Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai noi lastensuojelu uhri tarinat ole totta?? Eihän tuollaista oikeasti voi tapahtua??

Vierailija
08.08.2016 |

Siellä joku mamma tosissaan väittää kuinka hänelle on tehty laiton sijoitus ja sun muuta...... Nyt lapset kotona kuitenkin.... Vissiinkin. Tulipas ahdistava olo koko keskustelusta! Pakkohan noissa on olla joku päihde ongelma tai joku muu vakava syy... Eihän tuollainen voi olla totta, että ovelle tullaan ja napataan vaan muksu.

Kommentit (435)

Vierailija
381/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan juuri kerrottiin kuinka valitukset johtivat siihen, ettei laitokseen sijoitettu lapsia hetkeen. Tästä oli uutisissakin juttua. 

Vierailija
382/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tietenkään ole totta. Tai onhan se subjektiivisesti katsoen totta, että asiat tapahtuvat ihan yllätyksenä eikä mitään tietoa ole etukäteen omaksuttu. Mutta se ei ole totta, ettei tietoja olisi usein eri tavoin perille toimitettu.

Valitettavasti myös ihan lähipiiri voi usein olla hyvin tietämätön todellisesta tilanteesta. Eihän esim. isoäiti halua uskoa, että oma lapsi hänelle valehtelisi. Mielestään hän on aina ollut läheinen, suhde on ollut avoin ja kaikki hyvin. Mutta kuten tiedämme, esim. addikti on mestari salailemaan asioita jopa omalta puolisoltaan, jonka kanssa elää arkea joka ikinen päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin nuoruudessani sellaisten rikosten uhriksi jota en toivo pahimmalle vihamiehellekään sekä neurologinen sairaus joka lapsuudesta lähtien diagnosoitiin vasta omalla rahalla aikuisiällä. Luottamus on mennyt eikä korvausrahat auttaneet. Sossut eivät varmaan ymmärrä että joitain asioita ei voi rahalla korvata.

Vierailija
384/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sossut eivät aina hyökkäisi niin vahvasti pakko ja rajoitustoimenpiteidensä kanssa jos kertoo tarvitsevansa mihinkään apua, olisi helpompi heiltä pyytää apua.

Sossut kun eivät ole aina älykkäimpiä ja tiedä mikä on jokaisen muun ihmisen elämässä parhaaksi, niin valitettavasti kauhean äkkinäiset ja toisen ihmisen elämään vaikuttavat päätökset voivat olla yllätysyllätys haitaksi.

Sekä tiedän useita sossuja joilla on itsellään erinäisiä ongelmia mutta nyt en lähde niistä tässä juoruamaan. Olen vaan surullinen

Vierailija
385/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän löytyy sangen yksinkertainen yhtälö. Laita mikä tahansa lisäkäsi haalimaan voittoa väliin ja väärinkäytökset eri muodoissaan räjähtää käsiin. Ihan joka ikinen kerta. 

Vierailija
386/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi oli sijoitettuna. Tosiaan oli niin salamyhkäistä ja omituista tuo toiminta. Teimme valituksia mm.Tapio Rädylle. Asiat eteni jonkin verran, mutta ei tokikaan kovin tehokkaasti. Lapsi puhuu onnekseen ranskaa toisena kielenään niin on vienyt asiaa eteenpäin.

Ohjaajien ja sos.tt nimet on annettu eteenpäin. Tuosta paikasta ollut uutisissa juttua.

Vierailija
387/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi oli sijoitettuna. Tosiaan oli niin salamyhkäistä ja omituista tuo toiminta. Teimme valituksia mm.Tapio Rädylle. Asiat eteni jonkin verran, mutta ei tokikaan kovin tehokkaasti. Lapsi puhuu onnekseen ranskaa toisena kielenään niin on vienyt asiaa eteenpäin.

Ohjaajien ja sos.tt nimet on annettu eteenpäin. Tuosta paikasta ollut uutisissa juttua.

Miten tuo ranskan kieli auttoi?

Vierailija
388/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarin jutut eivät ole totta. Valehtelee ja esittää roolia. Tunnen tapauksen. 

Tunnetko hänet? Mikä on totuus tuossa jutussa?

Vierailija
389/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullut olen, että lapset on otettu huostaan tapauksessa, jossa äiti ei osannut tehdä makaronilootaa "oikein" (kerroksittain jauhelihaa ja makaronia) vaan laittoi ainekset sekaisin vuokaan. Sossuilla oli ilmeisesti ennen paljon enemmän fyrkkaa käytettävissä, niin pystyttiin tällaisiin pikkujuttuihinkin puuttumaan. 

Vierailija
390/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarin jutut eivät ole totta. Valehtelee ja esittää roolia. Tunnen tapauksen. 

Näinhän minustakin on tehty paha ihminen, kertomalla että tuntee minut mutta tämähän kertoo ettei tunne minua oikeasti. 

Vierailija
391/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan juuri kerrottiin kuinka valitukset johtivat siihen, ettei laitokseen sijoitettu lapsia hetkeen. Tästä oli uutisissakin juttua. 

Kyllä ne jatkaa heti kun uudet uhrit löytyvät.

Vierailija
392/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tietenkään ole totta. Tai onhan se subjektiivisesti katsoen totta, että asiat tapahtuvat ihan yllätyksenä eikä mitään tietoa ole etukäteen omaksuttu. Mutta se ei ole totta, ettei tietoja olisi usein eri tavoin perille toimitettu.

Valitettavasti myös ihan lähipiiri voi usein olla hyvin tietämätön todellisesta tilanteesta. Eihän esim. isoäiti halua uskoa, että oma lapsi hänelle valehtelisi. Mielestään hän on aina ollut läheinen, suhde on ollut avoin ja kaikki hyvin. Mutta kuten tiedämme, esim. addikti on mestari salailemaan asioita jopa omalta puolisoltaan, jonka kanssa elää arkea joka ikinen päivä.

Aika pahaa valhetta. Kuinka sokeita olette muille ihmisille? Varsinkin nimenomaan esimerkiksi kumppanillenne tai läheisille sukulaisillenne? En kehtaisi sanoa etten huomaa mitään koskaan, sehän kertoisi etten ole läsnä enkä keskity elämään minkään vertaa koskaan.

Vierailija
393/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän löytyy sangen yksinkertainen yhtälö. Laita mikä tahansa lisäkäsi haalimaan voittoa väliin ja väärinkäytökset eri muodoissaan räjähtää käsiin. Ihan joka ikinen kerta. 

Se on totta, että sijoituspaikoissa on ammattitaidottomuutta ja ihan suoranaisia väärikäytöksiä. Olen itse ollut töissä ammatillisessa perhekodissa, jossa ihan lakipykälätkin näyttivät olevan vanhemmille aika lailla tuntematon käsite. Puhumattakaan eettisistä ja moraalisista kysymyksistä. (Olisin tietysti ollut ilmoitusvelvollinen, mutta sepäs kun ei ollutkaan ihan yksinkertaista niiden ihmisten vaikutuspiirissä.) Onneksi valvonta jatkuvasti tehostuu ja näistä joudutaan yhä useammin vastuuseen.

Mutta sielläkin kävi selväksi, että sijoitettujen lasten vanhemmat olivat mielestään ihan syyttömiä sossujen mielivallan uhreja. Heillä oli ihan normaalia elämää. Kaikkihan välillä juhlii ja rentoutuu, ja minkäs sille mahtaa, jos elämässä käy huono tuuri työpaikkojen ja ihmissuhteiden kanssa.

Eihän kahden eri tahon suorittamat vääryydet kuitenkaan mitätöi toisiaan, vaan on entistä karumpaa syyttömien lasten kannalta.

Vierailija
394/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullut olen, että lapset on otettu huostaan tapauksessa, jossa äiti ei osannut tehdä makaronilootaa "oikein" (kerroksittain jauhelihaa ja makaronia) vaan laittoi ainekset sekaisin vuokaan. Sossuilla oli ilmeisesti ennen paljon enemmän fyrkkaa käytettävissä, niin pystyttiin tällaisiin pikkujuttuihinkin puuttumaan. 

Ja sinä uskoit kuulemasi?

Vierailija
395/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kieli auttaa kun euroopassa asiaa käsitellään. Brysselissä asumme nykyään ja täältä käsin hoidetaan. Paikka suljettiinkin kyllä hetkeksi. Täällä oltu aika järkyttyneitä Suomen tilanteesta, mutta Suomi on saanut ennenkin tästä pyyhkeitä mm.E. C belgialaisen isän valitus

Vierailija
396/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pahaa valhetta. Kuinka sokeita olette muille ihmisille? Varsinkin nimenomaan esimerkiksi kumppanillenne tai läheisille sukulaisillenne? En kehtaisi sanoa etten huomaa mitään koskaan, sehän kertoisi etten ole läsnä enkä keskity elämään minkään vertaa kosk

Minä olin tuo addikti, jolle muut olivat sokeita. Vedätin todella sujuvasti ihan kaikkia ympärilläni, paitsi lääkäreitä ja viranomaisia, jotka näkivät mustaa valkoisella mm. labratulosten muodossa. Helppohan se oli omalle äidille sanoa, että puhtaita olivat, kun ei niitä hänelle kerrottu. Hän sitten leijonaemona puolusti minua kokiessani vääryyttä. Nykyään olen siitä todella pahoillani. Olin sairas ihminen, ja sairauteni teki minusta ihan hirveän. Olin kamala ihminen.

Vierailija
397/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kieli auttaa kun euroopassa asiaa käsitellään. Brysselissä asumme nykyään ja täältä käsin hoidetaan. Paikka suljettiinkin kyllä hetkeksi. Täällä oltu aika järkyttyneitä Suomen tilanteesta, mutta Suomi on saanut ennenkin tästä pyyhkeitä mm.E. C belgialaisen isän valitus

Missä päin Eurooppaa asiaa käsitellään?

Vierailija
398/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä uskoit kuulemasi?

Tämä tapaus oli mediassa vuosia sitten. Paljastui, että kyse ei ollut väärintehdystä makaronilaatikosta, vaan vanhemman humalatilasta. Vanhempi itse väitti että kyse oli muka makaronilaatikon tekemisestä koska se oli mainittu kirjauksessa tapaamisen yleiskuvauksessa. Samaan tapaan kuin lääkäritkin kuvaavat potilaan käytöstä ja pukeutumista.

Vierailija
399/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se EU:n ihmisoikeustuomioistuin ole Ranskassa?

Vierailija
400/435 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se EU:n ihmisoikeustuomioistuin ole Ranskassa?

Onko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme