Kristityt, eikä teitä koskaan mietitytä, että entä
jos uskottekin väärään jumalaan ja uskonne menee hukkaan? Jospa hindujumalat ovatkin ainoita oikeita tosi jumalia?
Kommentit (13)
No mitä siinä pahimmillaan voisi tapahtua?
Vierailija kirjoitti:
Elämä on mennyt hukkaan olematonta jumalaa palvellessa ja luultavasti uudelleensyntyy täinä tai rottana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on mennyt hukkaan olematonta jumalaa palvellessa ja luultavasti uudelleensyntyy täinä tai rottana.
Tostahan ois suunta vaan ylöspäin...
tottakai mietityttää.
mun usko on niin epäileväistä sorttia ettei mitään rajaa. välillä oon päättänyt et nyt riitti mulle uskominen, mutta ei sitä vaan voi lopettaa. usko ei ainakaan omalla kohdalla ole tietoinen päätös vaan jostain ulkopuolelta tuleva asia tavallaan.
Olen kyllä elämäni aikana miettinyt muidenkin uskontojen mahdollisuutta sekä myös ateismin mahdollisuutta, agnostismin järkevyyttä yms.
Mielestäni kuitenkin kristinusko on uskonnoista pisimmälle menevä ja sehän on se liitto, minkä Jumala on tehnyt ihmisten kanssa. Muut uskonnot koen, että ne on vähän sinnepäin. Uskon ja turvaudun herraan Jeesukseen.
Mutta ap:n kysymykseen vastaukseni on kyllä ja se on ihan ok, monelle tulee uskontaipaleen aikana epäilyksiä. Silloinhan voi ihan rukoilla Jumalalta vastausta kysymyksiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tostahan ois suunta vaan ylöspäin...
Ja miten varmaa olisi, että koskaan pääsisit ylöspäin?
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä elämäni aikana miettinyt muidenkin uskontojen mahdollisuutta sekä myös ateismin mahdollisuutta, agnostismin järkevyyttä yms.
Mielestäni kuitenkin kristinusko on uskonnoista pisimmälle menevä ja sehän on se liitto, minkä Jumala on tehnyt ihmisten kanssa. Muut uskonnot koen, että ne on vähän sinnepäin. Uskon ja turvaudun herraan Jeesukseen.
Mutta ap:n kysymykseen vastaukseni on kyllä ja se on ihan ok, monelle tulee uskontaipaleen aikana epäilyksiä. Silloinhan voi ihan rukoilla Jumalalta vastausta kysymyksiinsä.
Itse asiassa Jumala teki liiton juutalaisten kanssa, ja kristinusko on vain rip-off juutalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Oikea jumala (esim. joku afrikkalaisten vuorijumala) on vihainen että palvoit epäjumalaa koko elämäsi?
Se, että on kristitty, ei vielä tarkoita että uskois ylipäätään mihinkään jumalaan. Suomihan on tapakristittyjen luvattu maa. Ja toisaalta jos uskoo jumalaan, niin on mahdollista uskoa, että ne kaikki eri uskontokuntien jumalat on sen saman jumalan erilaisia, kulttuurisidonnaisia ilmenemismuotoja. Silloinhan on ihan sama, mitä niistä palvoo.
Herra Jeesus on ainoa Jumala. Hän on totuus, tie ja elämä. Amen.
Ihan maailmanmenoa seuraamalla voi melko äkkiä todeta, että aidot kristityt rakastavat rauhaa, lähes kaikki sodat ja terrorismi on talmudistien ja ääri-islamilaisten tekosia. Tavalliset juutalaiset ja islamilaiset ovat yleensä rauhallisia mutta niiden äärisuunnat eivät ole.
Sen perusteella itsekin ryhdyin kristityksi kun näin oikeasti sydämellisiä ihmisiä seurakunnassa jossa kävin.
Olla kristitty ja olla uskovainen on kaksi eri asiaa. Terveisin kristitty, joka ei kiellä muita Jumalia tai usko edes siihen yhteen.
Oon miettiny samaa :D