Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

21/530 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitäis jaksaa vielä viikko ootella, että pääsee tekemään testin tai että menkat alkaa. Päivät oletetun oviksen lähistöllä on ainakin hyödynnetty. :) Oon ollu flunssassa enemmän tai vähemmän käytännössä koko syyskuun. Nyt viimesen viikon ajan ollut outoa lämpöilyä, mikä mulle ei oo kovin tyypillistä. Yleensä, jos oon kipee niin lämpöä on päivän tai kaks korkeintaan. Oon yrittänyt olla huomioimatta erinäkösiä oireita, kun ei sitä raskautta voi oikeesti tietää ennen kun testi niin sanoo. En oo kyllä kauheen hyvä siinä. Nää lämpöilytkin tottakai heti aattelen raskausoireina, vaikka voi olla ihan yhtä hyvin jotain muutakin. :D Mutta, jos menkat alkaa, niin onhan se iso pettymys joka tapauksessa. :/

Ja oon myös siirtynyt keskustelemaan myös kaksplussaan "esikoisesta haaveilijat", kun siellä tuntuu olevan vähän aktiivisempaa. :)

Vierailija
22/530 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan nyt menossa ensimmäisen ivf. Kävi ilmi, että rakkuloita kehittyi paljon (yli 20), mutta niistä löytyi vain 6 munasolua. Saattaa siis selittää miksi inssi ei ole onnistunut.

Yksi hyvä alkio siirrettiin viikko sitten ja kolme saatin vielä pakkaseen ja siitä ole todella onnellinen, sillä punktio oli mukle tosi kivulian kokemus. Viikon päästä on raskaustesti. Päivät matelee niiiiin hitaasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/530 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että teillä on yritys hyvällä mallilla ja toiveita ja positiivisia ajatuksia <3 mä oon nyt ihan onnessani ku tänään alko menkat, just tasan 28. kp!! Ihmettelin kyllä ku nyt oli pitkästä aikaa täysin normaali kierto ilman monen päivän etukäteistiputteluja. Mietin et alotanko nyt sitte ees niitä teroluteja ollenkaan jos nää mun kierrot vaikka tasottukin itsestään.....

Ens viikolla aletaan jo puuhastella enempi ja seuraavalla viikolla sit tosissaan ;) sillon pitäs olla ovis... Jännää taas!

24/530 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein raskaustestin ja kaks viivaahan sinne pamahti. ^^ Oon niin innoissani mutta myös jännittää. Toivottavasti pysyis matkassa mukana <3

Vierailija
25/530 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mapi plussasta! <3

Mulla oli perjantaina testipäivä ja tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin! Huomenna saan verikokeesta varmistuksen, ettei kyseessä ole kemiallinen raskaus.

26/530 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mapi plussasta ja tsemppiä kaikille yritykseen!

Täällä ilmottautuisi uusi kuumeilija, jos joukkoon vielä mahtuu? :) ois ihana jutustelua samassa tilanteessa olevien kanssa, kavereille kun en ole kehdannut kamalasti mun ja mieheni kuumeilusta huudella...

Mun taustoista sen verran, että oon nyt 25vuotias ja pari vuotta sitten lopetin pillerit, kun sain aurallisen migreenikohtauksen. Viime toukokuussa päätettiin jättää kumikin pois eli 4kiertoa on nyt takana yritystä. Heinäkuun kierrosta olin ihan varma, että olisi tärpännyt, kun oli kaikki mahdolliset oireet pahoinvoinnista rintojen kipuiluun, mutta menkathan ne sieltä lopulta kuitenki tuli. Nyt sitten menkkojen olisi pitänyt alkaa toissapäivänä, mutta eipä ole vieläkään näkynyt. Eilen tein testin ihan vaan varuilta, kun oltiina lähdössä illanistujaisiin ja halusin selvittää, että uskaltaako juoda alkoholia. Haamuviiva sieltä sitten tuli ja nyt viikonloppuna oonki tehny 3 erimerkkisellä testillä 3haamua, enkä tiedä uskaltaisiko jo hurrata... mitään muita oireita ei ole ku tuo menkkojen poisjääminen. Ehkä odotan nyt pari päivää ja teen taas yhden testin :D

27/530 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks haaveilija. Iältäni olen 25-vuotias ja mieheni 26. Yhdessä ollaan oltu kohta 8 vuotta ja mentiin naimisiin viime elokuussa 2kk sitten. Yritys on alkanut vasta syyskuun puolivälissä, jolloin lopetin Nuvaringin käytön. Aloin heti syömään foolihappolisää. Oviksen olen bongannut ovistikkujen avulla kp14. Ei mitään hajua millainen kierto mulla on normaalisti (ei ole ikinä tullut laskettua), mutta varmaan kohta selviää kun menkat tulevat. Itsellä diagnosoitu endometrioosi joulukuussa 2014 ja isohko suklaakysta leikattu munasarjoista vuosi sitten syksyllä 2015. Tämän jälkeen endoa "hoidettu" kahdella Nuvaringillä aina 6vko putkeen, jonka jälkeen on tullut kuukautisvuoto. Leikkauksessa todettiin, että kummatkin munanjohtimet ovat tukossa (joku väriaine ei päässyt niiden läpi), mutta kerrottiin, että se voi myös johtua teknisistä syistä? Eli aika huonoin lähtökohdin tässä lähdetään yrittämään. Kuitenkin lääkäri kehotti yrittämään puoli vuotta luomuna ja siitä mennään sitten suoraan hoitoihin, jos ei onnistu. Jotenki semmoset fiilikset, että EI kyllä tärppää tämän puolen vuoden aikana... Onneks endolaisena pääsee tutkimuksiin/hoitoihin jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen.

Tsemppiä kaikille yrittäville ja onnea plussanneille! :)

28/530 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa!! ☺️ hurjasti onnea plussanneille! <3 miten on mennyt? Pikkuiset vielä kyydissä? Kertokaahan matkanvarrelta uutisia aina välillä! Ois ihanaa seurata teidän raskautta, miten sujuu <3 Ja tervetuloa uudet keskustelijat, kyllä tänne mahtuu, ihanaa saada paljon juttukavereita!

Voi että kun tässä kierrossa nyt tärppäis mullakin. Odottelen just että saisin oviksen tikkuun, oon maanantaista eli kp 10 alkaen tikuttanu joka aamu. Viel ei oo ovista näkyny :( Nyt on siis kp 13.. Toivotaan että huomenna tärppäis! Mulla tosiaan on yleensä kierto 28-31 päivää.. Sillon siinä kierrossa kun kävin gynellä mulla oli ovis ollu jo joko kp 11 tai 12 ja menkatki kummallisesti alko jo viikkoa aiemmin ku normaalisti.. Sillon sain kyllä haamuviivan testiin eli oli kemiallinen raskaus kun ne menkat sit sieltä tuliki.

Ollaan koko viikko joka päivä heiluteltu peittoja ;) maanantaina kaksikin kertaa.. Joten yritystä ainakin on ja nuijapäitä valmiina tuolla sisällä odottelemassa. Nyt ku sen oviksen sais tikkuun!! Tää raastaa kyllä hermoja tämmönen odottelu.. Ja seuraavaks saa sitte jännittää ja odotella sitä raskaustestiä 😂

29/530 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten tsemppiä sulle, jolla on endometrioosi. Positiivinen ja avoin mieli, ei sitä koskaan tiedä millon tärppää ☺️ <3 Pidän sulle peukkuja! Pidähän meidät ajan tasalla! Ihanaa jännätä muiden kanssa <3

30/530 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!

Täällä vaan yritellään. Tikutin oviksen eilen ja toiveikkaana ollaan! :) Ei malttais millään odotella!

Vierailija
31/530 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin liityn seuraan, kun olen jo aikani urkkinut taustalla erinäisillä palstoilla. Oon jo kauan ollut vauvakuumeessa ja nyt vihdoin mieskin on innostunut aiheesta. Vasta yhdet luomumenkat ollut pillerien lopettamisen jälkeen, mutta nekin oli jo pettymys. Olin jo heti heilumassa testin kanssa, ja otti päähän kun se oli nega. Menkat alko sit heti perään. Mutta olin kyllä myös iloinen että ne tuli, kun jotkut saavat ilmeisesti odotella kauemminkin. Ajattelin, että aika luomusti ja rennosti yritetään olla, mutta jotenkin kyllä tulee kuitenkin koko ajan laskeskeltua päiviä jne. Mies ahdistuu aika nopeasti, jos alan tuputtamaan "oikeita päiviä", joten aika lunkisti pitää olla... Mutta jännäähän tää on. Ja oon jo 34, joten vähän jännittää myös, että onko ooteltu liian kaun... Kuinka innolla teidän puolisot on meiningissä mukana?

32/530 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tähänkin ketjuun liittyä jutustelemaan! Olen 37v ja viimeksi esikoistani odottaessani 2004 (hän syntyi 01/2005) olin mukana Vauvalehden keskustelupalstalla. Toista lastani odottaessa ei keskustelupalstalle ns jäänyt aikaa. Nyt kuumeilen iltatähteä ja tarkoitus olisi ensi kesänä jättää ehkäisy eli e-pillerit pois:)! Jännittää ja myös pelottaa, aikalailla ensisynnyttäjäfiilikset tällä hetkellä. Ja lisäksi on epätietoisuus siitä onnistuuko vauvayritys edes, täytän ensi keväänä jo 38v. Meillä on uusioperhe johon kuuluu minun kaksi lastani -05 ja -06 ja mieheni -04 syntynyt lapsi. Tämä mahdollinen iltatähtemme on koko perheen puheissa ja suunnitelmissa jo mukana, hän on kovin toivottu lapsi. Ennen ensi kesää ehdimme mieheni kanssa vielä nauttia parisuhteestamme kahden kesken reissaamisen ja mökkiviikonloppujen merkeissä, vauva-arkihan vie aika hyvin yhteisen vapaa-ajan, siitä meillä molemmilla jo kokemusta. Olisi mukava kuulla missä te tämän ketjun osallistujat asutte, jos ette kaupunkia halua ilmoittaa niin edes suuntaa antava tieto olisi mukava:)? Lisäksi ammatteja/työsuuntausta olisi mukava kuulla myös:)? Itse olen Oulusta kotoisin alunperin ja asun Hyvinkäällä. Olen Sairaanhoitaja AMK ja opiskelen työn ohessa Sosionomi-tutkintoa.

33/530 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa keskusteluihin mukaan! ☺️

Mulla alko sunnuntaina menkat, eli puihin meni tää kierto 😞 tuntu kauheen pahalle, ja oon ollu ku perseeseen ammuttu karhu tässä nää pari päivää. Nyt on kolme kiertoa ihan yrittämällä yritetty, väliin mahtu pari kiertoa jolloin ei pystytty varsinaisesti yrittämään kun mies ei ollu kotosalla kriittisinä päivinä. Nyt jo alkaa pyörii päässä pelko että onko ongelmia tulla raskaaks vaikka tiedän hyvin ettei kolme kiertoa ole vielä yhtään mitään. Kumma miten sitä ensin ei halua vielä vauvaa eikä oo valmis ja sit ku tulee se fiilis että nyt ois oikee hetki, ni se pitäs tapahtuu "naps" heti, ja pää täyttyy sillä ajatuksella joka päivä. Ei pysty enää muuta ajattelemaan ja sit sitä surffaa vaan täällä palstoilla lueskelemassa kaikkea ja laskeskelee kalenterista päiviä montako on jälellä seuraavaan ovikseen 😆

Mä huomasin nyt viime kierrossa että mies ahdistu ku oli "pakko" alkaa heilutella peittoja vaikka ois ollu väsyny ja pitkä työpäivä takana. Hän sanoki että ei hän tykkää mistään pakkoseksistä. Pitää alkaa siis ilmeisesti tekee miehelle siitä mieluisaa ;) tarttee varmaan ostaa jotain seksikkäitä alusvaatteita ja yrittää vähän vietellä sitä eikä vaan kiskoa sänkyyn panemaan. Työkiireet ja stressi vaan meinaa iteltäki viedä seksihalut, ja on ollu tosi vaikea kiihottua ja kostua.

Noh.. Meillä nyt sitte taas viikon päästä alkaa uus kierros. Luulen, että tässä menneessä kierrossa yritettiin liian aikaisin. Hommailtiin kp 10,11,12,13, sit jouduin ite lähtee reissuun ni ei pystytty jatkaa tuota putkea. Mulla oli ovis tuota edeltävässä kierrossa kp 11-12 joten sillon noi hommailut ois osunu just kohilleen mut nyt mulla tais ollakin ovis ehkä kp 15-17 välillä. Yritin tikuttaa ekaa kertaa tässä viime kierrossa, mutten saanu ovista ollenkaan tikkuun. Käytin clearblue digital tikkuja kp 10-15. Testasin kyllä aamulla ekasta pissistä (sit luinki myöhemmin ettei ois saanu ku se antaa herkästi vääriä tuloksia, ku ekassa pississä ei hormonia viel oo niin paljoa) ja tajusin myös että clearbluen tikut on vielä äärettömän epäherkkiä. Eipä ois tullu mieleenkään, kun ne on kalleimpia ja mainostetuimpia tikkuja. Pitää ostaa tätä uutta kiertoa varten jotain muita. En nyt tiedä sit tapahtuko ovis ollenkaan, voihan olla ettei tapahtunukaan ku ei se kaikissa kierroissa tapahdu.

Nyt tässä alkaneessa kierrossa ei pitäs olla mitään esteitä ettei voitas hommailla ihan kaikkina tarpeellisina päivinä joten tätä kiertoa varten on korkeet odotukset ☺️👌🏻 Jospa se nyt vihdoin tärppäis....

34/530 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi!

Täällä 29-vuotias nainen Itä-Suomesta. N. Vajaa vuosi sitten häiden jälkeen uskalsin ekaa kertaa itselleni myöntää, että ehkä joskus haluaisin lapsia. Tunne tästä on vaan voimistunut voimistumistaan ja erittäin suunnitelmallisena kontrollifriikkinä vauvakuume oli se iso sysäys siihen, että uskallettiin viimein miehen kanssa 10 vuoden vuokra-asumisen jälkeen ostaa oma asunto, koska minä ilmoitin, että en rupea lasta edes yrittämään niin kauan kun asutaan vuokralla kerrostalokaksiossa 😄 Pillerit jätin pois kesäkuun alussa ja siitä asti olen jännityksellä joka kerta odottanut alkaako menkat. Viimeksi menkat oli viikon myöhässä ja olin jo takuuvarma, että nyt on tärpännyt, mutta testi näytti negaa ja alkoi ne menkatkin sitten lopulta. Nyt ollaan taas tilanteessa, että menkat on 2 päivää myöhässä ja ei oikeastaan ees minkäänlaista tunnetta, että menkat olis alkamassa. En kuitenkaan jaksa vielä hihkua tai edes uskalla ajatella. Ajattelin nyt odotella ihan rauhassa ensi viikkoon. Jos menkat ei ala, niin sitten testiä tekemään.

Olen ollut aina se, joka huutaa suureen ääneen, että en halua lapsia ja en ymmärrä yhtään miksi kukaan haluaa lapsia jne. Jne. Tästä syystä, en nyt oikein halua kenellekään puhua asiasta. Muutama hyvä ystävä tietää, että yritetään, mutta esim. Perhe ei. En myöskään halua puhua ystävieni kanssa asiasta vaikka tietävätkin, koska en halua tuoda huomiota liikaa tähän meidän yritykseen. Ajatuksena myös on, että jos tulen raskaaksi niin pidetään raskaus niin pitkään salassa kun vaan mahdollista.

Tuntuu kuitenkin, että jollekin muullekin on pakko saada puhua kun miehelle tai pakahdun tän asian kanssa. Minuu vaan pelottaa se kun olen niin kauheen suunnitelmallinen ja tiedän, että ei tätä asiaa voi suunnitella niin tarkkaan kun haluaisin. Vauva tuntuu nyt muutenkin hyvältä vaihtoehdolta tähän väliin koska olen opiskelija. Opiskelen liiton rahoilla monimuotoryhmässä Sosionomiksi ja ajatuksena on, että jos tulen raskaaksi opiskelujen aikana niin äitiyspäiväraha siirtää liiton rahoja ja saan opiskelut käytyä ilman, että putoan opintotuelle 😃 Tiedän! Todella liian paljon suunniteltu ja tiedän, että voin joutua pettymään tän asian kanssa, mutta vielä en tästä ajatuksesta luovu 😄

35/530 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LiinuTiinu: Puolisoni on aika innoissaan yrityksestä. Meillä asia meni niin, että yhtenä päivänä sanoin miehelleni, että ehkäisyrenkaita ei enää ole ja ehdotin, että eihän niitä tarvitse välttämättä enää hankkia (vink vink). Mies tajusi vihjeen ja hymyili, halasi ja sanoi: "ei tarvitsekaan". Mies työskentelee lasten parissa ja on erittäin lapsirakas.

AlwaysDream: Toi sun tilanne kalenteriseurailujen ja petipuuhien suhteen kuulostaa erittäin tutulta. Olen onneksi keksinyt uusia keinoja houkutella miehen makkarin puolelle verbaalisin keinoin (olen huomannut, että runsas kehuminen auttaa). Tiedän tuon epätoivon/pelon tunteen, vaikka itsellä onkin se endo piinaamassa. Tsemppiä uuteen kiertoon!

Sustenpass79: Asustelen pääkaupunkiseudulla ja olen medianomi. Valmistuin ammattikorkeakoulusta viime talvena ja olen ollut oman alan töissä parisen vuotta.

Scarlet: Ihanan suunnitelmallista. Itse olen kertonut vain yhdelle ystävistäni lapsentekopuuhistamme. Perheelle en halua kertoo yrityksestämme. Ehkä siinä vaiheessa, jos hoitoihin joudutaan niin silloin kerron. Toivotaan, että tärppäis!

Itsellä kierto on näköjään 28 päivää. Nyt menossa kp14 ja tikutin tänään plussan ovistestiin (sama kuin viimeksi). Nyt sit vaan hommailemaan. Itse olen hurahtanut tuohon Cycles appiin. Käytättekö te jotain sovellusta? Noista on hauska katsoa tulevat hedelmälliset päivät. Sovellukseen voi merkata ovistestit, menkat ja pupuilupäivät jne. Musta tuntuu, että nää sovellukset ja tikuttelut on ihan hyvästä. Luulen, että stressaisin itseasiassa enemmän ilman niitä. Tietää, että on ainakin yrittänyt oikeina päivinä. Voin olla väärässäkin.

Vierailija
36/530 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun on tullut uusia keskustelijoita... Nää piinapäivät on kamalia. En tikuttanut ovista, kun aattelin, että niihin tikkuihin en vielä lähde, mutta pupuiltiin ahkerasti siillä viikolla kun ovis laskujen mukaan noin suunnilleen olis. Mutta siis, kuinka pitkä tää kaks viikkoa on... En vaan malttanut olla tekemättä testiä tänään (ja vielä näin iltapäivällä) ja kas kummaa, ei siinä mitään ollu :/ Mutta siis aivan liian aikaista joka tapauksessa. On se kumma, että luonto on tehnyt tän näin salaperäiseksi. Luulis nyt että evoluution (lisääntymisen takaamisen) kannalta nainen tietäis heti kun nappaa ja vois sit tehdä kaikkensa, että raskaus jatkuu/hoituu hyvin. Mutta ei... Oota kaks kuukautta niin ehkä voit tietää olevas raskaana. Tällaisia pohdintoja tänään.

Viime kuussa, kun oli eka yrityskuukausi, oli "oireita" koko ajan (kipeät tissit, nippailut, mahan möyrinät), enkä siis ollut raskaana. Ja nyt ei oo ollu mitään tuntemuksia. Tarkoittaako tää siis että olen raskaana? :DDDD

37/530 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Oli niin ihanaa lukea muiden samassa tilanteessa olevien kokemuksia, että uskaltaudun itsekin osallistumaan keskusteluun. Pohjoisesta olen kotoisin ja ikää mittarissa 27 vuotta. Noin vuosi sitten alkoi aivan hirveä vauvakuume ja pettymys on ollut melkoinen, kun mies ei ole yhtään lähtenyt mukaan kuumeiluun, eikä toisaalta halua toista näin isoon juttuun painostakaan. Nyt kuitenkin näyttäisi vähän siltä, että mies olisi näyttämässä vihreää valoa ja toiveissa olisi ehkäisyn lopettaminen tämän kuun lopulla. (saattahan tuo vielä jänistää..)

Hormonaalinen ehkäisy ollut käytössä kymmenen vuotta, vähän kauhulla lueskelin, että voi viedä melkoisesti aikaa ennen kuin kierto palautuu. Mä olen sellainen tuumasta toimeen-aikataulutus-suunnittelu ihminen, etten tiedä miten pää kestää jos raskautuminen viekin sitten kauan. Yhdellekään ystävälle en ole kertonut, että saatettaisiin alkaa yrittämään enkä näillä näkymin kerrokaan. Kenelläkään muulla ei ole vauvakuumetta ja suurin osa on sitä mieltä ettei välttämättä lapsia haluakaaan. Ihanaa saada vertaistukea! Se mun mieshän ei tätä intoilua kestä ollenkaan ja johonkin tätä on pakko purkaa. Onnea kaikille yrityksiin, toivottavasti odotus ei ole pitkä! :)

38/530 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet, oon ihan samanlainen! :D Suunnittelen kans kauheesti kaikkee ja asustelen nyt vaan netissä lukemassa kaikenmaailman artikkeleita ja juttupalstoja. Mä oon ollu kans aina se, joka ei oo halunnu ajatellakaan vielä vauvan hankkimista, mut nyt joku vaan naksahti mun päässä. Kai se on se biologinen kello 😄 Tuntuu, et nyt ois töiden puolesta täydellinen aika, ja iän ja kaiken muunki kannalta. En tiiä olenko ikinä täysin 100% valmis, aina tuun varmasti pelkää niitä muutoksia mitä se vauva tuo elämään ja parisuhteeseen... Mut sit jäis vauva hankkimatta jos haluis vaan "elää täysillä" sitä omaa henk.koht. elämää loppuun saakka. Jotenki nyt on alkanu tuntuu, et ei enää jaksa baareilla ja käydä kokoajan jossain. On alkanu arvostaa ihan eritavalla kotisohvalla makoilua ja leffojen tuijottelua ☺️

Mä en myöskään oo kertonu näistä vauvahaaveista ku ihan muutamalle parhaalle ystävälle. Sukulaisten hössötyksestä ois enempi haittaa ku hyötyä ja se stressais mua vaan. En aatellu myöskään kertoa mahdollisesta raskaudesta ku vasta sitten kun on ihan pakko, eli kun maha alkaa näkyä.

Täällä on hirmu hyvä jakaa ajatuksia ja fiiliksiä kun saa vapaasti vuodattaa mitä mieleen tulee ja voi lukea muiden vastaavassa tilanteessa olevien ajatuksia 😊

Mulla on nyt kp 10. Aattelin alkaa tikuttaa ovista keskiviikkona eli kp 11. vähän stressaan sitä et miten se onnistuu töissä kenenkään huomaamatta :/ se testi ku pitäs tehä puolenpäivän maissa. Oon sillon aina töissä. Saattaa hiukkasen herättää huomioo ja kysymyksiä jos käppäilen vessaan joka päivä samaan aikaan pissikipon ja tikun kanssa xD

Voi vitsi, ku ihanaa saada taas lisää uusia kuumeilijoita keskusteluun mukaan! Onko tullu ilosia uutisia jo jollekin? :)

39/530 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää viel sanoo että LiinuTiinu oon lukenu paljon tosta että moni kuvittelee vaikka mitä oireita itselleen eikä kumminkaan oo raskaana ja sit heti ku on yks kierto ettei oo yhtään mitään oireita ni johan tärppäs :D Kumma juttu.

Ja eevas mulla mies on vähän ollu bliisu kans tän asian suhteen, hän on kyl sanonu että haluaa vauvan mun kans ja nyt on hyvä hetki, mut jotenki tuntuu et ei hän kummiskaan ryntää sinne sänkyyn vauvaa tekemään innosta hyppien... Ehkä se ei vaan oo miesten juttu, naiset saa sit intoilla ja vauhkota miestenki edestä :D mut ihanaa niille naisille joiden miehet on innolla mukana yrityksessä!!

Mä muuten alotin tänään vehnänalkioöljyn litkimisen :D (ja hittolainen miten vaikee sitä oli löytää- löysin vihdoin sitte yliopiston apteekin kylmäkaapista) ja eilen alotin greippimehun juomisen tonne ovikseen asti ainaki. Ajattelin myös kokeilla juoda puolikkaan punaviinilasillisen päivittäin oviksesta eteenpäin. Ootteko kuullu näistä keinoista lisätä mahiksia tulla raskaaksi? Mä aattelin et ei se ota jos ei annakaan, pitää kokeilla kaikkea ;) Nyt mulla menee siis tällä hetkellä päivittäin foolihappolisä, magnesium, kalsium, monivitamiinit, omega 3, vehnänalkioöljy, greippimehu ja kohta punkku. Ei kai näistä haittaakaan oo 😄👌🏻

40/530 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hep!

3kk sitten lopetin pillerit (mercilon) ja siitä asti ollaan yritetty enemmän ja vähemmän, edellisten menkkojen jälkeen ollaan aika tiiviisti oltu vällyjen välissä, n. 15päivä tätä kuuta pitäis menkat alkaa ja viime viikolla jo tuntu menkkamaiset kivut alavatsassa ja jatkuu edelleen, nää saattaa olla omia harhaluuloja koska haluisin niin kovasti raskaaksi, oon haaveillut jo kauan mutta mies ei ollut vielä valmis. Toisaalta meillä on yrittämistä niin vähän vielä takana niin ei se heti tärppää.. vaikka niin aina toivoisi. Ajattelin aina että kun lopetan pillerit niin tulen varmasti heti raskaaksi, toisin kävi. Joudunko nyt odottamaan sinne asti kun menkkojen pitäisi alkaa että voin tehdä testin?