Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Valmiiksi siivutetut juustot.
Ne on typerän kalliita, mutten vaan jaksa höyläämistä.
Kosmetiikka.
Ei varmastikkaan 50e huulipuna nyt niin paljon parempi voi olla kun 10e vastaava. Tai 10e suihkugeeli vs. 2e palmolive. Todella epäloogista ja typerää - mutta palkitsee tavattoman paljon ja tyydyttää omaa turhamaisuutta.
Kengät.
Liikaa ja liian kalliita.
Kaupan valmiit "salaattibaarit" tai kahviloiden salaatit take awayna kotiin. Kun ei vaan jaksa käydä kaupassa ja pilkkoa niin maksan +10e yhestä salaattilautasesta.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkeitto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kesäkeitto kirjoitti:
Kodin tavarat tilataan netistä, jotain laatumerkkiä mitä Suomessa ei myydä. Mukava katsella vieraiden ilmeitä kun ne kysyy että mistä ostit. Vastaamme aina ettei tod taviskaupasta. Helppo laittaa hintaan tuplat lisää, kun eivät tiedä hintatasoa.
No pääperiaaatteet tavaroissa: ei mitään muuta kuin massiivipuuta, ja ei tod mäntyä tai kuusta. Puuvillaa ei missään nimessä. Muovia ei lainkaan, rosteria tai alumiinia. Terassi on lasitettu ja lasikatolla varustettu, siellä on mukava nauttia viiniä vaikka wateria sataisikin.
Ja mitähän laatuviinejä nautitte?
Ulkomaan matkoilta viinitiloilta tuotuja, sellaisia laatuviinejä joita ei Suomesta saakaan vai?
Vai kelpaako ihan Gato Negro tai pikkuisen parempi Raimat?
Meillä vieraat eivät ymmärrä viinien päälle. Karahvissa tarjoillaan. Eivät ole varmaan uskaltaneet edes kysellä tarkemmin minkä viinitilan viinejä ovat, kun pelkäävät että vastauksena on kuitenkin jotain mitä eivät ymmärrä. Viinisansatoa ollaan opiskeltu ahkerasti ja hankkimamme viinit ovat aina laadukkaita, joskus kallita ja joskus halvempiakin. Vuosikerta ratkaisee useasti laadun.
Kuinka teidän ystäväpiirinne on niin erilainen kuin te itse? Ei tunne laatua, ei viinejä..
Erikoista ;)
Ei ole erikoista, ei kaikki ole laumaihmisiä, onneksi. Emme sellaisista pitäisikään ;)
Tämä on hyvä ketju siitä, kuinka luksuksen merkitys on aina subjektiivinen. Esim. Minä en lue jotain isompaa tuotetta (untuvatäkki, applen tuotteet) luksukseksi, vaikka hinnat ovat 400-1000 euroa. Sen sijaan 15 euron arvoinen ruusukimppu on minulle luksusta. Outo tämä ihmismieli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oft mutta verratkaapa joskus niistä vessapapereista ihan järjellä hintoja, värejä, laatua ja pakkausmerkintöjä. Monella on ihmeellisiä käsityksiä että valkoinen on muuten kuin väriltään erilainen tai että keltainen on aina halvempi tai että vain harmaa on tehty kierrätyspaperista. Ainoa yksiselitteinen ero noissa taitaa olla, että valkoinen on luonnolle haitallisin valkaisuaineiden käytön vuoksi. Ei kaikki valkaisematon ole sitä seitinohutta menneiden vuosikymmenten halvinta paperia.
Mistä päästäänkin omaan arjen luksukseen. Ostan aina kun mahdollista luontoystävällisimmän vaihtoehdon vaikka se olisi kalliimpi eikä edes yhtä hyvää laatua.
Kerro joku muu hyvälaatuinen pehmeä wc-paperi, kuin ne valkoiset. Ostan heti. Tuo toinen, joka meillä asuu, ei hyväksy kuin pehmeitä, värillä ei väliä. Itsellä se kriteeri, että sormet ei saa mennä läpi.
valkaisuaineet on kemikaaleja eikä ne ole ihmiselle terveellisiä . Lisäksi ne voi imeytyä hyvin limakalvojen läpi.Ei kannata ainakaan enempää maksaa noista.
Joo. Voisko nyt joku vastata, mikä on se pehmeä vessapaperi, joka ei ole valkaistu. Jos nyt vaikka sitten hyväksytään sekin, että sormet menee läpi ;) Pitääkö tästä avata oma ketju?
Sähköllä toimiva viinipullon avaaja, sillä saa jopa parikymmentä pulloa auki yhdellä latauksella. Myös sähköllä toimivat pippuri- ja suolasirottimet. Vielä kun löytäis sähköllä toimivan purkinavaajan, käsin pyörittäminen on niin rahvaanomaista.
Ihana ketju. Piti ihan miettiä, mikä mulle on arjen luksusta.
Kahvi - siinä hifistelen. Naapurissa asuu barista ja mieheni harrastaa kahveja.
Nauttikaa ihmiset niistä luksuksistanne!
Vierailija kirjoitti:
Applen kone, Mielen imuri, Kanebon ripsiväri.
(Tosin olisin ja olen ollutkin mieluummin kokonaan ilman kuin omistaisin huonommat).
Monessa muussa sitten halvimmatkin tarjolla olevat käyvät.
Taidatkin imuroida Mielelläsi?
- optimum 9400 blenderi (n.400e)
- shampoo & hoitoaine kampaamotuotteina, Redkenin hoitoaine on ihan maailman parasta!
- työpäivinä lounaan syöminen ulkona keskustan ravintoloissa, luxusta!
- viikonloppuisin cafe lattea kahviloissa (okei no ehkä tää ei ole arjen luxusta)
- kesäisin ostan monta kertaa viikossa tuoreita marjoja
- se valkoinen vessapaperi ;D
- automaattivaihteinen auto, ihanan helppoa körötellä sillä töihin :D
- joskus perjantaisin kaupasta kukkia kotiin
Mullakin on Applen elektroniikkaa ja Mielen kodinkoneet. En ole ajatellut sitä luksukseksi, vaan merkkivalinnaksi. Olen aika tarkka kuluttaja, luen testejä ja vertailuja, säilytän kuitit ja reklamoin. Ei kuulosta luksukselta.
Mikä sitten on luksusta? Mulle ehkä juustot. Jääkaapissa piti jo opiskeluaikana olla aitoa parmesaania, vaikka ei olisi muuta ollutkaan.
Ja sitten on sellaista luksusta, jota en edes itselleni salli, kuten hiusten värjäyttäminen kampaajalla. Hyväksyn päähäni vain kasvivärejä, enkä millään raaski maksaa 200 euroa hommasta, jonka olen tehnyt vuosia itse. Vaikka olisi ihana, jos joku joskus siivoaisi sotkun ja saisi itse vain maata väri päässä.
Kaikki shampoot ja hoitoaineet kampaamosta, mulla on hiustenpidennys joka on sen verran kallista laitattaa säännöllisin väliajoin ettei viitsisi pilata jollain markettikamalla.
Joku muukin tuolla kirjoitti et kissat syö arabian paratiiseiltä, meillä niistä syö mäyräkoirat 😀
Autossa nahkajakkarat on ihan must!
Miehen vaatteet Tigeriä tms koska työssään pitää olla tosi huoliteltu.
On muitakin juttuja mutta nuo tuli ekana mieleen. Säästetään taas monissa jutuissa, esim matkat aina äkkilähtöjä ja edullisia kohteita, tälläkin hetkellä turkissa all inclusive josta maksettiin muutama hassu satanen kokonaisuudessaan, rahaa menisi enemmän kotona ollessa! Tai mun vaatteet alusvaatteita, sukkia ja kenkiä lukuunottamatta kirpparilta, siinä voi sniiduilla kun säästää tosi paljon 😊
Vierailija kirjoitti:
Kaikki shampoot ja hoitoaineet kampaamosta, mulla on hiustenpidennys joka on sen verran kallista laitattaa säännöllisin väliajoin ettei viitsisi pilata jollain markettikamalla.
Joku muukin tuolla kirjoitti et kissat syö arabian paratiiseiltä, meillä niistä syö mäyräkoirat 😀
On muitakin juttuja mutta nuo tuli ekana mieleen. Säästetään taas monissa jutuissa, esim matkat aina äkkilähtöjä ja edullisia kohteita, tälläkin hetkellä turkissa all inclusive josta maksettiin muutama hassu satanen kokonaisuudessaan, rahaa menisi enemmän kotona ollessa! Tai mun vaatteet alusvaatteita, sukkia ja kenkiä lukuunottamatta kirpparilta, siinä voi sniiduilla kun säästää tosi paljon 😊
Niin ja olen asunut Gambiassa muutaman kuukauden putkeen esim ilman omaa juoksevaa vettä, yhteinen pihapiirin vessa oli eli mulle aika monesta asiasta tulee helposti luxusta 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja olen asunut Gambiassa muutaman kuukauden putkeen esim ilman omaa juoksevaa vettä, yhteinen pihapiirin vessa oli eli mulle aika monesta asiasta tulee helposti luxusta 😊
Tämä! Riippuu ihan näkökannasta mikä on luxusta! Aikamoista luxusta on tajuta et esim juokseva puhdas vesi on luxusta jollaiseen suurimmalla osalla maapallon ihmisistä ei ole varaa!
Suihkugeelit! Sen jälkeen kun löysin Lushin suihkugeelit, en palaa markettikamaan. Niissä on herkulliset, aromaterapeuttiset, luonnolliset tuoksut ja niiden luoma vaahto on unelmankevyttä, runsasta ja kosteuttavaa - ja sitä on paaaljon. Jonkun mielestä on ehkä tyhmää maksaa 20 euroa suihkugeelistä, mutta jos sillä hinnalla suihkussa käymisestä tulee elämys, se on sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Riippuu ihan näkökannasta mikä on luxusta! Aikamoista luxusta on tajuta et esim juokseva puhdas vesi on luxusta jollaiseen suurimmalla osalla maapallon ihmisistä ei ole varaa!
Tämä on muuten ihan totta. Minä olen asunut Venäjällä, ja sen jälkeen sähköhella on ollut luksusta. Toisaalta sikäläinen julkinen liikenne oli luksusta tähän verrattuna :/
Pyrin ostamaan vähän ja mutta KUNNOLLISIA vaatteita ja kenkiä jne. Parempaa mutta vähemmän, säästyy luonto ja joka kerta on kivaa vetää jalkaa 300€ kengät vs. 50€ räpsät.
Meillä lihana syödään itse pyydettyä riistaa, itse pidän sitä luksuksena. Kasvikset ja marjat on omalta maalta. Ruokaa arvostan eniten!
Arjen luksus, no voihan vttu... Mun arjen luksusta on asua omakotitalossa järven rannalla kaukana muista ihmisistä mutta alle puolen tunnin matkan päässä työpaikasta.
Michael Korsin ja Louis Vuittonin laukkuja. Elelen toimeentulotuella eli, priorisointeja pitää tehdä mutta, se on sen arvoista.
Maitotuotteet pelkästään valiota, ylipäätään kaikki ruoka vähän parempaa, ei mitään rainbowta tai pirkkaa. Tykätään syödä paljon ulkona, se on ihana piristys arkeen, kun ei tarvitse kokata itse. Marimekon pyyhkeet, marimekon lakanat, marimekon astiat. Kaikki puhdistusaineet methodia ( tiski, pyykki, lattia, vessa). Käsisaippuat ranskalaista marseille-saippuaa. Leikkokukkia aina maljakossa. Design huonekaluja, on ihanaa olla kotona ja katsella kauniit, harkiten valittuja kalusteita. Applen tuotteet. Sängyssä tempurin patjat ja tyynyt.