Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojille ei ole kivoja nimiä

Vierailija
31.07.2016 |

Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(

Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.

Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.

Jaan mielessäni poikien nimet näin:

Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.

Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.

Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.

Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.

Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.

Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo

Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.

Mä luovutan.

Kommentit (276)

Vierailija
41/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atso

Perttu

Nuutti

Vierailija
42/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko näistä nimistä joku kiva ? Aatu, Niiles, Joni, Joonas, Sami :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi lemppareitani tyttöjen nimistä ja totta: Lyydia on vähän mummonimi ja en ole siitä ihan satavarma. Eivät muutkaan nimet mitään uniikkeja ole, mutta täälläpäin eivät mitään suosituimpia. Omalla asuinpaikkakunnallani suosituimpia tyttöjen nimet ovat Aada ja Venla.

Aatos ja Jalo ovat ihan ok. Taito liian erikoinen, Lassi tylsä. Antonio liian latino. Patrik liian kova nimi, p:tä ja r:ää.

Joose liian erikoinen, Joel ihan ookoo muttei kuitenkaan. Juhana on pappanimi.

Aamos= kaamos

Antto = ontto

Elmo= se punainen kahelin näköinen jäbä Seesamtiestä

Kalle - löytyy läheiseltä sukulaiselta, ei siis käy. Ei muutenkaan iske.

Kaspian liian satuhahmo.

Yläasteaikoja en halua muistella :(

AP

Vierailija
44/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksel/Akseli

Konsta

Anton

Voitto

Arvo

Noah

Kaspian

Kasper

Taavi

Aki

Vierailija
45/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ben, niinkuin teiniäiti Bean lapsi.

Vierailija
46/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anton / Antto / Anttoni

Kasper / Kasperi

Aarni on kaunis.

Otto, Ilja, Ahti?

Tytölle on kyllä mielestäni myös helpompi keksiä nimi.

Vierailija
47/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmo

Kaapo

Vierailija
48/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama homma, että poikien nimistä vaikea keksiä mieleistä. Mitenkäs Aake, Tuure, Elja, Elmeri tai Vilho?

Vierailija
49/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse, Santeri, Akseli

Vierailija
50/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannes

Vierailija
51/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan anna "vajaata" nimeä, kuten Jan, vähän Niinkuin Jani mutta pikkuisen vajaa. Jos haluat helpottaa lapsen elämää niin anna nimi joka on yksiselitteinen, eli sellainen jolla on selkeä suomalainen kirjoitusasu. Itseä tympäisisi olla Jessica, siis ceellä, ei koolla (ja sitten ärsyttää kun aina on väärin kirjoitettu nimi) Luulen että nouseva trendi on nimen omaan suomalaisuutta korostavat nimet. Mielestäni kauniita nimiä pojalle olisi Jussi, Juho tai Janne, Risto, Reino tai Jeremias.

Vierailija
52/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan tavallinen nimi niin ei joudu äitiään häpeämään koko elämäänsä.

Äiti voi hankkia elämän muualta kuin sinappikoneen nimestä.

Vierailija
53/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku näistä: Alvar, Kaarle, Eemeli, Einari, Eino, Iiro, Lari, Lassi, Matias, Mauri, Kasperi, Konsta, Pauli, Reino, Tiitus, Taneli?

Vierailija
54/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen haaveillut, että jos mulla olisi tyttö ja poika niin ne olis Kaisla ja Kuisma :)

Tiedän kaksoset nimeltänsä Kuisma ja Kaisla. Heidän toisetkin nimet on keskenään lähes samat.

Vierailija
55/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylermi urpo uuno

Vierailija
56/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko

Vierailija
57/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli ja Anton jo suvussa, Olli ei muutenkaan yhtään kiva. Anton on ihan kiva, mutta sitä ei tosiaan voi antaa koska sama nimi sukulaislapsella, ja en halua samaa nimeä.

Max: epämiellyttävä, tulee mieleen maksa

Matias: tässä on jotain mistä en pidä.

Jonas: liian jenkki

Lassi: vähän tylsä

Topias: tästä ja Topi-nimestä en pidä

Toki tässä on vielä aikaa, mutta pelkään että tulee kiire :/ Nimen etsiminen suvusta ei oikein innosta...

Jasper on tavallaan ihan kiva, mutta koska sukunimi on tosi suomalainen, yhdistelmä olisi aika juntti.

Kasper - ihan ok, mutta kuitenkaan ehkä ei.

Pauli - en pidä

Aaron - kivempi kuin Aaro

Peik - vähän peikkomainen

Isak - ei sytytä

AP

Vierailija
58/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois Aarne? 

Vierailija
59/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo, Arvi, Arvin, Alfred, Elia, Emil/Eemil, Eemeli, Eino, Eelis, Elo, Hannes, Johannes, Johan, Juhani, Kaarle, Kaarlo, Karl, Mikael, Niila, Olavi, Oliver, Oskar/Oskari, Onni, Peter, Rasmus, Samuel, Sakari, Topias, Taneli, Tauno, Tuomas, Thomas, Unto, Untamo, Vilhelm, Viljo

Vierailija
60/276 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontonimet tuntuvat liian erikoisilta, esim. Kuura ja Otava voisivat olla jotain satukirjan hahmojen nimiä. Yritän ajatella myös sitä, että lapsesta tulee joskus aikuinen.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi