Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs tuttu lääkäri totesi kerran..(tämä teille alapäänne näyttämistä pelkäävät)

Vierailija
30.07.2016 |

"Jos ei ole valmis käymään gynekologilla, ei ole valmis harrastamaan seksiä". Nyrkkisäännöksi teille tämmöinen.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo vieläkään valmis ja kaksi lasta hankittuna.

Olet ollut gynellä jos sinulla on lapsia.

Mihin tämä väite perustuu?

Mulla on kaksi lasta, mutta heidän takiaan en ole koskaan gynekologilla käynyt.

Muuten toki, mutta sellaisiakin tiedän, jotka ovat yli 30-vuotiaita, mutta eivät ole koskaan vastaanotolle menneet. Joko ei ole ollut mitään vaivaa tai sitten ajatus on vain kammoksuttanut.

Mielestäni gynekologin pelkääminen on vähän hassua. Se on heidän ammattinsa ja heillä on vaitiolovelvollisuus. Kaikkea ei voi kuitenkaan rationaalisesti selittää, pelkääväthän ihmiset paljon hölmömpiäkin asioita.

Vierailija
22/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ihmetyttänyt tämä, että naisen alakerta on muka ihmiskehon AINOA paikka, jota pitäisi jatkuvasti syynätä lekurilla. Todellinen tautipesäke.

Yleisin kuolinsyy Suomessa (sairauksiin liittyen) on kuitenkin sydän- ja verisuonitaudit. Kantsis niitä osia ennemmin tutkituttaa. Miesten ja naisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pitää olla valmis antamaan kenen tahansa ronklata to osaa?

Ei, vaan pitää olla valmis antamaan lääkärin tehdä tutkimuksensa. Ihan sinun omaksi parhaaksi.

Nimenomaan näin.

Vierailija
24/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina ihmetyttänyt tämä, että naisen alakerta on muka ihmiskehon AINOA paikka, jota pitäisi jatkuvasti syynätä lekurilla. Todellinen tautipesäke.

Yleisin kuolinsyy Suomessa (sairauksiin liittyen) on kuitenkin sydän- ja verisuonitaudit. Kantsis niitä osia ennemmin tutkituttaa. Miesten ja naisten.

Niitähän tutkitaankin.

Vierailija
25/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites miesten henkinen kypsyys harrastaa seksiä testataan? Moniko mies esim. käy eturauhastutkimuksissa KOSKAAN elämässään? Ja joo, tiedän, mitä kautta se tutkitaan.

Ai niin, mutta miesten sukuelimet ovat yksityisasia, naisten eivät.

Keskustelun alussa joku jo vastasikin tähän.

Vierailija
26/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeisihmisen aloitus

Vierailija
27/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte ehkäisynne jos ette suostu gyn. tutkimuksiin? Vai käytättekö kondomia vai peräti varmoja päiviä?

Oon kyllä itsekin sitä mieltä, että vastuulliseen seksielämään kuuluu seksuaaliterveydestä huolehtiminen sekä ehkäisy silloin kun lapsia ei haluta.

Miehet ei käy vastaavissa tutkimuksissa, koska penis nyt vaan ei ole yhtä herkkä ongelmille ja sairauksille kuin naisen synnytyselimet. Miehillä ei ole vuotohäiriöitä, kiinnikkeitä, endometrioosia, piileviä solumuutoksia hepin päässä tai bakteerivaginoosia. Miehet huomaavat muutokset itse, nainen ei sisällensä näe.

Vierailija
28/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miestenkin kannattais eturauhasensa käydä tutkituttamassa. Eturauhassyöpä on aika yleinen nykyään.

Vierailija
29/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miestenkin kannattais eturauhasensa käydä tutkituttamassa. Eturauhassyöpä on aika yleinen nykyään.

Vanhemmilla miehillä kyllä. Mutta gynekologinen tutkimus on paljon laajempi, kuin pelkkä syöpätarkastus.

Siinä kun katsotaan yleisesti synnytyselimet, munasarjat, kohtu, limakalvot ja kartoitetaan poikkeavat kivut ja arkuudet. Naisilla kun voi olla kystia, limakalvomuutoksia, kuivuutta, hoidettavia tulehduksia (hiiva, bakteeri, virus), kiinnikkeitä, laskeumia tai haavaumia.

Monet edellä mainituista on helppo hoitaa kun ne huomataan ajoissa, esim. laskeumiin saa jumppaohjeita ja fysioterapiaa, niin välttyy Tenoilta 40-vuotiaana. Ilman jumppaa edessä voi olla kallis ja kivulias leikkaus.

Vierailija
30/75 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksinkertaisesti ymmärrä minkälainen nainen ei halua pitää paikoistaan huolta!

31/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kertoo varmaan aika paljon, että ekan gynekertani koin raskaudenkeskeytystä hakiessani..

Juu, kyllä se ronkkimista oli. Mulle kävi niin ikävästi, että lekurilla oli paikalla kaksi kandia, joista kumpikin halusi kokeilla. Ja en minä muutenkin ahdistunut ja vähän hämilläni/paniikissa oleva uskaltanut kieltäytyä. Oli epämukavaa. Varmaan epämukavin tilanne ikinä. Fyysisesti + henkisesti.

Vierailija
32/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki taas minkä takia jukisen sektorin kuluja pitää leikata ERITTÄIN rankalla kädellä. Yhteiskunnan ei millään tavalla pidä tukea sitä että terveitä ihmisiä tutkitaan vain varmuuden vuoksi.

Vierailija
33/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä itse oon käynyt??

Vierailija
34/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan sarjaan lisäisin että jos ei ole pokkaa ostaa kondomeja niin ei pitäisi olla pokkaa esitellä ruumiinaukkojaan jollekin puolitutulle räkänokalle.

Vierailija
35/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienotunteisuuden puute tekee kipeää kummassakin. 

Vierailija
36/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisessa asiassa voi verrata ammattiaan harjoittavaa läääkäriä satunnaiseen vastaantulijaan? Onhan nyt ihan eri asia mennä gynen vastaanotolle tutkittavaks, ku esitellä intiimialueitaan jossain kauppakeskuksessa vastaan tulleelle.

Ei, mua ei oo ahdistanu antaa lääkärien tutkia mua, joskin ainoat tutkimukset on tehty raskauksien ja synnytysten yhteydessä.. mutta siis useampi tutkimus on mahtunu vuoteen kuitenkin.

Vierailija
37/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole gynekologi, mutta voin kyllä katsoa."

Vierailija
38/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi = toosastaennustaja

Vierailija
39/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Itse kohtutulehduksen läpikäyneenä viimeinen asia mitä jalkani sairaalassa leväyttäessäni ajattelin, oli mitä lääkäri mun toosasta ajattelee. Kun vaan hoitaa sen kuntoon. Itsehän he ovat ammattinsa valinneet.

Kyllä on aikuisella ihmisellä huono kehontuntemus ja itsetunto, jos ei pysty gynekologilla käymään. Mun jalkoväli on mun yksityisasia, enkä mä mene sinne arvosteltavaksi, vaan hoidettavaksi niin, että saan tarjota terveen ja hyvinvoivan kehoni oman valittuni nautittavaksi.

Vierailija
40/75 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä että on ihmisiä jotka jakelee alapäätänsä sinne ja tänne mutta se ei kuulu ainakaan omaan tyyliini.

Ei kauheeta, tämä aiheutti kyllä pientä hymyä. Voitko sä avata tätä ajatusta vähän enemmän? Korreloiko muukin terveytensä hoitaminen ekshibitionististen piirteiden kanssa? Vaikka mammografia? Hirveetä, mä oon ainakin esitellyt alapääni lisäksi lääkäreille myös nilkkaani, silmiäni ja jopa sydäntäni! Olenko nyt ikuisesti kevytkenkäisen naisen maineessa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä