Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsimatkatavaroista koneessa: "pieni käsilaukku tai reppu" esim. lentolaukun

Vierailija
04.08.2016 |

lisäksi, käykö ns. tavallisen kokoinen reppu? Esim. urheilureppu, Nike, Adidas ym. millaisia koululaisetkin käyttää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy.

Vierailija
2/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käy. Itselläni oli vedettävä pieni laukku sekä iso käsilaukku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos teille! ap

Vierailija
4/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista et niissäkin on painorajoitukset.

Vierailija
5/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä punnita missään

Vierailija
6/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miettinyt tätä asiaa. Usein lentoyhtiön ohjeissa lukee, että yksi käsimatkatavara/henkilö. Kuitenkin monella on lisäksi reppu tai käsilaukku. Jos ottaa pienen matkalaukun ja se laitetaan ylälokeroon niin olisi kätevää olla käsilaukku purkkaa, nenäliinoja yms. varten.

Vierailija
7/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yhtiöstä ja ehkä myös siitä, kuinka täysi kone on. Kyse siis ns. "Personal Item" -tuotteesta, joka voi olla käsilaukku, läppärilaukku, kameralaukku, sateenvarjo,...

Itselläni kävi viimeksi niin, että olin ollut lomapaikassa viimeisenä päivänä liikkeellä pienen repun kanssa, joka oli puolityhjä ja tuli sen verran kiire, että en ehtinyt vaihtaa käsilaukkuun ennen lentokenttää. Sitten koneen lähtöä odotellessa minulle tultiin sanomaan, että kone on täynnä ja koska minulla on kaksi käsimatkatavaraa (lentolaukku ja se lähes tyhjä pieni reppu), niin toinen pitää laittaa ruumaan. Onneksi oli sen verran aikaa, että tungin pikkurepun käsimatkatavaralaukkuun ja otin sieltä tilalle käsilaukun, johon laitoin ne samat tavarat mitä siellä repussa oli ja sitten homma kelpasi lentoemoille...

Vierailija
8/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä punnita missään

Riippuu lentoyhtiöstä. Halpalentoyhtiöillä on usein sellainen häkkivaaka lähtöportilla mihin käsimatkatavaran pitää mahtua ja sallittu paino ei saa ylittyä. Helsinki-Vantaalla en ole nähnyt, mutta muualla maailmalla kyllä.

Vierailija
9/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein miettinyt tätä asiaa. Usein lentoyhtiön ohjeissa lukee, että yksi käsimatkatavara/henkilö. Kuitenkin monella on lisäksi reppu tai käsilaukku. Jos ottaa pienen matkalaukun ja se laitetaan ylälokeroon niin olisi kätevää olla käsilaukku purkkaa, nenäliinoja yms. varten.

Minulle on kaynyt niin, etta kasilaukkuni (ei ollut iso) pyydettiin laittamaan kasimatkatavarana olleeseen matkalaukkuun (siis sellainen cabin size). Eli pakkaisin kylla siihen malliin, etta kasilaukku mahtuisi siihen paa-asialliseen matkalaukkuun tms. ihan varmuuden vuoksi. Takit yms. on sitten erikseen.

Koneeseen paastyani otin kasilaukun matkalaukusta juurikin tuon kuvailemasi syyn vuoksi.

Vierailija
10/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä punnita missään

Riippuu lentoyhtiöstä. Halpalentoyhtiöillä on usein sellainen häkkivaaka lähtöportilla mihin käsimatkatavaran pitää mahtua ja sallittu paino ei saa ylittyä. Helsinki-Vantaalla en ole nähnyt, mutta muualla maailmalla kyllä.

Ikinä en ole moiseen törmännyt, vaikka pitkin maailmaa olen lentänyt ja useita eri lentoyhtiöitä käyttänyt

Vierailija
11/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino- ja kokorajoituksista: kyllä niitä joskus jossain syynätään. Viimeksi jopa Finnair käski Helsingissä tunkea laukun siihen telineeseen.

Punnittu on käsimatkatavaroita useammankin kerran. Yleensä punnitsijat ovat niitä yhtiöitä, joilla muutenkin on pienimmät sallitut käsimatkatavaramäärät. Erityisesti jotkut halpalentoyhtiöt joskus jonotuttavat ihmisiä punnitsemalla käsimatkatavaroita ja sitten porukka jumittaa jonoa pukemalla lisää vaatetta päälleen ja laittamalla tavaraa taskuihin sieltä laukusta, jotta saa laukun sopiviin painorajoihin. Joku KLM ja Air France eivät punnitse koskaan ja sallivat muutenkin avokätisimmin 12 kg käsimatkatavaraa.

t. 7

Vierailija
12/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi reissatessa käsimatkatavaroissa oli monella läppärilaukku, jääkiekkokassi ja reppu, lisäksi se vedettävä matkalaukku. Oli aika lailla hankalaa saada tavaroita mahtumaan koneessa, mutta vika oli lähtöselvityksessä, miksi päästivät läpi isoja matkatavaroita.

Vierailija
13/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa sen käsilaukun pitää mahtua siihen reppuun. Sillä perustellaan.

Vierailija
14/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lentoyhtiöstäkin, joissakin ollaan tosi tarkkoja.

Vierailija
15/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saanu olla matkalaukku + käsilaukku, isompaa en oo kokeillu. Kerran käyny niin, että portilla piti virkailijan vaatimuksesta tunkee käsilaukku matkalaukkuun. Heti, kun olin kaverin ohittanu kaivoin käsilaukun taas esiin.

Vierailija
16/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi reissatessa käsimatkatavaroissa oli monella läppärilaukku, jääkiekkokassi ja reppu, lisäksi se vedettävä matkalaukku. Oli aika lailla hankalaa saada tavaroita mahtumaan koneessa, mutta vika oli lähtöselvityksessä, miksi päästivät läpi isoja matkatavaroita.

Sepä se, kun se lähtöselvitys tehdään nykyään enimmäkseen netissä itse, eikä niitä tavaroita vahdi kukaan. Ja nykyään on monella lentoyhtiöllä käytössä eri lipputyyppejä, joista edullisin on se, mihin ei kuulu ruumaan laitettavaa matkatavaraa. Yhä useammat siis haluavat säästää lipun hinnassa, ja raahaavat matkustamoon sitten niitä valtavia kasseja ja reppuja. 

Vierailija
17/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä punnita missään

Ikinä en ole moiseen törmännyt, vaikka pitkin maailmaa olen lentänyt ja useita eri lentoyhtiöitä käyttänyt

Lontoon Gatwickillä on. Norwegian lentää sieltä. Olivat tosi tarkkoina.

Vierailija
18/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä hyvistä vinkeistä, täytyykin jättää lentolaukkuun vähän tilaa tunkea reppu, jos se sitten onkin jo liikaa.. ap

Vierailija
19/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä punnita missään

Minä törmäsin tuollaiseen viimeksi Chilen sisäisellä lennolla. Ehkäpä koneen kokokin vaikuttaa, jos on esim. ATR missä on pienemmät tilat niin ovat varmasti tarkempia käsimatkatavaroiden koosta.