Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se olisi sitten raskausdiabetes. Ahdistaa ja pelottaa

Vierailija
09.08.2016 |

Se olisi sitten raskausdiabetes. Olen nyt rv 28+0.
Yksi poikkeava arvo oli. Sain tulokset. Muuten kaikki hyvin, mutta tuon yhden takia. Harmittaa ja pelottaa.
.
Paasto 5.0
1h jlkn 10.1
2h jlkn 8.1
.
Eli ensiviikolla alkaa piikitys, eli kotiseuranta. Pelkään piikkejä ylikaiken. En ole koskaan piikittänyt itseäni. :/
.
Kuinka monta kertaa päivässä pitää piikittää sormenpäätä ja mitä saan nyt sitten syödä?
En syö mitään pullia tai muuta makeaa, perunaa, pastaa ja riisiä sen sijaan syön ja aamuisin kaurapuuroa.

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyri syömään viisi kertaa päivässä. Yritä lisätä liikuntaa, hyötyliikuntakin auttaa. Näytteenottoon sormesta tottuu. Kyllä se vauva on paras motivaation lähde. Vauvan sokeriarvoja seurataan sairaalassa tarkemmin kun äidillä raskausajan diabetes.

Miksi juuri viisi kertaa pitäisi syödä. Verensokeriin vaikuttaa mitä syö, ei miten monta kertaa syö.

Vierailija
102/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea tuomio. Kuinka saada 1h arvo alas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää syödä kahden tunnin välein? Näin Diabetes "hoitaja" kertoi. Ei selvinnyt. Eikös se ole ihan sama syötkö 4 vai 8 krt. päivässä, kunhan et vedä mättöä ja pullaa.

Vierailija
104/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka mä saan mun verensokerit alas? Yhden tunnin arvo vähän koholla, mut kaikki muu ok. Max. 10.0 sai olla sokerirasituksessa arvo 1 tunnin arvo, paljonko saa olla kotimittauksessa? Sama 10?

Vierailija
105/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka mä saan mun verensokerit alas? Yhden tunnin arvo vähän koholla, mut kaikki muu ok. Max. 10.0 sai olla sokerirasituksessa arvo 1 tunnin arvo, paljonko saa olla kotimittauksessa? Sama 10?

Syömällä sellaista ruokaa, joka ei nosta verensokeria paljon ja nopeasti. Simple.

Vierailija
106/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömällä sellaista ruokaa, joka ei nosta verensokeria paljon ja nopeasti. Simple.

Kerropa mitä sellanen ruoka on?

Vierailija
107/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolot valittaa ruoasta.

Vierailija
108/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se selviää kokeilemalla ihan itse. Ei toiset sitä voi sulle kertoa.

Vierailija
109/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten kerkiän kokeilla raskauden lopussa joka ikisen maailman ruokalajin? Kuinka paljon annetaan aikaa testata?

Vierailija
110/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten kerkiän kokeilla raskauden lopussa joka ikisen maailman ruokalajin? Kuinka paljon annetaan aikaa testata?

Onko susta kivaa käydä täällä esittämässä tyhmää?

Vierailija
111/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko susta kivaa käydä täällä esittämässä tyhmää?

Oletko itse ihan tyhmä etkä ymmärrä kysyjän kysymystä? Hän kysyi kuinka kauan saa aikaa testata?

Vierailija
112/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on pitää verensokeri tasaisena syömällä vähemmän mutta useammin. Joten syömäkerroilla on merkitystä kuten myös sillä mitä syö.

Vierailija
113/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeria mitataan koko loppuraskaus. Jos ruokavalio ei auta, tulee insuliinit mukaan.

Vierailija
114/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on pitää verensokeri tasaisena syömällä vähemmän mutta useammin. Joten syömäkerroilla on merkitystä kuten myös sillä mitä syö.

Verensokerin tasaisena pysymiseen tarvitaan oikeanlaista ruokaa, ruokailukerroilla ei ole merkitystä.

Vierailija
115/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokeria mitataan koko loppuraskaus. Jos ruokavalio ei auta, tulee insuliinit mukaan.

Tai muutetaan syömisiä.

Vierailija
116/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku virheellisesti infosi että aina ennen ja aterian jälkeen, ei todellakaan, aamulla herätessäsi otat ja tunti aamupalan jälkeen, samoin tunti lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan jälkeen. Vaihtele sormia, ota näyte sivusta (ei ihan sormenpäästä). Vaihda vaalea leipä ruisleipään, minimoi pasta ja kaikki runsas hiilariset ruoat, lisää proteiinia esim maitorahka sokerittomalla mehukeitolla. Ja kyllä seuranta tulee loppuraskauteen asti.

Vierailija
117/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani ratkaisu oli rajoittaa hiilareita rutkasti, siis paljon enemmän kuin virallisessa radi-ruokavaliossa on. Kaikki puurot, leivät ja pullat pois. Söin proteiini- ja hyvärasvapainotteisesti, hiilarit tuli lähinnä kasviksista. Joku kaurapuuro aamulla oli ihan pahin, nosti sokerit heti. Munakas piti tasaisena. Mutta näissä todellakin on yksilökohtaisia eroja, jollekin toiselle puuro toimii hyvin. Kokeilemalla todellakin vain selviää.

Vierailija
118/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että on ihan sama vetää päivän hiilarit 200g kerralla yhdellä aterialla. Sen sijaan että syö viisi ateriaa 40g/ kerta. No hoh hoh.

Vierailija
119/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippänen kirjoitti:

Joku virheellisesti infosi että aina ennen ja aterian jälkeen, ei todellakaan, aamulla herätessäsi otat ja tunti aamupalan jälkeen, samoin tunti lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan jälkeen. Vaihtele sormia, ota näyte sivusta (ei ihan sormenpäästä). Vaihda vaalea leipä ruisleipään, minimoi pasta ja kaikki runsas hiilariset ruoat, lisää proteiinia esim maitorahka sokerittomalla mehukeitolla. Ja kyllä seuranta tulee loppuraskauteen asti.

Mikä tämä mehukeittovillitys on? Siinä ei ole ravinteita vauvalle tipan tippaa. Makeutusaineita sitäkin enemmän. Laittakaa rahkaan niitä marjoja kun nyt niitä on tarjolla. Ostakaa kermarahkaa. Sillä pysyy nälkä pitempään kuin rasvattomalla. Leseitä ja siemeniä siihen sekaan vielä kuitua antamaan. Hiilareiden määrän tietää vain kokeilemalla. Joku sietää ja joku joutuu jättämään hiilareita vähemmälle. Eli juurikin sitä pastaa, perunaa ja riisiä. Tilalle voi ottaa erilaisia lämpimiä vihanneslisukkeita. Reseptejä kyllä löytyy, eli ei tarvitse pelkkää salaattia syödä.

Ruokavaliota siivoamalla saattaa välttyä raskausajan turvotukselta, liialliselta painonnousulta ja raskausmyrkytykseltä. Itse olen ainakin välttynyt.

Vierailija
120/149 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että on ihan sama vetää päivän hiilarit 200g kerralla yhdellä aterialla. Sen sijaan että syö viisi ateriaa 40g/ kerta. No hoh hoh.

Minkä ihmeen takia pitäisi syödä hiilareita 200g päivässä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä