Tapailemani mies paljastui sovinistiksi.
Kyselin eilen, onko mies vegaani, kannattaako feminismiä jollain tasolla ja mitä mieltä politiikasta. No kertoi syövänsä lihaa (hyi), sanoi ettei kannata mitään huuhaata ja on äänestänyt persuja. Meni maku ihan totaalisesti. Jotenkin mies tuntui niin tasapainoiselta ja ehkä jopa ihan ok tai kohtuullinen mies olisi voinut olla mutta tuo säälittävä rasistis-sovinistinen maailmankatsomus... Hyi. Oksettaa. En tiedä pystynkö enää tapailemaan miestä.
Kommentit (24)
Ennen kuin heität pyyhkeen kehään, niin ehkä sinun olisi hyvä kysellä mieheltä tarkemmin. Aika ennakkoluuloiselta ja yksioikoiselta hän tosin vaikuttaa feminismin suhteen, mutta siitä kiertää aivan karmea määrä huhuja ja mustamaalausta, ja rehellisesti sanottuna (ikävän äänekäs) osa feministeistä ei ole mitään järjen jättiläisiä. Minulla on ystäviä ja sukulaisia, jotka kannattavat klassisen feminismin oppeja, mutta eivät halua tunnustautua enää tänä päivänä feministeiksi.
Minulla on myös ystäviä ja sukulaisia, jotka ovat äänestäneet persuja lähinnä protestiksi, tai sen takia, että jossain yksittäisessä kysymyksessä (yleensä EU:hun liittyvässä) he ovat olleet ainoa jotain vaihtoehtoa tarjoava puolue. Itse en arvosta persuja enkä ole koskaan äänestänyt heitä, mutta en myöskään arvosta kepu-sdp-kokkarien muodostamaa pyhää kolminaisuutta ja sen vuosikymmeniä jatkunutta ummehtuneisuutta.
Lihansyönnistä sen verran, että mies ei välttämättä siitä koskaan luovu - liha on monille miehille jostain syystä kovin tärkeä juttu - mutta ellei hän ole aivan kajahtanut, niin ruokavaliota on kuitenkin mahdollista muuttaa eettisempään ja kasvispainotteisempaan suuntaan esimerkiksi lähiruokaa ja luomua suosimalla.
Voi olla, että tapailemasi mies on arvojensa ja asenteidensa suhteen liian erilainen sinulle, mutta minä kuitenkin tutkisin asiaa tarkemmin enkä antaisi ennakkoluulojen sumentaa mieltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihminen sovinisti, jos ei kannata feminismiä?
Itse asiassa todennäköisesti on. Jos kutsuu sukupuolten tasa-arvoon pyrkimistä huuhaaksi, on joko asioista tietämätön tai sovinisti.
Kerrotko vielä, mihin feminismiä tarvitaan vielä Suomessa? Ymmärrän jos teet hartiavoimin töitä esimerkiksi intialaisten naisten oikeuksien eteen.
En jaksaisi millään. Sulla on levy jääny päälle. Nooooh tämän kerran tartun trolliin:
Tiedätkö muuten, miksi meillä on esimerkiksi ammattiliittoja, vaikka ihan kivastihan jutut pyörii nytkin?
Miksi on lastensuojeluliittoja, vaikka lapsilla menee Suomessa pääpiirteittäin ihan jees?
Miksi on poikien tukipuhelinlinjoja, vaikka ihan kelpo olot pojillakin?
Ja ikävä tuottaa pettymys, teen vapaaehtoistyötä mm erään kehitysmaan nsisten (ja muiden) eteen.
Et vastannut kysymykseeni.
Kerrotko vielä, mitä feministit ovat saaneet koko historiansa aikana aikaiseksi?
Äänioikeus se ei ole, kuten kaikki historiankirjansa lukeneet tietävät.
Koetko , että miehiä ja homomiehiä törkeästi syrjivä ja eriarvoistava lesboäitiyslain lobbaaminen feministien toimesta on tasa-arvon edistämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihminen sovinisti, jos ei kannata feminismiä?
Itse asiassa todennäköisesti on. Jos kutsuu sukupuolten tasa-arvoon pyrkimistä huuhaaksi, on joko asioista tietämätön tai sovinisti.
Olet sitten tehokkaasti sulkenut silmäsi kaikelta siltä puhtaalta idiotismilta mitä feminismin nimissä todella usein ajetaan. Se että joku ei tunnustaudu feministiksi ei tarkoita vielä mitään.
Niin mikä tapailemastasi miehestä tekee sovinistin? Ei oikein nuo kertomasi faktat vielä tue tätä loogista päätelmää.