Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
241/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta Riekereitä en jalkaani laita. Puistatus.

Vierailija
242/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on turvan hakemista ja tietynlaisen tyylin viestimistä muille naisille.

Ratkaisu olisi parempi valikoima, jossa joku etsisi sekä käytännöllisiä että kauniita vaatteita. Mutta ei Sokos ja muut tässä auta. Suomalainen nainen on huono shoppailija.

Eipas mollata Sokosta kenkajutuissa! Viime vuonna Suomessa kaydessani ostin sielta Gaborin ihanat mokkanahkasandaalit, joissa on 8-9 cm kiilakorko ja natti koristelu paalla. Myyja tosin sanoi, etta hienot juhlakengat, enka raaskinut sanoa, etta ihan arkikayttoon tulevat. Nayttavan nakoiset ja oikein hyvat jalassa!

Sandaalit 9cm korolla? OK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Olen 61 vuotta, nyt ylläni Dieselin erittäin pillit strets farkut, Ajlajk´n pusero, puhtaan valkoiset niken lverkkolenkkarit/tennarit.

Onko riittävän nuorekas?

Vierailija
244/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä tuo järkeä kirjoitti:

Kenkien valinnastani voin kerto sen verran, että niillä pitää pystyä kävelemään vaivattomasti. Mielellään saisivat olla myös kauniit, mutta tämä yhdistelmä on harvinaisuus.

Joo nuorena kuljin korkkareissa ja muissa luomuksissa päkiät tulessa, varpaat rutussa ja rakko kantapäässä. Lopulta huomasin, että ei kannata ja ne fiinit kengätkin alkoivat jäädä kaapin perälle käyttämättöminä, joten en niitä enää vaivaudu ostamaan. Mieluummin kivuttomia kilometrejä rumissa kengissä, kuin tuskaa sievistellen.

Vaatteissa sama homma ei kiinnosta nykiä paitaa alemmas aina, kun istuu, että selkä ei paista farkkujen ja paidan välistä. Vaatteiden tulee mukautua kehonliikkeisiin, eikä kehon vaatteiden rajoituksiin. En myöskään halua, että rintaliivin (käytännön syistä leveät) olkaimet näkyvät mekkojen tai toppien alta, niissä, kun pukkaa olemaan aina ne naruolkaimet, jos olkaimia on ollenkaan.

Sulla on vain ollut vääränmalliset korkokengät.Koko liian pieni.Avokasmallit käy harvoille kuin puolikkaina kokoina.

En minäkään änkää jalkaani sopimattomia lenkkareita.Korollisista kengistä kapealestiset huonoja kävellä (terävä kärki) nuorellekkin.

Olen käyttänyt korollisia kenkiä 20 vuotta ilman tuskaa.Nykyään siirryin jo platformiin.

Avokasmalleja en käytä.

Ei löydy kokoa.

Vierailija
245/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lueskellessani pompsahti postilaatikkoon Stockmannin tarjousläpyskä, jossa ensimmäinen näkemäni otsikko on "Merihenkinen tyyli jatkuu". On tennareita, paljon raitapaitoja ja ankkurihuivikin. Capreja ei sentään ole, mutta raidallinen pohjepituinen trikoohame kyllä löytyy. :)

Stockan valikoima on ollut ihan tavallista riepukauppalaatua jo pitkään, mutta uskon, että monen nelikymppisen muistissa vielä on se kulta-aika, jolloin Stockmannin tuotteet tunnettiin korkealaatuisina, tyylikkäinä ja hieman tavallista kalliimpina. Jollei oma maku ole tarpeeksi vahva, on helppo turvautua sisäänostajien valikoimiin, vaikkei oma kroppa näyttäisikään ihan siltä kuin mainoksissa.

Nro 48

Me varmaan käydään eri Stockalla, koska mä ostin keväällä lakkiaisiin todella hauskan ja jopa ehkä trendikkään Rilsin kukkamekon ja nyt viime viikolla hautajaisiin Bossin mustan tämän syksyn malliston kotelomekon....

Vierailija
246/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla kaupunglla koskaan näe sellaisia naisia kuin tässä ketjussa moni vaatteitaan kuvailee. Ei niin hyvin pukeutuneita sitten missään.

Pääasiassa naisilla on tukka jollain käsittämättömällä sotkuisella sykeröllä, isoja tatuointeja käsivarsissa, niskassa ja pohkeissa.  Vaaleanharmaa iso roikkuva trikootunika ja jalassa trikoocaprit, kenkinä terveyskengät, venähtäneet lenkkarit tai croksit. Ja sitten vähintään 10 kg ylipainoa. Ja naamassa kauniin meikin sijaan lävistys poikinensa. Tämmösiä naisia mä olen nähnyt tänä kesänä.

Vierailija
247/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä kommentteja että vanhempana elämässä on muutakin sisältöä kuin ulkonäkö ja että mukavuus on pukeutumisessa tärkeintä.

Mielestäni elämässä voi olla paljonkin sisältöä eikä se sulje pois millään tavalla ulkonäöstä välittämistä.

Olen 36-vuotias nainen. Kotona voin kulkea pieruverkkareissa mutta kun lähden ulos ovesta haluan näyttää hyvältä. Mukavuus ei ole prioriteetteni vaan tyylikkyys. Juhlissa seison mukisematta kymmenen sentin koroissa ja tyylikkäässä pikkumustassa. Miksi seisonsin siellä viiden sentin eccoissa ja peittävässä teltassa? Haluan näyttää parhaalta versiolta itsestäni. Ja kaikesta tästä huolimatta koen että elämälläni on muutakin sisältöä kuin vain se ulkonäkö.

En ole edustusvaimo tai lompakkoloinen vaan ihan normaalisti työssäkäyvä nainen.

Vierailija
248/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuitenkin raitapaita kuin jokin tekstillä tai kuvalla varustettu bändipaita.

Meinasin kuolla nauruun kohdassa bändipaita.

Ja sulla käsitys bändipaidasta on Metallican, Rammsteinin tms. paita isolla kuvalla, T-mallinen laatikkopaita, musta, joka virttyy ekassa pesussa ja venahtaa. Just. 

Tyylikäs ihminen ei kanna minkään faniryhmän, firman tai aatteen tunnusta kuin poikkeustilanteessa, jolloin siihen on perusteltu syy (esimerkiksi työtehtävät).

Vierailija
249/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla kaupunglla koskaan näe sellaisia naisia kuin tässä ketjussa moni vaatteitaan kuvailee. Ei niin hyvin pukeutuneita sitten missään.

Pääasiassa naisilla on tukka jollain käsittämättömällä sotkuisella sykeröllä, isoja tatuointeja käsivarsissa, niskassa ja pohkeissa.  Vaaleanharmaa iso roikkuva trikootunika ja jalassa trikoocaprit, kenkinä terveyskengät, venähtäneet lenkkarit tai croksit. Ja sitten vähintään 10 kg ylipainoa. Ja naamassa kauniin meikin sijaan lävistys poikinensa. Tämmösiä naisia mä olen nähnyt tänä kesänä.

Mä en taas tiedä missä päin sä olet, mutta ei Helsingissä tuollaisia naisia näy kovinkaan usein. Juuri tänään mietin, että en ymmärrä tämän palstan valitusta suomalaisten ulkonäöstä, koska suurin osa ihmisistä näyttää ihan kivoilta.

Vierailija
250/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa olet kesäsi viettänyt?

Tai pitäisikö kysyä missä räkälässä?

Turussa, Tampereella, Helsingissä, Lahdessa, Raumalla, Heinolassa, Savonlinnassa tuollaisia ei ole näkynyt.

Ei myöskään maaseudulla tai pikkupaikkakunnilla.

Vierailija
251/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on ollut lukemattomia ketjuja, jossa keski-ikäiset naiset haukutaan pystyyn ja naureskellaan ja irvaillaan , jos joku nähnyt kaupungilla nuorekkaasti pukeutuvan keski-ikäisen. 

Eihän tässä nyt tiedä miten sitten saa pukeutua että se muille kelpaisi?? Mua ei kyllä kiinnostakaan muiden mielipide, mutta en säkkiinkään haluaisi pukeutua. 

Crockseissa käyn kyllä kioskilla ja lähikaupassa, ei ole tyylikästä ei, ei kiinnosta.

Vierailija
252/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä kommentteja että vanhempana elämässä on muutakin sisältöä kuin ulkonäkö ja että mukavuus on pukeutumisessa tärkeintä.

Mielestäni elämässä voi olla paljonkin sisältöä eikä se sulje pois millään tavalla ulkonäöstä välittämistä.

Olen 36-vuotias nainen. Kotona voin kulkea pieruverkkareissa mutta kun lähden ulos ovesta haluan näyttää hyvältä. Mukavuus ei ole prioriteetteni vaan tyylikkyys. Juhlissa seison mukisematta kymmenen sentin koroissa ja tyylikkäässä pikkumustassa. Miksi seisonsin siellä viiden sentin eccoissa ja peittävässä teltassa? Haluan näyttää parhaalta versiolta itsestäni. Ja kaikesta tästä huolimatta koen että elämälläni on muutakin sisältöä kuin vain se ulkonäkö.

En ole edustusvaimo tai lompakkoloinen vaan ihan normaalisti työssäkäyvä nainen.

Susta sitten varmaan tulee se keski-ikäinen, joka pukeutuu, kuten uskoo, että keski-ikäisen kuuluu pukeutua. Poikkeus vahvistaa säännön.

Vierailija
253/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa valikoimaa netissä, ei suomalaisessa kenkäkaupassa, voit yllättyä.

Vierailija
254/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiasuna tänään seeprakuvioset mikroshortsit ja 90-luvulta oleva ihonmyötäinen spagettiolkaintoppi. Lomailen, enkä jaksa panostaa. Seuraavaksi laitan feikkicrocsit jalkaan ja kipaisen kioskilla. Meikatakkaan en ole jaksanut ja tukkakin on vain ponnarilla.

Toivotaan, ettei kukaan säikähdä. Kauppaan laittaisin jo vähän siistimpää. Tässä asussa ei edes tarkenisi kylmähyllyjen vieressä!

Vierailija
255/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, farkku-tennari-teepaita kritisoi capri-tennari-teepaitoja.

Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.

Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)

Onpa tästä kehkeytynyt pitkä ketju sitten aamuvarhaisen! En ole arvannutkaan, että caprit (tässä ketjussa siis housut, joiden lahkeet katkeavat jostain kohdin nilkkaluun ja polven alaosan väliltä) herättävät näin paljon intohimoja.

Keksin kaksi syytä lisää ap:n kysymykseen "miksi". Toinen on tietenkin se, että ilmavirta paljaissa nilkoissa viilentää. Toinen on sitten se pukeutumisneuvojen idea, että kun lahkeet tai hihat loppuvat raajan kapeimpaan kohtaan, sirot nilkat tai ranteet saavat leidin itsensäkin näyttämään sirolta. Alla olevassa artikkelissa on nättejä kuvia ja aika hyvä selitys siitä, mitkä pöksyt ovat capreja ja mitkä jotain muuta.

http://vintagedancer.com/1950s/womens-1950s-pants-history/

Siroja nilkkoja muuten sopii esitellä. Pukeutumisneuvojien kanssa olen kuiitenkin eri mieltä siitä, näyttääkö pönäkkä ja tasapaksu ihminen kesken kaiken loppuvissa lahkeissa sirolta vai tältä:

http://www.lyricsmode.com/i/bpictures/4795.jpg

Nr 48

Vierailija
256/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiasuna tänään seeprakuvioset mikroshortsit ja 90-luvulta oleva ihonmyötäinen spagettiolkaintoppi. Lomailen, enkä jaksa panostaa. Seuraavaksi laitan feikkicrocsit jalkaan ja kipaisen kioskilla. Meikatakkaan en ole jaksanut ja tukkakin on vain ponnarilla.

Toivotaan, ettei kukaan säikähdä. Kauppaan laittaisin jo vähän siistimpää. Tässä asussa ei edes tarkenisi kylmähyllyjen vieressä!

Ikää siis 42 ja urheilullinen.

Vierailija
257/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ajatellut, että useimmat keski-ikäiset pukeutuvat konservatiivisesti, koska he ovat ihmisinäkin konservatiivisia. Pukeutuminen siis ilmentää hyvin ihmisen luonnetta. 

Itse en ole kauhean konservatiivinen ihminen: olen elämäntapasinkku, seksini yhden yön jutuilla hoitava, it-nörtti, vegaani, uskonnoltani buddhalainen. Minä en sitten näytäkään konservatiivisen tyylikkäältä, mulla on musta pitkä tukka, käytän vahvan värisiä dramaattisia vaatteita, paljon meikkiä jne. Haluan näyttää tietokonepelisankarittarelta tai taideteokselta, en tyylikkäältä ladyltä ;) Ja se että useimpien mielestä varmasti olen yök mauton, on mulle ihan sama. 

Totta, pukeutuminen heijastaa luonnetta. Ja niin sen pitää mennäkin.

Jos luonne on "ei kehtaa", eli pohtii muiden mielipiteitä eikä halua olla liian erikoinen - niin sitten pukeutuu samaan tyyliin kuin valtavirta.

Nuoret ovat perinteisesti tällaisia, ja siksi kaikki samannäköisiä ( kireet farkut, toppi, converset, suorat pitkät hiukset ja keskellä jakaus... Puhumattakaan meikkaustyylistä). Miksi ei siis keski-ikäisetkin?

Vierailija
258/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas tiedä missä päin sä olet, mutta ei Helsingissä tuollaisia naisia näy kovinkaan usein. Juuri tänään mietin, että en ymmärrä tämän palstan valitusta suomalaisten ulkonäöstä, koska suurin osa ihmisistä näyttää ihan kivoilta.

Helsingissä ja Vantaalla. Tulee vastaan esim. Jumbossa ja Kaaressa.

Vierailija
259/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mistään ei saa tavalliselle naiselle sopivia vaatteita. Ketjuliikkeet myy housuja, jotka loppuu lonkkien kohdalle eli mahamakkarat vyöryää sen vyötärönauhan yli. Paidat nuolee pintaa eli niitä makkaroita. Tavaraa tilataan minimaalisissa koissa. Large-kokoa on kaksi kappaletta ja smallia 10. Alennusmyynteihin kun menet on tangoissa vain niitä xs,s,34-36 kokoja. Mitkä kaupat myy 40- kokoisen naisen vaatteita, ilman että ne on matamityyliä? Farkkuja ja housuja, jotka yltää mahamakkaroiden yli (joo nyt on vyötäröhousut muodissa ja niitä jopa myydään kauppoissa mutta xs-kokoisille) saisi olla tarjolla kokoajan.

Kauppiaiden pitäisi tajuta, että keski-ikäiset nauttii elämästä, heillä on rahaa, vyötärö on kasvanut, eivät halua käyttää pelkkiä strech-pöksyjä ja tunikoita, --> voisitteko tarjota hyvännäköisiä vaatteita tällekin ostajakunnalle!?

Vierailija
260/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa valikoimaa netissä, ei suomalaisessa kenkäkaupassa, voit yllättyä.

Itse aattelin käydä tsekkaamassa ne espritin kengät, en ole ikinä nähnytkään. Ehkä ne ei vaan ole osuneet kenkäkaupassa silmiin. Terv kohta kuuskymppinen mamma :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi