Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset usein jäävät nopealle kaistalle?

Vierailija
06.08.2016 |

Usein näkee etenkin naisia moottoritien nopealla kaistalla alinopeudella. Ohitetaan jotain vielä hitaampaa ja sitten jäädään sille nopealle kaistalle, koska rekka näkyy kilometrin päässä. Takana pitkä jono, jotka haluaisi ajaa nopeampaa. Mutta miksi näin?

Tehdäänkö kiusaa? Eikö vain katsota peileihin kun keskitytään omaan ajoon vai mikä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mennään oikealta ohi, ei auta muu.

Vierailija
2/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti kirjoitti:

Noista mennään oikealta ohi, ei auta muu.

Valitettavasti siitä saa sakot, eikä muuten ihan pikkuiset sakot tuukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on moottoritien nopea kaista? Entä mikä on alinopeus?

Vierailija
4/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset ainakin ajavat aina ja poikkeuksetta yhtä hitaasti molempia kaistoja. Siis Kuopiossa koettua tämä.

Vierailija
5/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset ei osaa ajaaa, vilkutankin valoja laitan raybanit päähän ja kiihtän 160kmh niin että viuhahdan vaan ohi

Komea AudiMies

Vierailija
6/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan oo huomannut.

Sitä kyllä että pitää (henkinsä pitimiksi) antaa tilaa sille perseessä kiinni ajavalle keski-ikäiselle äijälle, joka ei voi odottaa että pääset myös sen 50 metrin päässä olevan rekan ohi ja sitten vasta palaamaan oikealle kaistalle. Kun pitää niillä mersuilla ja bemareilla päästä paahtaan ohi 20km/h ylinopeutta.

Ja sitten 10 minsan päästä seisot sen höyrypään kanssa motarin lopussa samoissa liikennevaloissa.

Vierailija
7/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea kaista on vasen kaista ja alinopeus on alle 120 kmh

Vierailija
8/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu riskiltä vaihtaa kaistaa, joten sitä tehdään niin harvoin kuin mahdollista. Lisäksi useinkaan tuollainen "tientukko" ei aja alinopeutta. Ehkä sitten liian vähän ylinopeutta sinun mielestäsi ;)

Vierailija
9/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ärsyttävää, mutta ylinopeutta ei voi vaatia ajamaan. Eniten ärsyttää ihmiset , jotka ihannesäällä ajaa 120km alueella 90 km tunnissa.???? Mikä järki? Ajakaa vanhaa tietä tai menkää bussilla, jos ette uskalla ajaa jouhevasti.

Vierailija
10/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oikealta pääse ohi niin pitkiä vilkuttelemalla ja äänimerkkiä jatkuvasti antamalla saa kyllä pian tilaa tai vauhti nousee. Jos vauhti hidastuu niin aitten oikealta pääsee ohi.

Vierailija
11/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edessäni on jono peräkärryjä ja asuntovaunuja ajaen 80 km/h, ajan kyllä niistä kaikista ohi vasenta kaistaa ihan vain nopeusrajoitusten mukaan. Vakkarissa on se 110, mikä on jo autollani 107. Tuo on jo ylinopeutta, eikä oikeastaan tuotakaan saisi ajaa. Jos on kiire, lähde aikaisemmin. Moottoritiellä ei ole nopeaa kaistaa, on vain kaksi kaistaa, joista toinen on tarkoitettu pääasiassa ohittamista varten ja ohitus tulee tehdä voimassa olevia nopeusrajoituksia noudattaen. 

Vierailija
12/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni ei tiedä, ettei edes siinä "nopealla" kaistalla saa ylittää nopeusrajoitusta. Ei siihen saa jäädä turhaan ajelemaankaan, mutta on ihan fiksua välttää kaksi turhaa kaistanvaihtoa ja ohittaa se rekkakin samalla vaivalla. Ja jos joku ajaa vaarallisesti takapuskurissa kiinni, on alemnettava nopeutta!

Raivopäille suosittelen meditaatiota, menkää vaikka metsään hengittelemään.

Vierailija
13/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edessäni on jono peräkärryjä ja asuntovaunuja ajaen 80 km/h, ajan kyllä niistä kaikista ohi vasenta kaistaa ihan vain nopeusrajoitusten mukaan. Vakkarissa on se 110, mikä on jo autollani 107. Tuo on jo ylinopeutta, eikä oikeastaan tuotakaan saisi ajaa. Jos on kiire, lähde aikaisemmin. Moottoritiellä ei ole nopeaa kaistaa, on vain kaksi kaistaa, joista toinen on tarkoitettu pääasiassa ohittamista varten ja ohitus tulee tehdä voimassa olevia nopeusrajoituksia noudattaen. 

Niin siis piti laittaa, että 110, jos rajoitus on 100 km/h. 120 km/h 126-127 km/h vakkariin. Pikkuautoni tuntuu epävakaalta tuota suuremmissa nopeuksissa. 

Vierailija
14/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopea kaista on vasen kaista ja alinopeus on alle 120 kmh

Väärin ja väärin.

Vierailija
15/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kyllä että pitää (henkinsä pitimiksi) antaa tilaa sille perseessä kiinni ajavalle keski-ikäiselle äijälle, joka ei voi odottaa että pääset myös sen 50 metrin päässä olevan rekan ohi ja sitten vasta palaamaan oikealle kaistalle. Kun pitää niillä mersuilla ja bemareilla päästä paahtaan ohi 20km/h ylinopeutta.

Ja sitten 10 minsan päästä seisot sen höyrypään kanssa motarin lopussa samoissa liikennevaloissa.

Samaa ihmettelen. Tuntuu että tuommoiset kuskit ajattelevat että koska minä maksan paljon veroja, minun pitää saada myös tilaa heti

Vierailija
16/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan laiskuuttaan. Miksi te miehet teette turhia ohituksia oikealta ja vasemmalta? Sitäpaitsi se ei ole mikään nopea kaista ja hidas kaista, vaan oikeanpuolimmainen on OHITUSkaista. Te miehet luulette, että se on ylinopeuskaista, mutta sellaista ei ole olemassakaan. Jos ajan ohitus kaistaa 120km/h, ja vireisellä kaistalla ajetaan 110km/h, niin olen ihan oikealla kaistalla, ohittaen kokoajan vasemmalla puolella olevia.

Vierailija
17/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt lähinnä miesten tekevän tuota. Itse olen ajanut mm. Saksan baanoilla sen verran, että tuollainen ajotapa vituttaa, kun siellä on tapana antaa nopeammille tietä.

T. Nainen, joka osaa ajaa motarilla, eikä jää asumaan ohituskaistalle

Vierailija
18/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kanssa katsomaan että mikä on nopea kaista, kun tietääkseni molemmissa sama nopeusrajoitus max. 150 km/h. Mutta ilmeisesti ne naiset tietää paremmin.

Vierailija
19/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vitussa lähdet ohittamaan rekkaa 50 m päästä. Mäkin vedän tollasista urpoista oikealta ohi, jos tarpeeksi hitaasti köröttelette. Ja autoni ei edes ole mikään bemari, vaan vanha ooppeli, jolla kiihdyttely ja hidastelu tuollaisten tonttujen takia käy aika kalliiksi

T. Nainen, joka osaa ajaa motarilla ja ajaa mieluiten tasaista nopeutta

Vierailija
20/49 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin kanssa katsomaan että mikä on nopea kaista, kun tietääkseni molemmissa sama nopeusrajoitus max. 150 km/h. Mutta ilmeisesti ne naiset tietää paremmin.

Oho, jos nyt kuitenkin 120km/h.