Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
221/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harvoin on niin kuuma että pitäisi käyttää jotain "kesähousuja".

Samoja pillifarkkuja käytän kesät talvet, kesällä joku ei-kireä toppi pitkähihaisen sijaan.

Tantoille vinkki; paljon mukavampi kuin caprit on esim kietaisumekko. Ei kiristä eikä purista ja sopii joka lyylille kun voi sitoa haluamalleen kireydelle. Ja on samalla kuin vahingossa tyylikäs. Saa myös trikoisena.

Maksimekko on myös hyvä pitkälle (väh 167cm) tantalle!

Sitten reidet hiertää, kun on tällainen tantta.

Mulla on pyöräilyshortsit alla. t: se maksimekkoja koko kesän käyttänyt.

Vierailija
222/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on niitä, kun arvostellaan niitä, joilla on Converset, tiukat farkut, bändipaita ja laitettu pitkä tukka. 

Lisäksi pelaan Pokemon Go:ta 

Ei lestaläpsykällä ole bändipaitaa. Värjäämätön pitkä tukkakaan ei ole mitenkään "laitettu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

En lukenut kuin tämän joten en ole varma päästiinkö keskustelussa minuun mutta samaa ikätyyppiä siis olen ja musta lammas omassa (noanoa)porukassa. Tykkään itsetehdyistä vaatteista (ostan tutulta joka ompelee, itse en osaa) ja massatuotannosta ostan desiqualin vaatteita. En halua päälleni mitään pastellisävyjä ollenkaan joten olen tyylitön "kavereiden" mielestä. Niin juuri, onkohan mulla edes kavereita :D

Vierailija
224/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupoista edes löydy muuta kuin tanttavaatetta, jos on vähänkään ylipainoinen - ja monet 40+ ovat. Itse en ainakaan koskaan löydä mitään, koska en mahdu kunnolla niihin vaatteisiin jotka olisivat mieleeni (joo pitäisi laihduttaa). Tarjolla on vaan muodottomia tunikoita jne., kaikki värit ja kuosit ovat umpitylsiä. Siitä sitten yrittää valita vähiten rumia, vaikka mieluiten pukeutuisi ihan erilailla.

Vierailija
225/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25N kirjoitti:

Muistattehan arvon tantat sitten laittaa niiden läpikuultavien caprienne alle ihonvärisen stringit? ;D On meinaan aikas näky kun läpi näkyy selluliitin lisäksi myös mummoalkkarit jotka porautuvat pakaroihin muodostaen 2 sijasta 4 möykkyä :D

Eiku ai niin onneksi monella on se pitkä tunika päällä... no huh huh.

Stringit? Kuka hitto sellaisia vapaaehtoisesti käyttää? Epämukavat (miksi haluttaisiin persvakoon väkisin meneviä alushousuja?) ja epähygieeniset, ja melko varmasti vielä jotain muovista tekokuitua...

Normaalit alushousut eivät näy, jos ne ovat oikeankokoiset. Enemmän niitä liian pieniä, "muffinsseja" möykyille pusertavia stringejä vilkkuu housunkaulusten yläpuolella. :p

Vierailija
226/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Se on musta ihan jees että me suomalaiset ollaan sen verran terveitsetuntoista ja selväjärkistä porukkaa ettei aleta ulkonäköä turhan paljon miettimään.

2. Naisella ei ole mitään velvollisuutta näyttää hyvältä kanssaihmisiä varten (eikä miehellä).

3. Aloittaja bändipaitoineen ja tiukkoine farkkuineen kuulostaa just sellaselta kulahtaneelta "ikinuorelta ja räväkältä" pubiruusulta jonka nähdessä herää vaan sääli.

T. 19N joka pukeutuu mekkoihin ja hameisiin mutta jota ei kiinnosta vittuakaan muiden pukeutuminen.

Heh heh. pakko kertoa, että olen kaukana pubiruususta. Pubissa olen käynyt viimeksi 20-vuotiaana =) en ole todellakaan räväkkä, ennemminkin hyvinkin hillitty pukeutumiseltani. Kampaajalla käyn 2kk välein ja laitan tukkaani joka päivä, ei siis pubiruusu look. Olen hoikka ja pitkä, ja todellakin nuorekas (ikinuoresta en tiedä), edelleen luullaan 5 vuotta nuoremmaksi. Etta näin.

Vierailija
227/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdet suht mukavat juhlakorkkarit mulla on, se olikin harvinainen taivaan lahja että ne löysin. Harmi kyllä alkavat olla jo aika kuluneet. En tajua mistä löydän uudet siistit, mukavat korkkarit.  Merkkiehdotuksia?

En tiedä, onko tätä jo ehdotettu, mutta katsasta ihan Eccon valikoima. Siellä on ollut jo aika pitkään muutakin kuin harmaita sämpyläsandaaleja. Joskus muinoin oli myös sellainen merkki kuin Piano, jolla oli hyvä lesti suomalaiseen jalkaan.  Gabor voisi myös olla aika hyvä - sisäpohjassa merkintä "G" muistaakseni tarkoittaa leveämpää mallia, ja se toinen kirjain jota en muista kapeampaa.

Ja jos tahdot oikein repäistä, niin käväise Helsingissä Minna Parikan liikkeessä kokeilemassa korkkareita. Maksavat paljon - mutta lesti on sellainen, että ne jalassa jaksaa seistä muutamankin tunnin, koron korkeudesta huolimatta.

Vierailija
228/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta clarcsin kengät on hyviä. Ei korkoa ole kuin 5-6 cm, mutta jaksaa seistä töissä.

Vierailija
229/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulla mitä te tarkoitatte raitapaidalla? Viittaatteko sillä mari-paitaan vai siihen seilorihenkiseen venekauluksella varustettuun joka keväiseen muoti-ilmiöön?

Jos se o se "seiloripaita", niin nehän on ihania! Niitä ei voi omistaa liikaa! Ne käy boyfriend- tai pillifarkkujen kanssa. Tai puuvillachinojen kanssa! Ballerinat jalkaan ja korvikset korviin, niin aina olet good to go etkä räjähdä kenenkään silmille. Näillä minä menen koko kesän ellen käytä harmaata/valkoista t-paitaa. Jos on kylmä, laitan pellava/puuvilla kauluspaidan/tunikan (ei saa olla liian väljä ettei näytä säkiltä). Rentoa, helppoa, siistiä. Toinen kesävaaterakkaus on "yöpaitahousut" eli ne väljät puuvillahousut. Kuvioissa pitää olla tarkkana ettei tule kalsariefektiä. Niin mukavat ja vilpoisat.

Mutta ne hiton caprit.  Kävisikö, että niistä luovuttaisiin? Ja ne väljät persikkaiset ym. "väärän pastelliset" kivalla kukkakuviolla varustetut t-paidat. Ei, ei. Käytetään niitä sitten kun ollaan kuusviis, jooko?

t. 41-vuotias

Vierailija
230/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa miksi? Koska iän myötä ihmiselle tulee muutakin sisältöä, kuin lunastaa arvonsa sillä miltä näyttää ja miten pukeutuu. Rumat ne vaatteilla koreilee. Mukavuus ennen kaikkea. Eikö pukeutumisen pitäisi olla fiksua? Onko fiksua kulkea pyöräilyhousuissa tai minifarkuissa? mielestäni ei. Se ei ole muiden huomioon ottamista. Meitä muita on muitakin, kuin sinua kuolaavat miessurkimukset. On myös fiksuja ja sinultakin fiksuutta odottavia miehiä.

Caprit voivat olla hienot. Raitapaidat ovat iloidsia ja pirteitä. Mielipiteitä on moneksi. Kukin tyylillään. Mukavuus ennen kaikkea. Naisen paras aika alkaa nelikymppisenä (miksi? Koska naienn hyväksyy itsensä, eikä ole tarvetta miettiä sekunnin sadasosaakaan päiväsytä, näytänkö tarpeeksi seksikkäältä).

Vierailija
231/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulla on nyt  tummansininen, lyhythihainen paita jossa aukot olkapäissä (ns. Cold sholder-malli)  ja  musta trikoinen kynähame.  kun lähden ulos. laitan mustat varrelliset tennarit. eilen oli pilkullinen fiftarimekko ja pinkit varsitennarit . 

hiuksissa on tämän tyylinen leikkaus

[url=http://aijaa.com/y7JOTS][img]http://i5.aijaa.com/t/00495/14230753.t.jpg…

ikää 41v .  en osaa kuvitella itseäni jossain halpahallin t-paidassa ja beigeissä capreissa tai mummomaisessa kukkamekossa !

Ja tottakai lyhyt tukka....huoh!

Lyhyt tukka vai pitkä ohut hiirenhäntä? Kumman itse ottaisit?

Se tukka on ohut lyhyenäkin. Esimerkin kampaukseen ei sovi ohut.

Ohut tukka näyttää paremmalta esim. kuvan leikkauksessa kuin hiirenhäntänä. Jos et pidä siitä, niin voivoi.

Vierailija
232/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monella 40+ on ylipainoa (etenkin keskivartalossa), joten tietenkin pukeutuminen on haastavampaa (ei jaksa panostaa). Voisi melkein sanoa, että tässä ikäluokassa suurinosa on ylipainoisia. Jos kroppa on kuosissa niin silloin pukeutuminenkin on helpompaa. T.61

Koska on juuri näin, on varmasti esteettisempi näkymä, kun päällä on löysähkö T-paita kuin jokin "muotoon ommeltu T-paita" puhumattakaan jostain bändipaidasta.

Mielestäni on surullista, ettei naiset jaksa huolehtia itsestään. Meiltäkin kysytään koko ajan vaan isompia vaatteita ja nyt suurin koko on 46. Jos ei siihen mahdu niin silloin on jo aika tehdä jotain.

Jos niitä isompia vaatteita kysytään koko ajan, niin kannattaisiko niitä hankkia myyntiin? Toisaalta taas, eipä ole mun firmani. Mikäli potentiaalisille asiakkaille nyrpistely on tärkeämpää kuin rahan tekeminen, niin siitä vain.

Vierailija
233/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42 ja minulle tärkeintä pukeutumisessa on mukavuus. En yritä ulkonäölläni viehättää kenenkään silmää, joten se puoli on yhdentekevä. Töissä täytyy pyrkiä asiallisuuteen, mutta ei sielläkään hyvännäköisyyteen. Riittävän mukava mutta toimistoon asiallinen tyyli on juuri se caprihousu, vähän siistimpi merimieshenkinen t-paita jne tanttatyyli ;)

Vierailija
234/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on turvallista? Ei enää kehtaa pukeutua teinivaateliikkeiden vaatteisiin eikä sitten vieläkään osata luoda omaa tyyliä, vaan pukeudutaan niin kuin muutkin tädit.

En oikeasti ymmärrä tätä touhua. Meillä töissä 80% naisista pukeutuu tähän tyyliin. Kyllä jokainen löytää nykymuodista sen oman juttunsa, eikös nämä caprit olleet muotia joskus 10 vuotta sitten. Kukaan ei halua näyttää enää seksikkäältä, vaan pukeudutaan tähän moodiin, ettei kukaan vaan huomaisi koko ihmistä. Kengistä häviää korot jne

No mutta sehän on vain hyvä asia! Raiskaustilastotkin kaunistuvat, samoin kuin avioero- ja pahoinpitelytilastot. Eikö se kohota elämänlaatua jos mikä? Vai pyöräilyhousuissako pitäisi kulkea?

Vierailija
235/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on turvallista? Ei enää kehtaa pukeutua teinivaateliikkeiden vaatteisiin eikä sitten vieläkään osata luoda omaa tyyliä, vaan pukeudutaan niin kuin muutkin tädit.

En oikeasti ymmärrä tätä touhua. Meillä töissä 80% naisista pukeutuu tähän tyyliin. Kyllä jokainen löytää nykymuodista sen oman juttunsa, eikös nämä caprit olleet muotia joskus 10 vuotta sitten. Kukaan ei halua näyttää enää seksikkäältä, vaan pukeudutaan tähän moodiin, ettei kukaan vaan huomaisi koko ihmistä. Kengistä häviää korot jne

No mutta sehän on vain hyvä asia! Raiskaustilastotkin kaunistuvat, samoin kuin avioero- ja pahoinpitelytilastot. Eikö se kohota elämänlaatua jos mikä? Vai pyöräilyhousuissako pitäisi kulkea?

Raiskaus johtuu vaatteista? Ja avioerot, ja pahoinpitelyt? 😄 Tästä voit avata uuden keskustelun.

Vierailija
236/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä mielenkiintoista miten tästä jaksetaan aina jauhaa. Kyllähän se kyllästyttää, kun kaikilla on se sama tyyli, mutta niinhän niillä teineilläkin on, kaikki ovat toistensa klooneja. Kaipa tämä caprit-raitapaita-tyyli on se keski-ikäisten oma kloonityyli. Sieltä sitten ne muutamat tyylitaiturit erottuvat edukseen.

Minulla on pillifarkut, converset ja välillä myöskin ihan oikea perinteinen bändipaita päällä. Jos joku ajattelee minut nähdessään että OMG mikä pubiruusu, niin no, antaa ajatella. Minä tykkään paidoistani. Tämä on oikeastaan eka kerta, kun kuulen että bändipaita = pubiruusu... Minusta siihen vaikutelmaan kuitenkin vaikuttaa muukin kuin pelkkä paita.

Vierailija
237/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on taas fiksua haukkua muita. Itse olen 43 v tantta, ja perustyylini on max polvipituinen hyvin istuva helmasta levenevä mekko ja ballerinat, ja juhlavammassa tilanteessa korkkarit. Tykkään sääristäni, siksi pidän pitkiä mekkoja vain iltapukujuhlissa. Muut saavat pukeutua miten haluavat, capreihin tai bändipaitoihin. Enkä minäkään mieti, mitä muut mekkotyylistäni miettivät, sehän on keski-iässä kaikkein parasta, että viimein saa olla oma itsensä!

Vierailija
238/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.

Ihmiset ilmeisesti vähän sekottaa näitä vaatekappaleita. Mulle caprit ovat sellaiset housut, jotka loppuvat heti polven alle, jotka oli muodissa kesällä joskus -98-00.

Mulle ne nilkan paljastavat housut ei ole capreja, ne joita tällä hetkellä teinit käyttää ja mitä suurin osa stokkan kesähousuista oli.

Toki gerry weberin kokoelmassa näitä valkoisia capreja oli ja paljon niitä kysyttiin ja ostettiin stokkalla. Enemmän kokoelmissa oli kuitenkin niitä toisenlaisia housuja.

Myös pellavahousut menevät kesäisin kuumille kiville.

Pellavahousut ovat fantastiset.  Tyyli on tässä iässä väkisinkin konservatiivinen, hillitty.  En kehtaa laittaa kovin nuorekasta vaikka tykkäisinkin (58 v.)

Mun mielestä tanttatyylin tekee juurinkin tuo kehtaamattomuus. Pitää olla niin helvetin konservatiivinen ja hillity, että  varmasti sulautuu joukkoon. Mihin keski-ikäiset naiset oikein kadottavat nuoruuden uskalluksensa ja kokeilunhalunsa?

Miksi ei esim. voglian vaatteisiin pukeutuminen ole rohkeaa ja kokeilunhaluista?

En käyttänyt niitä nuorempana ikinä. Kuljin aina farkuissa ja nahkatakissa.

Eikö sitä voisi nyt pitää rohkeana uutena aluevaltauksena, että ostan pari voglian paitaa ja caprit?

Väännän nyt rautalangasta: jos pidät Voglian (mikä se nyt sitten ikinä onkin) paidoista ja capreista, niin go ahead. Mutta jos ostat ne siksi, että mielestäsi keski-iässä kuuluu pukeutua niin, etkä uskalla laittaa päälle 'nuorekkaampia' vaatteita (mitä ne nyt ikinä ovatkaan), niin silloin et ole rohkea ja kokeilunhaluinen, vaan pidät yllä normia keski-ikäiselle naiselle sopivasta tyylistä.

Ei varmaan löydy monta keski-ikäistä, jotka pukeutuvat sen mukaan, miten keski-iässä kuuluu pukeutua. Kyllä siihen mennessä on itsetunto pukeutumisen suhteen yleensä jo kohdallaan. Ei kai se nyt niin mahdotonta ole uskoa, että moni vain tykkää capreista.

Alapeukuttajat kertokaa, ihanko tosissaan uskotte, että keski-ikäinen ei pukeudu, miten tahtoo, vaan miettii, miten hänen iässään kuuluu pukeutua? Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
239/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustaako Espritin kengät sulle keski-ikäisyyttä? Ylipäätään Esprit on aika neutraali koska löytyy minihameita nuorille ja business-vaatetta "aikuisille".

Olen 36-vuotias ja valkoiset caprit ovat olleet kesäpukeutumiseni kulmakivi jo kymmenen vuotta. Juurikin rakkauden takia. Mitkään lökärit ne ei ole vaan hyvin istuvat. Niihin yhdistän värikkäitä paitoja.

Vierailija
240/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ajatellut, että useimmat keski-ikäiset pukeutuvat konservatiivisesti, koska he ovat ihmisinäkin konservatiivisia. Pukeutuminen siis ilmentää hyvin ihmisen luonnetta. 

Itse en ole kauhean konservatiivinen ihminen: olen elämäntapasinkku, seksini yhden yön jutuilla hoitava, it-nörtti, vegaani, uskonnoltani buddhalainen. Minä en sitten näytäkään konservatiivisen tyylikkäältä, mulla on musta pitkä tukka, käytän vahvan värisiä dramaattisia vaatteita, paljon meikkiä jne. Haluan näyttää tietokonepelisankarittarelta tai taideteokselta, en tyylikkäältä ladyltä ;) Ja se että useimpien mielestä varmasti olen yök mauton, on mulle ihan sama. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme