Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
261/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla kaupunglla koskaan näe sellaisia naisia kuin tässä ketjussa moni vaatteitaan kuvailee. Ei niin hyvin pukeutuneita sitten missään.

Pääasiassa naisilla on tukka jollain käsittämättömällä sotkuisella sykeröllä, isoja tatuointeja käsivarsissa, niskassa ja pohkeissa.  Vaaleanharmaa iso roikkuva trikootunika ja jalassa trikoocaprit, kenkinä terveyskengät, venähtäneet lenkkarit tai croksit. Ja sitten vähintään 10 kg ylipainoa. Ja naamassa kauniin meikin sijaan lävistys poikinensa. Tämmösiä naisia mä olen nähnyt tänä kesänä.

Mä en taas tiedä missä päin sä olet, mutta ei Helsingissä tuollaisia naisia näy kovinkaan usein. Juuri tänään mietin, että en ymmärrä tämän palstan valitusta suomalaisten ulkonäöstä, koska suurin osa ihmisistä näyttää ihan kivoilta.

Helsingissä ja Vantaalla. Tulee vastaan esim. Jumbossa ja Kaaressa.

Me asutaan varmaan eri Helsingissä. Tai sitten mä näen kaikki ne hyvännäköiset ihmiset ja sä kaikki ne ikävät. :)

Vierailija
262/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla kaupunglla koskaan näe sellaisia naisia kuin tässä ketjussa moni vaatteitaan kuvailee. Ei niin hyvin pukeutuneita sitten missään.

Pääasiassa naisilla on tukka jollain käsittämättömällä sotkuisella sykeröllä, isoja tatuointeja käsivarsissa, niskassa ja pohkeissa.  Vaaleanharmaa iso roikkuva trikootunika ja jalassa trikoocaprit, kenkinä terveyskengät, venähtäneet lenkkarit tai croksit. Ja sitten vähintään 10 kg ylipainoa. Ja naamassa kauniin meikin sijaan lävistys poikinensa. Tämmösiä naisia mä olen nähnyt tänä kesänä.

Mä en taas tiedä missä päin sä olet, mutta ei Helsingissä tuollaisia naisia näy kovinkaan usein. Juuri tänään mietin, että en ymmärrä tämän palstan valitusta suomalaisten ulkonäöstä, koska suurin osa ihmisistä näyttää ihan kivoilta.

Sen muutaman kerran, kun olen käynyt jumbossa, on huomio kiinnittynyt siihen, että ihmiset ovat erinäköisiä kuin keskustassa, itiksessä tai isossa omenassa.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä kommentteja että vanhempana elämässä on muutakin sisältöä kuin ulkonäkö ja että mukavuus on pukeutumisessa tärkeintä.

Mielestäni elämässä voi olla paljonkin sisältöä eikä se sulje pois millään tavalla ulkonäöstä välittämistä.

Olen 36-vuotias nainen. Kotona voin kulkea pieruverkkareissa mutta kun lähden ulos ovesta haluan näyttää hyvältä. Mukavuus ei ole prioriteetteni vaan tyylikkyys. Juhlissa seison mukisematta kymmenen sentin koroissa ja tyylikkäässä pikkumustassa. Miksi seisonsin siellä viiden sentin eccoissa ja peittävässä teltassa? Haluan näyttää parhaalta versiolta itsestäni. Ja kaikesta tästä huolimatta koen että elämälläni on muutakin sisältöä kuin vain se ulkonäkö.

En ole edustusvaimo tai lompakkoloinen vaan ihan normaalisti työssäkäyvä nainen.

Sehän on hyvä, että pukeutuu juuri niin kuin itse haluaa.

Mutta korkeat korot ja tyköistuvat vaatteet eivät kaikkien mielestä ole absoluuttisen tyylikkäitä. Minä olen sinua hiukan nuorempi, enkä koskaan ole oppinut pitämään korkeakorkoisia kenkiä varsinaisesti kauniina muualla kuin korkeintaan kenkäkaupassa. Aina kun näen jonkun naisen (tai miehen :D) pitävän sellaisia, heidän jalkansa ja oikeastaan koko vartalonsa vääntyvät luonnottomiin asentoihin ja lopputulos lähinnä särkee kaltaiseni katsojaparan silmiä.

Jos sattuisimme samoihin juhliin, niin olisin iloinen siitä että kokisit olevasi paras versio itsestäsi, mutta minä varmaan pitäisin olemustasi tyylikkäämpänä, jos sinulla olisi ne viiden sentin eccot. En tarkoita tällä mitenkään lytätä omia tyylivalintojasi, haluan vain sanoa, että tyylikkyydelle ei ole olemassa kaikenkattavia määreitä eikä tyylikkyys ole siis automaattisesti vastakkain mukavuuden kanssa :)

Vierailija
264/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuitenkin raitapaita kuin jokin tekstillä tai kuvalla varustettu bändipaita.

Tiesit kai että kaikissa bändipaidoissa ei ole mitään kuvaa, sulla on varmaan käsitys että bändipaita on joku Metallican tms. tyylisen bändin isolla kuvalla varustettu löysä t-paita =) =)

Tässä näkee taas sen, että ei ole mitään tietoa eikä käsitystä asiasta. Mielikuva luodaan olettamusten perusteella. 

Jos ottaa huomioon keski-ikäisten musiikkimaun, joka yleensä on sitä Sillanpäätä ja Cheekkiä ym. Radio Nova kamaa, niin ymmärrän täysin miksi bändipaita olisi arjessa tyylitön. Eihän nuo artistit kai tee edes muita kuin peruspaitoja jollain kornilla jättimäisellä naamakuvalla.

Kaipa noitakin joku taitava pukeutuja osaisi stailata arkeen sopivaksi.

Vierailija
265/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi farkkuja tarjotaan vaihtoehdoksi caprien tilalle, ei kai kukaan käytä kesällä farkkuja, yök! Itselläni on ihania ohuita kesätunikoita, värikkäitä ja kuosillisia. Mitähän alaosaa niiden kanssa olisi tarkoitus käyttää, ellei capreja? Ja minkä väriset ne caprit vois olla kesällä ellei valkoiset? Mustaa en käytä juuri lainkaan muutenkaan, ankea väri. Ja omat caprini ovat tiukat, ei lökömallia.

Hameita en voi käyttää lainkaan, koska olen niin lyhyt, että polvipituinen tai pitkä hame ei käy. Minihameita en voi käyttää, kun lapsen kanssa joutuu kyykkimään. Myös lyhyen mekon kanssa on oltava caprit tai leggarit alla, ettei pikkarit vilahda.

Itse pukeudun siis mekkoihin ja tunikoihin, ja todellakin alaosa on oltava myös päällä.

Kesätunika? Täysin vieras vaatekappele. Onko se sellainen iso ja löydä teltta? No sellaisia ei kai ole tarkoitus käyttää kuin kotona tai mökillä. Yöpaita?

Ja tuohon hameongelmaa, niin pituus ei ole mikään ongelma löytää oikean pituista hametta... 

Et tunnista vaatekappaleita nimeltä? Paituli on yöpaita, tunika on paidan ja mekon välimalli, caprit on housut (joihin voi pukeutua myös työpaikalla, shortsit kuuluvat yleensä vapaa-aikaan samoin kuin minihameet). Kaikki eivät pidä hameista, mutta eivät halua käyttää täyspitkiä housuja ympäri vuoden, caprit sopii siihen hyvin. Valkoinen väri imartelee hyvin harvan suomalaisen jalkoja, mutta on niitä muitakin värejä.

Vierailija
266/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulen (olen nyt 41) sitä mukavampia vaatteita hamuan.

T. Tänään mustissa löysissä capreissa ja korallin värisessä isossa t-paidassa ja crocsit jalassa kulkeva keski-ikäinen.

Mitä vanhemmaksi tulen (olen nyt 42v) sitä ryhdikkäämpiä vaatteita hamuan. Kroppa löystyy, vaatteet ryhdistää.

Vierailija
267/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caprit mielletään kesävaatteeksi, et tarvii sukkia, ovat vilpoisemmat kuin täyspitkät housut ja niitä voi pitää ei-niin-ruskettunut-kinttuinenkin toisin kuin hametta saati sitten shortseja.

Vierailija
268/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla irvaili, kun oli laitettu linkki vuoden 2014 vaatteisiin. Omasta kaapistani löytyy kesävaatteita kymmenen vuoden takaa ja ihan siistejä työvaatteita (kotelomekkoja, kynähameita)  jopa kuuden vuoden takaa.

Olen varmaan todella nolo...

Vierailija
269/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen nainen uskaltaa jo pukeutua vaatteisiin, jotka tuntuvat mukavilta. Ei tarvitse enää seurata "muotia".

Vierailija
270/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi osata pukeutua oman vartalonsa nykyisen tilan mukaan. Ei se ollenkaan tyylilästä tai nuorekasta jos ahtautuu sorjavartaloisen, makkarattoman naisen hepeneisiin vaikka ne kuinka kauniilta näyttäisivätkin mallinuken päällä. Ei ikä välttämättä liity tähän kyllä lihavan teininkin pitää jättää ne napapaidat yms kaappiin.

Vierailija
271/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla irvaili, kun oli laitettu linkki vuoden 2014 vaatteisiin. Omasta kaapistani löytyy kesävaatteita kymmenen vuoden takaa ja ihan siistejä työvaatteita (kotelomekkoja, kynähameita)  jopa kuuden vuoden takaa.

Et todellakaan ole ainoa. Kesävaatteet ei ehdi kulua lyhyiden kesien aikana. Mitäpä sitä turhaan hyvää ja mieleistä pois heittämään :)

Vierailija
272/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun hellevaatteeni on kymmen vuoden takaa. Se toppi ja sortsit ja perushame ei muutu mihinkään... Ja kun helteitä on vähän, niin ei niitä montaa kertaa vuodessa pese. Mihin ne kuluisivat.

Vierailija
273/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun hellevaatteeni on kymmen vuoden takaa. Se toppi ja sortsit ja perushame ei muutu mihinkään... Ja kun helteitä on vähän, niin ei niitä montaa kertaa vuodessa pese. Mihin ne kuluisivat.

Onnistuuhan tuo, jos pysyy mitoissa... Onnittelut!

Vierailija
274/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallinen lievästi ylipainoinen 47-vuotias nainen. Pukeudun mukavasti ja joskus mielestäni nätistikin, mutta varmaan joidenkin mielestä tätimäisestikin.Pidän mielellään mekkoja , liehuvia housuja tai farkkuja tilanteen ja fiiliksen mukaan. Tärkeintä on kai kuitenkin tämänikäisellä toisia kunnioittava tilannepukeutuminen sekä vaatteet, joissa itse viihtyy. Makuja on monia ja mikä minusta on kaunista, ei välttämättä ole hyvännäköistä jonkun muun mielestä ja sallittakoon se meille molemmille.

Vierailija
275/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😃 mä rakastan riekerin kenkiä! Olen 35v 3.lapsen äiti hoikka ja mielestäni nuorekas. Käytän lyhyitäkin vaaleita shortseja ja hameita vaikka raskaudet teki jalkoihin paljon verisuonenpurkaumia (tiedänmuutaman jotka tästä syystä käyttävät sukkahousuja shortsien alla, minä en ) Ostan riekeriä koska vihdoin pystyn kun ei mitään halvimmasta päästä ole ja oikeasti kestää monta vuotta ehjinä. En koe olevani tantta! Marimekkoa en omista

Ne on järkyttäviä keinonahkaisia mummokenkiä, ne riekerit.

Vierailija
276/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuitenkin raitapaita kuin jokin tekstillä tai kuvalla varustettu bändipaita.

Tiesit kai että kaikissa bändipaidoissa ei ole mitään kuvaa, sulla on varmaan käsitys että bändipaita on joku Metallican tms. tyylisen bändin isolla kuvalla varustettu löysä t-paita =) =)

Tässä näkee taas sen, että ei ole mitään tietoa eikä käsitystä asiasta. Mielikuva luodaan olettamusten perusteella. 

Jos ottaa huomioon keski-ikäisten musiikkimaun, joka yleensä on sitä Sillanpäätä ja Cheekkiä ym. Radio Nova kamaa, niin ymmärrän täysin miksi bändipaita olisi arjessa tyylitön. Eihän nuo artistit kai tee edes muita kuin peruspaitoja jollain kornilla jättimäisellä naamakuvalla.

Kaipa noitakin joku taitava pukeutuja osaisi stailata arkeen sopivaksi.

Sillanpäätä ja Cheekkiä??? Hahhhaahhah :) Rammstein, Daft Punk, David Guetta, Sia, Flo Rida, siinä nyt jotain keski-ikäiseltä tämän päivän aikana soineista. Ei sillä, että pukeutuisin bändipaitoihin.

Vierailija
277/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tuo kuvaus sopii ihan täydellisesti mun 50v äitiin ja hänen myös keski-ikäisiin kolmeen siskonsa! :D Just noin caprit, mukavat kengät ja joku kuvioitu paita vaikka nansolta... Ja kaikilla hiukset alle olkapäiden; tuntuu, että viimeistään 40-vuotiaana on rikos olla pitkähiuksinen. Oon miettinyt, että mä en ainakaan halua olla tuollainen keski-ikäisenä. Mielikuvissani 40-50-vuotias minä pukeutuu istuviin ja tyylikkäisiin vaatteisiin, korkokenkiin (kyllä, korkeammat kuin ne keski-ikäisille hyväksytyt 3 senttiä) ja mekkoon aina tilaisuuden tullen. En myöskään pelkää käyttää näyttäviä koruja enkä meikkiä ja pitkät hiukset haluan ehdottomasti pitää silloinkin. No, katsotaan sitten parinkymmenen vuoden päästä, että onko mukavuudenhalu sittenkin voittanut... :D

N21

Vierailija
278/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumbo ja Kaari ovat kauppakeskuksia. Niissä käy paljon muitakin kuin paikallisia, joten et voi yleistää, että Helsingissä ja Vantaalla ihmiset on tällaisia. Vielä kun autolla kuljetaan, niin pukeutumiseen ei välttämättä kiinnitä niin huomiota.

Toisaalta on myös se tosiasia, että kauppakeskuksetkin on toisille lähikauppoja, ja silloin pukukoodi voi olla hyvinkin herkkämielisiä järkyttävä.

Kannattaa vaikka oikeasti katsella ympärilleen kaupungeissa ja keskittyä niihin hyvin pukeutuviin. Siinä kyllä huomaa, että nuorekkaita ja tyylikkäitä on valtavan paljon.

Vierailija
279/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on turvan hakemista ja tietynlaisen tyylin viestimistä muille naisille.

Ratkaisu olisi parempi valikoima, jossa joku etsisi sekä käytännöllisiä että kauniita vaatteita. Mutta ei Sokos ja muut tässä auta. Suomalainen nainen on huono shoppailija.

Eipas mollata Sokosta kenkajutuissa! Viime vuonna Suomessa kaydessani ostin sielta Gaborin ihanat mokkanahkasandaalit, joissa on 8-9 cm kiilakorko ja natti koristelu paalla. Myyja tosin sanoi, etta hienot juhlakengat, enka raaskinut sanoa, etta ihan arkikayttoon tulevat. Nayttavan nakoiset ja oikein hyvat jalassa!

Sandaalit 9cm korolla? OK.

Juu, on ne OK ja todella hyvat jalassa! https://www.google.pt/search?q=gabor+sandals+wedge&espv=2&biw=1280&bih=…

Vierailija
280/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan farkkuja, suoria housuja, kynähameita, leveitä hameita, jopa tyylikkäitä minihameita, kenkiä eri mittaisilla koroilla, erilaisia paitoja ja toppeja, trenssiä, jakkua, boleroa, shaalia, huivia, laukkua, korua tms. ihan mitä vain mitä voi yhdistellä.

Esim. Jackie Brown-elokuvan tyyppinen jakkukokonaisuus pukee juuri ns. aikuista naista. Juuri aikuiselle naiselle sopii vahvempi ja näyttävämpi meikki, korkeat korot, pelkistetyt vaatekuosit ja tietty näyttävä tyylikkyys, joka on parikymppisellä vielä yliampuvaa.