Se olisi sitten raskausdiabetes. Ahdistaa ja pelottaa
Se olisi sitten raskausdiabetes. Olen nyt rv 28+0.
Yksi poikkeava arvo oli. Sain tulokset. Muuten kaikki hyvin, mutta tuon yhden takia. Harmittaa ja pelottaa.
.
Paasto 5.0
1h jlkn 10.1
2h jlkn 8.1
.
Eli ensiviikolla alkaa piikitys, eli kotiseuranta. Pelkään piikkejä ylikaiken. En ole koskaan piikittänyt itseäni. :/
.
Kuinka monta kertaa päivässä pitää piikittää sormenpäätä ja mitä saan nyt sitten syödä?
En syö mitään pullia tai muuta makeaa, perunaa, pastaa ja riisiä sen sijaan syön ja aamuisin kaurapuuroa.
Kommentit (149)
Älkää stressatko. Kyllä jokainen selviää kaikesta. Koittakaa nauttia raskaudesta!
no lopettakaa pulskat av mammat sen pullansyönti niin johan auttaa
Radi on hyvin yleinen Suomessa. Melkein kaikki saavat sen.
Raskausdiabetekseen sairastuneiden kannattaa muistaa, että se usein ennustaa kakkostyypinn diabetesta (on siis merkki siitä, että sairastuminen todennäköisempää kuin niillä, jotka eivät saa radia) ja lisää verisuonisairauksien mahdollisuutta. Kannattaa siis laittaa omat elämäntavat kuntoon itsensä ja jo ihan sen lapsen vuoksi, jos ne eivät ole olleet kunnossa.
Raskausdiabetes kyllä korjaantuu lapsen syntymän jälkeen.
Minulla oli Radi testit.
paasto 5.0,
1h 10.1muistaakseni
ja 2 h 8.1.
Onko minulla 1.tyypin diabetes vai 2.tyypin diabetes?
Vierailija kirjoitti:
no lopettakaa pulskat av mammat sen pullansyönti niin johan auttaa
Eihän ne lopeta, saavat jopa terveydenhoitohenkilöiltä ihan luvan kanssa herkutella :D:D:D
Ei se insuliinin pistäminen satu. Vähän nipistää. :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli Radi testit.
paasto 5.0,
1h 10.1muistaakseni
ja 2 h 8.1.Onko minulla 1.tyypin diabetes vai 2.tyypin diabetes?
Raskausdiabetes on sinulla.
En aio ottaa insuliinia, pyydän tabletti muodossa. Sillä en pysty pistämään itseäni. En vain pysty.
Joudunko heti insuliinipiikille?
Vai kuinka kauan tehdään kotiseurantaa ja odotellaan että Diabetes ruokavalio tehoaa??
Tietääkö kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli Radi testit.
paasto 5.0,
1h 10.1muistaakseni
Ei sinulla ole kumpaakaan, vaan sinulla on radi. Sinulla on kohonnut riski sairastua myöhemmin 2. tyypin diabetekseen.
Vierailija kirjoitti:
En aio ottaa insuliinia, pyydän tabletti muodossa. Sillä en pysty pistämään itseäni. En vain pysty.
Hoida sitten ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli Radi testit.
paasto 5.0,
1h 10.1muistaakseni
Ei sinulla ole kumpaakaan, vaan sinulla on radi. Sinulla on kohonnut riski sairastua myöhemmin 2. tyypin diabetekseen.
Kuinka niin, arvothan viittaa siihen että jos ruokavalion muuttaminen ei laske 1h arvoa, niin insuliinia mahaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole auttanut, ruokavalion muutos. Kiitos vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole auttanut, ruokavalion muutos. Kiitos vain!
Kyllä muuten auttaa. Täytyy vain itse tietää, mitä kannattaa syödä. Eikä luottaa valmiiseen kattaukseen. Toki vaatii hieman vaivannäköä.
Radi diagnoosi on erittäin pelottavaa. :(
Mulla on tullut tiukasta ruokavaliosta huolimatta molemmissa raskauksissa viimeisellä kolmanneksella radi, ja vaikka miten tarkkana olen ollut ja jättänyt kaikki herkut, niin insuliinihoito on jouduttu pienellä annoksella aloittamaan. Ei se ole mikään kauhistus, insuliini yleensä on insuliinikynästä annosteltavaa, todella helppokäyttöinen, ja neula on pikkuruinen, vaan 6-8mm mittainen ihan ohut piikki, ei todellakaan satu. Sen oppii hetkessä pistämään. Mullakin radista huolimatta pieniä vauvoja, eli ruokavalio ja hyvä hoito on tepsineet, itselläni paino ei ole noussut raskauden aikana. Tämä vaan on sellainen vaiva, että osalle se tulee, vaikka olisi miten tarkkana, ei liity kyllä mihinkään herkkujen ja pullansyöntiin. Hormonitoiminnastahan se pitkälti johtuu. Toki jos syö miten sattuu ja on ylipainoa jo muutenkin niin riski saada radi on suurentunut, mutta kyllä tämä yhtälailla voi tulla hoikalle ja terveellisesti elävällekin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tullut tiukasta ruokavaliosta huolimatta molemmissa raskauksissa viimeisellä kolmanneksella radi, ja vaikka miten tarkkana olen ollut ja jättänyt kaikki herkut, niin insuliinihoito on jouduttu pienellä annoksella aloittamaan. Ei se ole mikään kauhistus, insuliini yleensä on insuliinikynästä annosteltavaa, todella helppokäyttöinen, ja neula on pikkuruinen, vaan 6-8mm mittainen ihan ohut piikki, ei todellakaan satu. Sen oppii hetkessä pistämään. Mullakin radista huolimatta pieniä vauvoja, eli ruokavalio ja hyvä hoito on tepsineet, itselläni paino ei ole noussut raskauden aikana. Tämä vaan on sellainen vaiva, että osalle se tulee, vaikka olisi miten tarkkana, ei liity kyllä mihinkään herkkujen ja pullansyöntiin. Hormonitoiminnastahan se pitkälti johtuu. Toki jos syö miten sattuu ja on ylipainoa jo muutenkin niin riski saada radi on suurentunut, mutta kyllä tämä yhtälailla voi tulla hoikalle ja terveellisesti elävällekin.
Ei se "herkkujen" jättäminen riitä. Mutta onhan se jokaisen oma valinta pistääkö inskaa vaiko syö hyvin.
Minuakin stressaa tuleva käynti neuvolassa. Sain tietää 2 vko sitten, että minulla on RADI ja 1 h arvo heitti. Raja 10.0, minulla 10.1.
Nyt stressaan sormenpää piikitystä, sekä sitä jos tiukka ruokavalio muutos ei autakaan. Pelkään itseni sekä vauvan puolesta. Vauvani on vko nähden hieman isompi kuin muut ja fundus mitta ylärajan yläpuolella. Toivottavasti sikiön kasvu tasaantuu. Pelottaa. En edes syö mitään makeaa pullamössöö, mutta perunaa, riisiä ja pastaa syön.
Olen kauhusta kankeana, onko lapsellani kaikki hyvin, vaikka onkin hieman isompi kuin muut, rv nyt 27 ja vastaa rv 29 vauvaa :(