Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

321/530 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika päivitys. Ei tarvitse enään pohtia. Vessassa käydessä huomasin vuodon alkaneen. Toisaalta huokasen helpotuksesta toisaalta olen pettynyt ja surullinen...

Haaveilija

322/530 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisiköhän käydä minunkin ostamassa foolihappoa ja alkaa sitä myös miehelle syöttää...

En muista kävinkö täällä raportoimassa, mutta itse kävin verikokeissa sekä virtsakokeissa,niissä kaikki ok. Lääkäri sanoi silloin käynnillä minulle, ettei vuoden yrityksen jälkeen vielä tutkita, mutta tulokset kokeista ilmoittaessaan sanoikin, että mies testeihin ja sitten varataan aikaa jatkoa varten. Mies aloitti uudessa työpaikassa, joten nyt odotellaan koska sen aikataulut antaa myöden että saisi sille ajan.

Mulla edellinen kierto 17 päivää, nyt 23. Tuo 23 minulle normaalimpi (tai 20-25), toisinaan vaan jostain kumman syystä lyhyempi. Nyt arvon jos kävisin ekat ovistikut kuitenkin ostamassa...

Onko tullut uusia plussanneita? Jostain syystä en saa avattua kaikkia sivuja :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/530 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna varmistin Clearbluen digitestillä ja positiivista näytti <3 Myös toisen testin viiva vähän eilistä tummempi. Netin laskurin perusteella la olis 7.12. eli en ollut osannut itse laskea ollenkaan :D Pelottaa, toivon niin kovasti että pysyy matkassa, palailen tänne takaisin jos jotain sattuu... Ihan hirveästi onnea projektiin teille kaikille; näköjään se aurinko paistaa sokeaan kanaankin ja iloinen uutinen pääsee yllättämään jokaisen vuorollaan ja just kun sitä vähiten odottais ;)

324/530 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon Astriida!!! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin!!!

Vierailija
325/530 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Astriida!! Ihan mahtava uutinen ja ihana että saatte pienen tänävuonna jo! Kyllä kaikki menee varmasti hyvin, lähetän paljon sydämiä sinne teille kaikille KOLMELLE!

Meillä vaan tosiaan toi "kun lakkaa yrittämästä"-meininki ei toiminut. Ihan ne menkat sieltä tosiaan alkoi siitä huolimatta. Nyt tässä arvonkin että alanko tikuttamaan vaiko en :/ Tavallaan kiinnostaisi kokeilla että auttaako se mitään, kun kuitenkin tässä on naitu ihan joka päivä tuottamatta tulosta. :(

tttt: Siis mitä, eikö oikeesti vuoden jälkeen aleta tutkimaan mitään?? Kauanko sit pitää ootella et jotain tehdään? D: 

326/530 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Astriida! 😊

Miulla on viime perjantaista asti ollut aika ajoin sellanen olo, että menkat olis alkamassa vaikka niiden pitäs alkaa vasta ens viikon ti, toki viimeks se kierto oli sen 25 päivää, että mikään ei kai oo kauheen varmaa tällä hetkellä. Edellisessä raskaudessa miulla oli menkkakipuja viikko ennen kun menkkojen piti alkaa, mutta en nyt jotenkin lähtis siihenkään uskomaan tällä hetkellä, että olis tärpänny.. On vähän sellanen kyyninen ja epävarma olo tällä hetkellä koko tämän raskautumisyrityksen kanssa. Koska se kierto oli viimeks niin oudon lyhyt, niin en oo oikein voinut arvioida oviksen ajankohtaa tai oikeestaan yhtään mitään.. Ensi viikkoa siis mielenkiinnolla odottaen..

Vierailija
327/530 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet: Mikä tilanne? 

Täällä vuorotellen itketään tätä tilannetta ja vuorotellen on sellainen vahva nainen-fiilis. Siis, tämä vaan turhauttaa että mitään ei ole tapahtunut ja toivo siitä että jotain edes tapahtuisi on jo aika nollilla. Kaikki muutenkin menee ihan päin persettä, töitä en ole saanut ja väsymys vaivaa koulunkäyntiä, ja muutenkin kaikkea epäonnista tapahtuu, eikä sitä muksuakaan kuulu. 

328/530 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 27, eilen tuli vahva ovis+ testiin.. r-testit negaa.. viime kierto oli 31 päivää.. taitaa pitkä kierto olla tulossa :( jos siis ovistakaan edes oikeesti tulee..

Tuossa eilen tehty aamupäivän cleaeblue plus, ja alempi kuva tän aamunen sama testi (ilman salamaa).. et taitaa se tosiaan vaan sitte olla myöhänen ovis.

Edellisessä kuussa ovistestit jo hyvinki negaa tässä vaiheessa

329/530 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivänen siis

330/530 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pc illalla, ärsyttävän vahvaa viivan paikkaa!!

331/530 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä kukaan varmaan lue, jutellaan itelle :D

Viivapaikkaa kai edelleen.. lämpöjä en saa mitattua, kun mittari heittää niin eri lukemaa joka kerralla.

332/530 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivanpaikkaa..

333/530 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: joo, se lääkäri alkuun oli sitä mieltä, että vuosi on liian lyhyt aika. Mutta siis mielipide vaihtui hänellä, kunhan vaan nyt mies pääsisi testeihin...

334/530 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa pitkästä aikaa. Vajava kk nyt yrittäny vältellä tätä ketjua lukemasta ja tänne kirjoittamasta kun tuntuu, että pää sekoaa näiden hoitojen kanssa. Itkettää ja naurattaa ja ahdistaa ja veetuttaa kaikkia yhtä aikaa. Miehessä ei mitään vikaa testeissä ollut elikkä kaipa se syy sitten minusta löytyy 😞 heti seuraavasta kierrosta klinikalle yhteys ja testaavat onko munatorvet auki ja aletaan isommin tutkimaan ja miettimään onko se sit inseminaatioon vai ivf:ään meno.. phuuh...

Onnea hurjasti kaikille täällä plussanneille <3

Vierailija
335/530 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttura: Voi ei, isosti tsemppiä ja jaksamisia <3 Toi on varmasti rankkaa! Mut hei, ei se syy aina ole kummassakaan, joskus on vaan tosi huono tuuri. Että äläs nyt itseäsi syytä! Ja jos joku syy löytyy, niin siihen on 99% todennäköisyydellä  korjauskeino :) Kyllä teillekin vielä plussa tulee! Olen aivan varma siitä. Mut en voi kuin kuvitella millaista tunteiden vuoristorataa teillä on.

Itseä alkaa surettaa kun tajuaa, että ensimmäisen la olisi nyt parin viikon päästä. Miten erilaista kaikki olisikaan, sen sijaan että nyt ei enää jaksa edes lippua korkealla pitää raskautumisen suhteen. Olo on tosi toivoton ja en suoraan sanottuna enää edes usko, että meille lasta tulee. Olen lakannut vauvanvaatteiden katselemisen ja vauvalehden tilauskin lopetettiin, kun sekin alkoi tuntumaan lähinnä vittuilulta koko homma. Että tässä nyt sitten katsellaan, mitä tulevaisuus tuo. Yritystä ei lopeteta, mutta ei jakseta laskea mitään sen varaan että joku plussa joskus tulisi. 

336/530 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu.. hurjasti kiitosta tsempeistä <3

Ite kyllä pidän myös teille vahvasti peukkuja et tärppäis.. voin vain kuvitella kuinka paha olla kun tietää, että pienen olisi pian pitänyt syntyä. Hurjan paljon voimia, että jaksat sinnikkäästi yrittää ja uskoa että se syli vielä täyttyy <3

Vierailija
337/530 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaverin vauvaa hipsuttelemassa. Olisipa itselläkin jo pikkuinen... Kaveri kehui, kuinka helposti oli raskautunut, ihan vain pari kiertoa ja pulla oli uunissa, raskaus helppo ja kaikkea. 

Menkkojen alku perjantaina, ja nyt iski se jänskätys taas. Mitäs jos? Oiskohan jo nyt jotain? Menkkakipumaisia olotiloja tässä ollut, mutta menee varmaan siihen samaan vainoharhaisuuteen jota jo vuoden on ollut tässä. 

Esikoisen LA ois ollut nyt vappuna : ( Sydäntä särkee. Miten erilaista elämä olisikaan ollut. 

338/530 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu.. harmittaa niin sun puolesta.. meilläki töissä juuri kerrottiin taas vauvauutisia.. kestohymy huulille ja onnittelut vaikka tuntu ku sydän revittäs rinnasta.

Vierailija
339/530 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi täällä aamuyöllä... Ja hemmetillisten kipujen saattelemana. Alkaa nää kivut nostaa päätä taas, et kohta pitää alkaa miettii pillereiden uudelleen käyttöönottoa. :( En jaksa enää, ei lasta mutta paskaa on kyllä. 

No, seuraavaan kiertoon taas ja yltiöoptimistinen asenne vaan käyttöön. Ehkä nyt alan sit tikuttaa ovista, vaikka tiedänkin sen lisäävän stressikertoimia. 

340/530 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu meille lääkäri sanoi, että stressi toki vaikuttaa asiaan mutta ei niin isosti kuin väitetään. Itselläni aloitetaan mahdollisimman pian lääkkeellinen inseminaatio clomifen tablettien ja menopur piikkien kanssa. Fsh oli hieman koholla joten lääkäri oli sitä mieltä ettei aikailla luonnollisen kierron kanssa vaan suoraan lääkkeelliseen mennään. aukiolotutkimus tehty ja siellä nyt kaikki röörit auki..

Toivoisin kyllä teille jo niin sitä plussaa tikkuun <3