Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojille ei ole kivoja nimiä

Vierailija
31.07.2016 |

Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(

Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.

Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.

Jaan mielessäni poikien nimet näin:

Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.

Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.

Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.

Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.

Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.

Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo

Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.

Mä luovutan.

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni, Voitto, Kaapo, Julius, Jesse, Samuli, Perttu. Entä näistä mikää? Lämpeneekö vai kylmeneekö?

Vierailija
62/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael - ei huono, mutta en täysin syty.

Niklasta kommentoin jo aiemmin.

Eeli - liian lälly.

Iljasta en pidä.

Aarne - ei kiva

Olli - tätä kommentoinkin jo

Simo - ehkä vähän juntti

Aatu - ei

Miro - tästä en pidä

Rasmus - liian sorahtava nimi

Jimi - vähän lähiönimi

Jaajo - en pidä

Unisex-nimet liian erikoisia

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpi.

On kalenterissa, on harvinainen, ei mene oikein mihinkään kategoriaan.

Vai haluatko antaa tyttönimen, oli mikä oli? Mitä naisellisia miehen nimiä onkaan? Christopher, Alexander

Vierailija
64/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kivojakin pappanimiä:

Toivo

Urho

Aatos

Armas

Olavi

Adam

Edvin

Eevert

Leo

Kivoja erikoisempia:

Taito

Amos

Kuu

Elo

Sisu

Teo

Elmo

Into

Vierailija
65/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olisi Armas? Jos joskus saan pojan niin hänestä tulisi ehdottomasti Armas. Minusta aivan älyttömän kaunis nimi!

Vierailija
66/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti

Vierailija
67/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvar tuli mieleen ap:n tytönnimivaihtoehdoista :)

Vierailija
68/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mathias, Jakob, Thomas - kirjoitusasua joutuu selittelemään

Viesti 38: Okko ja Vilho ihan ok, Okko tosin vähän töksähtävä

Muista viesteistä Toivo ihan ok.

AP

Vierailija
69/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tällä palstalla erään yhtä nirson nimenantajan. Kaikki poikien nimet olivat rumia että, mutta ihastui lopulta nimeen Kevin..... :D

Vierailija
70/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalto, Altti, Antero

Vierailija
71/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tõnu, Tõnis, ku alkaa Suomen kalenteri olla jo läpi käyty..

Vierailija
72/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen tarkoitus ei ole miellyttää sinua vaan kantajaansa, jos ketään.

Kyllä mulle on tärkeää pitää nimestä, jonka annan omalle lapselleni. En mä voisi antaa vaikka nimeä Jussi, jos en pidä siitä.

Viljamikaan ei miellytä :( Ehkä vähän liian pappamainen. On myös liikaa sekoitus tytön ja pojan nimeä.

AP

Minä ja minä. Ajattele sitä lasta, joka sen nimen kanssa joutuu elämään.

Vierailija
73/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun pitää se itse keksiä, kun sinulla on niin voimakkaat mielipiteet. Mielestäni Terho nimi on aivan ihastuttava. Samoin Visa ja Sisu ja Anssi ja Antero.

Vierailija
74/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksia ap:lle ekaksi tai tokaksi nimiksi:

1. Mainio

2. Vinski

3.Antero

4. Nietos

5. Veli

6. Visa

7.Antje

8. Runo

9. Sumu

10. Jyry

11. Ano

12. Sulo

13. Felix

14. Reko

15. Kunto

16. Pontus

Huom, Jyry on vanha suomalainen nimi, laittaisin sen pojalle, jos saisin, mielestäni komeampi nimi, kuin tavallisempi Jyri.

Vierailija
75/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus

Vierailija
76/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai!

Vierailija
77/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheita ehdotuksia täällä. Miettikää nyt vähän, miten globaalissa maailmassa lapsemme tulevat elämään. Matkustavat, työharjoittelu/opiskelu/työ maailmalla tai ainakin työpaikassa, jossa ollaan tekemisissä eri kansallisuuksien kanssa. Luontonimet... just joo.

Kiva sitten lapsen tulevaisuudessa tavata jotain Pyry-Jooseppia.... Ei kaksoisvokaaleja ainakaan etunimeen! Ja miettikää hassuja mielleyhtymiä muutenkin kuin suomeksi. Esim. nimi Marjo mielletään pojannimeksi jne.

Olen asunut ulkomailla 10 vuotta ja saan aina tavata nimeäni ja silti se on aina väärin virallisissa asiakirjoissa ym.

Ehdotetuista nimistä kivoja ovat Mikael ja Edvin.

Vierailija
78/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutti?

Meillä oli samankaltainen ongelma, mutta lapsi tyttö.' Lopulta annettiin vähiten huono nimi. Suosittelen oikeasti miettimään parhaat vaihtoehdot ennen syntymää. Itselläni ainakin stressasi nimiasia ihan kohtuuttomasti siihen asti, kun saimme sen päätettyä.

Vierailija
79/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauheita ehdotuksia täällä. Miettikää nyt vähän, miten globaalissa maailmassa lapsemme tulevat elämään. Matkustavat, työharjoittelu/opiskelu/työ maailmalla tai ainakin työpaikassa, jossa ollaan tekemisissä eri kansallisuuksien kanssa. Luontonimet... just joo.

Kiva sitten lapsen tulevaisuudessa tavata jotain Pyry-Jooseppia.... Ei kaksoisvokaaleja ainakaan etunimeen! Ja miettikää hassuja mielleyhtymiä muutenkin kuin suomeksi. Esim. nimi Marjo mielletään pojannimeksi jne.

Olen asunut ulkomailla 10 vuotta ja saan aina tavata nimeäni ja silti se on aina väärin virallisissa asiakirjoissa ym.

Ehdotetuista nimistä kivoja ovat Mikael ja Edvin.

On kyllä niin suomalainen asenne tuo, että lasta nimetessä pitää kaiken varalta ottaa huomioon, ettei nimi vaan tarkoita jotain rivoa muinais-urdmurtiksi. Eihän sitä tiedä, jos lapsi joskus joutuu tekemisiin muinais-urdmurtinkielisten kanssa ja voi sitä häpeää sitten.

Vierailija
80/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(

Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.

Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.

Jaan mielessäni poikien nimet näin:

Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.

Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.

Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.

Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.

Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.

Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo

Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.

Mä luovutan.

Kohtahan saa pojallekin laittaa tytön nimen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme