Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se olisi sitten raskausdiabetes. Ahdistaa ja pelottaa

Vierailija
09.08.2016 |

Se olisi sitten raskausdiabetes. Olen nyt rv 28+0.
Yksi poikkeava arvo oli. Sain tulokset. Muuten kaikki hyvin, mutta tuon yhden takia. Harmittaa ja pelottaa.
.
Paasto 5.0
1h jlkn 10.1
2h jlkn 8.1
.
Eli ensiviikolla alkaa piikitys, eli kotiseuranta. Pelkään piikkejä ylikaiken. En ole koskaan piikittänyt itseäni. :/
.
Kuinka monta kertaa päivässä pitää piikittää sormenpäätä ja mitä saan nyt sitten syödä?
En syö mitään pullia tai muuta makeaa, perunaa, pastaa ja riisiä sen sijaan syön ja aamuisin kaurapuuroa.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että on ihan sama vetää päivän hiilarit 200g kerralla yhdellä aterialla. Sen sijaan että syö viisi ateriaa 40g/ kerta. No hoh hoh.

Minkä ihmeen takia pitäisi syödä hiilareita 200g päivässä??

Ainakin Naistenklinikalla jaetaan ruokavalio-ohjeita, joissa päivän hiilarit on 160-230g. Näkyy olevan terveyskirjaston sivuilta

Vierailija
122/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että on ihan sama vetää päivän hiilarit 200g kerralla yhdellä aterialla. Sen sijaan että syö viisi ateriaa 40g/ kerta. No hoh hoh.

Ainakin Naistenklinikalla jaetaan ruokavalio-ohjeita, joissa päivän hiilarit on 160-230g. Näkyy olevan terveyskirjaston sivuilta

Varmasti onkin näitä ohjeita. Mutta miksi se hiilarimäärä on noin suuri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vouhotusta. Ei ihme et ne arvot nousee kun juotetaan 75 grammaa sokeria ja odotetaan 1 h. Kuka vetää tollasta määrää kerralla.. ei ihme et nousee jos ei paljoa sokeria ennestään käytä.

Vierailija
124/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni kärsii tästä. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
125/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
126/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
127/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskausdiabeetikoille suositellaan vähärasvaista virallisterveellistä ruokavaliota, lautasmallia. Epäilen, että harva kykenee sitä noudattamaan ja seuraava etappi on ruokavalioneuvonta.

En tiedä miksei radi-äideille ole kehitelty omaa ruokavaliota.

Vierailija
128/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista, että muutama vuosi sitten olisi varsinaisesti kielletty mitään ruokia (paitsi herkut). Mukaan annettiin joitakin vihkosia, joissa oli annosmalleja ja esimerkkejä ruokalistoista. Vähärasvaista ja runsashiilaristahan se esimerkkien ruoka oli - perunaa, riisiä, pastaa, leipää, hedelmiä, tuoremehua.... Muistaakseni kevyttuoteita. Niillä eväillä oli koko ajan nälkä ja heikko olo, ja verensokerikin tahtoi nousta helposti hieman raja-arvojen yläpuolelle. Itse vähensin perunaa ja leipää ja lisäsin runsaasti kasviksia ja kohtuudella rasvaakin, niin sokerit alkoivat pysyä kurissa ja nälkä poissa. Kevyttä liikuntaa harrastin joka päivä, enimmäkseen kävelylenkkejä sen pituisena ja sillä vauhdilla kuin mahan kanssa jaksoin.

Paastoverensokeri oli joka aamu hieman koholla, enkä saanut sille tehtyä mitään ruokavaliomuutoksilla tai esim. liikunnan ajankohtaa muuttamalla, joten insuliinia jouduin pistämään joka ilta. Vauva oli syntyessään ihan keskipainoinen ja sokerit synnytyksen jälkeen ok sekä mulla että vauvalla.

Vierailija
129/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskausdiabeetikoille suositellaan vähärasvaista virallisterveellistä ruokavaliota, lautasmallia. Epäilen, että harva kykenee sitä noudattamaan ja seuraava etappi on ruokavalioneuvonta.

En tiedä miksei radi-äideille ole kehitelty omaa ruokavaliota.

Ja äidit noudattaa kiltisti suosituksia, vaikka ne on ihan perseestä. Eivät kyseenalaista mitään.

Vierailija
130/149 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noudatin/noudatan tiukkaa radi-dieettiä.

Miksi arvot eivät pysy alhaisina? :/ Teen kaiken oikein.

Vierailija
131/149 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että noudatat jonkun laatimaa ruokavaliota, etkä sellaista joka pitää arvosi kunnossa.

Vierailija
132/149 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka saada aamun arvot kuntoon? Vaikuttaako edellis illan iltapala siihen ?? :)

Vierailija
133/149 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että noudatat jonkun laatimaa ruokavaliota, etkä sellaista joka pitää arvosi kunnossa.

En minä ainakaan osaa laatia itselleni oikeaa ruokavaliota. :D en ole diabeteshoitaja.

Vierailija
134/149 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti lääkitys aloitetaan ja mikä lääke?

Mitä kokemuksia teillä on?

Vierailija
135/149 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helposti lääkitys aloitetaan ja mikä lääke?

Mitä kokemuksia teillä on?

Samaa pohdin.

Vierailija
136/149 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi ahdisti mutta siihen tottuu nopeasti. Raskausdiabetes puhkeaa usein jos tulee uudelleen raskaaksi aika pian synnytyksen jälkeen. minulla lapsilla on vain 1,5 v ikäeroa ja raskausdiabetes puhkesi toista odottaessa.

Vierailija
137/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä

Vierailija
138/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin säälin teitä joilla r-diabetes. syökää lisää pullaa.

Ei raskausdiabetes johdu sokerin syönnistä. Jos sattuu saamaan sen, silloin pitää vältellä pullaa. Muuten raskausaikana saa herkutella ihan normaalisti.

"Pitää vältellä pullaa".

No mieluummin se oikea pulla, kuin joku keksi, muropohjainen tai viineri. Näin sanoi äitiysneuvolassa terkka mulle.

Vierailija
139/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vouhotusta. Ei ihme et ne arvot nousee kun juotetaan 75 grammaa sokeria ja odotetaan 1 h. Kuka vetää tollasta määrää kerralla.. ei ihme et nousee jos ei paljoa sokeria ennestään käytä.

samaa mieltä ja samaa ihmettelen :)

Vierailija
140/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan osaa laatia itselleni oikeaa ruokavaliota. :D en ole diabeteshoitaja.

Kannattaa varmaan opetella. Ja ottaa vähän vastuuta itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan