Suomalaisia mandela efekti juttuja!
Itse en sinällään kokonaan usko tuohon vaikka jännältä kuullostaa,mutta oletteko te kohdanneet tälläsiä asioita täällä Suomessa jotka muistatte olevan toisin ennen?
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on joitakin vääriä muistoja lapsuudesta ja nuoruudesta. Luulin aina, että sen Liisa Akimofin kirjoittaman hienon Kevät-biisin esitti Mari Rintasila. En tiedä mistä se tuli. Laulaja ei ole edes samannäköinen. Olen luullut biisin ilmestymisestä asti; sen radiosta kuultuani ollut väärässä luulossa ja vasta nyt viimeisen vuoden aikana oppinut totuuden. Toinen aika jännä on se, että olin aivan varma, että mm. "Kesäillan valssi" -ohjelmasta tuttu Sari Tamminen olisi kuollut jo aikapäiviä sitten nuorena, 10 vuotta takaperin. Onkohan se saanut jonkun slaagin tuolloin vai mistä johtuen juuri hänet on mielikuvitukseni julistanut kuolleeksi. Hämmästyin jossakin yhteydessä törmättyäni häneen ja tämä olikin yhä elossa.
Onkohan tässä ehkä sekoitettu Eila Torvelaan? Iiläissyntyinen iskelmälaulaja Eila Torvela juonsi 90-luvulla itse ideoimaansa Kansanhuvit -musiikkiviihdeohjelmaa, jota sittemmin juonsi myös Sari Tamminen, ja Tamminen oli juontajana myös Huvin vuoksi -viihdeohjelmassa, joka oli jatkoa tälle Kansanhuvit -ohjelmalle.
Tämä Eila Torvela tosiaan kuoli nuorena johonkin sairaskohtaukseen vuonna 1997, ollessaan jossain kuntoutuksessa Laukaalla.
Oon ollut vahvasti siinä uskossa että Mankkaan Lidl oli Suomen ensimmäinen mutta tänään kun tarkistin asian niin wikipedian mukaan 10 ensimmäistä myymälää avattiin 29.8.2002 Forssaan, Iisalmeen, Jyväskylään, Kaarinaan, Kemiin, Kempeleelle, Kouvolaan, Lappeenrantaan, Pirkkalaan ja Äänekoskelle. Mutta ei Mankkaalle. Hassua, sillä ajelin noihin aikoihin joka päivä työmatkoja juuri Mankkaan Lidlin ohi joten se oli tuttu ja muistan että sitä pidettiin Suomen ensimmäisenä.
Mitä mieltä olette, olenko yksin tämän kuvitelmani kanssa?
Yksi esimerkki on myös Star Wars elokuvasarjasta tuttu lause: Luke, i am your father. Todellisuudessa Darth Wader sanoo: No, i am your father. Löytyy youtubesta (Mandela effect - "Luke, I Am Your Father"