Jos olet vakavasti sairas, niin mitenkä sinun käy kun asumistukea leikataan?!
Itselläni on se tilanne etten voi mennä enää töihin. Sairastuminen vei elämästäni lähes kaiken. Pienempään asuntoon en voi muuttaa koska apuvälineet vievät oman tilansa. Eikä halvempia asuntoja ole lähimaillakaan. En asu missään ns. keskustassa. Mistä siis saan sen puuttuvan osan rahaa joka minultakin mahdollisesti leikataan? Lopetanko syömisen ja lääkkeiden ostamisen?
Kommentit (30)
Petteri Orpo haluaa sinut kadulle asumaan, se on edessäsi.
Minua oikeasti pelottaa tulevaisuus! Tälläkin hetkellä on niin ja näin että saan kaiken välttämättömän ostettua. ap
Tuskinpa eläkkeensaajan asumistukea leikataan. Vain yleistä.
Ei ole väliä tälle hallitukselle, miten kenellekin käy.
Huonosti käy.
Itse toivoisin, että ne leikkaukset menisivät enemmän niille, jotka asuvat sellaisissa paikoissa ilman esim. työssäkäyntisyytä, joten työssäkäyvien pitää sitten matkustaa kaukaa töihin esim. kaupunkien keskustoihin.
En usko, että ap;n tarvitsee olla huolissaan. Suurin osa näistä kauhistelukeskusteluista on idän trollien eriopuran provosoimista.
Jos olet eläkkeellä tai sairaslomalla, niin haet Kelasta toimeentulotukea.
Se on helppo sanoa että muuttakaa pikkukaupunkeihin joissa on halvempi vuokra, mutta eivät he halua asukkaakseen raihnaisia pitkäaikaisköyhiä vaikka asuntoja olisikin. Jos asumistukea leikataan ja hinnat jatkavat nousuaan niin joudun kadulle kuolemaan.
Ehkä tästä on se positiivinen seuraus, että ihmiset muuttavat alueille jossa on halvemmat asunnot.
Ennen pitkää asuntojen vuokrahinnat laskevat.
Asuntosijoittajille tulee köniin. Tätä ei Orpo tullut ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko eläkkeellä?
En ole päässyt, vuosia haettu. Ei auta mitkään lausunnot ja diagnoosit. Lihastautia sairastan. Olen käytännössä sänkypotilas, avustajat auttavat vähän kaikessa. ap
Joudun itse jo nyt asumaan vanhan ja sairaan sukulaiseni luona. Olen siis moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja ainoa tuloni on työmarkkinatuki. Varmasti tällaiset sukulaisten luona asumiset yleistyvät pakon edessä tulevaisuudessa. Omat ongelmani ovat erilaisia kuin sukulaiseni ja vaikka kummallakin on diagnooseja niin yhtään samaa diagnoosia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Se on helppo sanoa että muuttakaa pikkukaupunkeihin joissa on halvempi vuokra, mutta eivät he halua asukkaakseen raihnaisia pitkäaikaisköyhiä vaikka asuntoja olisikin. Jos asumistukea leikataan ja hinnat jatkavat nousuaan niin joudun kadulle kuolemaan.
He eivät halua
Ihminen voi muuttaa Suomessa mihin vaan ja sen kunnan on sit vaan järjestettävä se asunto, jos henkilö ei vapailta markkinoilta saa asuntoa.
Ei kukaan kunta kysele tai aseta vaatimuksia, minkälainen ihminen sinne muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nyt - toistaiseksi - kunnat eivät vielä voi päättää, kuka kuntaan saa muuttaa ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät halua
Ihminen voi muuttaa Suomessa mihin vaan ja sen kunnan on sit vaan järjestettävä se asunto, jos henkilö ei vapailta markkinoilta saa asuntoa.
Ei kukaan kunta kysele tai aseta vaatimuksia, minkälainen ihminen sinne muuttaa.
Hakemuksesta näkevät että hakija on vaikka työtön ja asunto vuokrataan jollekin toiselle. Kaikki kunnat haluavat veronmaksajia eivät köyniä.
Ilmeisesti ap. kuitenkin hallitsee kirjoittamisen ja myös pystyy kuitenkin kirjoittamaan älylaitteella tai tietokoneella. Pystyisikö ap. tekemään vähän jotain kirjoitushommaa, jolla pystyy hankkimaan lisätuloja? Pystyisikö ap. esim. perustamaan sairauttaan käsittelevän blogin tai somen ja hankkimaan tällä jonkinlaista taloudellista tai kaupallista hyötyyn itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät halua
Hakemuksesta näkevät että hakija on vaikka työtön ja asunto vuokrataan jollekin toiselle. Kaikki kunnat haluavat veronmaksajia eivät köyniä.
Tehdäänkö tätä oikeasti? Oon haaveillut muutosta eri kaupunkiin mutta olen eläkeläinen
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap. kuitenkin hallitsee kirjoittamisen ja myös pystyy kuitenkin kirjoittamaan älylaitteella tai tietokoneella. Pystyisikö ap. tekemään vähän jotain kirjoitushommaa, jolla pystyy hankkimaan lisätuloja? Pystyisikö ap. esim. perustamaan sairauttaan käsittelevän blogin tai somen ja hankkimaan tällä jonkinlaista taloudellista tai kaupallista hyötyyn itselleen?
Ootko tosissas? Kuka haluaa sairaudestaan kertoa kaikille nettiin? Sehän on yksityisasia.
Vierailija kirjoitti:
Minua oikeasti pelottaa tulevaisuus! Tälläkin hetkellä on niin ja näin että saan kaiken välttämättömän ostettua. ap
Ota ihan rauhallisesti. Nämä jutut ovat vasta huhuja. Sinulla ja muilla sairailla on jo muutenkin tarpeeksi kestämistä. Tarkistuskierroksella sen sitten näkee, miten käy. Edellinen hallitus tiukensi jo asumistuen kriteerejä.
Ei sillä ole väliä
Olen vakavasti sairas