Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja ärtyneisyys

Vierailija
27.09.2024 |

Tekevätkö vaihdevuodet naisen (henkilön) ärtyisäksi? Kaikki veetuttaa ja tekisi mieli olla vain ilkeä? Aiheuttako estrogeenin puute tämän vai mikä? Tuntuu, että räjähdän. 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin sama täällä. Olen aina ollut lauhkea lehmä, mutta nyt 47v. Pippuripirkko!

Vierailija
2/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa. Hormonikorvaus sitten palauttaa sen oman leppoisuuden, jos sellaista voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan käytävä lääkärissä ennen kuin poltan sillat takanani ilkeilemällä ja irstisanoutumalla töistä. Ap

Vierailija
4/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä vaihdevuodet ovat toinen teini-ikä. Kaikki ottaa pattiin...Ja yrittää selvästi masentaakkin...

Vierailija
5/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotinko vahingossa tämän?

Tänäänkin kun menin junalla leffaan, mainitsin teineille kun luukuttivat junassa superpskaa musaa kovalla. Ja leffassa motkotin jollekin ukolle kun koko ajan koivillaan potki/tökki mun penkkiä.

Kun nousee kauhea raivo, niin en voi pitää suutani kiinni. Pelkään että mulle käy vielä huonosti.

Lisäksi itkettää enkä jaksa ihmisiä.

Auttaiskohan ne mummopillerit? Tai masislääkkeet. Kokemuksia?

Vierailija
6/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin kun menin junalla leffaan, mainitsin teineille kun luukuttivat junassa superpskaa musaa kovalla. Ja leffassa motkotin jollekin ukolle kun koko ajan koivillaan potki/tökki mun penkkiä.

Kun nousee kauhea raivo, niin en voi pitää suutani kiinni. Pelkään että mulle käy vielä huonosti.

Sama mulla. Ihan joka asia ärsyttää ja tekisi mieli sanoa viimeinen sana, vieläpä vi*tumaisesti. Alan pelätä, etten hallitse kohta itseäni. Ap

Vierailija
7/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette mene lääkäriin ja hae apua tilanteeseen? Ei ole pakko kärsiä tuollaisesta olosta.

Vierailija
8/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitteko te sitten tuosta olotilasta vai miksi ette hae apua? En haluaisi olla tuollainen ihminen. 

Vierailija
9/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Hormonikorvaushoito auttaa jonkin verran, mutta ei täysin. Menopaussiakaan ei ole vielä ollut.

N54v

Vierailija
10/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautitteko te sitten tuosta olotilasta vai miksi ette hae apua? En haluaisi olla tuollainen ihminen. 

En nauti. Olen tilaamassa näillä näppäimillä lääkärin. Muita oireita kuin ilkeys ei ole ilmennyt. Ap

Vierailija
11/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän just kysellään apuja ja vertaistukea.

Vierailija
12/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vastaavaan raivoon auttoi lopulta hyvin pieni annos estrogeeniä. Yksi suihkaus iholle joka aamu eikä enää tee mieli pudotella päitä tuolla kadulla.

Vierailija
13/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mummogeeli, yhdessä hormonikierukan kanssa. Ero täysluomuun 44-vuotiaaseen itseeni: täysin poissa ovat jatkuvan vitutuksen lisäksi aamuyön unettomuus, vuotohäiriöt, nivelkivut, aivosumu, ponnistusinkontinenssi sekä kuiva iho ja silmät. Kilpirauhanen heilahti vajaalta liikatoiminnalle tämän hienon elämänvaiheen myötä, joten tyroksiinia on ruuvattu alemmas, sen myötä jäivät myös korkea verenpaine, paniikkikohtaukset ja rytmihäiriöt.

Jestas, kuinka erilaista elämä voikaan olla. Kituutin liian pitkään, koska ei-perusterveenä on tottunut siihen, ettei ole energiaa mihinkään ja kremppaa on siellä täällä. 

Vierailija
14/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa. Todellakin aiheuttaa. Voisiko naapuri muuten vetää kakaransa jo kotiin pihalta ettei tarvitse kuunnella tuota saakelin jokapäiväistä rääkymistä ja meteliä mikä siis kestää tuntikausia. Pennut pesulle ja nukkumaan! Jos lukisi tämän.

Vierailija
15/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vastaavaan raivoon auttoi lopulta hyvin pieni annos estrogeeniä. Yksi suihkaus iholle joka aamu eikä enää tee mieli pudotella päitä tuolla kadulla.

Hyvä kuulla. Minulla oli luteaalivaiheen hormonit koholla kun kävin testeissä. Toivon saavani jotain tähän. 

Vierailija
16/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työterveys määrätä mummopillereitä/suihketta? Mietin että mistä erottaa että onko mummotautia tai tarviiko masislääkettä?

Vierailija
17/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pitäs itekin. Olen aineenope ja tuntuu, että kohta lähtee totaalisesti järki päästä törppöjen teinien kanssa. Huumorilla heidän kanssa on ennen pärjännyt, nyt vaan ketuttaa kuin pientä oravaa ja pelkään että tinttaan nokkaan seuravaa vithuilijaa ja vinkujaa. 

Mitäs kautta näissä naistenvaivoissa kannattaa edetä? Työterveys vai onko se ihan turha sen kautta yrittää? Suoraan itse maksettu gyne? Terkkarin Lääkäriaika menee varmaan ensi kesään.

Vierailija
18/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa. Todellakin aiheuttaa. Voisiko naapuri muuten vetää kakaransa jo kotiin pihalta ettei tarvitse kuunnella tuota saakelin jokapäiväistä rääkymistä ja meteliä mikä siis kestää tuntikausia. Pennut pesulle ja nukkumaan! Jos lukisi tämän.

Just! Helvetinkoneesta on kanta-astujaksi opetettujen mukuloiden ravaaminen seinän takana ja pomppiminen trampoliinilla. 

Vierailija
19/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta jos olet se henkilö, joka riehuu ja huutaa meidän työpaikalla, toivon todellakin, että irtisanoudut. En usko, että mikään hormonihoito auttaa enää tässä tapauksessa.

Vierailija
20/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos vaan lakkaisitte nöyristelemästö ja poistaisitte vituttavat asiat elmästänne?

ei teitä hormonit harmita. Te ette vaan tässä iässä enää jaksa sietää ihan mitä vaan. Eikä oikeasti tarvitsekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän