Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
501/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.businesswomanhelsinki.com/

Tässä teille tyylikkyyttä.

Mun mielestä hänellä on tylsä tyyli. Liian klassinen pukeutuminen on tylsää..Itse tykkään Esim. Olivia Palermon ja Sienna Millerin tyylistä, hieman boheemia vivahdetta ja eri tyylejä sotketaan keskenään.

T.61 Myyjä itsekin..

Vierailija
502/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Capreille hyvä vaihtoehto on cityshortsit :)

Keski-ikäisen perusnaisen säärille ei ehkä sittenkään.

Mulla on eräs koodi jolla me kaikki voidaan pukeutua kun ensin vähän osoitellaan toisiamme sormella ja hihitellään. Pillifarkut. Kyllä. Löytyy joka koossa ja on koodi. Koodi sulle ja koodi mulle. Teinikoodi tanttakoodi ja koodi.

Okeasti: jo nyt on s***** ellei suomalainen nainen saa pukea päälleen mitä haluaa ja erityisesti: kun on nämä massavaatteet muutenkin niin miten joku Urpo jaksaa pillastua jos näkee pari kuukautta vuodesta myös capreja. Hajoa siihen ap.

No eikö jotkut 40 ja plus ole keski-ikäisiä naisia? Ja ei uskalla sääriä näyttää esim. tällaisissa shortseissa?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9a/af/c6/9aafc6393dd44362a5c4…

En kyllä ihan ymmärrä että miksi ei muka..? Ei toki ole pakko mutta mikä vika nyt ihmisten säärissä on? Katsokaapa huvikseen vaikka kuuluisien hollywood tähtien ja tv-sarjojen näyttelijöiden katutyylikuvia netistä, huomaatte että aika moni on yli 40v. ja silti voi käyttää seksikkäitä vaatteitakin, ei tarvitse muuttua tädiksi ja pukeutua säkkeihin. Ja on niillä julkkiksillakin selluliittia ja ryppyjä iän kanssa, ei silti tarvitse mummoutua ja piilotella, ajatella ettei voi käyttää edes pidempiä shortseja. Mutta ei mulla ole mitään caprejakaan vastaan.

Käytän vatsan ja takapuolen oeittäviä yläosia ja niiden kanssa kuvan kaltaiset shortsit näyttävät mittasuhteiltaan paljon huonommilta kuin caprit. Kesällä 2015 oli muotia vähän pidemmät caprit ja käytän tänä kesänä niitä edelleen, ostin viime vuonna kahdet. Aika kiva pituus, mutta ei tule niin kuuma kuin pitkissä housuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole enää riippuvainen (miesten) huomiosta? Vähän samaa kuin keski-ikäisillä miehillä jotka eivät enää mielistele ja imartele naisia, kun kaikki tekeminen ei enää ole pyrkimistä päästä sänkyyn?

Vierailija
504/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

En asu Suomessa, mutta taalla nakee aina silloin talloin suominaisia ja kylla nuo releet ovat useimmiten vanhempien (ehka 60+) naisten ylla. Kayttavatko nuoremmatkin eli keski-ikaiset naiset noita Suomessa?

Kertoisitko, millaisia vaatteita siellä teilläpäin neli-viiskymppiset käyttävät? Millä tanttavartaloinen keski-ikäinen EI näyttäisi Suomi-naiselta? Haluaisin vinkkejä ihan tosissani.

Vierailija
505/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei toisten keski-ikäisten naisten tanttapukeutuminen haittaa, koska sehän saa minut näyttämään paremmalta ja nuoremmalta. Hahah! Pukeudun nuorekkaasti, käytän koruja ja meikkaan. Tyyliäni kehutaan ja etenkin nuoremmat miehet tykkäävät ja tietenkin oma aviomies. Pääasia kuitenkin, että näytän itseltäni, iästä riippmatta ja tunnen oloni naiselliseksi. Harmi niiden naisten puolesta, jotka haluavat piiloutua ja tanttautua, eivätkä halua ottaa kaikkea iloa irti ja nauttia naisellisuudestaan.

Vierailija
506/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerppu kirjoitti:

Minua ei toisten keski-ikäisten naisten tanttapukeutuminen haittaa, koska sehän saa minut näyttämään paremmalta ja nuoremmalta. Hahah! Pukeudun nuorekkaasti, käytän koruja ja meikkaan. Tyyliäni kehutaan ja etenkin nuoremmat miehet tykkäävät ja tietenkin oma aviomies. Pääasia kuitenkin, että näytän itseltäni, iästä riippmatta ja tunnen oloni naiselliseksi. Harmi niiden naisten puolesta, jotka haluavat piiloutua ja tanttautua, eivätkä halua ottaa kaikkea iloa irti ja nauttia naisellisuudestaan.

Mistä tiedät, että etenkin nuoremmat miehet tykkäävät? Tulevatko ihan sanomaan sinulle vai hakeudutko sinä heidän seuraansa? Minulla on muutama jo vanhempi työkaveri, jotka itse todella aktiivisesti kontaktoivat nuoria miehiä varsinkin viihteellä ja sitten valittavat jatkuvasti, kun "kaikki nuoret miehet roikkuvat kimpussa joka paikassa" eli kuulijan pitäisi ymmärtää ja ihastella, miten kaunis ja todella nuorekas tämä puhuja onkaan... 

Vierailija
507/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole enää riippuvainen (miesten) huomiosta? Vähän samaa kuin keski-ikäisillä miehillä jotka eivät enää mielistele ja imartele naisia, kun kaikki tekeminen ei enää ole pyrkimistä päästä sänkyyn?

Eli myönnät pukeutuvasi rumasti, koska et enää välitä ulkonäöstäsi.

Vierailija
508/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kesämökkitcrockstanttaralla -lookin ja pissisteinityylin välillä sentään aika lailla välimuotoja!

Vierailija
509/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu Suomessa, mutta taalla nakee aina silloin talloin suominaisia ja kylla nuo releet ovat useimmiten vanhempien (ehka 60+) naisten ylla. Kayttavatko nuoremmatkin eli keski-ikaiset naiset noita Suomessa?

Kertoisitko, millaisia vaatteita siellä teilläpäin neli-viiskymppiset käyttävät? Millä tanttavartaloinen keski-ikäinen EI näyttäisi Suomi-naiselta? Haluaisin vinkkejä ihan tosissani.

Paikalliset pukeutuvat usein mekkoihin ja/tai pusero-hame -yhdistelmiin. Viileaan vuodenaikaan nakee paljon pitkiksia, farkkuja ja jopa leggareita. Tosin taytyy myontaa, etta valikoima on taalla ihan eri luokkaa kuin Suomessa.

Vierailija
510/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh! Ap on varmaan nähnyt minut tänään kaupungilla. Harmaa/aniliini trikoo raitapaita (Nanso!!!), valkoiset Caprit (paljon yksit.kohtia) valkoiset kiilakorkoiset balleriinat, joissa koristevyö ja isot soljet kärjessä (Italiasta muotimessuilta). Kaiken kruunaa harmaa Michael Kors olkalaukku (samoilta messuilta).

Pukeutumiseni clue on soljet, joita on trikoopaitani 2/3 hihoissa, caprien lahkeissa, kengissä ja laukussani. Soljet ovat metallinväriset.

Olen reilusti keski-ikäinen, jos en paljoa yli 100-vuotiaaksi elä. Capreja käytän siksi, että olen farkkuihminen. Kesällä farkut ovat hieman tukalat. Tarvitsen kuitenkin taskuja, sillä liikun paljon (eri maiden) kaupungeissa. Askelmittari esim. on AINA MUKANANI.

Valkoiset caprit ovat MAHTAVA vaihtoehto vaihdevuosi-iän ohittaneelle naiselle. Minulla on kesäaikaan matkoilla aina parit-kolmet mukanani. Ei ole pelkoa tahriintumisesta, kun on purjekankaasta valmistettu. Ja vielä kun on yksityiskohtia, niin tällainen vanhempikin lättäpeppu näyttää hyvältä.

Nimim. shortseissä näyttäisin kamalalta

Vierailija
511/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi tylsä tantta pukeutumiseltani. Crocksit omistan, mutta en käytä niitä ihmisten ilmoilla. Caprit, farkut (mustat ja siniset) pitkä- ja lyhythihaiset t-paidat, villapusero ovat perusvaatteeni. Jakkupuku ei ole tyyliäni. Töissä on työpusero, joten sinne ei tarvitse olla edustava. Mekoissa ja hameissa en viihdy, enkä halua pakonomaisesti olla nuorekas. Mulla on leveä jalka, joihin on vaikea kenkiä. Lenkkareilla näin syksyllä menen. Kesällä mukavat sandaalit.

Vierailija
512/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei tule kiinnitettyä huomiota toisten pukeutumiseen täällä ulkomaillakaan, mutta silmiin pistää ajoittain ennen näkemätön tyylikkyys, mutta myös tyylittömyys. Parasta tässä kuitenkin on se, että ketään ei kovin paljon kiinnosta toisten pukeutuminen. Kun on tuota väkeä niin paljon, ja kansallisuuksia, joten siihen mahtuu tyyli jos toinenkin. On ihanan vapauttavaa, kun kukaan ei katso vaatteisiin!

Itse kuitenkin katson peiliin ennen kuin poistun kotoa. Katson, että vaatteet ovat puhtaat ja ehjät, ja että niissä on mukava ja itsevarma olo. Vaatteet eivät saa puristaa, kiristää, hiostaa tai olla liian pieniä tai suuria, ja että ne jollakin tavalla "käyvät yhteen", ja joissa tosiaankin olo on hyvä. Joku sivullinen voi nähdä hyvinkin puutteita ym., mutta itse on tottunut joihinkin vaatteisiin tai malleihin, jotka eivät välttämättä ole parasta mallia vartalolle, mutta joihin on itse tottunut, ja jotka päällä on hyvä olla.

Kesäkuumalla paras vaihtoehto on joko mekko tai hame ja pusero tai bermudasortsit ja pusero tai caprihousut ja pusero. Näitä löytyy hyviä malleja tukevammallekin vartalolle, mutta vaatii kyllä hyvää pukeutumissilmää, jota itse koetan kehittää, vaikka ei ole kovin helppoa. Sandaalit ovat kesäkuumalla ainoat kengät, jotka suostun jalkaani panemaan, ja niitähän on hyvin kauniita. Lenkille lähtiessä voi panna urheilusandaalit tai lenkkarit.

Naapuri, ikäiseni keski-ikäinen rouva, on melkein aina samanlaisessa asussa. Eli caprimittaiset housut erilaisten paitojen kanssa. Jalassa hänellä on usein lenkkarit tai muut mukavat kengät, hän kun kärsii jalkavaivoista. Näin hän sanoi kerran, kun ihaili minun kiilakorkosandaalejani. Hänen vaatteensa ovat aina hempeän vaaleita, ei koskaan mustia tai tummia värejä. Hiukset hänellä on lyhyet ja laitetut, ja aina kevyt meikki kasvoilla. Koruja hänellä on myös, jotakin kultaa ja timantteja. Itse en meikkaa, eikä minulla ole koruja, mutta hiukset ovat aina puhtaat ja laitetut, niin kuin niitä nyt voi laittaa. Minulla on usein mustia vaatteita, mutta kovasti yritän rajoittaa niiden käyttöä.

Talvipukeutuminen onkin sitten ihan eri juttu.

Vierailija
513/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun parasta antia on tää tyylikäs bändipaita, joka ei näytä bändipaidalta :D

Miten ois ap, että oisit sanonut vaan, että päälläs on siisti t-paita, eikä tyylikäs bändipaita? :D Js sitä kukaan ei bändipaidaksi tunnista niin muille se on vain tylsä musta t-paita.

Mutta mistä sä nyt keksit että bändipaita on musta! Tai t-paita! Tää on tyylikäs bändipaita!

Vierailija
514/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No_shorts kirjoitti:

Heh heh! Ap on varmaan nähnyt minut tänään kaupungilla. Harmaa/aniliini trikoo raitapaita (Nanso!!!), valkoiset Caprit (paljon yksit.kohtia) valkoiset kiilakorkoiset balleriinat, joissa koristevyö ja isot soljet kärjessä (Italiasta muotimessuilta). Kaiken kruunaa harmaa Michael Kors olkalaukku (samoilta messuilta).

Pukeutumiseni clue on soljet, joita on trikoopaitani 2/3 hihoissa, caprien lahkeissa, kengissä ja laukussani. Soljet ovat metallinväriset.

Olen reilusti keski-ikäinen, jos en paljoa yli 100-vuotiaaksi elä. Capreja käytän siksi, että olen farkkuihminen. Kesällä farkut ovat hieman tukalat. Tarvitsen kuitenkin taskuja, sillä liikun paljon (eri maiden) kaupungeissa. Askelmittari esim. on AINA MUKANANI.

Valkoiset caprit ovat MAHTAVA vaihtoehto vaihdevuosi-iän ohittaneelle naiselle. Minulla on kesäaikaan matkoilla aina parit-kolmet mukanani. Ei ole pelkoa tahriintumisesta, kun on purjekankaasta valmistettu. Ja vielä kun on yksityiskohtia, niin tällainen vanhempikin lättäpeppu näyttää hyvältä.

Nimim. shortseissä näyttäisin kamalalta

Huh, näin miehenä olisit kauhukuva - olet siis keski-ikäinen epävarma caprimamma.... ei muuta!

Vierailija
515/545 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

495: Pahkeinen, kun ei voi korjata kommenttejaan jälkikäteen. Siis helteellä hyvin ohut puuvilla on itselleni paras vaihtoehto. Kesällä käyttämäni T-paidat ovat myös ohuempaa puuvillaa kuin, mitä talvella käytän. Näitä kokonaan puuvillasta valmistettuja T-paitoja onneksi löytyy vielä joiltakin vaatevalmistajilta.

Mistä saa ostaa ohuesta puuvillasta tehtyjä vaatteita?Viskoosi on puuvillaa pehmeämpää.

Vierailija
516/545 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä tyyli päivittäin, kun työni puolesta ei pienilläkään koroilla voi hyppiä.

http://www.topsport.fi/media/catalog/product/cache/1/image/900x900/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/_/5_35377_477_l_990.jpg

https://www.def-shop.fi/hailys-lucy-pop-jacket-khaki.html

leggarit ja pitempi pusero

http://az392967.vo.msecnd.net/product-image/127857052972366337-product-magnify-large.jpg

tai farkut ja tavis t-paita

Samoilla menen duunin jälkeen ruokakauppaan ja sitten vapaa-ajalla enemmin näin(millä vapaa-ajalla :) )

http://fashiongum.com/wp-content/uploads/2015/01/Must-Have-Workout-Clothes-For-Women-17.jpg

Vierailija
517/545 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:) No vähän ihmettelen, että mihinkä businekseen oikein mennään ylipolvensaappaissa. Heitän lonkalta, että aika monen keski-ikäsen mielestä ne antavat "halvan" vaikutelman.

Muuten tuon naisen mekot yms. olivat ihan ok, mutta jotenkin tietyllä tavalla keskiluokkaisia ja vanhanaikaisia, ettei ainakaan mun tuttavista kukaan pukeudu noin.

Vierailija
518/545 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä samaa mieltä jonkun kommentoijan kanssa, että Suomessa ei ole keski-ikäiselle naiselle paljon vaatetarjontaa. En tykkää h&m:n kertakäyttövaatteista, en cubuksesta, ginatricotista, vilasta, yms.

Kun haluan, että vaate on sen verran laadukas ja kestävä, ettei koko ajan tarvitse olla ostamassa uusia. Sitä sitten turhautuneena ostaa jotakin joka on vähän sinnepäin mitä haluaa ja pitää sitä kun ei muutakaan voi. Ole siinä sitten tyylikäs kun tarjonta on niin surkeaa.

Filippa K? Tiger of Sweden? Acne? Andiata?

Ei millään pahalla, mutta milloin olet viimeksi noista merkeistä ostellut jotain?

Mun näkemyksen mukaan niissä on laadukasta enää vain hinta. Tyylikkyys tai naisellisuus tai persoonallisuus on sekin kaukana. Viskoosi- ja polyesterihalatteja, usein sellaisia suoria isoja roikkuvia malleja (laatikko), tai sitten elastaanilla terästettyjä tiukkoja lyhyitä poolopaitoja. Kuoseja ei mitään, värit mahdollisimmat tylsät.

Esim. tämä vaate on todella ruma, huonosti istuva kenellekään, polyesteri-viskoosi-elastaani rätti, ja väri sitä "mummobeigeä" -- mallikin näyttää elämäänsä kyllästyneeltä :D

http://www.filippa-k.com/fi/woman/new-arrivals/shirt-zip-dress-almondine

Kukahan keski-ikäinen tämän ostaa halutessaan olla "nuorekas ja tyylikäs" ja vielä maksaa tästä 300 euroa!?

Tiger Swedenillä myös mitoitukset ovat kuin teinipojille. Mihin tässä hameessa laitetaan keski-ikäisen lanteet? Suurin koko on L. Ja jos tuo on lanteista sopiva, niin sitten se on vyötäröstä leveä (jos tiimalasi tai päärynä) tai sitten lantio on liian iso ja vyötärö liian tiukka (jos omppuvartalo) Ja huom. tämäkin vaate on viskoosi-keinokuitu yhdistelmä. Ja maksaa 150 euroa. Mitäs pidätte yhdistelmästä lyhyt pinkki kinkkana "takki" ja hame keski-ikäiselle? Naisellinen, laadukas ja tyylikäs? Anyone?

http://tigerofsweden.com/fi/new-arrivals/ilia-skirt-S60127008.html?cgid…

Vierailija
519/545 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:) No vähän ihmettelen, että mihinkä businekseen oikein mennään ylipolvensaappaissa. Heitän lonkalta, että aika monen keski-ikäsen mielestä ne antavat "halvan" vaikutelman.

Muuten tuon naisen mekot yms. olivat ihan ok, mutta jotenkin tietyllä tavalla keskiluokkaisia ja vanhanaikaisia, ettei ainakaan mun tuttavista kukaan pukeudu noin.

Siinähän tuo oli bisnestä tekemässä kirjaimellisesti kadunkulmassa.

Vierailija
520/545 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä samaa mieltä jonkun kommentoijan kanssa, että Suomessa ei ole keski-ikäiselle naiselle paljon vaatetarjontaa. En tykkää h&m:n kertakäyttövaatteista, en cubuksesta, ginatricotista, vilasta, yms.

Kun haluan, että vaate on sen verran laadukas ja kestävä, ettei koko ajan tarvitse olla ostamassa uusia. Sitä sitten turhautuneena ostaa jotakin joka on vähän sinnepäin mitä haluaa ja pitää sitä kun ei muutakaan voi. Ole siinä sitten tyylikäs kun tarjonta on niin surkeaa.

Filippa K? Tiger of Sweden? Acne? Andiata?

Suomessa on kyllä ihan riittävästi tarjontaa, etenkin kun laskee nettikaupat mukaan, mutta toki sitten laadusta (ja tietystä tyylistä) joutuu usein pulittamaankin.

Mä tykkään noista yllä mainituista merkeistä, mutta pyrin myös löytämään vaatteita halvemmilta merkeiltä rahaa säästääkseni. Acne varsinkin alkaa olla melko hurjan hintainen. Silkki- ja pellavapaitoja olen viime aikoina ostanut Gina tricoltin ja hm:n premium mallistoista, ja ainakin tähän mennossä nuo ovat kestäneet hyvin. Cosilta olen löytänyt joitain toimistokuteita, vaikka noin yleisesti en Cosin vaatteista ihan hirveästi välitäkään. Ajoittain myös Zarasta ja Mangosta tekee löytöjä, joskin ne ovat sitten ehkä enemmän bile- ja vapaa-ajan käyttöön.

Marimekko on myös nuorentanut ilmettään kovasti viime vuosina (vai olenko minä vain vanhentunut) ja mielelläni ostaisin myös Marimekkoa, mutta vaatteet ovat mulle turhan kalliita.

Olen tuo filippa k -kommentin laittaja. Sama mulla, löydän itsekin ihan laadukkaita vaatteita esim. H&M:ltä, vaikka satsaan myös parempiin merkkeihin. Ehdotin noita Acnen ym. merkkejä siksi, kun joku ketjun keski-ikäinen koki ettei nuorekkaita ja laadukkaita vaatteita Suomesta löydy.

No just, tämä look onkin juuri keski-ikäisille ja kaikille tyylikästä ja naisellista sekä seksikästä vaatetta hakevalle mahtava :D

http://www.acnestudios.com/fi/en/woman/new-arrivals/