Lyydia ja Frida - mistä veljelle nimi?
Lyydia ja Frida-tyttöjen pieni veli kaipailee nimeä. Ongelmana on se, että tytöille on mielestäni läjäpäin ihania nimiä, mutta poikien nimistä en löydä "sitä oikeaa" - nimeä, joka olisi täydellinen ja tuntuisi oman lapsen nimeltä.
Tyttöjen nimistä: halusin nimet jotka olisivat kauniita, mutteivät kuitenkaan ponnettomia. En myöskään halunnut kovin yleistä nimeä. Nimien tuli sopia suomalaiseen sukunimeen ja olla enemmän perinteisiä kuin moderneja.
Pojan nimelle olisi samat kriteerit. Yleisimmät nimet Luka, Luukas, Eemeli, Eemil, Onni, Anton, Elias eivät nappaa. Toisaalta nimet tyyliin Oliver ja Daniel ovat liian pehmeitä ja "hienoja". Liian kovista ja rosoisista nimistä en pidä. Pelottaa, että vauva jää nimeämättä tai saa "ihanjees"-nimen, jos mikään ei kolahda.
Ongelmia tuottaa sekin, että ammattini on lastentarhanopettaja, ja hyvin monesta nimestä tulee mieleen joku tietty lapsi. Jotenkin poikien nimet tuntuvat harmailta ja neutraaleilta ja siltä, että jokaista ihan kivaa nimeä löytyy joka päiväkodista ainakin 3, jolloin kivakin nimi menettää hohtonsa. En siis mitään uniikkia nimeä ole etsimässä - Fridaa ja Lyydiaakin löytyy toki pikkulapsilta, mutta ei kovin monelta kuitenkaan. Tosiaan muutama "ihan kiva" pojannimi löytyy, mutta mikään ei tunnu täysin oikealta.
Kommentit (79)
Eskil
Magnus
Henrik
Leon
Tobias
Adrian
Hugo
Tomas/Thomas
Anders
Stefan
Niklas
Krister/Christer
Markus/Marcus
Peik
Roger
Frans: Tunnen liian monta Fransia, nimi tuntuisi jotenkin lainatulta. Frans ei muutenkaan oikein ole mun tyylinen, ehkä liian rosoinen.
Alvar - tulee mieleen yksi aikuinen tuttu, assosioituu liikaa häneen. Tässä myös häiritsee ajatus sanasta "alvariinsa".
Kaspian - tämä on kyllä ihan kaunis nimi
Leonardo - tuntuu jo liian mahtipontiselta
Daavid - sama tässä, tulee myös liian raamatulliset mielikuvat
Alfred - vähän setämäinen. Lisäksi tästä ei voi tulla mieleen mikään muu kuin lapsuuden Afred J. Kwak :D
Albert - myös vähän setämäinen.
Hugo - tästä kyllä tykkään. On vaan tosi yleinen, ja tunnen tosi monta pikku-Hugoa.
Olavi - tämä on myös ihan jees.
Kustaa ja Gustaf - eivät mun makuun
Edviniä jo kommentoinkin
-ap
Onpa kumma, kun joka helvetin siunaaman päivä täällä joku saatanan kakara kaipailee nimeä :''D Ei oikeasti kenellekään täysjärkiselle voi tulla mieleen tulla nettiin kyselemään tällaisia -.- Joka ikinen päivä, kaiken lisäksi ja aina uusi tyyppi :D:D:D Ihan täydestä menee! :)
Odin
(Älä,oikeasti laita...)
Harald
Aaprami ja Volmari - eivät mun makuun
Louis, Frank, Lars, Kennet, Peter - ovat jo liian epäsuomalaisia, erityisesti Louis kieliasultaan.
Tomas - tästä tulee aina mieleen tomaatit ja espanjan kielen verbi.
-ap
Eevert
Albin
Melvin
Alvin
Edvin
Kevin
Kasbian
Casper
Frans
Ferdinand
Edgar
Isac
Dan
Ben
Teodor
Edvin on ihana. Kannatan!
Kauniita ja sopivia ovat myös:
August
Niklas
Johannes
Fredrik (no, en tiedä onko kaunis, mutta sopiva kriteereihin)
Edvin, Edgar ja Edvard on mun suosikkeja.
Fjodor olisi samanhenkinen, kuuloinen ja söötti. Fjodor-setä -lastensadun mukaan. <3
Andreas, Alexander, Edvart, Edvin. Niissä on kaikissa D-kirjain.