Tiettyjä automerkkejä ei koske normaalit liikennesäännöt :D
Kävin eilen Lidlissä, ja huomasin että sen kärrysuojan viereen oli pysäköity BMW ja Audi. Kumpikaan ei ollut vanha, eli rahasta niiden omistajilla tuskin on pula. Katsoin ympärille ja totesin että parkkipaikkoja näyttäisi olevan niin lähellä kun kaukaa. Jäin kuitenkin ihan uteliaisuuttani seuraamaan tilannetta. Hetken päästä molempien autojen kuljettajat tuli melkein peräkkäin kaupasta ilman mitään isompia ostoksia, istui autoihinsa ja ajoi pois. Oma tulkinta on että ne oli samassa seurueessa ehkä jollain työ- tai mökkimatkalla.
Mutta siis ajatelkaa. Kaksi ilmeisen tervettä ihmistä käy ostamassa jotain pientä syötävää, eikä voinut kävellä edes invapaikalta kauppaan samalla kun parkkipaikka oli puolityhjä. Tempaisun olisi voinut jossakin määrin ymmärtää jos ne oikeasti olisi ollut vanhuksia tai invalideja, tai olisi esimerkiksi loukannut jalkansa.
Mutta siis ei helvetti sentään. Seuraavalla kerralla kun törmään tällaiseen, otan valokuvat ja lähetän vaikka Iltikselle.
Kommentit (54)
Ostin bemarin isolla koneella juuri noiden etuoikeuksien takia. Mökkimatka lyheni ja marketin pihalla voi auton jättää minne haluaa. Kyllä elämä on helpottunut.
Mersussa ei tartte pitää valoja kun se katkaisija on niin hankalassa paikassa että sitä ei muista käyttää vaikka varmaan 80% autoissa se on samassa paikkaa. Maseratilla saa ajaa 80-100 alueella 150kmh
Vulva V70 kuskit on poikkeuksetta jotain mielenterveysongelmaisia rattiraivoajia.
Miksi minä en ikinä näe törttöileviä Bemari-kuskeja? Ajan sentään 50 000km/vuosi. Sen sijaan vaaralliset kuskit järjestäen omistaa autot Yaris, Punto, Micra... Näiden kuskien logiikkaa liikenteessä en juuri koskaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin bemarin isolla koneella juuri noiden etuoikeuksien takia. Mökkimatka lyheni ja marketin pihalla voi auton jättää minne haluaa. Kyllä elämä on helpottunut.
Ja koska perheauto niin sen saa jättää prisman perheparkkiin eikä kukaan pääse kolistelemaan ovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska perheauto niin sen saa jättää prisman perheparkkiin eikä kukaan pääse kolistelemaan ovia.
Mulla on kyllä aika iso ja raskas ostoskärry. Tuuli voi tarttua siihen ja iskeä päin bemaria... T. Äiti-ihminen japsifarmarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä aika iso ja raskas ostoskärry. Tuuli voi tarttua siihen ja iskeä päin bemaria... T. Äiti-ihminen japsifarmarissa.
Onko sinulla oikeasti lapsia? Olitko koulukiusaaja nuorena? Myrkytätkö muiden koiria jos et itse pidä koirista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla oikeasti lapsia? Olitko koulukiusaaja nuorena? Myrkytätkö muiden koiria jos et itse pidä koirista?
On. Ei. Ei. Kenellekään en aiheuta hengenvaaraa, toisin kuin kaahaajat omakotialueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko kirjoittanut tämän avauksen, jos ne autot olisivat olleet uudenkiiltävät Renault ja Toyota? Olisitko edes huomannut koko tapausta?
Minä huomaan kyseiset merkit aika usein liikenteessä. Ja epäilen, että he itse haluavat minun huomaavan merkkinsä, vai mikä olisi muu syy puskurissa roikkumiseen?
Minä roikun hetken puskurissasi kunnes ohituspaikka aukeaa, sitten menen menojani.
Ja usko pois -lyhytkin suoranpätkä siihen riittää.
Jos ajaisit kovempaa niin tuo ilmiö vähenisi kummasti...
En ole ketä lainasit. Ajan rajoitusten mukaan, en aja kovempaa puskurissa roikkujien takia. Se ohitus ei siitä edes nopeudu ja tehokkaalla autolla pääsee kyllä ohi muutenkin. Puskurissa roikkuja on vain ajotaidoton idiootti. Minä pääsen pikkupösölläni rekastakin ohi ihan helposti kun vaan näkyväisyys riittää eikä ketään tule vastaan.
Puskurissa roikkuja aiheutti kaverin autoon 10 tuhannen euron laskun ajamalla perään, kun tiellä oli hirvi ja kaveri oli hidastanut, ihan oikeaoppisesti, koska ei törmännyt hirveen. Tästä on jokunen vuosi. Kai se perässäajajan vakuutuksesta meni, koska todistajia oli riittävästi. Jos olis ajanut kauempana, olisi ehtinyt perille ajoissa. Kannattiko? Kaverin tiedän, yleensä vielä ajaa vähän yli rajoitusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun takana ollut vanhempi pariskunta huomaakin, että koitat noin vain poistua paikalta vaikka "tuuli" tyrkkäsi kärryt F10 m-sportin kylkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ohittelija ja ylinopeuden ajaja, mutta autoni ei ole Audi tai BMW. Laitan mammat hämilleni. Joskus jopa Audi-kuskejakin, jotka ovat lähteneet kisailemaan häviten. Onneksi näitä on harvassa, en jaksa kisailla auton kiihtyvyydellä, haluan vain nopeasti töistä kotiin.
Niin ja olen nainen. Haukkukaa vain.
Subaru?
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä en ikinä näe törttöileviä Bemari-kuskeja? Ajan sentään 50 000km/vuosi. Sen sijaan vaaralliset kuskit järjestäen omistaa autot Yaris, Punto, Micra... Näiden kuskien logiikkaa liikenteessä en juuri koskaan ymmärrä.
Mun kokemuksen mukaan taas kaikkein eniten ylinopeutta ajavat teinit tai henkiseltä kehitykseltään teinin tasolle jääneet aikuiset, joilla on alla joku 20 vuotta vanha Corolla tms. ruosteinen paskakasa.
-Alfa-uros
Niin ja olen nainen. Haukkukaa vain.