Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä juttu tapahtui! Olenko pelkkää ihmissaastaa?!

Vierailija
03.08.2016 |

Olen koko ikäni kärsinyt ylipainosta ja saanut myös kuulla sen niin koulutoverien kuin sukulaisten taholta. Koulussa olin aina se viimeinen, joka valittiin liikkatunnilla joukkueeseen, sukujuhlissa olin aina se, joka vyöryi ensimmäisenä tarjoilupöydän kimppuun ja jonka lautanen tyhjeni viimeisenä.

Puoli vuotta sitten sain tarpeekseni ja päätin laihtua. Puoli vuotta myöhemmin olen jo huomattavasti pienempi, harrastan säännöllisesti liikuntaa ja voin paremmin. Laihdutettavaa on kuitenkin vielä rutkasti ja itsetunto edelleenkin romuna.

No, kävin tänään tavanomaisella iltalenkilläni, kun vastaan tuli joukko teinipoikia. Minulle on kouluajoilta jäänyt traumoja isoista kaveriporukoista, joten aavistin jo valmiiksi pahaa. Kun lähestyin porukkaa, näin että yksi pojista (kantasuomalainen, tämä ei ole rotukysymys!!!) osoitti minua sormella ja sanoi kavereilleen jotain nauraen. Muut nauroivat myös. Kun sitten olin poikien kohdalla yksi heistä (tummaihoinen) huusi minulle "Juokse, juokse v**** läski!" Asiaa sekuntiakaan ajattelematta huusin itkua pidätellen takaisin: haista sinä n****** v****.

Minulla on ihan kamala olo. Kuinka saatoin huutaa lapselle jotain niin hirveää! Pahinta on se, että alennuin entisten kiusaajieni tasolle. Tuolla hetkellä minusta vaan tuntui että kuolen. Enkä ole rasisti, tuossakin porukassa oli kaikenvärisiä ihmisiä, mutta menin ja iskin vyön alle. Olenko pelkkä ihmishirviö?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole liian kiltti! Opettele muutenkin olemaan "tuhmempi". Juuri nyt olet osannut puolustaa itseäsi ja tehdä sen suuntaamalla energiasi ja olosi ulos päin. Vaikka et ehkä kaikkein viisaimmalla tavalla, mutta kuitenkin. Naisten masentuneisuuden syyt voivat usein olla siinä, että he eivät uskalla tuoda kiukun,  suuttumuksen tai raivon tunteita ulos päin. Silloin ne kääntyvät omaan itseen ja saavat helposti aikaan masentuneisuutta. Sen sanotaankin olevan sisäänpäin käännettyä vihaa. Myös ruokailuun liittyvät ongelmat voivat juontua juuri täältä.

Itse olen kova kiroilemaan, tosin yritän tehdä sen niin, että muut eivät kuulisi. Kun ottaa v.....sti aivoon sanon sen puoliääneen. Enkä kärsi huonoa omaatuntoa. En edes siitä, että sanon ja oikaisen vastaavanlaisissa tapauksissa nuoria ja vanhempiakin. Luulen, että harjoittamani itsepuolustusvalmennus ja siihen liittyvät muut treenit ovat antaneet tarvittavaa itseluottamusta. 

Vierailija
62/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla trolli - ei noin itsetunnotonta ihmistä voi oikeasti olla olemassa. Siis suunnittelee vielä tekonsa paljastamista, anteeksipyytelyä jne... Voi luoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ihmissaastaa.

Vierailija
64/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisesta jää niin syvät arvet, että ne nousevat pintaan kun kokee sitä uudelleen vaikkakin lapsen suusta. Ei se satuta yhtään vähempää. Oli hyvä, että vastasit, vaikka et pystynyt harkitsemaan sanojasi ja vastasit samalla tyylillä. Kun painosi putoaa ja itsetuntosi vahvistuu, niin ehkä kipukin helpottaa etkä enää reagoi noin vahvasti. Nykyisin on todella paljon törkyturpia aikuisissakin, jotka sanovat vaikka kadulla tai kahvilassa päin naamaa ylipainoiselle ihmiselle tosi pahasti. Minne käytöstavat ovat kadonneet.. Ylipaino on nykyajan iso ongelma, eikä se häviä suuta pieksämällä vaan saamalla asiallista tietoa ja tukea painon pudottamiseen. On myös paljon hoikkia ihmisiä, jotka toimivat aivan päinvastoin kuin ylipainoiset, jotka ovat usein tunnesyöjiä eli syöminen on lohduttavaa. Hoikka voi treenata hullun lailla ikään kuin sisäisen pakon sanelemana voidakseen tuntea hallitsevansa elämäänsä ja se saattaa johtaa alipainoon tai jopa anorexiaan. Sekään ei ole tervettä. Sama asia, kaksi ääripäätä siihen reagoimisessa.

Et todellakaan ole mitään saastaa. Reaktiosi oli normaali kipeään asiaan. Jos olisit ehtinyt miettiä hetken, olisit ehkä vastannut toisin. Unohda koko juttu ja jos kohtaat joskus vastaavaa, niin voit miettiä sopivan vastauksen valmiiksi sitä varten.

Lapsille pitäisi opettaa kotona, ettei ketään nimitellä eikä haukuta ulkoisen olemuksen tai minkään muunkaan asian takia. Kaunis käytös joko opitaan kotona tai sitten ei. Jos vanhemmat eivät osaa käyttäytyä niin miten lapsi voisi sen oppia.

Olen onnellinen, kun tyttäreni on opettanut pojalleen, joka täyttää pian 6 vuotta, todella hyvää käytöstä ja että ei koskaan saa arvostella vammaisia tai muuten erilaisia ihmisiä. Olen aikoinaan opettanut omille lapsilleni, että jos ihmisellä on kaunis käytös ja hän on ahkera, pärjää niillä ominaisuuksilla elämässä tosi hyvin.

Vierailija
65/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla trolli - ei noin itsetunnotonta ihmistä voi oikeasti olla olemassa. Siis suunnittelee vielä tekonsa paljastamista, anteeksipyytelyä jne... Voi luoja.

Ap kertoo anaonyymilla palstalla asian, joka ahdistaa, jottei se jää painamaan mieltä. Voi luoja. 

Vierailija
66/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehty hän löi sua vyön alle sä löit sitä vaikka se oli aika asiaton niin ei silläkään ollut mitään oikeutta haukkua sua

Vierailija
67/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo anaonyymilla palstalla asian, joka ahdistaa, jottei se jää painamaan mieltä. Voi luoja. 

Älä ihmeessä. Ihan ensi kertaa kuulen, että tuommoiseenkin palstoja käytetään.

Toivon sydämestäni, että on trolli. Pelottaa ajatus, että tuollainen itsetunnon puute ja matelu olisi todellisuutta.

Vierailija
68/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon sydämestäni, että on trolli. Pelottaa ajatus, että tuollainen itsetunnon puute ja matelu olisi todellisuutta.

Tottakai on trolli.

Vierailija
69/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin kehitelty juttu, mutta kuitenkin läpinäkyvä.

Vierailija
70/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuskin paljontuosta kommentista kalpenee.

Vierailija
71/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit, kun puolustauduit. Se, mitä paskaa sille toiselle sanoo, lienee toissijaista. Se, joka aloittaa vittuilun toiselle voi ihan katsoa peiliin, jos sieltä tulee jotain loukkaavaa takaisin.

Ja tsemppiä painonhallintaan! :)

Koita myös tehdä jotain, jos itsetunto on alamaissa, oppia myös rakastamaan itseäsi, hyväksymään itsesi ja näkemään, että yrität ja ponnistelet. Ei se laihduttaminen sen takia tapahdu, että miellyttäisit muiden silmää, vaan pidät sillä itsestäsi huolta, pysyt terveempänä, jne. Ja tuo on jo minusta hyvä merkki, että puolustaudut, jos sinulle irvaillaan.

Voimia! <3

Kyllä sillä on eroa, käyttääkö haukkumisessa rasismin tai muun syrjinnän keinoja (esim. seksuaaliseen suuntautumiseen kohdistuvia haukkuja), vai haukkuuko esim. tyhmäksi tai läskiksi. Haukkuminen on tietysti aina typerää, mutta kun haukkuu rasistisilla nimityksillä tulee aina vahvistaneeksi rasismia. Se osoittaa heti rasismin kohteelle valtasuhteet: minä olen valtaväestöä, sinä marginaalissa, epäkelpo ja yliajettavissa. N-sanaan liittyy niin valtava kulttuurinen painolasti, että se on hyvin voimakas sana edelleen, varsinkin nykyisessä asenneilmapiirissä. Ap voi sentään vaikuttaa lihavuuteensa, etniselle taustalle ei voi mitään. Tuokin poika on voinut syntyä Suomessa ja omaksua suomalaisen kulttuurin ja silti joutuu kokemaan rasismia jossain muodossa luultavasti koko elämänsä ajan.

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta eikö tyhmäksi haukkuminen ole aivan yhtä kamalaa. Se osoittaa myöskin kohteelle valtasuhteet. Jos haukkuu tyhmäksi esimerkiksi pyörätuolissa istuvaa kehitysvammaista, osoittaa olevansa valtaväestöä ja toinen marginaalissa, epäkelpo ja yliajettavissa. Älykkyysosamäärälle ei myöskään voi mitään, aivan kuten ei voi ihonvärille tai seksuaaliselle suuntautumiselle. Miksi sinusta syrjintää on vain seksuaaliseen suuntautumiseen tai etnisyyteen kohdistuva syrjintä. Älykkyyteen kohdistuva syrjintä on syrjintää pahimmasta päästä ja vammaiset saavat kuulla sitä joka päivä. Täysin ilman omaa syytään.

Vierailija
72/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä läskiksi haukkuminen on myös ihan vastaavaa syrjintää. Jos toinen aloittaa sitä saa ja pitääkin lyödä takaisin.

Vierailija
73/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se tummahipiäinen poikakaan sinulle kauniisti sanonut, annoit vain samalla mitalla takaisin. Ja voi olla ensimmäinen kerta kun joku sanoi hänelle vastaan, ehkä hän vastedes miettii kahdesti ennen kuin aukoo päätään.

Meinaat, ettei "tummahipiäisille" kukaan pidä jöötä? Kyllä heille varmasti kuria pidetään, jopa enemmän kuin meillä suomalaisissa perheissä.

Joka tapauksessa aikuinen, joka huutaa tuollaisia lapsille on NOLO. Ymmärrän ap:n selkäydinreaktion kumpuavan lapsuudesta, mutta ei se silti vastaanhaistattelusta tee ok:ta asiaa.

Ohis, mutta opettajan toimiva äitini on monesti puhunut siitä, miten maahanmuuttataustaiset lapset kasvatetaan tosiaan monesti kovemmalla kurilla. Vanhempien kunnioitus on tärkeää; eräskin mamuoppilas oli aivan ihmeissään esimerkiksi siitä, miten kantasuomalaiset kaverit puhuvat äidilleen. 

Tuo on muuten aivan totta. Olen stadissa yläkoulun opettaja ollut vuositolkulla, ja esim. somalipojat, joita moni epäilee kauhean huonokäytöksisiksi ovat itse asiassa keskimäärin parempikäytöksisiä. Totta kai heilläkin on ongelmanuoria, mutta keskimäärin siis noin. Heitä opetetaan kovalla kurilla ja kunnioittamaan ennen kaikkea vanhempia ihmisiä, kuten tällaisia naisopettajiaKIN.

Joissakin tapauksissa arabitaustaisilla on vaikea kunnioittaa naispuolisia auktoriteettejä kuten poliiseja tai ihan naispuolisia vok- työntekijöitä tai opettajia koska heille opetetaan kuinka miehet ovat naisten yläpuolella.

Vierailija
74/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Täysin normaalia on, että itsetunto jää äärimmäisen alhaiseksi johtuen pitkään jatkuneesta koulukiusaamisesta johon kukaan ei ole halunnut  / viitsinyt puuttua. Joskus voi sitten jollain tälläisellä koulukiusatulla napsahtaa ja hän pistää niittäen menemään aseilla muutaman kymmenen ihmistä. Tähänkin voisin todeta, että on normaalia tasoittaa tilit ja sellainen käytössä isossa mittakaavassa yhden rääkätyn yksilön kohtalla on Normaalia. 

75/83 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkukesästä pukeuduin kivan viileään kesämekkoon kauppaan lähtiessäni. Mekko ei toki ollut se kaikista imartelevin, mutta mukavan tuntuinen päällä. Kaupassa sitten oli joukko ehkä noin ala-aste ikäisiä poikia, joista yksi alkoi hokea "läski, läski, läski...". En kiinnittänyt poikiin huomiota, joten lopuksi tuli huutamaan kovaan ääneen korvani juuressa "läski". Katsoin poikaa tyynesti silmiin ja totesin, että onneksi läski lähtee haluttaessa laihduttamalla, mutta tyhmä ihminen kärsii vaivastaan ikuisesti. En tiedä menikö sanoma perille, mutta hiljaiseksi ainakin veti. Jos ei vanhemmat opeta niin elämä ainakin.

Hyvin sanottu, vaikka ei toki pidä paikkansa. Jos läski lähtisi haluttaessa laihduttamalla pois, niin maapallolla ei "kukaan" olisi läski. Eli tahdonvoima sekä tieto&taito laihduttamiseen ei vain riitä kuin häviävän pienellä osalla laihduttajista siten, että laihduttaminen onnistuisi. 

Vierailija
76/83 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näkisin homman niin että se poika haukkui sinun ulkonäköominaisuuttasi luonteeseen keskittymiseen sijaan ja sinä annoit samalla mitalla takaisin. Ainut ero on se että omaan lihavuuteen voi sentään vaikuttaa ainakin jonkun verran, mutta rotuun ei.

Kuitenkin se mitä sinä sanoit ei ollut hyökkäys kaikkia maailman n**kereitä kohtaan, vaan vain palautus yhdelle tyhmyrille. Minusta paino on vielä arempi asia kuin etninen alkuperä, koska lihavuus ei ole mitenkään cool ja trendikäs juttu, kun taas jokaiseen rotuun yhdistetään joitakin myyttisiä vahvuuksia ja hienoja ominaisuuksia. Kaikille se N-sanaksi sanominen ei siis ole edes mikään loukkaus, mutta läskiksi sanominen tuskin tuntuu hyvältä juuri kenestäkään.

Vierailija
77/83 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin pyytää anteeksi, jos poikaa näkyy lähipäivinä. Myöhemmin tervehtisin ystävällisesti. Ihan vain sen takia, että lapset saavat mallin, miten aikuisen kuuluu käyttäytyä, kun on tehnyt tyhmästi. Mokata ja suuttua saa, mutta pitkällinen vihanpito ja epäluulo aikuisten ja nuorten välillä turhaa.  En kuitenkaan selittäisi syitä tai tunteitani, sillä lapsi ei ole tasaveroinen eikä terapautti. En myöskään odottaisi häneltä minkäänlaista vastausta tai ainakaan katumusta, sillä sen aika tulee vasta aikuisena. Jos v*****levat lisää, yrittäisin ajatella sitä lasten uhmana, joka ei oikeasti kosketa minua. Näin ainakin toivoisin osaavani toimia. Käytännössä tilanteet tulevat nopeasti, ja on vaikea harkita etukäteen. 

Vierailija
78/83 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkukesästä pukeuduin kivan viileään kesämekkoon kauppaan lähtiessäni. Mekko ei toki ollut se kaikista imartelevin, mutta mukavan tuntuinen päällä. Kaupassa sitten oli joukko ehkä noin ala-aste ikäisiä poikia, joista yksi alkoi hokea "läski, läski, läski...". En kiinnittänyt poikiin huomiota, joten lopuksi tuli huutamaan kovaan ääneen korvani juuressa "läski". Katsoin poikaa tyynesti silmiin ja totesin, että onneksi läski lähtee haluttaessa laihduttamalla, mutta tyhmä ihminen kärsii vaivastaan ikuisesti. En tiedä menikö sanoma perille, mutta hiljaiseksi ainakin veti. Jos ei vanhemmat opeta niin elämä ainakin.

Hyvin sanottu, vaikka ei toki pidä paikkansa. Jos läski lähtisi haluttaessa laihduttamalla pois, niin maapallolla ei "kukaan" olisi läski. Eli tahdonvoima sekä tieto&taito laihduttamiseen ei vain riitä kuin häviävän pienellä osalla laihduttajista siten, että laihduttaminen onnistuisi. 

Näin on. Ravitsemustieteen tohtorit ja maisterit (ravitsemusterapeutit) epäonnistuvat yli 90% tapauksissa. Heillä luulisi olevan viimeisin tutkimustieto käytettävissään. Yksilön syyllistäminen on turhaa, sillä ei kukaan halua olla lihava.

Vierailija
79/83 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonut sille, että "minä saatan olla läski, mutta sinä olet n*ekeri!" ja perään vielä "HYI V*TTU!"

Vierailija
80/83 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä