Tavoitteena laihtua vuodessa 35kg - vinkkejä kuinka onnistun!
Minulla on melko tasan 13kk aikaa laihtua 35kg. Olen muokannut ruokavaliota jo noin kuukauden-pari, mutta jättänyt herkuttelun. Nyt jää siis herkut pois, tai korvataan ne terveellisillä jutuilla..
Kaipaisin laidasta laitaan vinkkejä kuinka onnistua! Imetän 10kk ikäistä, ja olin ajatellut jatkaa 1,5vuotiaaksi asti joten tämä tulee ottaa huomioon. Toisaalta olen myös kuullut että imetys saattaa joillakin estää painon putoamisen - sitten täytyy lopettaa aikaisemmin...
Vinkkejä, miten tää lähtee käyntiin ja mistä saa apua jos tarvetta!
Nimim. Laardikertymille kyytiä!
Kommentit (91)
Kolmas päivä ilman herkkuja ja syön kevyemmin mutta silti tarpeeksi toivottavasti, nyt jo lähteny nestettä -1,5kg! Punnitsin vain koska tunsin että turvotus laskenu ym :) Viimeksi ei kahdessa viikossa lähteny oikeasti 100grammaakaan, vaikka lähes samoin. Nyt vain en syö hedelmiä, korvasin ne marjoilla... :P
Mut jees, tää antaa jo motivaatiota jatkaa! :)
-Ap
Aina vaan vähemmän turvotusta ja paino 3,2kg vähemmän 5 päivässä 😊 Nyt myös varasin taas lääkärille ajan, jos sain lähetteen fysioterapiaan/ravitsemusterapeutille ja ehkä muutenkin verikoetta ym.. Yhtään ei ole edes tehnyt mieli herkkuja! 😃 ja vain yhtenä iltana on tullut napostelun tarve, sen tyydytti yksi porkkana 😉
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa tuo aika tavoite jooko. Hölmö kun edes mainitsin sen.
-Ap
Tuo aikatavoite on mielestäni hyvä. Se on konkreettinen ja voit seurata edistymista viikkotasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ap on ongelmia selän ja jalkojen kanssa jo nyt niin tuosta urakasta taitaa tulla tosi raskas. Liikuntaa et pysty harrastamaan melkein ollenkaan ja ne hitaat kävely- ja pyörälenkit kuluttavat maksimissaan parisataa kaloria.
Kerroit että kulutuksesi on tällä hetkellä 1600 kaloria per päivä. Jokainen kilo on noin 7000 kaloria ja kerroit haluavasi laihduttaa 35 kiloa. Se tekisi siis 245000 kaloria. Jos tuon taas jakaa viidelletoista kuukaudelle ja siitä kolmellekymmenelle päivälle niin tulos on 544. Eli nykyisellä kulutusellasi saisit maksimissaan syödä 1056 kaloria per päivä jotta pysyisit aikataulussa.
Tiukkaa tulee tekemään tuollainen tahti. Toivottavasti onnistut!Tärkeintä laihdutuksessa on ruokavalio. Liikuntaa ei kannata ajatella ollenkaan laihdutusmetodina. Jätä ap kokonaan laskematta sen kulutus! Liikunta kannattaa ajatella terveysmetodina, tapana kehittää omaa kuntoaan ja lihaksia. Voit päivän mittaan tehdä omalla kropalla treeniä: punnerrukset, kyykyt, hyppelyt, vatsat, selkälihakset. Näitä vaikka 2-3 kertaa viikkoon. Lihaskunto hoidettu. Sitten aerobinen kunto: joka päivä 3 kertaa 10 minuutin naruhyppelyä tai paikallaanjuoksua tai niitä punnerrus-kyykkyyn-ylös hyppyjä - tai tanssia! Niin että hiki roiskuu ja teet vauhdilla. Jos polvissa kreppaa, hölkkää "matalana" paikallasi. Vielä joustavuus eli venyttele tai joogaa netin ohjeilla pari kertaa viikkoon.
Tärkeintä on ruokavalio ja silti ohjaat ap:ta liikkumaan aerobista 30 minuuttia ja lihaskunto päivittäin sen päälle. ...
Vierailija kirjoitti:
No, mun tilanteessa tuollainen ei toimi. Rivi suklaata saa vain vihaiseksi, samoin yksi pallero jäätelöä.
Jotenkin typerää, mut mulla tulee paha mieli vähän näistä "ei kannata totaalikieltäytyä" jutuista. Aivan kuin en voisi onnistua? Se että se ei sovi joillekkin ei tarkoita etteikö sopis toiselle.. :( Ja tottapuhuen, mulla ei oo tällaisella määrällä ylipainoa muuta vaihtoehtoa kuin olla kokonaan ilman herkkuja, jos meinaan niistä päästä irti joskus!
-Ap
Täällä tulee paljon neuvoja miten syödä ja liikkua. Kuitenkin nuo huomattavat ylipainot ovat monesti päänsisäisiä juttuja. Olet tarkkaillut syömistä, vähentänyt monia juttuja etkä laihdu. Söisitkö kuitenkin huomaamattasi? Onko syöminen tapasi lohduttaa itseäsi? Olet eronnut, vauva silti vielä pieni, varmasti paljon murehdittavaa. Jos olet nuori voisit saada Kelan kustamana terapiaa. Kun saa hieman käsiteltyä noita omia ongelmiaan voisi löytyä muitakin ratkaisuja selvitä ongelmista kuin syöminen - se taas tuo lisää hyvää oloa jne.
Toisinaan se pudotuksen paras motivaatio tulee selkeistä tuloksista. Siinähän nuo pussidieetit ovat hyviä, äkkiä tippuu paljon. Mutta se tulee takaisin jos ei varo. Ainakin minulla tuo toi hurjan motivaation, enkä ole antanut itseni luiskahtaa takaisin samaan, muutin elämäntapojani ja pidän korjauskursseja jos paino lähtee nousuun. Mutta tapoja on monia. Yksi tärkeä juttu on muistaa tuo henkinen syy lihomisessa, muokata niin, että pahaa oloaan voi käsitellä muutenkin kuin syömällä. Tsemppiä!
9 pvää, - 4,4kg :) jotain on tapahtunut aineenvaihdunnassa, hikoan vaikka en tekisi mitään (ennen en hionnut edes liikkuessa vaikka rapakunto) :D oon niin ilonen että paino lähti laskemaan, ja edelleen imetän eli sitä ei nyt tarvitse ainakaan lopettaa! :)
Ap
Ja, oon 1 kerran syönyt 1/4 osan pitsasta :D kuri pysynyt siitä huolimatta!
Ap
26kg on ehdoton maksimi mitä kannattaa laihtua noin lyhyessä ajassa, jos meinaa olla lihoamatta heti tuplasti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
26kg on ehdoton maksimi mitä kannattaa laihtua noin lyhyessä ajassa, jos meinaa olla lihoamatta heti tuplasti takaisin.
Ja mistä ihmeestä oot saanu noin naurettavan käsityksen. Eihän tuossa ole mitään järkeä! Ennemmin toisinpäin.. Jos saa mahdollisimman paljon ylimääräistä pois tavoitellussa ajassa, on onnistunut. Ja onnistuminen luo motivaatiota. Ja nyt kyse ei ole mistään vuoden dieetistä. Vaan elämäntapamuutoksesta. Koko ruokavalio on laitettu uusiks jo useamman vuoden ennen tätä varsinaista laihdutusta. Eli opeteltu syömään kasviksia ja muutenkin oikein. Nyt vaan ne herkut pois ja annoskoot sopiviksi laihduttajalle. Ja tuloksia jo tullut kun alle 2vkossa -4,4kg.. Yhteensä raskauden jälkeen -7,2kg..
Ap
Lihavuusleikkauksen jälkeen ei voi syödä edes terveellistä ruokaa normaalia määrää. Lautasellinen kalakeittoa? Ei vaan desi. Lenkin jälkeen puoli litraa vettä? Ei, vaan desi. Kolme omppua jouluaattona? Ei, vaan desi.
Ei se ole elämää.