Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
301/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua ikinä kasvaa keski-ikäiseksi...

Se keski-ikä kun iskee meihin kaikkiin, halusipa tai ei, jos on onnekas ja elää sinne asti. Ikä tuo mukanaan tiettyjä muutoksia fyysisesti ja myös psykologisesti, halusipa sitä tai ei. Parasta mielestäni on hyväksyä tosiasia ja toimia sen mukaan parhaalla mahdollisella tavalla, mitä se kullekin tarkoittaa.

Vierailija
302/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En jaksanut lukea kaikkia kommenteja. Olen 52 v. Ja taistelen tanttoja vastaan. Kampaus: lyhyt tukka ja korvat näkyy, minulla punainen ja puolipolkka 60-luvun tyyliin, latvat ylös jne

Farkut-tiukat, tennarit tai lenkkarit, paita, milloin mikäkin , pitkä villatakki ja laatulaukku. Näillä mennään ja välillä vaihdetaan englannin maaseutuun ja öljytakkiin, kumppareihin..

Ikä on korvien välissä ja ehkä vartalossa, mutta vaikka en periksi anna silti en teinivaatteissa kulje. Minulla on mukavaa ja jos haluan miehetkin pitää :) hymyillä pitää ja naama laittaa, laatu hajuvesikään ei ole pahasta. Vihaan jakkupukuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Prismassa, luin tätä ketjua aiemmin, niinpä tarkkailin naisia. Monilla naisilla oli Caprit. Hiuksissa olisi parantamisen varaa monella 40+ naisella. Harvalla oli kauniita hiuksia. Yleensä ne on lyhyiksi nyrhityt, toinen vaihtoehto on luihut ja usein luonnottoman vaaleat pitkät hiukset. Ketään ei nuorenna tuollainen luonnoton blondaus. Monet tuntuvat ajattelevan, jos nuorena on ollut blondi, niin se nuorentaa vieläkin.

Vierailija
304/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi näyttää muiden mielestä hyvältä ? Hellittäkää ja pukeutukaa juuri niin kuin haluatte ja mikä hyvältä tuntuu.

T nainen 48

Vierailija
305/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysästä aloituksesta huolimatta tästä kehkeytyi hyvä keskustelu. Nyt giljotiinille minäkin. Kuinka kaameaa ja tyylitöntä on asuni nyt: pellavamekko yli polven mittaisena, väri lähinnä koralli, joka jo kerran ketjussa haukuttiin, helmassa jotain reikäompeleen tapaista. Jos lähtisin ulos tästä mukavasta tuolistani, laittaisin jalkaan tummat nahkasandaalit, joissa jalkapöydän päällä ruusukkeita tai mitä lie tupsukoita, ja hui, matalat korot. Kuka olen :)

Riitta Väisänen?

Anna-Leena Härkönen?

Vierailija
306/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysästä aloituksesta huolimatta tästä kehkeytyi hyvä keskustelu. Nyt giljotiinille minäkin. Kuinka kaameaa ja tyylitöntä on asuni nyt: pellavamekko yli polven mittaisena, väri lähinnä koralli, joka jo kerran ketjussa haukuttiin, helmassa jotain reikäompeleen tapaista. Jos lähtisin ulos tästä mukavasta tuolistani, laittaisin jalkaan tummat nahkasandaalit, joissa jalkapöydän päällä ruusukkeita tai mitä lie tupsukoita, ja hui, matalat korot. Kuka olen :)

Riitta Väisänen?

Anna-Leena Härkönen?

Leena Lehtolainen tai Kati Tervo?

Vierailija
307/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, farkku-tennari-teepaita kritisoi capri-tennari-teepaitoja.

Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.

Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)

Ainoastaan asian tuntevat tunnistavat sellaisen bändipaidan. Esim. pieni logo rinnassa (joku bändin logo tai levyn kannen juttu), tyylikäs teksti jostain biisistä tai levyn nimestä, pienellä ja tyylikkäästi. Eli kyllä sen tunnistaa, jos osaa =) kaikki ei osaa eikä tarvitsekaan. 

Niin juuri. Itsellänikin on bändipaita, mitä moni töissä kehui ja vain yksi tajusi sen olevan bändipaita. Joidenkin mielikuvitus ei tosiaan riitä kuin niihin hevibändipaitoihin.

Vierailija
308/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mistään ei saa tavalliselle naiselle sopivia vaatteita. Ketjuliikkeet myy housuja, jotka loppuu lonkkien kohdalle eli mahamakkarat vyöryää sen vyötärönauhan yli. Paidat nuolee pintaa eli niitä makkaroita. Tavaraa tilataan minimaalisissa koissa. Large-kokoa on kaksi kappaletta ja smallia 10. Alennusmyynteihin kun menet on tangoissa vain niitä xs,s,34-36 kokoja. Mitkä kaupat myy 40- kokoisen naisen vaatteita, ilman että ne on matamityyliä? Farkkuja ja housuja, jotka yltää mahamakkaroiden yli (joo nyt on vyötäröhousut muodissa ja niitä jopa myydään kauppoissa mutta xs-kokoisille) saisi olla tarjolla kokoajan.

Kauppiaiden pitäisi tajuta, että keski-ikäiset nauttii elämästä, heillä on rahaa, vyötärö on kasvanut, eivät halua käyttää pelkkiä strech-pöksyjä ja tunikoita, --> voisitteko tarjota hyvännäköisiä vaatteita tällekin ostajakunnalle!?

Helsingissä kannattaa suunnata pieniin vaatekauppoihin, esim Töölö. Löytyy muualtakin. Omistajat tilaavat vähän eri merkkejä kuin isot tavaratalot.

Vierailija
309/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisellisuus ja naiseus ei riipu siitä, millaiset vaatteet on päällä. Sitä on nainen jos siltä tuntuu :), ja onneksi elämme tässä ajassa, että nainenkin saa olla oma itsensä. Kukaan ei enää pysty pakottamaan naista tiettyyn rooliin, mutta kieltämättä "piilopakottamista" yhä ilmenee. Kuten tässäkin ketjussa saa lukea siitä, miten naisen pitää pukeutua, tai miltä näyttää, että on oikean naisen näköinen ja oloinen. Luuletteko, että miehet antavat toisilleen ohjeita ja kritiikkiä ulkonäöstä ja pukeutumisesta?

Vierailija
310/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua tuo kuvaus sopii ihan täydellisesti mun 50v äitiin ja hänen myös keski-ikäisiin kolmeen siskonsa! :D Just noin caprit, mukavat kengät ja joku kuvioitu paita vaikka nansolta... Ja kaikilla hiukset alle olkapäiden; tuntuu, että viimeistään 40-vuotiaana on rikos olla pitkähiuksinen. Oon miettinyt, että mä en ainakaan halua olla tuollainen keski-ikäisenä. Mielikuvissani 40-50-vuotias minä pukeutuu istuviin ja tyylikkäisiin vaatteisiin, korkokenkiin (kyllä, korkeammat kuin ne keski-ikäisille hyväksytyt 3 senttiä) ja mekkoon aina tilaisuuden tullen. En myöskään pelkää käyttää näyttäviä koruja enkä meikkiä ja pitkät hiukset haluan ehdottomasti pitää silloinkin. No, katsotaan sitten parinkymmenen vuoden päästä, että onko mukavuudenhalu sittenkin voittanut... :D

N21

Juu kun tarpeeksi treenaat voit käyttää vanhana niitä kaikkein korkeimpia korkoja.

Meille muille tulee jalkakivut ja kävelyvaikeudet vastaan, sattuu jalkaterä, nilkka, polvet ja lonkat. Mutta sinä varmaankin olet tästä kaikesta vapaa.

Terveisin 50 vee, polvikipuja, ensimmäinen vaivaisenluu leikattu ja toinen odottaa... Oltiin sitä ennen mannekiineja meilläkin.

Ajat muuttuvat ja ihmiset muuttuvat. Minä olen se kohtapuoliin nelikymppinen mekkoihminen, joka kirjoitti ketjuun aiemmin. Vielä 21-vuotiaana olin samaa mieltä kuin tässä lainattu 21-v, enkä käyttänyt alle seitsemän sentin korkoja lainkaan. Noin 35 kohdalla mukavuudenhalu voitti: hankalat ja kivuliaiksi muuttuneet korot katosivat, meikkaaminen jäi vähitellen ja tukkakin on kasvanut vuosien varrella siilistä pitkäksi, ja mitä pidempi se on, sen helpommaksi se on muuttunut.

En myöskään enää väitä, että stringit ovat alushousuista parhaat, enkä voisi kuvitellakaan pitäväni kireitä keinokuituvaatteita ihoa vasten. Nykyään omistan sekä laamapaidan että vaelluskengät, kumpaakaan en olisi voinut kuvitellakaan vielä joitakin vuosia sitten. Myös ajatusmaailmassa on tapahtunut ihan käsittämättömiä muutoksia viimeisen 20 vuoden aikana. Elämä on kuitenkin parempaa kuin koskaan, ihana keski-ikä :)

Vierailija
311/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mistään ei saa tavalliselle naiselle sopivia vaatteita. Ketjuliikkeet myy housuja, jotka loppuu lonkkien kohdalle eli mahamakkarat vyöryää sen vyötärönauhan yli. Paidat nuolee pintaa eli niitä makkaroita. Tavaraa tilataan minimaalisissa koissa. Large-kokoa on kaksi kappaletta ja smallia 10. Alennusmyynteihin kun menet on tangoissa vain niitä xs,s,34-36 kokoja. Mitkä kaupat myy 40- kokoisen naisen vaatteita, ilman että ne on matamityyliä? Farkkuja ja housuja, jotka yltää mahamakkaroiden yli (joo nyt on vyötäröhousut muodissa ja niitä jopa myydään kauppoissa mutta xs-kokoisille) saisi olla tarjolla kokoajan.

Kauppiaiden pitäisi tajuta, että keski-ikäiset nauttii elämästä, heillä on rahaa, vyötärö on kasvanut, eivät halua käyttää pelkkiä strech-pöksyjä ja tunikoita, --> voisitteko tarjota hyvännäköisiä vaatteita tällekin ostajakunnalle!?

Ja joillain meistä on muhkeat reidet ja peräsin. Siinä sitten seisot Cubusin sovituskopissa ja ne kivat housut eivät nouse polviä ylemmäs.

Vierailija
312/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 52 v.

Kaapista löytyy useammatkin valkoiset caprit ja lukuisia muitakin värejä. Löytyy kyllä myös pellavahousuja, farkkuja monen mallisia ja housuja vähän joka lähtöön muutenkin. Mulla on myös paljon hameita ja mekkoja. Löytyy niitä tunikoitakin vinot pinot, mutta myös toppeja, t-paitoja, erilaisia trikoopaitoja, paitapuseroita, neuleita, jakkuja, takkeja... Mulle on kertynyt ja kertyy tuhottamasti vaatteita. Mä tykkään pukeutua hyvin ja fiiliksen mukaan.

Bändipaitoja ei ole, mutta David Bowien Black Star t-paita löytyy valkoisena. Se on mun mielestäni ihan tyylikäs.

Kengät on matalia ja niitä on myös joka lähtöön. Korkkareita en käytä. Kenkämerkit on mm Clarks, Vagabond, Merrell ja Ecco. Pitänee tutkailla tuo Riekerkin, kun niin moni "tantta" niitä käyttää. Vois sopia mullekin ;)

Ai niin ja hiukset on paksut, tosi tumman ruskeat (oma väri) ja puolipitkät.

Vierailija
313/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kävelin talvipakkasissa useamman kilometrin keskustaan tällaisissa kengissä (googletin että löytäisin mahdollisimman samanlaiset). Nyt ei tulisi mieleenkään, naurattaa pelkkä ajatuskin. Muistan kuinka paleli, varpaissa ei ollut tuntoa ja joka paikkaan sattui. Vain siksi, että "näytti hyvältä".

Tämä "keski-ikäisyys" eli viisaus on ihanaa.

Vierailija
314/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta naisellisuus ja naiseus ei riipu siitä, millaiset vaatteet on päällä. Sitä on nainen jos siltä tuntuu :), ja onneksi elämme tässä ajassa, että nainenkin saa olla oma itsensä. Kukaan ei enää pysty pakottamaan naista tiettyyn rooliin, mutta kieltämättä "piilopakottamista" yhä ilmenee. Kuten tässäkin ketjussa saa lukea siitä, miten naisen pitää pukeutua, tai miltä näyttää, että on oikean naisen näköinen ja oloinen. Luuletteko, että miehet antavat toisilleen ohjeita ja kritiikkiä ulkonäöstä ja pukeutumisesta?

Sekin vielä, että miksi naisen pitäisi näyttää seksikkäältä (kaikkien?) miesten (naisten) silmissä? Itse en ole koskaan halunnut näyttää seksikkäältä, mutta silti minusta on oltu kiinnostuneita ylenmääräisesti. Ei miehiäkään arvostella koko ajan kuinka seksikkäältä/seksittömältä he näyttävät.

Vierailija
315/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harvoin on niin kuuma että pitäisi käyttää jotain "kesähousuja".

Samoja pillifarkkuja käytän kesät talvet, kesällä joku ei-kireä toppi pitkähihaisen sijaan.

Tantoille vinkki; paljon mukavampi kuin caprit on esim kietaisumekko. Ei kiristä eikä purista ja sopii joka lyylille kun voi sitoa haluamalleen kireydelle. Ja on samalla kuin vahingossa tyylikäs. Saa myös trikoisena.

Maksimekko on myös hyvä pitkälle (väh 167cm) tantalle!

Tyylikkyyden huipentuma. Trikoinen kietaisumekko! Just! Nyt mää ihan häikäistyn!

No sehän riippuu ihan mekosta! Ei tyylikästä kietaisumekkoa Tokmannilta löydy, mutta Diane Von Furstenberg voi olla jo eri asia: http://media.npr.org/assets/img/2014/10/24/485174385_custom-99f2d874152…

Vierailija
316/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändipaidat, tissitopit, fiftarimekot ja korkeat korot arkena = mega-WT

Vierailija
317/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14-vuotiaan tytön lempikengät on Riekerin sandaalit :) Hän ei ole kesällä suostunut muita kenkiä enää jalkoihinsa laittamaan. Täytyy varmaan talveksikin hankkia hänelle Riekerit,

Vierailija
318/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on turvallista? Ei enää kehtaa pukeutua teinivaateliikkeiden vaatteisiin eikä sitten vieläkään osata luoda omaa tyyliä, vaan pukeudutaan niin kuin muutkin tädit.

En oikeasti ymmärrä tätä touhua. Meillä töissä 80% naisista pukeutuu tähän tyyliin. Kyllä jokainen löytää nykymuodista sen oman juttunsa, eikös nämä caprit olleet muotia joskus 10 vuotta sitten. Kukaan ei halua näyttää enää seksikkäältä, vaan pukeudutaan tähän moodiin, ettei kukaan vaan huomaisi koko ihmistä. Kengistä häviää korot jne

Katsos, kun sä et vaan tajua. Keski-iässä alkaa tulla vaivoja esim. jalkoihin ja muuallekin, joten tarvitaan mukavammat vaatteet. Keski-iässä alkaa olla myös sen verran itsekunnioitusta ja silmää laadulle, ettei enää tarvitse keikistellä jossain Henkkamaukan heikkolaatuisissa napapaidoissa.

Ja lisäksi kun menet Helsingissäkin katsomaan vaatetarjontaa, niin ns. muotivaatteet ovat järjestään heikkolaatuisia ja sopivat vain koossa 32-38.

Sitten jos etsit vaikkapa koon 40+ laadukkaita ja trendikkäitä vaatteita, niin uppis, eipäs niitä olekaan. Ja jos joku vaate on niin takuuvarmasti värit ja koot ovat äkkiä loppu. Kengissä tarvitset laadukkaampaa, mutta leveälestisempää ja ergonisempaa kenkää, ja niitä on vähän.

Ainoat vaihtoehdot ovat ne mummomalliset vaatteet ja kengät, jotka ovat enemmän sopivia tyyliltään suurille ikäuokille, jotka ovat nyt lähemmäs 70-vuotiaita.

Nykyiset nuorekkaat keski-ikäiset on täysin unohdettu vaatemarkkinoiden asiakassegmenttinä.

Voi jessus mitä jargoniaa... muotivaatteita saa laadukkaana 40+. Minulla on nyttenkin aidot nahkakengät, joissa 7cm korko. Paksu kumipohja (valepohja siis päkiän alla) ja korkokin kumia. Tyylikkäät ja hyvät jalassa, todellisuudessa korkoa 5cm. Sinä et nyt vaan osaa, jos väität, että ei ole vaatteita / kenkiä, että pakko siistyä eccoihin.

Voi jessus kun sä et edelleenkään tajua. Pitääpää vääntää sulle oikein paksusta rautalangasta :)

Jos on jalkavaivaa, ei todellakaan käy mikään 7 cm tai edes 5 cm korko! Lisäksi jos kenkään pitää saada tukipohjallinen, lestin pitää olla tarpeeksi leveä, sisäpohja pitää saada pois, ja lisäksi jos haluaa laadukkaan kengän, sen pitää olla nahkaa. Siinäpä sitten etsit noilla spekseillä muodikasta tai edes nättiä kenkää, eipä niitä paljon ole. Jos teidät merkin ja mallin, niin kerropa. Mä käyn säännöllisesti läpi Helsingin kaupat ja kyllä sitä enimmäkseen eioota vaan löytyy. Ja mustaa joutuu ottamaan, jos jotain löytyy.

Ja vaatteet, juu pitäis olla sellaiset, jotka eivät ole keinokuitua, ei liian ohutta materaalia, ei heikkolaatuinen (nukkaantuva) ja leikkauksen pitäisi olla sellainen joka istuu isorintaiselle mutta keskimittaiselle naiselle (ei siis skandinaaviselle 180 cm. leveät hartiat, rinnaton, lantionoton jne.). Pitäisi olla värivalikoimaa (muuta kuin musta ja oksennuksenoranssi tai homeenvihreä, ei marimekkoraitaa eikä mummon keittiönverhot kuosia pliis). Sitten vielä saisivat olla edes vähän tyylikkäitä vielä kaiken päälle.

Sinäpä sitten varmasti osaat ja tiedät, joten kerropa mikä merkki, malli ja mistä sellaisia saa esim. Helsingissä???

Vierailija
319/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niille, jotka ovat säilyneet hoikkana! Voi käyttää nuorekkaita vaatteita!

Ainahan ne vaatteet istuu paremmin hoikan yllä, mutta ylipainoisenkaan ei tarvitse pukeutua tätimäisesti. Kyse on enemmänkin tyylistä.

Vierailija
320/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotitietoisen putiikinpitäjän nuorekas tilannepukeutuminen on hallinnassa ja myös seksikkyys on aivan uudella tasolla:

http://www.iltalehti.fi/viihde/2015051719707364_vi.shtml