Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojille ei ole kivoja nimiä

Vierailija
31.07.2016 |

Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(

Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.

Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.

Jaan mielessäni poikien nimet näin:

Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.

Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.

Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.

Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.

Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.

Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo

Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.

Mä luovutan.

Kommentit (276)

Vierailija
21/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustafa

Ahmed

Mohammed

💃 ja asenne on rock

Vierailija
22/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika johon olit ihastunut ylä-asteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaspian

Vierailija
24/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli, Anton, Max, Matias, Jonas, Lassi

Vierailija
25/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis Topias?

Vierailija
26/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai sitä nimeä ole pakko jo ennen syntymää tietää? Mitä jos odottaisit että saat sen pienen tuhisevan nyytin kainaloosi ja jos ei mitään nimeä nouse 2kk aikana lemppariksi niin palaa sitten pohtimaan tätä asiaa. Tai ehkä vähän aikaisemmin, nimi kun pitäisi viimeistään 2kk iässä olla maistraattiin ilmoitettuna jollei perusteltua lykkäystä hae.

Oletko selvitellyt mitä miesten nimiä omassa ja lapsen isä suvussa on? Löytyisikö joku kiva? Yksi tuttava antoi pojalleen nimen automallin mukaan, toinen tyttärelleen pelihahmon mukaan. Oman muksun nimi tuli erään kirjasarjan päähenkilön mukaan. Ei sitä nimeä aina tarvitse kalenterista etsiä :).

Vierailija
27/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman todella inhottavan Miikan, joten sitä nimeä en voisi ikinä antaa. Miikka on liian lähellä Miikaa.

Aaro: R-kirjain ei ole kiva ja Salkkari-Aaro tulee mieleen.

Eelis on ihan siedettävä. Onko liian massaa?

Eino on myös ihan kiva, sekin kyllä todella, todella suosittu.

Eeroja tunnen liikaa omasta ikäluokasta.

Niklas - jotenkin limainen, en tiedä miksi. Enemmän miellyttää Nikolas tai Nikolai, mutta koska lapsen sukunimi on tosi tavallinen, nuo nimet olisivat vähän liikaa. Niko ei innosta yhtään, jos joku keksii sitä ehdottaa.

Miko - Töksähtävä ja liian keksityn oloinen.

AP

Vierailija
28/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasper, Kasper, Pauli, Aaron

Vierailija
29/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peik

Isak

Vierailija
30/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku näistä luontonimistä, nämä ovat omia suosikkejani?

Aatos

Ahti

Kuisma

Kuura

Otava

Paju

Vesa?

Itse olen haaveillut, että jos mulla olisi tyttö ja poika niin ne olis Kaisla ja Kuisma :)

Vierailija
31/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael, Niklas, Eeli, Ilja...

Vierailija
32/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mun poika on nimenomaan Ville, se oli ainoa sopiva vaihtoehto.

Vierailija
33/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarne

Olli

Vierailija
34/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatu, Rasmus, Jimi, Roope, Jaajo (jos erikoisempaa meinaa), Miro.. Tämmöisiä tuli mulla mieleen.

Vierailija
35/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo?

Vierailija
36/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mathias, Jakob, Thomas....

Vierailija
37/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku Unisex-nimi, jos poikien nimet eivät kelpaa?

Tässä olisi yksi luettelo:

Ruska, Utu, Tiuhti, Myrsky, Paju, Saarni, Kevät, Airut, Hami, Vilka, Kataja, Ille, Seri, Tammi, Soma, Kullero, Ruu, Ervi, Tuisku, Kuu, Aurinko, Nilla, Tuli, Eelia, Noe, Essa, Dara, Lumo, Aali, Ellis, Juno, Kaiho, Eedi, Reita, Emme, Venni, Karo, Noa, Jessi, Mitja, Runo, Liekki, Sassa, Pette, Asla, Eka, Eeti, Oma, Juno, Mille, Miska, Hippu, Salama, Elmi, Dana, Ilo, Nuka, Ensi, Talvi, Ellis, Rae, Pii, Eeri, Lahja, Emeli, Misa, Emili, Niki, Valo, Devi, Peeta, Niika, Kaari, Momo, Alla, Oka, Noel, Sani, Ariel, Mietti, Eeti, Helle, Aalo, Eri, Indigo, Kide, Lei, Nevin, Nikola, Sana, Sire, Viima, Eeri, Sävel, Niila, Soini, Aala, Muisto, Vanja, Jo, Aale, Hani, Eedi, Camille, Adi, Lemmi, Mara, San, Nyyrikki, Heine, Marin, Sai, Love, Aleksa, Nikita, Sela, Rani, Muuse, Terje, Nima, Opri, Manna, Alvi, Sasa, Laine, Orla, Ami, Rene, Heile, Reine, Kara, Musse, Anis, Sirius, Hille, Ara, Margo, Ly, Esra, Marjus, Min, Karli, Helgi, Hannan, Essa, Hua, Vendi, Ila, Maininki, Sasha, Simri, Tiera, Varma, Toive, Veini.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/162854-lapsesta-ruu-tai-sirius…

Vierailija
38/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mutta mun molempien lasten nimet on jo mainittu tässä ketjussa :D

Ap, miten olisi Eliel, jos Elias tuntuu liian yleiseltä? Ja sellasia kivoja vähän erilaisia pojannimiä minusta ovat esim. Altti, Sasu, Okko, Petrus, Pietari, Maunu, Erno, Tuure, Sakri, Ohto, Vilho, Hermanni ja Antrea.

Vierailija
39/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulbasaur

Vierailija
40/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme