Hirveä juttu tapahtui! Olenko pelkkää ihmissaastaa?!
Olen koko ikäni kärsinyt ylipainosta ja saanut myös kuulla sen niin koulutoverien kuin sukulaisten taholta. Koulussa olin aina se viimeinen, joka valittiin liikkatunnilla joukkueeseen, sukujuhlissa olin aina se, joka vyöryi ensimmäisenä tarjoilupöydän kimppuun ja jonka lautanen tyhjeni viimeisenä.
Puoli vuotta sitten sain tarpeekseni ja päätin laihtua. Puoli vuotta myöhemmin olen jo huomattavasti pienempi, harrastan säännöllisesti liikuntaa ja voin paremmin. Laihdutettavaa on kuitenkin vielä rutkasti ja itsetunto edelleenkin romuna.
No, kävin tänään tavanomaisella iltalenkilläni, kun vastaan tuli joukko teinipoikia. Minulle on kouluajoilta jäänyt traumoja isoista kaveriporukoista, joten aavistin jo valmiiksi pahaa. Kun lähestyin porukkaa, näin että yksi pojista (kantasuomalainen, tämä ei ole rotukysymys!!!) osoitti minua sormella ja sanoi kavereilleen jotain nauraen. Muut nauroivat myös. Kun sitten olin poikien kohdalla yksi heistä (tummaihoinen) huusi minulle "Juokse, juokse v**** läski!" Asiaa sekuntiakaan ajattelematta huusin itkua pidätellen takaisin: haista sinä n****** v****.
Minulla on ihan kamala olo. Kuinka saatoin huutaa lapselle jotain niin hirveää! Pahinta on se, että alennuin entisten kiusaajieni tasolle. Tuolla hetkellä minusta vaan tuntui että kuolen. Enkä ole rasisti, tuossakin porukassa oli kaikenvärisiä ihmisiä, mutta menin ja iskin vyön alle. Olenko pelkkä ihmishirviö?
Ei se ollut lapsi vaan teinipoika ja ihan hyvä vaan jos sille jääkin joku pieni 'trauma' kummittelemaan mieleen, tietääpähän miten inhottavalta tollanen haukkuminen tuntuu niin ei hauku ehkä enää muita.