Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiettyjä automerkkejä ei koske normaalit liikennesäännöt :D

Vierailija
02.08.2016 |

Kävin eilen Lidlissä, ja huomasin että sen kärrysuojan viereen oli pysäköity BMW ja Audi. Kumpikaan ei ollut vanha, eli rahasta niiden omistajilla tuskin on pula. Katsoin ympärille ja totesin että parkkipaikkoja näyttäisi olevan niin lähellä kun kaukaa. Jäin kuitenkin ihan uteliaisuuttani seuraamaan tilannetta. Hetken päästä molempien autojen kuljettajat tuli melkein peräkkäin kaupasta ilman mitään isompia ostoksia, istui autoihinsa ja ajoi pois. Oma tulkinta on että ne oli samassa seurueessa ehkä jollain työ- tai mökkimatkalla.
Mutta siis ajatelkaa. Kaksi ilmeisen tervettä ihmistä käy ostamassa jotain pientä syötävää, eikä voinut kävellä edes invapaikalta kauppaan samalla kun parkkipaikka oli puolityhjä. Tempaisun olisi voinut jossakin määrin ymmärtää jos ne oikeasti olisi ollut vanhuksia tai invalideja, tai olisi esimerkiksi loukannut jalkansa.
Mutta siis ei helvetti sentään. Seuraavalla kerralla kun törmään tällaiseen, otan valokuvat ja lähetän vaikka Iltikselle.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä teistä köyhistä, mutta meille bemari-kuskeille on jaettu sellaisia lappuja millä saa pysäköidä minne vaan.

Joo mä olen kuullut niistä, ja niissä on kuulemma invan kuva....

Ei, ne näyttää tältä: http://d244s749crepgz.cloudfront.net/satakunnankansa/content/uploads/20…

Vierailija
22/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW. Eihän siinä ole edes nelivetoa. Mitäköhän sillä tekee...

Niin.. valtaosa myydyista Bemareista on nelivetoja nykyään. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan ne wannabet ja poserit ostelee Audeja ja Bemareita ja joilla ei ole varaa Mersuihin yms premiumluksusautoihin. Luulevat siis itsestään liikoja.

No ei sinulla ainakaan ole autojen tarjouspyynnöistä mitään kokemusta.

BMW - Koska mersutkin tarvitsevat esikuvia.

Hitler ajoi Bemarilla, joten kuka sivistynyt ihminen enää semmoisella kehtaa ajaa?

Itsellä on sekä BMW:n avoauto että Mersun farmari enkä paljoa jaksa välittää mitä anonyymien keskustelupalstojen kirjoittelijat ovat siitä mieltä.

Alan epäilemään ettet aja kun korkeintaan yhdellä Avensiksella.

Vierailija
24/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et sinä osaa ruksata nelivetoa autoa tilatessasi, niin se on ihan vaan sinun kyvyttömyyttäsi.

Vierailija
25/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko kirjoittanut tämän avauksen, jos ne autot olisivat olleet uudenkiiltävät Renault ja Toyota? Olisitko edes huomannut koko tapausta?

Minä huomaan kyseiset merkit aika usein liikenteessä. Ja epäilen, että he itse haluavat minun huomaavan merkkinsä, vai mikä olisi muu syy puskurissa roikkumiseen?

Minä roikun hetken puskurissasi kunnes ohituspaikka aukeaa, sitten menen menojani.

Ja usko pois -lyhytkin suoranpätkä siihen riittää.

Jos ajaisit kovempaa niin tuo ilmiö vähenisi kummasti...

Jos ajaisin kovempaa, roikkuisin edellä ajavan puskurissa. Ja kyllä, olen huomannut, että normaalin turvavälin pito aiheuttaa sinussa vastustamattoman himon ohittaa.

Täh?

Ei edessäsi olevan turvavälin koko vaikuta tippaakaan siihen ajanko ohitsesi vai ei. Siihen vaikuttaa ainoastaan käyttämäsi nopeus, usko pois.

Tämän minä kyllä uskon. Välillä näkee niitä tilanteita, kun te urpåt ohittelette letkassa, ja siellä on toisilla urpåilla olemattomat turvavälit. Kovasti tulee teillä äitiä ikävä, kun se vastaantulija lopulta sattuu kohdalle.

No, onneksi on myös meitä normaaleja kuskeja, joilla on varaa tehdä tilaa. Pieni pyyntö vain: kiilaa mieluummin eteeni kuin taakseni. Koska olet niin rasittava siellä takana.

Vierailija
26/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan niissä on sähköinen neliveto. Eli todellisuudessa "neliveto".

Vierailija
27/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun pysäköin uuden isokoneisen 5-sarjan bemmini perhepaikalle, mietin, että kuinkahan moni seuraavan tunnin aikana käy kuikkimassa, että onhan autossa lasten turvaistuin... :) voi sitä heidän pettymystään kun istuin nököttäkin siellä takapenkillä :)

Hyi, eikö tuo 5-sarjan bemari ole jotenkin niin 2005?

No jos se on ostettu 2005.

Vierailija
28/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun ihan vaan neliveto. Jos vetoa saadaan välitettyä jokaiselle pyörälle on kyseessä neliveto.

Vierailija
29/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun ihan vaan neliveto. Jos vetoa saadaan välitettyä jokaiselle pyörälle on kyseessä neliveto.

Ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Täällä käytiin vähän aikaa sitten sotaa esimerkiksi Honda CRV:stä. Katsos kun kaikki nelivedot ei ole tasavertaisia.

Vierailija
30/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, siis millaisella paikalla ne sinut kuohuksiin saaneet autot olivat? Invapaikallako? Vai alueella, joka ei ole parkkipaikkaa? Invalidejahan ne olivat eittämättä. Katsos, kun kaikki vammat ja viat eivät näy päälle päin. Niillä oli selvästi vika tai vamma korvien välissä eli aivoinvalideja olivat, mahdollisesti lisäksi lukutaidottomia ja hahmotushäiriöisiä. Olisiko rupinen Lada aiheuttanut samanlaisen reaktion? Kai sinulla oli kännykkäkamera iskuvalmiina, että sait ylös rekisteritunnukset ja kuljettajat.

Vierailija
31/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan ne wannabet ja poserit ostelee Audeja ja Bemareita ja joilla ei ole varaa Mersuihin yms premiumluksusautoihin. Luulevat siis itsestään liikoja.

Hitler ajoi Bemarilla, joten kuka sivistynyt ihminen enää semmoisella kehtaa ajaa?

Itsellä on sekä BMW:n avoauto että Mersun farmari enkä paljoa jaksa välittää mitä anonyymien keskustelupalstojen kirjoittelijat ovat siitä mieltä.

En aio kuvia laittaa joten joudut jatkamaan epäilyksen tiellä.

Vierailija
32/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt huviksesi. Ei tarvitse näkyä kun osa konepellistä ja käsinkirjoitettu lappu.

Vierailija
33/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken videon BMW:n xDrive-järjestelmästä. Tietokone ohjaa kytkintä, joka sitten jakaa tarpeen mukaan tehoja etu- ja taka-akselille. En tiedä muista, mutta pelottaisi ajaa sellaisella järjestelmällä huonossa kelissä.

Vierailija
34/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai hetko, laita ohjekirjasta.

Vierailija
35/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko kirjoittanut tämän avauksen, jos ne autot olisivat olleet uudenkiiltävät Renault ja Toyota? Olisitko edes huomannut koko tapausta?

Minä huomaan kyseiset merkit aika usein liikenteessä. Ja epäilen, että he itse haluavat minun huomaavan merkkinsä, vai mikä olisi muu syy puskurissa roikkumiseen?

Minä roikun hetken puskurissasi kunnes ohituspaikka aukeaa, sitten menen menojani.

Jos ajaisin kovempaa, roikkuisin edellä ajavan puskurissa. Ja kyllä, olen huomannut, että normaalin turvavälin pito aiheuttaa sinussa vastustamattoman himon ohittaa.

Täh?

Ei edessäsi olevan turvavälin koko vaikuta tippaakaan siihen ajanko ohitsesi vai ei. Siihen vaikuttaa ainoastaan käyttämäsi nopeus, usko pois.

Tämän minä kyllä uskon. Välillä näkee niitä tilanteita, kun te urpåt ohittelette letkassa, ja siellä on toisilla urpåilla olemattomat turvavälit. Kovasti tulee teillä äitiä ikävä, kun se vastaantulija lopulta sattuu kohdalle.

No, onneksi on myös meitä normaaleja kuskeja, joilla on varaa tehdä tilaa. Pieni pyyntö vain: kiilaa mieluummin eteeni kuin taakseni. Koska olet niin rasittava siellä takana.

Jos joudun possujunaa ohittaessani kiilaamaan se johtuu ainoastaan siitä että jollain on edessään olematon turvaväli.

Vierailija
36/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Täällä käytiin vähän aikaa sitten sotaa esimerkiksi Honda CRV:stä. Katsos kun kaikki nelivedot ei ole tasavertaisia.

Ai, se oli se keskustelu, jossa Honda ei pärjännyt rullien päällä: Kuka ajaa joskus/silloin tällöin/jatkuvasti rullien päällä? Todella hölmö testi, koska muuten kaikissa 4-veto autoissa järjestelmä toimii käytännössä lähes yhtä hyvin.

Vierailija
37/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin äsken videon BMW:n xDrive-järjestelmästä. Tietokone ohjaa kytkintä, joka sitten jakaa tarpeen mukaan tehoja etu- ja taka-akselille. En tiedä muista, mutta pelottaisi ajaa sellaisella järjestelmällä huonossa kelissä.

xDrive toimii upeasti. Kokeilepa kun seuraavat liukkaat tulevat.

Vierailija
38/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Jos joudun possujunaa ohittaessani kiilaamaan se johtuu ainoastaan siitä että jollain on edessään olematon turvaväli.

Ja se on se saksalaista autoa ajava possu, joka kyttää ohituspaikkaa. Hetkinen, ympyrä taisi just sulkeutua.

Vierailija
39/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ohittelija ja ylinopeuden ajaja, mutta autoni ei ole Audi tai BMW. Laitan mammat hämilleni. Joskus jopa Audi-kuskejakin, jotka ovat lähteneet kisailemaan häviten. Onneksi näitä on harvassa, en jaksa kisailla auton kiihtyvyydellä, haluan vain nopeasti töistä kotiin.

Vierailija
40/54 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä taas tästä topiikista ja muiden asioihin sekoilevista ämmistä opimme:

Naiset ajaa paremmin......Bussilla.