.uk/fashion/trends/2016-spring-summer/rigid-jeans-ne…

Sulta meni täysin yli hilseen mun pointti, että sun pillit on edellisten sukupolvien caprit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et olekaan international  

Vierailija
484/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ahdistaa, kun joutuu pukeutumaan "tätimäisesti" ja "aikuismaisesti" työn ja muiden virallisten tilaisuuksien takia. Olen 23v.ja töissä sellaisessa paikassa, jossa en halua herättää liikaa huomiota tai pukeutua liian fiinisti, mutta silti pitää olla asiallisen näköinen. Olen timmikroppainen ja hyvännäköinen nuorukainen, joten minun pitää peittää takapuoleni ja muotoni pitkillä neuleilla sekä löysillä paidoilla. Normaalisti pidän myös piilareita enemmän, mutta töissä rillipäisenä olen uskottavampi. Näytän ihan järkyttävältä hiirulaistantalta työlookissani verrattuna siihen tavanomaiseen lookiin vapaa-ajalla ja viihteellä. Siinäkin yksi syy niin erilaiseen pukeutumiseen, koska vapaa-ajalla asiakkaat eivät tunnista helposti. Näin parikymppisenä on tajunnut, että aikuisen naisen vaatekaappiin kuuluu väkisin trenssitakki, jakkupuku, korolliset nilkkurit, mustat stay-upit, suorat housut, hartiahuivi ja tylsiä löllöpuseroita.

Itsekin olen 23-v ja toimistossa töissä aikuisten keskellä. Ja pukeudun kyllä silti ihan niinkuin haluan, tosin tietysti niin, että työelämään sopii.

Kynähameet, kauluspaidat, pitkä vaalea tukka kiharrettuna, ranskalaiset manikyyrit joissa jopa glitteriä joskus, ym... Eikä kukaan ole mua dissannut, tytötellyt tai pitänyt vähemmän ammattilaisena.

Tai ehkä se johtuu siitä, että työskentelen miehien kanssa. Ja heitä ei pätkääkään kiinnosta toisten rytkyt :D

Vierailija
485/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla valkoinen kevyt pusero, tummansiniset pillifarkut, ballerinat. Tai mustat pillihousut, musta kevyt pusero, korkkarit. Tai mustat pillihousut, musta pusero koristein, musta jakku ja hopeetennarit. Ikää 45, pitkä ja näyttävä nainen. Perusvärit musta ja valkoinen, tehoste hopea. Joskus sininen farkuissa, tummansininen. Värit pidän simppeleinä, vaatteissa tai tehosteissa on joku jippo. Kukaan ei oikeastaan sano mitään pukeutumisestani. Tyttöni tosin sanoi, että en ole tylsä.

Vierailija
486/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä samaa mieltä jonkun kommentoijan kanssa, että Suomessa ei ole keski-ikäiselle naiselle paljon vaatetarjontaa. En tykkää h&m:n kertakäyttövaatteista, en cubuksesta, ginatricotista, vilasta, yms.

Kun haluan, että vaate on sen verran laadukas ja kestävä, ettei koko ajan tarvitse olla ostamassa uusia. Sitä sitten turhautuneena ostaa jotakin joka on vähän sinnepäin mitä haluaa ja pitää sitä kun ei muutakaan voi. Ole siinä sitten tyylikäs kun tarjonta on niin surkeaa.

Filippa K? Tiger of Sweden? Acne? Andiata?

Taifun, Marc Aurel, Ril's, Part Two, Gwynedds, Michael Kors, Boss, Tommy Hilfiger, Gant, Wico, Luisa Cerano....

Blogia pitävällä Kalastajan Vaimolla on monesti kivoja vaatteita

Kamalan kalliita! Vaikka olen keski-ikäinen, ei mulla silti ole varaa tuon hintaisiin vaatteisiin. Lisäksi monet noista ei istu ollenkaan hoikahkon naisihmisen vartalolle.

Ostin joskus kirpparilta vaatteeni ja kuvittelin kovasti säästäväni. Käytännössä kirpparilla tuli käytyä viikottain ja aina meni 10-20 eur. Kahdessa kuukaudessa meni siis 80-160 eur.

Vaatteita kertyi paljon, mutta koskaan ei ollut mitään päälle pantavaa.

Lopetin kirppariostokset ja rupesin ostamaan laadukkaampia vaatteita, mutta harvakseltaan. Käytännössä vaatekustannus on sama :)

Vierailija
487/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu tää teinivaatteista hokeminen joidenkin osalta. Siis onko niin että tiettyyn ikään tuleminen määrää mitä vaatteita ei enää voi käyttää? Itse en ole keski-ikäinen, mutta aion tulevaisuudessakin käyttää vaatteita jotka sopivat minulle ja näyttävät hyviltä. Esim. Miksi ihmeessä pillifarkut eivät sopisi keski-ikäiselle? Aika rajoittunutta porukkaa. Oma painajaiseni on juuri ne caprit, tunikat ja kietaisumekot, ei kiitos edes silloin keski-iässä.

:D

Voi voi, sä et ressu vaan tajua että sun pillifarkut eivät ole nuorekas asu. Ne ovat vaan yhden hetken nuorisomuotia. Samalla lailla ne caprit olivat huippunuorisomuotia 1980-luvulla.

Sitten kun sä olet keski-ikäinen ja toikkaroit niissä pillifarkuissasi luullen olevasi "nuorekas", niin arvaa nauraako sulle sen ajan nuoriso että "pillifarkut ovat mummojen tyyliä!" - ihan kuin sinä nyt hymähtelet capreille.

Sen sijaan tunikat, kaftaanit ja kietaisumekot sekä -puseot ovat kyllä olleet tendikkäitä ihan nyt tänä vuonna, joten tässä s' et vaan ehkä ole seurannut muotia, kun et tiedä. Tässä esim. ASOSin tunikoita ja tunikamekkoja FYI

http://www.asos.com/search/tunic?q=tunic

Se mitä te nuoremmat ette millään näytä tajuavan on se, että ikääntyminen muuttaa kehoasi ja elämäntyyliäsi, sekä myös itsesi arvostusta. Vaatetus muutuu myös sen mukaan. Kipeisiin jalkoihin ei käy korkkarit, moni nainen on uransa huipulla eikä todellakaan voi mennä työpaikalle revityissä pillifarkuissa. Kiireisessä ja vaativassa elämänvaiheessa ei ehdi miettiä ja räplätä itseään vaan monet keskittyvät muihin ihmisiin ja asioihin. Miesten miellyttäminen ja ulkoatulevien muotikäskyjen noudattaminen ole enää yhtä tärkeää kuin teille nuorille. Keski-ikäisellä on persoonallisuutta pukeutua sen mukaan miten itse haluaa ja mikä oma elämäntyyli on.

Tyylikkäät, hyvin leikatut skinny-malliset housut/farkut nimenomaan ovat tulleet jäädäkseen, ei voida puhua enää "yhden hetken nuorisomuodista" kun kyseisen malliset housut edustavat yhä esim. Voguessa vuosi toisensa jälkeen. Toki jos haluaa näyttää hyvältä pillihousuissa on kropan oltava kunnossa. Tyylikäs pukeutuminen ei ole sama kuin muodikas pukeutuminen, muista se.

Ja nuo tunikat linkissäsi? Hyi.

Juu hyi hirveetä muotivaatteita --- häh? Enhän sanonut että nuo linkin tunikat ovat nättejä. Linkki oli tarkoitettu sille toiselle, jonka mielestä ne ovat vanhentunutta mummomuotia, osoitin vain että kyllä ne vaan näyttävät olevan muodissa nuoremmillekin maailmalla.

Sinä taas yrität puhua Voguesta niinkuin tietäisit jotain muodista, mutta Voguehan on juuri esittänyt että pillit ovat out ja klassiset perusfarkut in.

http://www.vogue.co.uk/fashion/trends/2016-spring-summer/rigid-jeans-ne…

Sulta meni täysin yli hilseen mun pointti, että sun pillit on edellisten sukupolvien caprit.

Mua alkoi naurattaan tuo Vogue. Muodin raamattu 😂

Kun muotisetä sanoo että nyt pukeudutaan näin niin silloin tehdään niinkuin muotisetä sanoo eikä inistä vastaan. Kaikki jotka ei tottele on tyylittömiä ja sattuu silmään ja näyttää rumalta.

Ja sitten pukeudutaan niinkuin muotisetä käskee ja näytetään kaikki tyylikkäiltä ja persoonallisilta.

Vierailija
488/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset caprit ja monia raitapaitoja löytyy. Olenko nyt kulahtanut keski-ikäinen akka jo 18 vuotiaana?

Vierailija
489/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä samaa mieltä jonkun kommentoijan kanssa, että Suomessa ei ole keski-ikäiselle naiselle paljon vaatetarjontaa. En tykkää h&m:n kertakäyttövaatteista, en cubuksesta, ginatricotista, vilasta, yms.

Kun haluan, että vaate on sen verran laadukas ja kestävä, ettei koko ajan tarvitse olla ostamassa uusia. Sitä sitten turhautuneena ostaa jotakin joka on vähän sinnepäin mitä haluaa ja pitää sitä kun ei muutakaan voi. Ole siinä sitten tyylikäs kun tarjonta on niin surkeaa.

Filippa K? Tiger of Sweden? Acne? Andiata?

Taifun, Marc Aurel, Ril's, Part Two, Gwynedds, Michael Kors, Boss, Tommy Hilfiger, Gant, Wico, Luisa Cerano....

Blogia pitävällä Kalastajan Vaimolla on monesti kivoja vaatteita

Kamalan kalliita! Vaikka olen keski-ikäinen, ei mulla silti ole varaa tuon hintaisiin vaatteisiin. Lisäksi monet noista ei istu ollenkaan hoikahkon naisihmisen vartalolle.

Ostin joskus kirpparilta vaatteeni ja kuvittelin kovasti säästäväni. Käytännössä kirpparilla tuli käytyä viikottain ja aina meni 10-20 eur. Kahdessa kuukaudessa meni siis 80-160 eur.

Vaatteita kertyi paljon, mutta koskaan ei ollut mitään päälle pantavaa.

Lopetin kirppariostokset ja rupesin ostamaan laadukkaampia vaatteita, mutta harvakseltaan. Käytännössä vaatekustannus on sama :)

Niin. Joku Gantin paitapusero tai neule maksaa n. 100€. Kalleus on suhteellista.

Vierailija
490/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät on yleensä riekerin. Mut joo tunnistan kyllä tyylin.

Koska ne on kalliit, laadukkaat ja mukavat.

Nuorempana käytetään halpiskenkiä yleensä.

Vierailija
491/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vikaa viskoosissa mahtaa olla, kun sitä on jo useaan kertan tässäkin keskustelussa parjattu? Minusta se on ihana materiaali, varsinkin kesällä. Ei hiosta vaan tuntuu vilpoiselta.

Samaa mieltä!

Joidenkin elämäntehtävä on parjata tekokuituja, enkä käsitä mikä siinä on ongelma, jos joku tykkää. Juurikin erityisesti kesällä ilmava, viileä, rento materiaali, eikä rypisty.

Vierailija
492/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SvtWorldilla nyt: aamutv:n toimittajarouvalla raitatunika ja valkoiset housut, eivät kuitenkaan caprit mutta muuten siis jotenkin niin ap: n aloituksen kuvaama asu, tämä siis Ruotsissa. Vaihtaa ehkä caprit päälle lähtiessään studiosta kotiin.😆

Vierailija
493/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vikaa viskoosissa mahtaa olla, kun sitä on jo useaan kertan tässäkin keskustelussa parjattu? Minusta se on ihana materiaali, varsinkin kesällä. Ei hiosta vaan tuntuu vilpoiselta.

Samaa mieltä!

Joidenkin elämäntehtävä on parjata tekokuituja, enkä käsitä mikä siinä on ongelma, jos joku tykkää. Juurikin erityisesti kesällä ilmava, viileä, rento materiaali, eikä rypisty.

Laadukkaat tekokuidut kestävät käyttöä paremmin kuin luonnonkuidut. Mä edimerkiksi pyöräilen useimmat matkat, ja jos en halua, että kaikissa housuissani on satulankuva perseessä, niin mun kannatta suosia housuissa keino- tai sekoitemateriaaleja.

Vierailija
494/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla valkoinen kevyt pusero, tummansiniset pillifarkut, ballerinat. Tai mustat pillihousut, musta kevyt pusero, korkkarit. Tai mustat pillihousut, musta pusero koristein, musta jakku ja hopeetennarit. Ikää 45, pitkä ja näyttävä nainen. Perusvärit musta ja valkoinen, tehoste hopea. Joskus sininen farkuissa, tummansininen. Värit pidän simppeleinä, vaatteissa tai tehosteissa on joku jippo. Kukaan ei oikeastaan sano mitään pukeutumisestani. Tyttöni tosin sanoi, että en ole tylsä.

Mikä pakko sun on korostaa pillifarkkuja? Aika tylsältä tuo kuulostaa, pillihousut ja joku paita.

Vierailija
495/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät on yleensä riekerin. Mut joo tunnistan kyllä tyylin.

Koska ne on kalliit, laadukkaat ja mukavat.

Nuorempana käytetään halpiskenkiä yleensä.

Riekerin kengät kalliit? No ei varmasti ole. Nehän on niitä halpiksia.

Vierailija
496/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Capreille hyvä vaihtoehto on cityshortsit :)

Keski-ikäisen perusnaisen säärille ei ehkä sittenkään.

Mulla on eräs koodi jolla me kaikki voidaan pukeutua kun ensin vähän osoitellaan toisiamme sormella ja hihitellään. Pillifarkut. Kyllä. Löytyy joka koossa ja on koodi. Koodi sulle ja koodi mulle. Teinikoodi tanttakoodi ja koodi.

Okeasti: jo nyt on s***** ellei suomalainen nainen saa pukea päälleen mitä haluaa ja erityisesti: kun on nämä massavaatteet muutenkin niin miten joku Urpo jaksaa pillastua jos näkee pari kuukautta vuodesta myös capreja. Hajoa siihen ap.

No eikö jotkut 40 ja plus ole keski-ikäisiä naisia? Ja ei uskalla sääriä näyttää esim. tällaisissa shortseissa?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9a/af/c6/9aafc6393dd44362a5c4…

En kyllä ihan ymmärrä että miksi ei muka..? Ei toki ole pakko mutta mikä vika nyt ihmisten säärissä on? Katsokaapa huvikseen vaikka kuuluisien hollywood tähtien ja tv-sarjojen näyttelijöiden katutyylikuvia netistä, huomaatte että aika moni on yli 40v. ja silti voi käyttää seksikkäitä vaatteitakin, ei tarvitse muuttua tädiksi ja pukeutua säkkeihin. Ja on niillä julkkiksillakin selluliittia ja ryppyjä iän kanssa, ei silti tarvitse mummoutua ja piilotella, ajatella ettei voi käyttää edes pidempiä shortseja. Mutta ei mulla ole mitään caprejakaan vastaan.

Vierailija
497/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.businesswomanhelsinki.com/

Tässä teille tyylikkyyttä.

Vierailija
498/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pilkkua viilataan niin viskoosi luokitellaan kuuluvaksi tekokuitujen ryhmään. Se on muuntokuitu, josta on käytetty myös nimikettä raion. Ei ole synteettinen kuitu, mutta ei myöskään luonnonkuitu.

Viskoosi ei ole mielestäni päällä niin miellyttävää kuin puuvilla, pellava tai silkki. Jos on kovasti hikoilevaa sorttia, niin pitkähihainen viskoosipusero, tunika tai mekko on useimmille tukala semminkin, jos joukossa on elastaania tai polyamidia. Hyvin ohut puuvilla on minulle parempi vaihtoehto. Tämän mielipiteen jakaa moni samanikäinen ystäväni, joiden kanssa tuskailemme sen ongelman kanssa, että kelistä riippumatta kuumottaa.

Kesäisenä hellemekkona tai toppina menee, mutta on usein jotenkin halvan oloista . Joka pesun jälkeen vaate on venyteltävä muotonsa. Itse käytän myös mieluiten vaatteita, jotka voi pestä 60 asteessa

Vierailija
499/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

495: Pahkeinen, kun ei voi korjata kommenttejaan jälkikäteen. Siis helteellä hyvin ohut puuvilla on itselleni paras vaihtoehto. Kesällä käyttämäni T-paidat ovat myös ohuempaa puuvillaa kuin, mitä talvella käytän. Näitä kokonaan puuvillasta valmistettuja T-paitoja onneksi löytyy vielä joiltakin vaatevalmistajilta.

Vierailija
500/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun parasta antia on tää tyylikäs bändipaita, joka ei näytä bändipaidalta :D

Miten ois ap, että oisit sanonut vaan, että päälläs on siisti t-paita, eikä tyylikäs bändipaita? :D Js sitä kukaan ei bändipaidaksi tunnista niin muille se on vain tylsä musta t-paita.