Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsemme ei tervetullut kylään

Vierailija
04.08.2016 |

Tyttömme 13v samanikäinen kaveri ei koskaan kutsu häntä kotiinsa kylään.Muut kaveriporukan tytöt käyvät siellä kylässä jatkuvasti,tyttömme ei saa kutsua eikä kysyttäessä sinne saa mennä.Tämä vaivaa häntä.Pitäiskö asia ottaa puheeksi äidin kanssa ja kysyä suoraan miksi näin on?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14-vuotiaani ei voi kuulemma kutsua meille ketään, koska minä olen siellä. Se on noloa. Teinien jutut voi olla aika päättömiä.

Vierailija
2/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä sitä kysyä. Voi tosin olla, että äitikään ei tiedä syytä. Voi olla kaverin oma keksintö. Mutta valmistaudu siihen, että mitään mukavaa et tule kuulemaan, ja todnäk mikään ei muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 14-vuotiaani ei voi kuulemma kutsua meille ketään, koska minä olen siellä. Se on noloa. Teinien jutut voi olla aika päättömiä.

Ap:n tapauksessa ei ole kyse tällaisesta. Muut kaverit käyvät tämän yhden luona, mutta ap:n tyttö ei.

Vierailija
4/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi ei halua pyytää yhtä kaveriaan meille, koska tämä ystävä kyläilee aina kerrallaan pitkän ajan eikä lähde kotiinsa kuin käskemällä. Lisäksi tämä kaveri viihtyy paljon sisällä ja takeruu lapseen, kun taas lapsi haluaisi olla ulkona ja nähdä muitakin.

Vierailija
5/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12-vuotias ei halua enää yhtä kaveria meille koska tuo kaveri varastelee.

Vierailija
6/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paha ihminen enkä päästä yhtä poikani luokkakaveria meille (myöskään poikani ei ole vieraillut heillä). Aina välillä ko. poika kyselee koska pääsisi meille, mutta alan vaan puhua jostain ihan muusta. Poika vaikuttaa ihan kahelilta, kovaääniseltä ja ylivilkkaalta tapaukselta (talvella mm. heitti koulun pihalla minua ja miestäni lumipallolla, on myös yllättäen potkaissut mieheltäni jalat alta yms. tosi kummaa. En halua häntä kotiini huutamaan, juoksemaan ja kiskomaan kissaamme hännästä, jos poikani haluaa hänen kanssaan leikkiä, niin välitunnit saavat riittää.

Vierailija
7/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joutunut blokkaamaan yhden kuopuksen kaverin sen jälkeen kun tämä kaveri potkaisi keskimmäistä lastamme päähän koulussa (siis ei mitään tappelua tms, tämä kaveri on vaan "vähän" impulsiivinen). Kerroin syyn tälle kaverille ja oma lapsemme piti linjan hyvin. Mutta tässä oli kyse eskari-ikäisistä pojista, ap:n tilanne taitaa olla toinen.

Vierailija
8/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aloittaja varma, että tyttäresi osaa käyttäytyä, ei kiusaa, ei varastele tai mene kylässä toisten ihmisten kaappeihin tms.?

Vierailija
9/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö tämä samainen kaveri teillä? Pääseekö tyttäresi muille kavereille kylään?

Vierailija
10/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorempi tyttö, hän itse ilmaissut ettei halua yhtä kaveria meille, he eivät jotenkin keksi mitään tekemistä, tämä tyttö menee levottomasti ulos ja sisään ja tonkii ja kyttää kamat sekä kerjää herkkuja.

Vierailija
11/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttömme 13v samanikäinen kaveri ei koskaan kutsu häntä kotiinsa kylään.Muut kaveriporukan tytöt käyvät siellä kylässä jatkuvasti,tyttömme ei saa kutsua eikä kysyttäessä sinne saa mennä.Tämä vaivaa häntä.Pitäiskö asia ottaa puheeksi äidin kanssa ja kysyä suoraan miksi näin on?

En ottaisi puheeksi tuota asiaa äidin kanssa. En usko, että tuon ikäisillä ainakaan parantaisi tilannetta.

Vierailija
12/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi puheeksi ja kysyisi, minusta tuon ikäiset saavat ihan keskenään hoitaa kaverisuhteensa ja päättää miten läheisiä haluavat kenenkin kaverin kanssa olla. Eli en pakota olemaan kaikkien kaveri enkä pakota olemaan tasapuolinen kaverisuhteissa ja yhtä paljon kaikkien kanssa, vain sen verran kontrolloin että kiusaamista en hyväksy ja riitatilanteissa vaadin asiallisuutta avoimen tappelun sijaan. 

Kaverilla/hänen äidillään on jokin syy siihen miksi sinun lastasi ei sinne kutsuta ja tuo syy on ihan heidän asiansa. 

Vierailija
13/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön ko.kaveri oli meillä esim.viime kesänä lähes joka päivä kylässä.Tyttö aina soitti saako tulla ja oli aina pitkään käymässä.Tytöillä oli kiva kesä,jossakin vaiheessa sitten mietin eikö vastavuoroisesti meidän tyttö pääsisi heille kylään mutta kutsua ei ole koskaan tullut.

En usko että tyttöni varastaa,käyttäytyy huonosti tms.,koska muiden luona käy kyllä kylässä.

Ikävää tässä on se,että tyttömme on nyt itse hoksannut muiden tyttöjen pääsevän kylään ja hän on alkanut miettimään tätä juttua.

Ap

Vierailija
14/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön ko.kaveri oli meillä esim.viime kesänä lähes joka päivä kylässä.Tyttö aina soitti saako tulla ja oli aina pitkään käymässä.Tytöillä oli kiva kesä,jossakin vaiheessa sitten mietin eikö vastavuoroisesti meidän tyttö pääsisi heille kylään mutta kutsua ei ole koskaan tullut.

En usko että tyttöni varastaa,käyttäytyy huonosti tms.,koska muiden luona käy kyllä kylässä.

Ikävää tässä on se,että tyttömme on nyt itse hoksannut muiden tyttöjen pääsevän kylään ja hän on alkanut miettimään tätä juttua.

Ap

Hankala juttu. Voisiko tytölläsi olla kahnausta ko. tytön sisarusten kanssa? Miten kaveri käyttäytyy teillä ollessaan?

Vierailija
15/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tyttömme ja kaverin pikkuveljien viettävän aikaa yhdessä Tämä kaveri on ujo,hiljainen ja kiltti tyttö.

Ap

Vierailija
16/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tytön oma käsitys asiasta on?

Vierailija
17/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän erilaisen tilanteen, joka ei varmaan liity tähän mitenkään... Mun samanikäisen tyttären kaverin äiti on kova järjestelemään asioita. Ei oikein anna tyttöjen sopia keskenään tai ei luota tyttöjen sanaan. Jos lapseni sanoo kaverilleen, ettei nyt voi olla tämän kanssa, äiti soittaa perään ja varmistaa asian. Muutenkin tämä äiti on kova järjestämään ja se ahdistaa myös tytärtäni, joka on ujo eikä kehtaa sanoa vastaan. Ehkä teidä tilanne kuitenkin erilainen.

Vierailija
18/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni kysytkööt itse tältä kaverilta syytä moiseen, sillä se selviää

Vierailija
19/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyttöSi.

Vierailija
20/21 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla että tyttö kadehtii kotianne/perhettänne ja häpeää omaansa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän