Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....
Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.
Kommentit (545)
Gaborin 9-senttisten sandaalien omistaja on tanaan pukeutunut:
tummansininen epasymmetrishelmainen liehuvahko hame
tummansininen t-paita, rintamuksessa hopeinen tyylitelty kuu ja tahdet (nuortenputiikista)
Love Moschino-laukku, punainen/musta/beige
koruina punaiset moniosaiset korvikset, kultainen pikkusormisormus, valkohopeiset kihla- ja vihkisormukset, Seikon kello kaksivarirannekkeella, punainen ja sininen rannekoru
ja jalassa poikkeuksellisesti Punt.Roman punaiset sandaalit noin 4 cm korolla.
Meikattu, kampaajan eilen tekema kaunis lettikampaus.
Ja ikaakin on kiitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on turvallista? Ei enää kehtaa pukeutua teinivaateliikkeiden vaatteisiin eikä sitten vieläkään osata luoda omaa tyyliä, vaan pukeudutaan niin kuin muutkin tädit.
En oikeasti ymmärrä tätä touhua. Meillä töissä 80% naisista pukeutuu tähän tyyliin. Kyllä jokainen löytää nykymuodista sen oman juttunsa, eikös nämä caprit olleet muotia joskus 10 vuotta sitten. Kukaan ei halua näyttää enää seksikkäältä, vaan pukeudutaan tähän moodiin, ettei kukaan vaan huomaisi koko ihmistä. Kengistä häviää korot jne
Nykyiset nuorekkaat keski-ikäiset on täysin unohdettu vaatemarkkinoiden asiakassegmenttinä.
Samaa mieltä tästä!
Olen itse 52 v ja kokoa 38. Minun on tyytyminen hemppamaukkojen teinivaatteisiin, koska muualta en saa istuvia vaatteita.
Ilmeisesti kauppojen sisäänostajat ovat sitä mieltä, että kaikkien keski-ikäisten täytyy peitellä läskimakkaroita ja pukeutua tanttavaatteisiin: kaupat ovat täynnä mahdollisimman väljiä, pussittavia tunikoita, niitä on hyllymetreittäin.
Kaipaisin hyvin istuvia, tyylikkäitä vaatteita, jotka eivät näyttäisi teinitytön vaatekomerosta lainatuilta. Mistä ihmeestä semmoisia löytää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, farkku-tennari-teepaita kritisoi capri-tennari-teepaitoja.
Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.
Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)
Ainoastaan asian tuntevat tunnistavat sellaisen bändipaidan. Esim. pieni logo rinnassa (joku bändin logo tai levyn kannen juttu), tyylikäs teksti jostain biisistä tai levyn nimestä, pienellä ja tyylikkäästi. Eli kyllä sen tunnistaa, jos osaa =) kaikki ei osaa eikä tarvitsekaan.
En ole koskaan nähnyt tyylikästä tekstipaitaa. Ajattelin jo, että siinä olisi ollut joku kuvio, joka olisi jotenkin sitonut paidan bändiin, mutta jos siinä lukee jotain, niin metsäänhän koko jutussa on mennyt. Olin jo valmis antamaan bändipaitojen tyylikkyydelle mahdollisuuden, mutta olin liian optimistinen. :D
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mikä on se tyylikäs teksti mikä siinä lukee?
T. Klassinen pukeutuja
Heh, en ole ap joten en osaa ehdottaa tyylikästä, trendikästä ja ei-keski-ikäistä bändiä. Voin ehdottaa jotain joka ei olekaan juuri nyt in.
Vierailija kirjoitti:
Apua tuo kuvaus sopii ihan täydellisesti mun 50v äitiin ja hänen myös keski-ikäisiin kolmeen siskonsa! :D Just noin caprit, mukavat kengät ja joku kuvioitu paita vaikka nansolta... Ja kaikilla hiukset alle olkapäiden; tuntuu, että viimeistään 40-vuotiaana on rikos olla pitkähiuksinen. Oon miettinyt, että mä en ainakaan halua olla tuollainen keski-ikäisenä. Mielikuvissani 40-50-vuotias minä pukeutuu istuviin ja tyylikkäisiin vaatteisiin, korkokenkiin (kyllä, korkeammat kuin ne keski-ikäisille hyväksytyt 3 senttiä) ja mekkoon aina tilaisuuden tullen. En myöskään pelkää käyttää näyttäviä koruja enkä meikkiä ja pitkät hiukset haluan ehdottomasti pitää silloinkin. No, katsotaan sitten parinkymmenen vuoden päästä, että onko mukavuudenhalu sittenkin voittanut... :D
N21
Juu kun tarpeeksi treenaat voit käyttää vanhana niitä kaikkein korkeimpia korkoja.
Meille muille tulee jalkakivut ja kävelyvaikeudet vastaan, sattuu jalkaterä, nilkka, polvet ja lonkat. Mutta sinä varmaankin olet tästä kaikesta vapaa.
Terveisin 50 vee, polvikipuja, ensimmäinen vaivaisenluu leikattu ja toinen odottaa... Oltiin sitä ennen mannekiineja meilläkin.
Käyneet vaatekaupoissa? Kun ei niissä ole vaatteita. Tai siis on, mutta en tiedä kuka niitä haluaa. Sitä ostetaan mitä saadaan ja mikä on omasta mielestä vähiten rumaa ja on sopivinta omaan elämäntyyliin. Aika usein joutuu tekemään kompromisseja. Kun ei se h&m:n napatoppikaan oikein enää sovi tai kiinnosta, mutta ei kiinnosta kyllä trikooteltatkaan. Juu että mitähän pukis taas huomenna päällensä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on turvallista? Ei enää kehtaa pukeutua teinivaateliikkeiden vaatteisiin eikä sitten vieläkään osata luoda omaa tyyliä, vaan pukeudutaan niin kuin muutkin tädit.
En oikeasti ymmärrä tätä touhua. Meillä töissä 80% naisista pukeutuu tähän tyyliin. Kyllä jokainen löytää nykymuodista sen oman juttunsa, eikös nämä caprit olleet muotia joskus 10 vuotta sitten. Kukaan ei halua näyttää enää seksikkäältä, vaan pukeudutaan tähän moodiin, ettei kukaan vaan huomaisi koko ihmistä. Kengistä häviää korot jne
Miksi pitäisi näyttää seksikkäältä? Kyllä ainakin minut keski-ikäisen naisen nauraisi hengiltä luokallinen yläkoululaisia jos pukeutuisin töihin sinne kouluun seksikkäästi. Mitä vanhemmaksi olen tullut sitä varmemmin pukeudun ennen kaikkea niin että vaatteet on mukavat päällä.
Noista kengistä. Mitähän kenkiä sitten pitäisi pitää? Kun aamukahdeksasta neljään asti olet seisoollaan niin kenkien pitää olla jaloille mukavat. Varmaan pitäisi olla vähintään 15 centin korot ja musta niminahkahame ja tissityrkkypaita päällä. Kun naisen tehtävähän on olla ennen kaikkea seksikäs. Viis älykkyydestä.
Itse olen yli 50v ja pukeudun kuin ennekin ja ennen kaikkea mukavasti. Farkut, mustat joustavat housut, musta tai muu tumma joustava yläosa, vaellussaappaat tai No Sweat tennarit (no sweatshop eli antiriistokengät) tms mukavat jalkineet. En meikkaa paitsi jos iho on pahana (rosacea), hiukset kiinni, koska vihaan hiuksia ja kampaajalla käyntejä. Ajoin ne pois pari kertaa, mutta ihmisten suhtautuminen sänkipäiseen naiseen oli niin rasittava, että annoin hiusten kasvaa takaisin. Tärkein asia minulle on mukavuus ja sään mukainen pukeutuminen.
Ole 50 v ja pukeudun aina low waist pillifarkkuihin, tennareihin ja huppariin. En ole tosin kasvanut aikuiseksi, enkä haluakaan. Jos siis aikuisuudella tarkoitetaan rumaa ja junttia pukeutumista.
Hyvä niille, jotka ovat säilyneet hoikkana! Voi käyttää nuorekkaita vaatteita!
Ostin alkukesästä kaksi raidallista t-paitaa (Ralph Lauren, ei Marimekko), ja olen paljon pitänyt niitä arkiasuna (koti/ruokakauppa) erilaisten caprihousujen ja erilaisten sandaalien kanssa. Minulla on yhdet Riekerin kengät,mutta niitä en ole tänä kesänä pitänyt ollenkaan, ehkä syksymmällä sitten. Muuten olen pitänyt paljon mekkoja ja hameita, ja tämä on aika uusi "tyyli" minulle, mutta koen sen aika mukavana loppujen lopuksi, vaikka alussa arkailin housutyylistä pois siirtymistä. Olen erityisesti korostanut pukeutumisessani rehevää mummotyyliä, se kun tuntuu sopivan minulle hyvin, eikä kukaan erehdy enää kyselemään, että milloin sitä teidän perheeseen niitä lapsia tehdään.
Mummo 58v., ei enää mahd. saada lapsia
Converset tyylikkäät :D Joo, ehkä peruskoulun pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaas esimerkkejä bändipaidoista, erityisesti niistä tyylikkäistä, joissa ei ole kuvia ja joita ei edes tunnista bändipaidoiksi. Alkoi kiinnostaa, että mitä ihmeitä nämä on? Onko niiden niskalipareessa bändin nimi vai miten se menee?
- mulla on kauluspaita, jossa on rinnassa bändin yhden levyn "logo"
- tyttömallinen eli muotoon ommeltu t-paita, jossa bändin yhden levyn nimi kylkeen käden alle vinoon kirjailtuna. Se lause on sellainen, joka voisi olla muutenkin paidassa, mutta asian tuntevat tunnistavat biisin
- muotoon ommeltu t-paita, jossa rinnassa tietty figuuri, tunnistaa jos tietää bändin.
Kaikki nämä siis sellaisia, että kukaan ei tunnista bändipaidoiksi jos ei tiedä bändiä tms. näitä voin käyttää huoletta töissä, koska ovat tyylikkätä.
Saiakos jonkun kuvalinkin kuvailemistasi bändipaidoista, että raikas raitapaita capritantta tunnistaa sellsisen jos vastaan tulee.
Ps. Riekerit on hyvät jalkaan. Joudun kävelemään paljon, joten mukavuus menee tyylikkyyden edelle.
Luin aiemmin ketjua, missä mies oli mennyt sanomaan tyttöystäväänsä "arkisen kauniiksi" ja tämä oli loukkaantunut verisesti tästä. Ketjussa oli kommentteja mm. että kukaan nainen ei halua kuulla olevansa "vain" arkisen kaunis.
No tätä ketjua lukiessa nyt ihmettelen, että miten te naiset voitte KUVITELLAKAAN saavanne parempaa kehua kuin "arkisen kaunis" kun pukeutumisenne on luokkaa tantta! Tuokin kehu on jo aivan liian optimistinen, jos minulta kysytään.
Suomalainen nainen on hajuton, mauton ja epäseksikäs hiirulainen joka parhaana päivänään saattaa juuri ja juuri olla sen arkisen kaunis.
Olen 42 ja Riekereitä ei jalkaani tule ikinä! Omaan puolipitkän tukan myös edelleen enkä leikkaa sitä vaikka kuinka "muoti" sanoisi muuta. Jalassani on usein ballerinat tai niken/conversen tossut. Tänään päälläni oli tiukat farkkucaprit, raitaneule ja mokkaloaferit. Mielestäni en leiki teiniä vaan pukeudun ihan ikäni mukaisesti. Raitatunikat ja riekerit ei vaan ole mun juttu.
En halua ikinä kasvaa keski-ikäiseksi...
Mutta tukan voi välillä lyhentää ja taas antaa kasvaa pidemmäksi. Välillä innostaa pukeutua nuoremmin ja joskus aikuismaisesti. Ei se ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
En halua ikinä kasvaa keski-ikäiseksi...
Haluat siis iän kaiken seurata orjallisesti kulloistakin muotia, tuntui se hyvältä tai ei, sen sijaan että kasvat aikuiseksi ja alat pukeutua niin kuin ihan oikeasti haluat? Kyllä se keski-ikäinenkin voi pukeutua muodikkaasti, jos se tuntuu omimmalta vaatevalinnalta, mutta pointti on siinä, että ei ole pakko.
Ballerinat, niket, converset, mitä ihmettä! Ovatko nämä jotkut ikuisen nuoruuden symbolit? Ballerinat käyvät hyvin oikeasti nuorille ja pitkäsäärisille bambeille, ei ainakaan yli nelikymppiselle. Converset ovat selkeästi varhaisteineille ja teineille tarkoitetut, ja näyttävät varsin hassunhauskalta sitä vanhempien jalassa. Nike on vain ylihypetetty merkki, halvalla tehdyt ja huono laatu näkyy.
Eccon kengät. Nauhalliset. Muita en juurikaan pidä. Farkut ja T-paita tai trikoopaita ja neule. Minä vidud välitän tyylistä, mukavuus on tärkeämpää. Enkä aio pukeutua tyylikkäämmin jatkossakaan. Olen kokeillut joskus kaupoissa tyylikkäämpiä vaatteita; ei sovi mulle.
Te kaupunkilaiset olettealtavastaajia aina. Sorry. Teiltä lopuu ekaks ruoka.w