Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
441/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

437: etkö ymmärrä ettei itsestään taideteoksen tekeminen ole kaikkien "juttu" eikä pukeutuminen ole ykkösasia elämässä - eikä kuulukaan olla kuin pienen vähemmistön. Useille ihmisille pukeutuminen on suorastaan välttämätön paha.

Kyse ei ole itseluottamusasiasta. Toisinaan voi ollakin muttei hyvänen aika aina tai normaalisti. Jos näet minun pukeutuvan tylsästi älä vain oleta sen johtuvan mistään syvällisestä asiasta tai ongelmasta.

tarkoitin 434

Vierailija
442/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelissäkymmenissä, enkä todellakaan kuvittele olevani keski-ikäinen. Urheiluseurassa, johon kuulun on paljon 40- ja 50-vuotiaita kauniita ja upeavartaloisia naisia. Suurimmalla osalla näistä liehuu pitkä tukka ponnarilla. Näyttävät huomattavasti ikäänsä nuoremmilta. (Vaikka kyseessä ei vielä mikään ikä olekaan!)

Nyt 2016 40-vuotias ei ole sama kuin 80-luvulla.

Olen kohta 50 eikä mun tukka liehu ponnarilla vaikka mitä yrittäisin. :(( Vartalo kyllä on ihan ok mutta tuuheat hiukset on taakse jäänyttä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, farkku-tennari-teepaita kritisoi capri-tennari-teepaitoja.

Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.

Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)

Ainoastaan asian tuntevat tunnistavat sellaisen bändipaidan. Esim. pieni logo rinnassa (joku bändin logo tai levyn kannen juttu), tyylikäs teksti jostain biisistä tai levyn nimestä, pienellä ja tyylikkäästi. Eli kyllä sen tunnistaa, jos osaa =) kaikki ei osaa eikä tarvitsekaan. 

En ole koskaan nähnyt tyylikästä tekstipaitaa. Ajattelin jo, että siinä olisi ollut joku kuvio, joka olisi jotenkin sitonut paidan bändiin, mutta jos siinä lukee jotain, niin metsäänhän koko jutussa on mennyt. Olin jo valmis antamaan bändipaitojen tyylikkyydelle mahdollisuuden, mutta olin liian optimistinen. :D

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mikä on se tyylikäs teksti mikä siinä lukee?

T. Klassinen pukeutuja

No vaikka tämä:

http://www.allposters.fi/-sp/Juniors-Tank-Top-Joy-Division-Unknown-Plea…

Vierailija
444/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 42 ja Riekereitä ei jalkaani tule ikinä! Omaan puolipitkän tukan myös edelleen enkä leikkaa sitä vaikka kuinka "muoti" sanoisi muuta. Jalassani on usein ballerinat tai niken/conversen tossut. Tänään päälläni oli tiukat farkkucaprit, raitaneule ja mokkaloaferit. Mielestäni en leiki teiniä vaan pukeudun ihan ikäni mukaisesti. Raitatunikat ja riekerit ei vaan ole mun juttu.

Miksi alapeukut? Mitä vikaa vaatteissani tai siinä että en tykkää riekereistä? Haluaisin perusteluja

Vierailija
445/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutukoot keski-ikäiset puolestani valkoisiin capreihin ja t-paitoihin, jos niin haluavat. Minun mielestäni näyttää ihan ok:lta, vaikka itse en capreja omistakaan.  Ei se minulta ole millään tapaa pois, ja harvoin niin kamalia vaatteita näkee ihmisillä että pitäisi kääntää katseensa pois.

N22

Vierailija
446/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä samaa mieltä jonkun kommentoijan kanssa, että Suomessa ei ole keski-ikäiselle naiselle paljon vaatetarjontaa. En tykkää h&m:n kertakäyttövaatteista, en cubuksesta, ginatricotista, vilasta, yms.

Kun haluan, että vaate on sen verran laadukas ja kestävä, ettei koko ajan tarvitse olla ostamassa uusia. Sitä sitten turhautuneena ostaa jotakin joka on vähän sinnepäin mitä haluaa ja pitää sitä kun ei muutakaan voi. Ole siinä sitten tyylikäs kun tarjonta on niin surkeaa.

Filippa K? Tiger of Sweden? Acne? Andiata?

Vierailija
447/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42 ja Riekereitä ei jalkaani tule ikinä! Omaan puolipitkän tukan myös edelleen enkä leikkaa sitä vaikka kuinka "muoti" sanoisi muuta. Jalassani on usein ballerinat tai niken/conversen tossut. Tänään päälläni oli tiukat farkkucaprit, raitaneule ja mokkaloaferit. Mielestäni en leiki teiniä vaan pukeudun ihan ikäni mukaisesti. Raitatunikat ja riekerit ei vaan ole mun juttu.

Miksi alapeukut? Mitä vikaa vaatteissani tai siinä että en tykkää riekereistä? Haluaisin perusteluja

sinä ainakin kuulostat tosi tavalliselta keski-ikäiseltä pukeutujalta. Oliko nämä sun esimerkit tarkoitettu hyväksi vaihtoehdoiksi apn mainitsemille? Ontuvaa.

Vierailija
448/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelissäkymmenissä, enkä todellakaan kuvittele olevani keski-ikäinen. Urheiluseurassa, johon kuulun on paljon 40- ja 50-vuotiaita kauniita ja upeavartaloisia naisia. Suurimmalla osalla näistä liehuu pitkä tukka ponnarilla. Näyttävät huomattavasti ikäänsä nuoremmilta. (Vaikka kyseessä ei vielä mikään ikä olekaan!)

Nyt 2016 40-vuotias ei ole sama kuin 80-luvulla.

Ei sinun tarvitsekaan kuvitella olevasi keski-ikäinen kun olet keski-ikäinen ilman kuvitteluakin. Kun et ole enää nuori mutta et vanhakaan. Mikä jää jäljelle? No se keski-ikä :)

Vierailija
449/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä samaa mieltä jonkun kommentoijan kanssa, että Suomessa ei ole keski-ikäiselle naiselle paljon vaatetarjontaa. En tykkää h&m:n kertakäyttövaatteista, en cubuksesta, ginatricotista, vilasta, yms.

Kun haluan, että vaate on sen verran laadukas ja kestävä, ettei koko ajan tarvitse olla ostamassa uusia. Sitä sitten turhautuneena ostaa jotakin joka on vähän sinnepäin mitä haluaa ja pitää sitä kun ei muutakaan voi. Ole siinä sitten tyylikäs kun tarjonta on niin surkeaa.

Taifun, Marc Aurel, Ril's, Part Two, Gwynedds, Michael Kors, Boss, Tommy Hilfiger, Gant, Wico, Luisa Cerano....

Blogia pitävällä Kalastajan Vaimolla on monesti kivoja vaatteita

Vierailija
450/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kauheasti eroa sinun pukeutumisessasi ap:n esittämään: farkkucaprit vs. valkoiset caprit, raitapaita vs. raitaneule, riekerin kengät vs. mokkaloaferit ? 

En muutenkaan ymmärrä tässä ketjussa, että jotkut kuvaa omia vaatteitaan vakuudeksi siitä, miten nuorekkaita, tyylikkäitä ja parempia kuin muutkin ovatkaan... Ap mukaan lukien. Ihan kuin olisi joku tyylikkyys/nuorekkuuskilpailu menossa, hoh. 

Vierailija
451/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä ihan riittävästi tarjontaa, etenkin kun laskee nettikaupat mukaan, mutta toki sitten laadusta (ja tietystä tyylistä) joutuu usein pulittamaankin.

Mä tykkään noista yllä mainituista merkeistä, mutta pyrin myös löytämään vaatteita halvemmilta merkeiltä rahaa säästääkseni. Acne varsinkin alkaa olla melko hurjan hintainen. Silkki- ja pellavapaitoja olen viime aikoina ostanut Gina tricoltin ja hm:n premium mallistoista, ja ainakin tähän mennossä nuo ovat kestäneet hyvin. Cosilta olen löytänyt joitain toimistokuteita, vaikka noin yleisesti en Cosin vaatteista ihan hirveästi välitäkään. Ajoittain myös Zarasta ja Mangosta tekee löytöjä, joskin ne ovat sitten ehkä enemmän bile- ja vapaa-ajan käyttöön.

Marimekko on myös nuorentanut ilmettään kovasti viime vuosina (vai olenko minä vain vanhentunut) ja mielelläni ostaisin myös Marimekkoa, mutta vaatteet ovat mulle turhan kalliita.

Vierailija
452/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selannut Filippa K:n, Tiger of Swedenin jne. vaatetarjontaa esim. Zalandossa. Sitä samaa polyamidia, elastaania jne. ovat olleet kaikki itseäni kiinnostavat vaatteet. Yleisilme on sellainen, että samanlaista tavaraa löytyy kyllä ympäri ämpäri. Mustia housuja, mustia mekkoja, valkoisia T-paitoja... Hintaa vain on sellaiset 50-100 euroa enemmän kuin vaikka Espritin kuteilla. Lisäksi sovittamani Filippa K:n mekot eivät sovi vartalotyypilleni. Jos muuten istuu, niin lantiolta kirraa.

Voglia ei itseäni kiinnosta. Esimerkiksi syksyn uudet trikootunikat (!) ovat ankeita. Rils...hmph. Muutama voisi käydä: viskoosia ja elastaania, polyesteriä...Ja syksyn tarjonna yleisilme? Kuinka ollakaan. Ankea. En halua näyttää neuvostoupseerilta tai stasin virkailijalta.

Vierailija
453/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin ihan sama miten muut pukeutuu. Jos viihtyy vaatteissaan niin kaikki ok. Tiedän että on varmasti ihmisiä jotka haluaisivat olla tyylikkäämpiä mutta he varmaan pyytävät apua, ei sitä tyylineuvontaa kannata alkaa kelle tahansa pyytämättä jakelemaan.

Ottakaa rennosti ja annetaan kaikkien kukkien kukkia :) mun mielestä tyylikkäästi pukeutuvat ihmiset, ihan sama minkä ikäisinä, ovat miellyttävä näky. Mutta en pyydä että kaikkien tulisi vain mua miellyttää. Ei, en omista capreja enkä bändipaitoja ;)

Vierailija
454/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikille Crocseja käyttäville pitäs määrätä satasen sakko. Ja tuplasti feikki-Crocseja käyttäville. Oo taas maailmassa mitään kamalampaa...

Vierailija
455/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä ihan riittävästi tarjontaa, etenkin kun laskee nettikaupat mukaan, mutta toki sitten laadusta (ja tietystä tyylistä) joutuu usein pulittamaankin.

Mä tykkään noista yllä mainituista merkeistä, mutta pyrin myös löytämään vaatteita halvemmilta merkeiltä rahaa säästääkseni. Acne varsinkin alkaa olla melko hurjan hintainen. Silkki- ja pellavapaitoja olen viime aikoina ostanut Gina tricoltin ja hm:n premium mallistoista, ja ainakin tähän mennossä nuo ovat kestäneet hyvin. Cosilta olen löytänyt joitain toimistokuteita, vaikka noin yleisesti en Cosin vaatteista ihan hirveästi välitäkään. Ajoittain myös Zarasta ja Mangosta tekee löytöjä, joskin ne ovat sitten ehkä enemmän bile- ja vapaa-ajan käyttöön.

Marimekko on myös nuorentanut ilmettään kovasti viime vuosina (vai olenko minä vain vanhentunut) ja mielelläni ostaisin myös Marimekkoa, mutta vaatteet ovat mulle turhan kalliita.

Olen tuo filippa k -kommentin laittaja. Sama mulla, löydän itsekin ihan laadukkaita vaatteita esim. H&M:ltä, vaikka satsaan myös parempiin merkkeihin. Ehdotin noita Acnen ym. merkkejä siksi, kun joku ketjun keski-ikäinen koki ettei nuorekkaita ja laadukkaita vaatteita Suomesta löydy.

Vierailija
456/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa mainitsemassasi tyylissä ole mitään vikaa. Kaunis nainen on kaunis ja tyylikäs vaikka pelkkä pyyhe päällä. ;) 

Vierailija
457/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taifun, Marc Aurel, Ril's, Part Two, Gwynedds, Michael Kors, Boss, Tommy Hilfiger, Gant, Wico, Luisa Cerano....

Blogia pitävällä Kalastajan Vaimolla on monesti kivoja vaatteita

Kamalan kalliita! Vaikka olen keski-ikäinen, ei mulla silti ole varaa tuon hintaisiin vaatteisiin. Lisäksi monet noista ei istu ollenkaan hoikahkon naisihmisen vartalolle.

Vierailija
458/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ahdistaa, kun joutuu pukeutumaan "tätimäisesti" ja "aikuismaisesti" työn ja muiden virallisten tilaisuuksien takia. Olen 23v.ja töissä sellaisessa paikassa, jossa en halua herättää liikaa huomiota tai pukeutua liian fiinisti, mutta silti pitää olla asiallisen näköinen. Olen timmikroppainen ja hyvännäköinen nuorukainen, joten minun pitää peittää takapuoleni ja muotoni pitkillä neuleilla sekä löysillä paidoilla. Normaalisti pidän myös piilareita enemmän, mutta töissä rillipäisenä olen uskottavampi. Näytän ihan järkyttävältä hiirulaistantalta työlookissani verrattuna siihen tavanomaiseen lookiin vapaa-ajalla ja viihteellä. Siinäkin yksi syy niin erilaiseen pukeutumiseen, koska vapaa-ajalla asiakkaat eivät tunnista helposti. Näin parikymppisenä on tajunnut, että aikuisen naisen vaatekaappiin kuuluu väkisin trenssitakki, jakkupuku, korolliset nilkkurit, mustat stay-upit, suorat housut, hartiahuivi ja tylsiä löllöpuseroita.

Vierailija
459/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha.

Onneks olen vasta kolmekymppinen ja voin kulkea Vanseissani ja revityissä pillifarkuissani eikä kukaan arvostele.

Vierailija
460/545 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäpä sitten perisuomalainen tanttatukka-ilmiö? Tavallaan ymmärrän sen, että kun tukka iän myötä ohentuu niin se ei näytä enää hyvältä pitkänä, mutta kun niidenkin joilla on keski-iässä vielä paksut, hyväkuntoiset hiukset, odotetaan leikkaavan ne lyhyeksi. Että kun ikää on se 50+ niin pitkät hiukset ovat "liian tyttömäiset" ja ne nyt vaan kuuluu leikata. En ymmärrä.

Mikä tämä juttu tukan ohentumisesta iän myötä on? Käykö näin yleisestikin? Itse olen 50 v ja minulla on ihan yhtä paksu luonnontaipuisa pehko päässä kuin ennenkin. Äitini on 70+ ja tukka on paksu, kuten oli isoäidillänikin joka kuoli 87 v. Minusta ne kaverini, joilla oli nuorena ohut tukka ovat yhä yhtä ohuttukkaisia ja ne, joilla oli paksu tukka ovat yhä paksutukkaisia. Jos tästä on jotain oikeasti tutkittua faktaa niin olen valmis muuttamaan mielipdettäni, mutta arkipäivän kokemus tämä ei ole. Keski-ikäisten naisten vain "kuuluu" leikata se pirteä kouvolatukka kun tukka kerran onohenemassa. Pa*kat se ole ohenemassa ja pidän pitkää tukkaa mummoksi asti.

Minulla on aika ohuet hiukset olleet aina, mutta nyt kun uskalsin vihdoinkin kasvattaa ne pitkäksi, niin johan on hiuksia. Iän myötä tuntuu kuin hiukset olisivat vain parantuneet, koska kasvavat niin vauhdilla, eikä minkäänlaista ohentumista ole havaittavissa.