Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyttäminen itsemurhasta?

Syyllistätkösinäkin?
06.08.2016 |

Miksi ihmiset väittävät itsemurhaa itsekkääksi?!??
Minusta tämä on täyttä paskaa, sillä olen itse kärsinyt myös MT-ongelmista ja menettänyt yhden ystävän. Syy miksei itsemurha ole itsekästä on mielestäni se, että tuo ihminen joka aikoo tappaa itsensä joutuu kärsiä joka päivä ja minuutti. Tämäkään ei riitä,koska: Tuo ihminen on varmasti taistellut kauan kaikkea pahaa vastaan kuten. rahattomuutta,väkivaltaa,syrjintää tai psyykkisiä ongelmia.

JOTEN ÄLKÄÄ SAATANA SYYTTÄKÖ ITSEMURHAN TEHNEITÄ!

Huom. En suosi itsemurhaa, olen hoitanut itsenikin "kuntoon" ja nähnyt monia tapauksia.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa joskus ja selvinnyt. Muuttanut se on minua ihmisenä, mutta vahvuus vaatii veronsa... Olen vahvempi ja aina valmis taistelemaan vääryyttä vastaan!

Vierailija
2/100 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisikö sitten hyväksyä, jos toisen murhannut kertoisi oikeudessa, että tässä on ollut rahattomuutta, väkivaltaa ja ongelmia, joten päätin tappaa pahaa oloa ilmaistakseni vastaantulijan?

Se on itsemurha, ei itsesurma. Harkittu, tarkoituksellinen teko, joka on julma nimenomaan niille, jotka jäävät selvittämään sitä sotkua. Minusta raukkamainen teko kaikilta muilta paitsi niiltä, jotka jo ovat saaneet kuolemantuomion ja vain nopeuttavat prosessia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä kanssasi. Mielestäni toisen ihmisen murhaaminen ja itsemurha ei ole sama asia, sillä itsemurhassa kuoleva osapuoli haluaa lopettaa tuskansa toisin kuin murhatulla jolla ei ole ollut päätösvaltaa ei saa jatkaa haluamaansa elämää.

Mietitkö sitä, että nuo jotka "selvittävät" ja selvittävät itsemurhatapauksia ovat voineet jollain tavalla vaikuttaa henkilön elämään negatiivisesti pahentaen tuon oloa.

Olin itsekin hetken vihainen ystävälleni joka tappoi itsensä ennen 16-vuotis syntymäpäiväänsä. Kuitenkin nykyään tajuan miten hän oli kärsinyt kuten minäkin ja suren sitä ettei häntä autettu selviämään.

P.S Kuitenkin ymmärrän että olet eri mieltä.

Terveisin: Nuori keskustelun aloittaja eli Syylistätkösinäkin?

Vierailija
4/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tappaa itseään, vaan kärsimyksen voi lopettaa myös parantumalla henkisistä ongelmistaan. Hoitoon, hyvä ihminen!

Vierailija
5/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan, että yleensä itsemurhaa aikovat antavat varoitusmerkkejä. Vaikka sinä et sitä halua uskoa. Sinä olet kiireinen, etkä taas jaksaisi auttaa pienissä asioissa (mitkä ko henkilölle olisivat suuria), "ei meillä muillakaan ole helppoa" jne. Kun ihminen huomaa, ettei ketään vaan kiinnosta, sitä kaivautuu syvemmälle ja syvemmälle kuoppaan. Sinä et jaksa välittää. Älä usko, jos et tahdo. Se ei silti tee siitä vähempää totta. Harva oikeasti hyvien ihmisten ympäröimänä tekee itsemurhaa.

Vierailija
6/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on aina pelkurimainen ja itsekäs teko. Se vaan kertoo että joko ei halua kantaa vastuuta asioista tai että ei ole motivoitunut auttamaan itseään. Kyllä sieltä ämpärin pohjalta on mahdollisuus päästä ylös jos on motivaatiota. Toisaalta  välillä itsensä tappava tekee palveluksen lähimmäisilleen, kuten mun vanhempani tapauksessa, Minä syyllistäisin häntä ihan jostain muusta kuin itsensä tappamisesta.

T. Itsemurhaajan lapsi.

Vierailija
7/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä hypätä junan alle tai ajaa rekkaa päin. Tai jättää oma ruumis muiden löydettäväksi.

Vierailija
8/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vaan, että yleensä itsemurhaa aikovat antavat varoitusmerkkejä. Vaikka sinä et sitä halua uskoa. Sinä olet kiireinen, etkä taas jaksaisi auttaa pienissä asioissa (mitkä ko henkilölle olisivat suuria), "ei meillä muillakaan ole helppoa" jne. Kun ihminen huomaa, ettei ketään vaan kiinnosta, sitä kaivautuu syvemmälle ja syvemmälle kuoppaan. Sinä et jaksa välittää. Älä usko, jos et tahdo. Se ei silti tee siitä vähempää totta. Harva oikeasti hyvien ihmisten ympäröimänä tekee itsemurhaa.

Komppaan tätä täysin! Ja niitä merkkejä on yleensä aina.

Vierailija
9/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sitä itsemurhan tehnyttä liikuttaa, syyttävätkö ihmiset häntä vai ei? :-o

Vierailija
10/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on itsekäs silloin jos et järjestä asioitasi ennen sitä tai jos yrität sillä traumatisoida muita ihmisiä.

Vierailija
11/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itsekästä hypätä junan alle tai ajaa rekkaa päin. Tai jättää oma ruumis muiden löydettäväksi.

Ajan itse rekkaa, mutta olen myös sillä toisella puolella, eli mietin rekan keulaan ajamista ja päivieni päättämistä.  Älkää loukkaantuko muiden puolesta (junakuskien/rekkakuskien jne.). Jos joku joskus päättää päivänsä mun rekan eteen, en todellakaan syyllistä sitä ihmistä, ymmärrän ja tiedän niin tasan tarkkaan sen tuskan ja sen että haluaa vaan että se kaikki loppuu. Ehkä ainoa ajatus sitä rekkakuskia kohtaan on se,  että se rekkakuski selviää lähes 100% tapauksista fyysisesti vahingoittumatta. Muutenhan näitä itsemurhia tehtäisiin henkilöauto/henkilöauto -periaatteella.

Antakaa täysi-ikäiselle mahdollisuus eutanasiaan laillisesti piikillä, niinkuin eläimillekin tehdään, niin näistä liikenneitsemurhista päästään eroon. Kenenkään ei pitäisi kärsiä kohtuuttomasti, ei henkisesti eikä fyysisesti. Ja ne ketkä ovat hakeneet apua, tietävät miten oikean avun saaminen on vaikeampaa kuin lottovoiton täysosuman osumien kohdalleen. Ja kun tilanne on saavuttanut sen pisteen, että kuolema tuntuu suorastaan rauhoittavalta, ei voimia enää ole etsiä sitä apua, mitä ei luultavasti koskaan saa. Hyvin yksin meidät jätetään ongelmiemme kanssa.

Vierailija
12/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä merkkejä voi olla, mutta joskus sen läheisen pitää vaan pelastaa itsensä. Minä olin parisuhteessa jossa toinen kiristi toistuvasti itsemurhalla. Peloista huolimatta erosimme lopulta, ex päätyi hoitoon itsemurhayrityksen kautta. Kamalaahan se toisen yritys oli, mutta olisin itse päätynyt lopulta samaan jos olisin jäänyt sairaaseen suhteeseen.

Vierailija
13/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä merkkejä voi olla, mutta joskus sen läheisen pitää vaan pelastaa itsensä. Minä olin parisuhteessa jossa toinen kiristi toistuvasti itsemurhalla. Peloista huolimatta erosimme lopulta, ex päätyi hoitoon itsemurhayrityksen kautta. Kamalaahan se toisen yritys oli, mutta olisin itse päätynyt lopulta samaan jos olisin jäänyt sairaaseen suhteeseen.

Kiristäminen itsemurhalla on taas vähän eri asia ja liittyy juuri usein parisuhteiden ero/riitätilanteisiin. En sanoisi ettei silloinkin pitäisi olla huolissaan, mutta itsemurhaa oikeasti suunnitteleva harvoin suoraan sanoo että tappaa itsensä jos ----.

Ne vihjeet voivat puuttua kokonaan, mutta yleensä sanotaan ettei jaksa, vetäisin itseni kiikkuun jos ei olis noita lapsia jne. Eli ne on sellasia että tekisin kyllä, mutta... Ja jonain päivänä se sitten tapahtuu ja kaikki sanoo: En olisi ikinä uskonut että se tekisi itselleen mitään.

Vierailija
14/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti on niin masentunut, että ei halua elää enää, niin ei siinä riitä kiinnostusta pätkän vertaa siihen, jos joku toinen sattuu "vähän" mielensä pahoittamaan. Heidän surunsakaan ei ole mitään verrattuna sellaisen ihmisen tuskaan, joka on valmis tappamaan itsensä. Vaaditaan paljon siihen, että ihminen toimii hengissäsäilymisvaistoaan vastaan.

Minusta itse kuolema ei ole edes se surullisin asia, vaan se mitä kuollut on ennen kuolemaansa kokenut tai ajatellut. On ehkä helpompi syyllistää ymmärtämättömänä ihmistä, joka on tappanut itsensä, kuin ymmärtää niitä syitä, jotka kyseiseen tekoon ovat johtaneet.

Vierailija
15/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhaa harkitsevaa pitäisi auttaa, mutta ei voi odottaa, että tällainen auttaisi itse itseään.

Jos on tarpeeksi epätoivoinen ja tarpeeksi masentunut, ei ole voimia avun hankkimiseen eikä uskoa sen tehoamiseen. Ei kukaan tappaisi itseään, jos kykenisi ymmärtämään, että muitakin ulospääsyjä on.

Vierailija
16/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on itsekäs teko ja masennus on tavallaan itsekäs sairaus. Koko elämä pyörii niin tiukasti omien tuntemusten ympärillä, ettei mikään muu kiinnosta. Sellaista sisäänpäin käpertymistähän se on. Minkäpä tuolle voi, se nyt vaan on sen sairauden luonne.

Vierailija
17/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan itse rekkaa, mutta olen myös sillä toisella puolella, eli mietin rekan keulaan ajamista ja päivieni päättämistä.  Älkää loukkaantuko muiden puolesta (junakuskien/rekkakuskien jne.). Jos joku joskus päättää päivänsä mun rekan eteen, en todellakaan syyllistä sitä ihmistä, ymmärrän ja tiedän niin tasan tarkkaan sen tuskan ja sen että haluaa vaan että se kaikki loppuu. Ehkä ainoa ajatus sitä rekkakuskia kohtaan on se,  että se rekkakuski selviää lähes 100% tapauksista fyysisesti vahingoittumatta. Muutenhan näitä itsemurhia tehtäisiin henkilöauto/henkilöauto -periaatteella.

Antakaa täysi-ikäiselle mahdollisuus eutanasiaan laillisesti piikillä, niinkuin eläimillekin tehdään, niin näistä liikenneitsemurhista päästään eroon. Kenenkään ei pitäisi kärsiä kohtuuttomasti, ei henkisesti eikä fyysisesti. Ja ne ketkä ovat hakeneet apua, tietävät miten oikean avun saaminen on vaikeampaa kuin lottovoiton täysosuman osumien kohdalleen. Ja kun tilanne on saavuttanut sen pisteen, että kuolema tuntuu suorastaan rauhoittavalta, ei voimia enää ole etsiä sitä apua, mitä ei luultavasti koskaan saa. Hyvin yksin meidät jätetään ongelmiemme kanssa.

Miksi ei voi ajaa vaikka päin kalliota? Miksi pitää tuhota jonkun toisen työkyky ja työkalut siinä samalla. Rekkakuski jää henkiin yleensä (ei aina) mutta firma menee helposti nurin ennenkuin on taas työkykyinen, jos on koskaan. Mikä vika on kalliossa?

Vierailija
18/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi ajaa vaikka päin kalliota? Miksi pitää tuhota jonkun toisen työkyky ja työkalut siinä samalla. Rekkakuski jää henkiin yleensä (ei aina) mutta firma menee helposti nurin ennenkuin on taas työkykyinen, jos on koskaan. Mikä vika on kalliossa?

Tuhovoima on suurempi kun kun kaksi liikkuvaa osuu yhteen. Kalliosta saattaa selvitä hengissä, kun siinä on yleensä vielä ojaa välissä, mikä voi vielä hidastaa tai vaikeuttaa osumista oikeassa kulmassa. Rekka/junan alle jääminen on kohtalaisen varma keino.

Ja ihminen, jolla on alkukantainen halu selvitä hengissä, haluaakin tappaa itse itsensä, ei siinä ajattele enää kenenkään toimeentuloa. Miten tämä voi olla niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
19/100 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran itsekkyyttä sallittakoon ihmiselle joka on niin epätoivoinen ettei koe voivansa selviytyä elämisestä.

Sen sijaan muiden tappaminen oman itsemurhansa helpottamiseksi (vastaantulevaa päin ajaminen), se on pahuutta. Kyllä itseltään saa hengen myös tappamatta muita. Hyppää vaikka korkeasta kerrostalosta.

Vierailija
20/100 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhaa harkitsevaa pitäisi auttaa, mutta ei voi odottaa, että tällainen auttaisi itse itseään.

Jos on tarpeeksi epätoivoinen ja tarpeeksi masentunut, ei ole voimia avun hankkimiseen eikä uskoa sen tehoamiseen. Ei kukaan tappaisi itseään, jos kykenisi ymmärtämään, että muitakin ulospääsyjä on.

Moni tajuaa viime hetkellä. Toimittaja oli jokin vuosi sitten haastatellut miestä, joka oli hypännyt Golden Gate -sillalta ja selvisi siitä (taisi olla alle 10 selvinnyttä useiden vuosikymmenten ajalta). Mies kertoi, että kun meni sillalle, ei nähnyt muuta ratkaisua sillä hetkellä. Mutta kun päästi irti sillasta, katui saman tien ja ymmärsi että ratkaisu kaikkiin hänen ongelmiinsa löytyi muualta. Sai sitten murtumiinsa hoitoa mutta samalla myös psyykensä ongelmiin apua.

Ja halveksin itsemurhaajia. Vain äärimmäisen itsekäs ihminen jättää lapsensa, vanhempansa, ystävänsä, puolisonsa ym äärimmäisen raskaiden itsesyytösten valtaan. Puhumattakaan näistä junan tai rekan eteen menneistä. Suvussa on eläköitynyt veturinkuljettaja. Eläkkeen syy oli itsemurhaajan aiheuttama trauma, ikää tällä sukulaisella 40v. Sori, itsemurhaajat ei saa täältä sympatiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan