19v tyttäreni muutto toiselle paikkakunnalle nyt tehty. Aloittaa siellä huomenna yliopisto-opinnot.
Vähän aikaa sitten minä ja mies palasimme kotiin. Olimme auttamassa tyttäremme muutossa tänään. Lähtiessä halasin tytärtäni pitkään ja itkuhan minulla tuli. Onneksi oli mies ajamassa autoa, minulla ei olisi tullut ajamisesta mitään. Pitää vielä tuossa yhdeksän aikaan illalla soittaa tyttärelle, että muistaa mennä nukkumaan. Tämä on ollut raskas päivä sekä fyysisesti että henkisesti, joten on todellakin tarve kunnon yöunille, että jaksaa huomenna kampuksella.
Ymmärrättekö, kuinka huolissani olen siitä, miten tyttäreni tulee pärjäämään? Siksi, koska maailma on nykyään kovin armoton ja kova paikka lähes joka asiassa. Nuoria ja tietämättömiä yritetään lähes joka asiassa viilata linssiin, kun kaikki toimijat tavoittelevat vain omaa etuaan!
Miksei voitu säilyttää korona-aikana käytössä ollutta laajaa etäopiskelua opinnoissa? Monet nuoret olisivat silloin voineet suorittaa yliopisto-opinnot, jos ei kokonaan, niin ainakin melko laajasti, kotoa käsin. Ei olisi ollut tarvetta muuttaa vieraalle paikkakunnalle, vaan olisi voinut pysyä kotona, jossa paljon enemmän elämää nähneet ja elämänkokemusta omaavat vanhemmat olisivat osanneet tukea ja neuvoa nuorta paremmin, millaisia valintoja tekee elämässään.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
19-v. pojalleni iskettiin kivääri käteen valtion toimesta vankilan uhalla. On nyt toisella puolella Suomea.
Vapaudenriisto. Tässä näkyy taas millainen hyvinvointivaltio suomi on, tehdään pojista murhatappokoneita.
M28
Vierailija kirjoitti:
19-v. pojalleni iskettiin kivääri käteen valtion toimesta vankilan uhalla. On nyt toisella puolella Suomea.
Aivan eri asia. Hän on siellä Puolustusvoimien huomassa, joka huolehtii suunnilleen kaikesta. Monta lämmintä ateriaa päivässä, terveydenhuolto jne. Aikataulut ja ohjelma on valmiiksi laadittu muiden toimesta, itse ei tarvitse huolehtia siltä osin mistään.
...epäilen provoa, sillä läsnäoloa vaativat orientoivat opinnot alkoivat jo tämän viikon alussa. Ainakin Helsingi. yliopiston lääkiksessä jonka psykan puolella jälkikasvu aloitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan eri asia. Hän on siellä Puolustusvoimien huomassa, joka huolehtii suunnilleen kaikesta. Monta lämmintä ateriaa päivässä, terveydenhuolto jne. Aikataulut ja ohjelma on valmiiksi laadittu muiden toimesta, itse ei tarvitse huolehtia siltä osin mistään.
Hänellä ei isommin ollut vapautta välttää hukkavuotta...
Pitää illalla soittaa tyttärelle, että tämä muistaa mennä nukkumaan? 😂
Liekö tämä tytär sittenkään riittävän kypsä aloittamaan yliopisto-opintoja?
Provohan tämä on, vaikka osa yliopistoista aloittaakin vasta nyt, mutta noin urveloa mammaa ei sentään kenelläkään ole.
Onkohan se kiltti tyttö enää ekan yo vuoden jälkeen samanlainen? Vai muuttuuko bilettäjäksi ja tutustuu moneen jännään nuoreen mieheen.
Halusiko parisängyn vaikka asuu yksin?
Minä myös, mutta nuoreni pärjää kyllä, olen hänet hyvin kasvattanut ja saan nukkua yöni rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
...epäilen provoa, sillä läsnäoloa vaativat orientoivat opinnot alkoivat jo tämän viikon alussa. Ainakin Helsingi. yliopiston lääkiksessä jonka psykan puolella jälkikasvu aloitti.
Sama meidän tytöllä Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Pienenä tarkennuksena, psykiatrit opiskelevat muiden kanssa lääketieteen perusopinnot, ja vasta sen jälkeen erikoistuvat. Eivät aloita missään "psykan puolella".
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, vaikka osa yliopistoista aloittaakin vasta nyt, mutta noin urveloa mammaa ei sentään kenelläkään ole.
Kohta se alkaa kauhistella kuinka kamaliin bileisiin se viaton tyttö vielä vietellään, eli provohan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se kiltti tyttö enää ekan yo vuoden jälkeen samanlainen? Vai muuttuuko bilettäjäksi ja tutustuu moneen jännään nuoreen mieheen.
Halusiko parisängyn vaikka asuu yksin?
Mitä vi**ua sä tulet spämmäämään näitä omia sekoiluitasi toisten ketjuihin? Onko taas joku sana bannattu niin ette oma paskasi menekään enää seulasta läpi?
No mun äiti olisi varmaan voinut kirjoittaa tällaisen aloituksen. Lähdin myös lukion jälkeen toiselle paikkakunnalle yliopistoon ja hyvin meni. Siitä on jo 20 vuotta aikaa. Äidiltä olisin toivonut, että olisi kiinnostunut siitä, miten oikeasti voin eikä hössöttänyt mitään niin tyhmään kuin muistutuksia nukkumaanmenosta. Olin nuori mutta en vajaaälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Ja osalla oli orientaatioviikko jo toissaviikolla ja viime viikko ensimmäinen opiskeluviikko.
On pitänyt jo viikko olla, meidän poika Tutorina.
Kyllä se siellä pärjää. Ens viikolla sitä jo poljetaan kuin tulpatonta mopoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mutta vain toiselle sukupuolelle? Eihän tästä tasa-arvoa kannattavat pidä laisinkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienenä tarkennuksena, psykiatrit opiskelevat muiden kanssa lääketieteen perusopinnot, ja vasta sen jälkeen erikoistuvat. Eivät aloita missään "psykan puolella".
Vielä pienempi tarkennus, psykologit opiskelevat HY:ssä lääkiksen alaisuudessa...
Semmoinen opiskelijatyttö-fantasia tällä kertaa...