" miehen abortti"
Pitäisi tulla mahdolliseksi sellainen järjestely, että 6kk kuluessa siitä, kun mies saa tietää naisen olevan raskaana, on miehellä oikeus ilmoittaa tuomioistuimeen tai lastenvalvojalle kieltäytyvänsä lapsen isyydestä.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
nykyaikaisessa maailmassa myös miehille tulisi taata tasavertainen oikeus päättää Ottaako lapsen isyyden kantaakseen vaiko ei
Miehillä onkin oikeus päättää ovatko he isiä lapsilleen. Jos nainen synnyttää lapsen miehen haluamatta, kukaan ei pakota miestä tapaamaan lasta tai olemaan tälle isä. Vain taloudellinen vastuu on olemassa, isäksi ei kukaan pysty pakottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin ahdistaa niin selibaatti siihen asti että saat sterilisaation. Katsos lainsäätäjää ei kiinnosta jonkun jonnen isyysahdistukset vaan lapsen oikeus vanhempaan ja elatukseen.
Miksi sitten sinkkunaisillakin on oikeus hedelmöityshoitoihin? Ketäs kiinnostaa niiden lasten oikeus isään? Ei naisia ainakaan, sen minä kyllä tiedän. "Minä, minä, minä ja minun oikeuteni kehooni ja lapseen."
Hedelmöityshoidolla alkunsa saanut lapsi saa lain mukaan halutessaan 18-vuotiaana tietoonsa biologisen isänsä nimen.
Eikös se tule lapsen kehityksen kannalta 18 vuotta liian myöhässä, jos niin kuin lapsen etua ajateltaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tekee abortin vastoin miehen tahtoa, tulisi naisen maksaa jonkinlainen korvaus henkisestä särystä ja kivusta miehelle syntymättömän lapsen abortoinnista. Vaikka 10 000€ kertakorvauksena. Provosoivasti ehkä sanottu mutta nykyään ei noteerata mitenkään sitä kuinka vakavasti "lapsen" menettäminen voi vahingoittaa miehen mielenterveyttä. Varsinkin jos se on oletettavasti miehen ainoa mahdollisuus saada lapsia.
18 vuotta suremista halpottavaa rahaa olisi kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisellä lailla turvataan lapsen etu, ei naisen eikä miehen etua. Piste.
Ja lapsen etu on isä joka ei halua tätä?
Tämä!
Kerro onko se!
Sellaista sattuu. Voihan se lastaan kovasti halunnut isä kuolla raskausaikana/lapsen ollessa vauva.
Pääasia on, että lapsella on yksi luotettava huoltaja elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tekee abortin vastoin miehen tahtoa, tulisi naisen maksaa jonkinlainen korvaus henkisestä särystä ja kivusta miehelle syntymättömän lapsen abortoinnista. Vaikka 10 000€ kertakorvauksena. Provosoivasti ehkä sanottu mutta nykyään ei noteerata mitenkään sitä kuinka vakavasti "lapsen" menettäminen voi vahingoittaa miehen mielenterveyttä. Varsinkin jos se on oletettavasti miehen ainoa mahdollisuus saada lapsia.
Paremminkin miehen pitäisi maksaa naiselle isot korvaukset kivusta, särystä ja mahdollisesti vamman tuottamisesta, mikäli isä haluaa ehdottomasti sen lapsen.
Sama tosin koskee aborttiakin, sekään kun ei ole kivuton tai riskitön toimenpide. Eli naiselle sellainen kymppitonnin korvaus, mikäli mies painostaa aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten todistetaan, että mies ei ole muuttanut mieltään? Eihän se niin voi mennä, että ensin mies haluaa lapsen ja sitten pyörtää asian. Pitäisikö pariskunnan hakea lupa seksiä varten maistraatilta joka kerta etukäteen?
Käännän kysymyksen toisinpäin:
Miten todistetaan että aborttia hakeva nainen ei ole muuttanut mieltään vaan on kokoajan halunnut sitä. Eihän se niin voi mennä että ensin nainen haluaa lapsen ja sitten pyörittää asian.
Niin, että joku huvikseen tapattaa oman lapsensa (olkoonkin alkutekijöissä)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nykyaikaisessa maailmassa myös miehille tulisi taata tasavertainen oikeus päättää Ottaako lapsen isyyden kantaakseen vaiko ei
Miehillä onkin oikeus päättää ovatko he isiä lapsilleen. Jos nainen synnyttää lapsen miehen haluamatta, kukaan ei pakota miestä tapaamaan lasta tai olemaan tälle isä. Vain taloudellinen vastuu on olemassa, isäksi ei kukaan pysty pakottamaan.
Ei ole. Jos äiti ja tämän aviomies joka on tunnustanut lapsen haluavat, niin oikealla isällä ei ole sananvaltaa.
Hei miehet, jotka ette halua lapsia. Miksette jo osta niitä seksirobootteja, teille sopisi sellainen paljon paremmin.
Jos naiset kerran ovat niin hirveitä, kamalia, kieroja ja katalia, miksi niitä täytyy silti päästä sohimaan sillä peniksellä? Jos minä halveksuisin jotakuta noin, en haluaisi olla tekemisissä.
Aivotonta touhua. Hankkikaa sellainen purkkipimppi, sen kanssa ei tule tällaisia murheita.
Jokos tämä ajatus on edennyt kansalaisaloitteeseen saakka? Tämä olisi hyvä ja kannatettava laki.
Hedelmöityshoidolla alkunsa saanut lapsi saa lain mukaan halutessaan 18-vuotiaana tietoonsa biologisen isänsä nimen.