Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se olisi sitten raskausdiabetes. Ahdistaa ja pelottaa

Vierailija
09.08.2016 |

Se olisi sitten raskausdiabetes. Olen nyt rv 28+0.
Yksi poikkeava arvo oli. Sain tulokset. Muuten kaikki hyvin, mutta tuon yhden takia. Harmittaa ja pelottaa.
.
Paasto 5.0
1h jlkn 10.1
2h jlkn 8.1
.
Eli ensiviikolla alkaa piikitys, eli kotiseuranta. Pelkään piikkejä ylikaiken. En ole koskaan piikittänyt itseäni. :/
.
Kuinka monta kertaa päivässä pitää piikittää sormenpäätä ja mitä saan nyt sitten syödä?
En syö mitään pullia tai muuta makeaa, perunaa, pastaa ja riisiä sen sijaan syön ja aamuisin kaurapuuroa.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin radi ja oli kiinni 1h arvosta ja se ylitti 0.1.

Joudun mittaamaan sokereita tästä johtuen nyt 6 päivänä ja joka päivä 4 kertaa. Paasto/Aamiaisen jälkeen/Lounaan jälkeen/PÄivällisen jälkeen.

Onpa tosi kiva kun sormet ihan mustelmilla ja kipeät. :(

Tänään päivä 2/6 ja arvoissa ei mitään vikaa ja pysyneet sallituissa rajoissa. Eli rajat olivat aamu"paasto" 5.5 ja aterioiden jälkeen 7.8. Kaikki on kirkkaasti alhaalla.

Saanko siis nyt jonkun insuliinihoidon vai mitä tässä tapahtuu??

Vierailija
142/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nosti tyyliin kaikki verensokeria eli tabletit sain hoidoksi. Paino ei enää noussut niiden aloituksen jälkeen vaan jopa laski. Synnytys käynnistettiin pari päivää ennen laskettua ja vauva painoi nelisen kiloa, niinkuin muutkin ilman radia.

Hyvä juttu tietenkin on että radi häipyy samalla sekunnilla kun lapsi on syntynyt. Itse kävin kolme kuukautta synnytyksen jälkeen sokerirasituksessa jossa ei ollut enää mitään.

Miksi sinulle ei aloitettu insuliinia? Miksi vain tabletit?

Ekana tabletit ja jos ne auta, niin sitten inskat. Yleensä tablettihoito vastaa hyvin melkein kaikille. Sain syödäkin melkein mitä vaan, ei tietenkään karkkia mutta satunnaiset pullat ei nostaneet. Ainut oli peruna ja ruisleipä jotka piti karsia minimiin. Ja vaikka se neukkutäti sulle sanois mitä tahansa, niin loppupeleissä sun verensokeri saattaa nousta vaikka tomaatista ja jollain toisella jostain muusta. Kokeilemalla se selviää. Ainut mikä on varma, on se että liikunta laskee verensokeria ja pitää sen tasaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun mittaamaan sokereita tästä johtuen nyt 6 päivänä ja joka päivä 4 kertaa. Paasto/Aamiaisen jälkeen/Lounaan jälkeen/PÄivällisen jälkeen.

Tänään päivä 2/6 ja arvoissa ei mitään vikaa ja pysyneet sallituissa rajoissa. Eli rajat olivat aamu"paasto" 5.5 ja aterioiden jälkeen 7.8. Kaikki on kirkkaasti alhaalla.

Minullekin sanottiim että tosss laite ja mittaa samalla tavalla kuin sulla.

Vierailija
144/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat inskaa siitä huolimatta vaikka arvot ok.

Vierailija
145/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja täynnä...

Vierailija
146/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka saada aamun arvot kuntoon? Vaikuttaako edellis illan iltapala siihen ?? :)

Minä en syö iltapalaksi muuta kuin puoli purkkia kermarahkaa ja marjoja. Sillä pysyy itselläni paasto max. viidessä. Ja rasituksessa narahdin paastosta, joka oli aika korkea jo, 5.7. Minulle ei käy hiilihydraatit iltapalalla. Jollain toisella on taas toisinpäin, eli ruisleipäviipale parantaa paastoa.

Vierailija
147/149 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio dieetti ei riitä teille. Joudutte kaikki ottamaan insuliinia.

Vierailija
148/149 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Vierailija
149/149 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Aika pitkälle oma valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän