Mistä yleisestä aihepiiristä et tiedä mitään/hyvin vähän?
Sellainen aihe, josta suuri määrä ihmisiä tietää tai josta ihmisillä yleensä on kokemusta.
Minulla on esim. kahvi (en juo), autot (en ole suorittanut ajokorttia), lapset (olen vela), parisuhdeasiat ja seksi (olen aseksuaali). :)
Kommentit (71)
Silmälasit ja niihin liittyvät asiat. Minulla on onnekseni hyvä näkö, enkä ole vielä tähän ikään mennessä laseja tarvinut. Minulla on aukko sivistyksessä mitä tulee silmälaseihin, piilolinsseihin plus aihepiiriin liittyvään sanastoon ja numeroihin.
Elokuvat. Katson niin vähän leffoja, että ihan hävettää.
Kaiken maailman värssyt, runot ja kortit. Ihmiset odottavat näitä merkkipäivinään, minulle täysin yhdentekeviä. Olen nainen. Sisustaminen, verhot tms. on itselle täyttä hepreaa vaikka kauniita koteja arvostankin.
Historia ja kirjallisuus. Iso aukko sivistyksessä mitä tulee em. aihealueisiin.
Alkoholi. En kestä itse alkoholia koska se laukaisee minulla heti migreenikohtauksen. Sen vuoksi en juo alkoholia.
Tupakka koska sen hajukin laukaisee migreenikohtauksen. Viimeksi kun ruokapaikan terassilla joku poltti tupakkaa vieressäni. Terassilla oli pakko syödä koska sisällä oli täyttä.
Nykymusiikki, tietokonepelit, larppaaminen, tubettaminen. Selitän tietämättömyyttäni sillä, että olen jo yli 60-vuotias, mutta olisihan se hyvä noistakin jotain tietää.
Tupakka, kahvi (en osaa edes keittää, koska ei ole ollut tarvetta), drinkit, merkkilaukut, fifty shades of grey, pokemon go, veneily, kuntosalitermit, lääkkeet (käytän vain buranaa).
DJ-musiikki eli nämä Armin van Buurenit, Calvin Harrisit jne. Nimet on tuttuja, mutta en tajua heidän musiikkiaan, sen suosiota enkä ko. skeneä ylipäänsä. Toinen ihmetyksen aihe minulle on suomiräp.
Erityisruokavaliot ja kaikenlaiset allergiat. Paitsi kasvisruoka. Muut menee liian vaikeaksi :D Perheessä, suvussa ja tuttavapiirissä ei ole minkäänlaisia ruoka-allergioita, joten siksi outo alue. Ei onneksi tarvitse miettiä sopiiko jokin ruoka tai leivonnainen tarjottavaksi.
jääkiekko, formula, keihäänheitto, hiihto
harrastan tennistä, ratsastusta ja uintia. niistä tiedän enemmän ;)
Historia. Mulla on onneton muisti. Joudun jatkuvasti tarkistamaan, minä vuonna mikin sota oli tai milloin oli mikäkin aikakausi. En todellakaan muista kaikkia Suomen presidenttejä tai aikakausia tarkistamatta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Urheilu, koska täysin EVVk mulle. En edes halua tietää kuka kisaa ja missä tai tuhlata kallisarvoista aikaani penkkiurheillen.
PLUS KAIKKI MASSAPASKAJUTUT. Suklis ei moisiin kajoa.
Asrojen ja Fatimojen tapaisesta sossun, Kelan ja poikaystävän kuppaamisesta ei ole omakohtaista kokemusta. Neuvoisiko joku miten toiset saa elättämään itsensä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Historia. Mulla on onneton muisti. Joudun jatkuvasti tarkistamaan, minä vuonna mikin sota oli tai milloin oli mikäkin aikakausi. En todellakaan muista kaikkia Suomen presidenttejä tai aikakausia tarkistamatta asiaa.
(Enkä ole edes kiinnostunut.) Sen sijaan kaikenlaiset henkirikosjutut ja niiden vuosiluvut, tapahtumaketjut ja muut kiinnostavat pirusti.
Mulle on hepreaa kaikenlainen fitness-termistö. Ei ole hajuakaan paljonko esim. kaurakeksi, banaani tai jokin muu ruoka-aines sisältää kilokaloreita per grammamäärä ja kuinka kauan mitäkin liikuntaa pitää suorittaa että tietty kalorimäärä on kulutettu. Monilta kuntoilijoilta nuo tulee kuin apteekin hyllyltä.
Tällaset talousasiat ja siihen liittyvä politiikka. Muoti
En tiedä juuri mitään erilaisista vaatteista... siis kun niillä on kaikenlaisia eri nimityksiä pituuksien, ompelutaitosten ja materiaalin perusteella. Jo pelkkiä takkeja on niin valtavasti erilaisia: bomber, grunge, berberi/popliini, jakku, fleece... jne. En myöskään tiedä mitään meikeistä (olen mies).