Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaatiosta ja raskaaksi tulemisesta kysymyksiä

Tiedon tarpeessa
04.08.2016 |

Hei kaikki!

Kaipaisin neuvojanne. Olen käyttänyt ehkäisyä kymmenisen vuotta, ehkäisyrengasta viime vuodet.
Viimeksi olen siis ovuloinut joskus kymmenen vuotta sitten, enkä tietenkään enää muista siitä mitään. Tuskin silloinkaan kiinnitin asiaan huomiota.

Nyt haluaisimme lapsen ja lopetin ehkäisyn heinäkuun alussa. Viimeisin tyhjennysvuotoni alkoi 30.6. ja päättyi 6.7. Harrastimme miehen kanssa seksiä useasti viikolla 18.7.-24.7.
En ole mitään kuumeita tai limoja tarkkaillut tai tunnustellut, enkä ole myöskään tehnyt ovulaatiotestejä. 22.7. kuitenkin pikkuhousuihin valui sellaista kananmunan valkuaisen kaltaista limaa reippaastikin. Ajattelin, että kyseessä saattoi olla ovulaatiolimat, joista olen lukenut.

Nyt on 4.8. eikä kuukautisia ole kuulunut. Välillä on nippaillut mahasta ja juilinut vähän, mutta ajattelin alkuun, että hormonit ne siellä vain tasoittuu pitkän ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Pari päivää nännit oli ihan todella arat tuossa viikko sitten. Ei rinnat, vaan ainoastaan nännit.

Vauva olisi hyvin toivottu, mutta mikään kiire tässä ei ole. Olin nimittäin täysin varautunut siihen, että pitkän ehkäisykauden jälkeen menee kuukausia, ennen kuin edes ovuloin.

Nyt kun edellisten "kuukautisten" (tyhjennysvuodon) päättymisestä yli neljä viikkoa, tein raskaustestin kaksi päivää sitten, eli laskujeni mukaan dpo 11, jos tuo limapäivä oli ovulaatiopäivä. Testi näytti negatiivista. Ihan apteekin oma testi oli, ei mikään superherkkä, vaan 25 mUl vai mikä se onkaan se yksikkö.

Meillä on tulossa eräät juhlat, ja olen ajatellut joka tapauksessa olla juomatta alkoholia yhtä viinilasia enempää.

Mietin vaan, että kannattaako tässä edes olla toiveikas, vai onko todennäköisintä se, että kuukautiskiertoni hakee rytmiään? Ongelmaksi muodostuu se, etten tiedä, mikä kuukautiskiertoni on, kun ei-ehkäisyn säätelemä sellainen oli viimeksi 16-vuotiaana :/ Olenko ihan hölmö, että kuvittelen, että noin pitkän ehkäisyn jälkeen saattaisin olla raskaana ensiyrityksestä? Taloudellinen tilanne on kunnossa ja on varaa raskaustesteihin, en vaan haluaisi joka päivä tehdä uutta, kun kuitenkin se vaikuttaa tunneskaalaan se viivan kyttääminen.

Ja jos en tiedä kuukautiskiertoni pituutta, ovulaatiota en varmaankaan voi laskea mistään, vaan ennemminkin ovulaatiotesteihin turvautuminen olisi avuksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, luultavasti se on sitä kuukautisten hakemista paikkaansa. Itsellä kesti vuoden ennen kun asettui tasaiseksi, ja vain 3 vuoden pillerien syönnin jälkeen. Siihen loppui minun hormonaalisen ehkäisyn käyttö, jos sekoittaa noin pahasti, ei voi olla terveellistä! 

Vierailija
2/4 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, näin itsekin ajattelen todennäköisimmäksi, mutta kaipaan ehkä kanssasisarten kokemuksia :) 

- AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkoja voisi odottaa normaalilla luteaalivaiheella (ovulaatiosta menkkoihin) varmaan joskus ensi viikon alussa. Herkempi raskaustesti aamupissasta voisi näyttää mahdollisen raskauden viikonloppuna. Ainakin täällä saa apteekista Apteq-merkkisiä, joissa herkkyys 10. Eli voi olla tai olla olematta :) Pidän sulle peukkuja! Mulla on ollut luomukierto vuosia enkä silti aina huomaa ovulaatiota kovin selkeästi, toisinaan taas paremmin. Kuitenkin ovuloin. Nämä ovat mystisiä juttuja :D 

Vierailija
4/4 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raskaus on tärpännyt kaksi kertaa heti ensi kierrosta pillereiden jälkeen. Ei kannata testailla ennen kuin oikeasti alkaa oiretta tulemaan, esim menkat alkaa väli kasvaa jo 36 vrk tai oksetuksen tunnetta tai kahvin pahanhajuiseksi muuttumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi