Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisia mandela efekti juttuja!

Vierailija
08.08.2016 |

Itse en sinällään kokonaan usko tuohon vaikka jännältä kuullostaa,mutta oletteko te kohdanneet tälläsiä asioita täällä Suomessa jotka muistatte olevan toisin ennen?

Kommentit (403)

Vierailija
281/403 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa vai muistaako kukaan että kaupassa olisi ollut katkarapupizzaa

Vierailija
282/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni luuli, että se karkkipussi oli suffeli puffeli? Itse ainakin.

Mutta se on suffeli puffi

1970-luvulla Suffeli-patukan rinnalle kehitettiin riisisuklaapatukka nimeltä Puffeli, ja siinä oli keltainen kääre. Sitä ei myyty kovin kauan. Silloin ei ollut patukkoja pussimuodossa, joten Puffeli ei koskaan ole ollut pussissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curious kirjoitti:

Nyt räjähti pankki, Elvis ei muka koskaan laulanut tai levyttänyt Only You -biisiä!!! 

Kun Youtubesta etsii ko. biisiä, sen laulaa aina the Platters vaikka Youtuben video-thumbnailina olisikin Elvksen kuva? Tässä vielä Wikipedian artikkeli biisistä: https://en.wikipedia.org/wiki/Only_You_(And_You_Alone)

Liiteenä epäsuoraa evidenssiä Elviksen biisistä

Ei todellakaan ole koskaan ollut Elviksen biisi, vaan Plattersin. Olen ollut Elvis-fani 1970-luvulta, olen kuunnellut kaikki Elviksen biisit ja omistan paljon hänen levyjään. En ole koskaan kuullut kenenkään edes luulevan biisiä Elviksen laulamaksi.

Vierailija
284/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkopoika jo 10+ vuotta.

Vierailija
285/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa kyllä, Wikipedian mielestä Elviksellä ei ole Only You -nimistä kappaletta. Sen sijaan monilla muilla artisteilla sellainen kyllä löytyy.

https://en.wikipedia.org/wiki/Only_You

Tässä Plattersien versio kappaleesta, eli sama biisi mitä Elviskin ainakin jossakin todellisuudessa joskus lauloi:

Kannattaa muuten kuunnella Plattersin biisi ja Paul Ankan Crazy love peräkkäin. Pientä kopioinnin makua.

Vierailija
286/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkin joskus rinnakkaistodellusuutta, multiversumia, ja törmäsin tarinaan miehestä lentokentällä. Siinä mies oli ihan normaali, englantia puhuva keski-ikäinen mies jollain yhdysvaltalaisella kentällä.

Paitsi että hänellä oli oikea passi maahan, jota ei ole olemassakaan sekä kyseisen maan rahaa. Paikalliset viranomaiset ja mies itse olivat hyvin hämmentyneitä, luonnollisesti. Mies majoitettiin lentokenttähotelliin eikä häntä enää nähty seuraavana aamuna. Hän oli hävinnyt matkatavaroineen kaikkineen. Huone oli siisti, kuin siellä ei olisi ollut ketään.

Oli tarina totta tai ei, yritin nyt etsiä sitä netistä enkä löytänyt. Hämmentää koska netistä sen löysinkin. Vielä enemmän hämmentää koska alunperin törmäsin tarinaan tällä palstalla. Nyt en enää löydä sitä mistään, millään hakusanalla.

Tietääkö kukaan tätä tarinaa?

Ei tapahtunut Yhdysvalloissa vaan Japanissa. Tarkoitat miestä Taured-nimisestä valtiosta:

http://www.ghosttheory.com/2013/05/22/mysterious-arrival-the-man-from-t…

Vierailija
287/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dfgsdfdfgsdf kirjoitti:

Jännän äärellä kirjoitti:

Olin äitini kanssa tutkimassa vaatekaappini kenkiä ja uusia talvikenkiä lähdössä hankkimaan. Otin vaatekaapistani yhden kenkäparin jossa yhdestä kengästä oli vetoketju mennyt rikki. Olin miettinyt useaan otteeseen, millä tavalla korjata ne. Mutta kun sitten näytin niitä äidilleni, vetoketju menikin ylös normaalisti ilman esteitä.

Hämmästyksissäni katsoin äitiäni ja ihmettelin että miten ne itsekseen ovat korjautunut siellä kaapissa. Vetoketjusta puuttui pala silloin muistellessani ja se oli syy miksi se vetoketju ei mennyt aiemmin ylös asti. Mietin tässä että olikohan kyseessä mandela efekti vai aivan jotain muuta.

Tässä vielä toinen esimerkki joka tapahtui tällä viikolla. Meillä oli kotona lasinen ns. kynttilän alusta tai sellainen lautanen. Tiistai aamuna menin aamupalalle pöydän ääreen jossa oli se lasinen lautanen ja kynttilä sen päällä. En siis huomannut mitään erikoista, saatoin olla unen pöpperössä ja katsoin lasin olevan normaali. Aamupalan jälkeen kävelin yläkertaan pukemaan ja laittautumaan. Kun aika oli lähteä kouluun menin eteiseen pukemaan.

Äitini pyysi käymään keittiössä ja minä sitten menin kävelin sinne ja kysyin että mikäs nyt. Hän osoitti sitä kynttilää jonka alla oli lasinen lautanen, mutta se oli levinnyt kappaleiksi, jakautunut moneen osaan ja levinnyt kynttilän alla. Oli aika outoa kun mitään ei ole voinut tippua lasisen lautasen päälle tai mikään ei ollut osunut siihen. Eikä kukaan sitä olisi nostanut ja pudottanut takaisin pöydälle sillä sen olisi kaikki kuullut. Sitä ei sen kummemmin olla mietitty, mutta onhan se hyvin outoa että kynttilän alusta voi haljeta moniin osiin itsekseen pöydän päällä.

En tiedä onko tämä jälkeinen juttu sitten paranormaalia, mandela efektia tai sitten selitettävä asia.

Eihän tuohon tarvita kuin lämpölaajenemista. Lautanen oli sen verran kylmä, että kun sen päällä oleva kynttilä alkoi lämmittää sitä äkkiä niin sen rakenne ei kestänyt nopeaa laajenemista ja särkyi.

Ei kannata heti hypätä aaveiden maailmaan syitä etsimään :)

Karkaistuun lasiin voi jäädä myös valmistuksen yhteydessä jännityksiä jotka särkevät sen joskus myöhemmin juuri esimerkiksi lämpötilavaihteluiden takia. Syy voi olla myös sopivasti resonoiva ääni tai täräys. Lasi voi säilyä ehjänä vuosiakin mutta sitten särkyy yllättäin mitättömästä syystä. Minulle on käynyt niin että kun taitettavat keittiötikkaat kaatuivat laattalattialle niin pöydällä räjähti iso lasikannu sirpaleiksi.

Minulla oli vuosia Rosenthalin Clover malja. Kerran pesin sen ja olin kuivaamassa hellasti pyyhkeella kun maljakosta tippui 3/4 osaa lattialle ja kateeni jai yksi. Mihinkaan ei kolahtanut sita ennen. En ollut ainoa jolle nain kavi, valmistustavasta johtuen lasissa oli jannitteita jotka aiheuttivat sarkymisen.

Keraamiset esineet voivat "rajahtaa" vuosienkin kuluttua jos lasitukseen on paassyt pienikin hiukkanen kipsia valmistusvaiheessa.

Vierailija
288/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfgdsgdf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ikäluokassani kaikki suomalaiset sanovat usassa olevan 52 osavaltiota. koululaitos ja yle väittää ettei missään kirjassa tai televisio-ohjelmassa näin sanota. 

Siinähän tuli jotain osavaltioiden yhdistymisiä tai jotain ja niiden kautta määrä putosi 52 -> 50.

Ei ole tapahtunut mitaan osavaltioiden yhdistymisia. Mantereella on 48 osavaltiota ja lisaksi Hawaii ja Alaska =50. D.C. ei ole osavaltio.

Ja sitten viela suomalaiset nimittelevat amerikkalaisia tyhmiksi jos eivat tieda tarkalleen missa Suomi on. :D

Vierailija
289/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cobain pinkissä takissa. Jännästi samat valkoiset arskat kuin leoparditakki kuvassa. Ei siis ehkä kuitenkaan todistusaineistoa rinnakaistodellisuudesta vaan aurinkolasien luoma kollektiivinen uusiomuistikuva ;)

https://images.app.goo.gl/RR4P8btD224v3Jhx7

Vierailija
290/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fruit of the Loom -logossa oli nuoruudessani ruskea "tötterö" eli runsaudensarvi, josta hedelmät pursuilivat. Paitsi ettei koskaan ollutkaan.

Olen itse ihmetellyt, miksi siihen oli lisätty runsaudensarvi. Onkohan liikkeellä ollut kopioita?

https://visual.ly/community/infographic/business/fruit-loom-logo-history

Vierailija
291/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Suomi olisi voittanut kultaa olympialaisissa miesten keihäässä 90 luvulla.

Vierailija
292/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elviksen Platters versio on ”Are you lonesome tonight” ei ”Only you”

Vierailija
293/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transformati kirjoitti:

Katherine Hepburn on nykyisellä aikajanalla Katharine Hepburn! Muistaako kukaan samalla tavalla kuin minä?

Dan Aykroyd vai Dan Ackroyd?

https://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Aykroyd

Vierailija
294/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi nimi tuli mulle mieleen Oprah Winfrey. Mielestäni se ennen kirjoitettiin ilman f:ää. Winphrey ja kyllä sillä kirjoitusasulla löytyy googlesta tuloksia.

On aina ollut Winfrey.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oprah_Winfrey

t. usalainen

Vierailija
295/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementia tän ilmiön selittää selvästikin. "Ihan varmana eilenillalla laitoin sukat piirongin ylälaatikkoon mutta aamulla ne olivatkin alalaatikossa erivärisinä! Mandela efeekt!"

Vierailija
296/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuure Boelius oli ihan satavarmasti ennen Tuure Borelius.

Vierailija
297/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cvbxvbxc kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://steemitimages.com/0x0/https://steemitimages.com/DQmZ3tvVNKySQ3FAjHHR4tNkpzgB7gWamLsPnRLTEQPwYci/IMG_3041.JPG

Minä muistan selvästi, että Monopoli-pelin pohatalla oli monokkeli - ja niin muistaa moni muukin. Mutta ei ole koskaan ollut.

Eikös tässäkin ollut se, että monopoliukkeli sekoittui jonkun toisen samanoloisen hahmon kanssa, jolla se monokkeli on?

Amerikassa on joku saman tyyppinen hhmo, mutta Suomessa kyseistä hahmoa ei tunneta. Ellei halua sekoittaa Roope Ankkaan.

Mr. Peanut, hanella on monokkeli.

Vierailija
298/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi nämä ovat Totuuskomission aikaansaannosta. Ja nyt jos ette ole varovaisia ja huutelette ympäriinsä, ettette usko nykytodellisuutta, niin teidät saatetaan piankin tulla noutamaan. Kun itse kohta painan lähetä-nappia, niin oma kyytini lähtee välittömästi tulemaan... ja pian totuus on, että minua ei ole koskaan ollutkaan... :/

Vierailija
299/403 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freddie Mercury laulaa biisissä Queen-We are the champions "We are the champions of the world", mutta ei oikeasti laula kuin "We are the champions".

Vierailija
300/403 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CERN käynnistettiin 2009. Dig it up..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän